První testy výkonu hry DOOM: The Dark Ages, na všech platformách má dobrou optimalizaci
novinka•sobota 10. května 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Bethesda
- Na všech konzolích je jeden režim zobrazení, v němž hra běží při 60 fps. Framerate je prakticky bezchybný, drží se většinu času na 60 snímcích, ale může docházet v závislosti na situaci k menším propadům.
- Xbox Series S verze má mnohem nižší úroveň detailů, nižší vykreslovací vzdálenost, ořezané textury i globální nasvícení. Nejvyšší rozlišení u Xbox Series S verze je 864p, spíše ale běží v nižším. Nejnižší naměřené rozlišení je 635p. Pokud hru hrajete na velké TV, je obraz dost rozmazaný a nevypadá tak působivě, jako na ostatních platformách.
- PlayStation 5 verze má o něco nižší rozlišení než Xbox Series X verze, ale na druhou stranu má mírně detailnější vegetaci a terén. Rozdíly jsou každopádně spíše zanedbatelné a hra vypadá na obou konzolích stejně skvěle.
- Na konzoli PlayStation 5 Pro má hra vyšší rozlišení i delší vykreslovací vzdálenost.
- Rozlišení jednotlivých verzí - Xbox Series X: 2160p/60fps (z dynamického 1440p), PS5: 2160p/60fps (z dynamického 1440p), PS5 Pro: 2160p/60fps (z dynamického 1800p).
- DOOM The Dark Ages se může pochlubit špičkovým vizuálním zpracováním a stabilitou, jakou se může pochlubit jen málokterá hra.
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama












Komentáře (14)
@Kár3l: 4060 launch 2023...Series X 2020...toliko k tvému vyblití ty jitrnice
Rtx 4060 zvladne lepší než xboxy
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: To už bude Unreal 9 😃
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: Ne, furt bude na pikacu, akorat i prumerny hw uz bude dostatecne vykonny, aby si i s neoptimalizovanym paskvilem nejak poradil.
Unreal 5 bude dobrej tak za 5 let
Tak ps5 pro žiadne vizuálne vylepšenie a padá viac ako Series X .
@Zafata: Ne jen na konzolich. :)
U PC to muzes prebit hrubou silou, ale porad to vetsinou bezi zcela neadekvatne danemu hw.
Zrovna optimalizace jsem se u Doomu nebal, tohle oni umi. I Doom 2016 vypada porad velmi dobre a lita to jak z praku i na stare slupce.
Skoro jak kdyby stacilo nedelat hru na UE5. :D
A nebo s nim aspon umet poradne pracovat a dat si zalezet na optimalizaci. Ne jen pozapinat Lumenky a podobna predpecena reseni, ktera bez dalsich zasahu zdvojnasobi hw pozadavky.
@Prekrvené ramienka 💙: delo, ale ono to platilo i pro doom 2016 a Eternal, to je MS nevlastnil :)
A nebavim se o mensich studiich, ale i o tech vetsich, prave.
Výborný engine daleko lepší jak UE5tka
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: to vis ms nalil miliony tolare, at to ma švunk. Mensi studia se ti s tim pachtit nebudou.
Nadherna grafika, svizna akce a presto to bezi super. Pak ti nejaci krupani vydaj rozbitou hru jak cikansky hracky, co vypada o 3 tridy hure, bezi 20fps ale maji milion duvodu proc tomu tak je...
dost škoda, že to nemá 120hz režim jako Eternal.. zrovna včera jsem to hrál a v 60fps má člověk pocit, že se topí v medu
No ten framerate by chtel trochu vyzehlit na jistych konzolich. Jinak cupr.