První test konzolové verze remasteru hry The Elder Scrolls IV: Oblivion
novinka•čtvrtek 24. dubna 2025•Martin Šmíd•

Zdroj: Bethesda Softworks
Xbox Series S
- Dynamické 1260p/30fps přepočítáno z 900p-720p (interiéry) a 531p-360p (exteriéry)
Xbox Series X
- Quality Mode - Dynamické 2160p/30fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1189p-1080p (exteriéry)
- Performance Mode - Dynamické 2160p/60fps přepočítáno z 1440p-1227p (interiéry) a 1080p-864p (exteriéry)
PlayStation 5
- Quality Mode - Dynamické 2160p/30fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1227p-1080p (exteriéry)
- Performance Mode - Dynamické 2160p/60fps přepočítáno z 1440p-1227p (interiéry) a 1080p-864p (exteriéry)
PlayStation 5 Pro
- Quality Mode - Dynamické 2160p/30fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1270p-1080p (exteriéry)
- Performance Mode - Dynamické 2160p/60fps přepočítáno z 1440p (interiéry) a 1227p-1080p (exteriéry)
Další podrobnosti
- Všechny konzole mají až na Xbox Series S dva režimy zobrazení, jak už je dnes pomalu standardem
- Xbox Series S má nižší rozlišení i horší nastavení grafiky, ať už jde o textury, stíny, osvětlení, vegetaci nebo vzdálenost vykreslování
- I přes značné snížení vizuální kvality nedokáže Xbox Series S udržet stabilních 30 fps
- Xbox Series X a PlayStation 5 mají dost podobné nastavení grafiky
- PlayStation 5 má občas vyšší rozlišení, ale během hraní je to těžko postřehnutelné
- PlayStation 5 i Xbox Series X mají v obou režimech občasné pády frameratu, stabilní zážitek není ani na jedné konzoli
- PlayStation 5 Pro má vyšší rozlišení i stabilnější framerate, ačkoliv pevných 30 fps nebo 60 fps také nedosahuje
- PlayStation 5 Pro má lepší grafická nastavení, ať už jde o vzdálenost vykreslování, lepší nasvícení nebo úroveň detailů
- Zdá se, že Unreal Engine 5 má pořád problémy s otevřenými světy, hlavně na konzolích, ačkoliv se to pomalu zlepšuje, jak ukazuje právě Oblivion nebo nedávný S.T.A.L.K.E.R. 2.
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie






Reklama








Komentáře (28)
@xboy cz: Až na to, že Switch 2 je přenosná konzole, je to nesrovnatelné... ALE psal jsem to jen skrze RAM, kde i Switch 2 má více než Series S a to je vlastně skoro velký mobil... :-)
@Iggy: tvl já ti nevím....ohánět se tady Switchem 2...že je na tom lépe....díval jses jak na něm jede třeba Cyberpunk?Dock 1080p/30-40Fps...základní rozlišení 540p....Handheld mód 720p/30-40Fps...základní rozlišení 360 kde to pak taha nahoru DLSS...Xbox Series S režim výkon 1080p-648p/60Fps....režim kvality 1440p-1080p/30Fps....a když si pak vezmu cenu Switche 2 Vs Xbox Series S tak pořád je na tom 100x lépe ten Xbox,když vezmu v potaz stolní verzi
@vn25: Je to taky máznuté, prostě ta konzole už na nové hry nemá, resp. má ale generuje rozlišení, které to devalvuje a navrací na úroveň o generaci starší... Aspoň u těch novějších a náročnějších titulů... I na FULL HD TV je rozdíl znát. Bohužel.
Ale ještě větší škoda je, že Series X šla koupit ještě před rokem pod 10k, teď za 15k... Pak se nedivím, že lidi kupují tento nevýkonný HW pro děti.
Za mne lepší PS5 digital, která se ještě dá koupit s dvojnásobnou pamětí pod 10k (ale už se doprodávají). Než Series S za 7k s 380GB volné paměti.
jak male deti...)
Tvl to i Legion Go dá lépe jak Series S:-D
ani stabilních 30fps? Tak to je vrchol lenosti vývojářů a tuposti korporátů. Styď se mrkvosofte😁
O to víc jsem zvědavý na Skyblivion na, kterém už roky pracují nadšené a pilné včeličky.
oblivion som zatial nehral na sku, mam to stiahnute, ale napriklad taky expedition 33 vyzera a hybe sa bombovo) neodsudzoval by som to
vysbírám achievementy, dohraju Knights of the Nine dlc (bo už nejsou dostupný pro OG verzi na xbox store) a stáhnu zpátky hezkej, barevnej a responzivní originál😁 Líbí se mi ty nový dialogy, vzhledy brnění, "opravený" levelování, spousta detailů ve světě atd., ale Unreal tomu Oblivionu tak strašně ubližuje, že se na to místy nedá koukat.. línej engine pro líný developery.
A nechápu proč přidali do hry ten sprint, (343 Halo deja vu) absolutní zbytečnost a ještě má tupou, neohrabanou animaci, kopnul bych toho francouze co to má na starosti mezi voči
By meli dat k te hře aspon voucher na slevu u optika
Ja jsem trosku zklamanej. Cekal jsem to hezci a trosku poupravenej combat, pac ten je fakt desnej na dnesni dobu uz
@Iggy: pusť si na series s KCD2 nebo Stalkera a pak mudruj jak je konzolka za 6500 špatná. Tady bych hledal vinu jinde.
Blbci co se divi ze na novy hw v lowcost verzi nebezi hra na nivy engine jako x let stara hra v puvodni verzi v rozliseni xxx najdete na Konzolista cz😀😀😀
@Jan11: Máme, díky, opraveno.
@Viribusunitis89: Protože by to byl Loadingfield 2.0
To mi připomělo,že bych měl navštívit očního.🤔🤔😄 Né jen pro to,že tam vlastně žádný rozdíl nevidím.🤨
@TimeSplitter: nepripada, ten remaster ma radove vice detailu
Proč vlastně Bethesda použila Unreal engine 5 a nepoužila Creation Engine? 🤔
Tak jestli nekomu pripada v poradku, ze na 8GB sdilene pameti bezi remaster 20 let stare hry v 360p, kdyz tenkrat to ve vyssim rozliseni bezelo na pul GB sdilene pameti, tak potes koste. :D
A pro jine priklady nemusime ani zachazet tak daleko do historie. Co treba Zaklinac 3?
Par narozenin uz taky pamatuje, ale porad je to pomerne hezka hra bych rekl, hlavne na PC, kde to v dobe vydani na ultra detaily a v podstatne vyssim rozliseni behalo na 4GB kartach.
A podobnych prikladu by se nasly spousty.
Neni to zase tak dlouho, co se z nejakeho duvodu prestalo optimalizovat. Plno dnesnich her vypada stejne nebo i hur, nez nektere tituly z PS4 a pro prijatelny chod vyzaduji hw nasobne silnejsi.
Vzdy je to samozrejme kombinace vice faktoru, nelze jen tak ukazat prstikem, ale take si nelze nevsimnout, ze minimalne jeden faktor je prakticky vzdy spolecny - UE5.
Strašný engine, jsou výjimky, které běží pěkně na PS5 Pro jako Khazan či Lords of Fallen, ale majorita her běží strašně i na Pročku, mám čerstvé dojmy z Clair Obscur, což je lineární koridor a opět to není ke chlubení. Šílená kvalita vlasů, rozmazaný obraz, nestabilní FPS.
Nemá smysl to hrát v takové kvalitě
Je to špatný kus HW a čekal jsem to - ta pamět je malá a navíc ještě rozdělená (8 GB rychlejší a 2 GB velmi pomalé)... 8 GB měla PS4... Jenže kdy vyšla? I Swich 2 bude mít více RAM (12 GB jednotné)... PC už začínají mít 32 GB RAM a 16 GB VRAM je standard...
Toto je hlavní průšvih.
Čekal jsem, že PS5 - Series X klesne časem k 1080p a už ani to kolikrát neudrží. A najednou Series S je hrůza... A navíc při 30 FPS... Konzole by měla být ukončena... Je to omyl této generace.
Já jsem s ní skončil u FM a EA WRC, byla to mazanice i na 24" monitoru (FULL HD)...
A to FM je exkluzivita a FH5 běžela velmi slušně... Je jiná doba... Ruce pryč od brambory.
360p je uz naprosty extrem.
Tam uz ani neni na vine XSS, ackoli si z nej vsichni radi delame srandu, ale on to zase tak spatny kus hw neni.
Tady jde proste videt neefektivita UE5 v kombinaci s poradnou davkou neschopnosti / nezkusenosti vyvojaru.
Pak se nedivim, ze to i na RTX 5090, kterou si koupilo asi tak 15 lidi, dropuje na 30fps. 🙃
360p by mělo být už na žalobu... Vždyť i 20 let starý originál běží v lepším rozlišení jak toto...
🤣531p-360p (exteriéry) 🤣
link
XSS verze 😀😀😀
Nemáte u Series X a Performance chybu? Nemá tam být 60 FPS?
UE 5 má pořád problém na konzolích a to už je ten HW 5let venku skoro. Škoda že ten engine je tak hw nenažraný :) Ten engine sr moc nepovedl a to od něho na začátku generace bylo takové očekávání
Počkám si až tomu vychytají mouchy, třeba do té doby bude i čeština.😅