Porovnání PlayStation 5 a PlayStation 5 Pro verze hry Final Fantasy VII: Rebirth



Hra běží na konzoli PlayStation 5 Pro naprosto plynule v 60 snímcích, navíc je znatelně hezčí, má více detailů i krásně ostrý obraz než na základní konzoli PlayStation 5 v režimu výkonu, ale také v mnoha ohledech převyšuje kvalitu obrazu na režim Kvality. Hra má přitom běžet na PS5 Pro v nižším základním rozlišení než na PS5 v režimu Kvality, ale pro následný upscaling do 4K rozlišení si podle všeho pomáhá AI technologií PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution). To je prakticky obdoba DLLS, které se dnes hojně využívá na PC u karet společnosti NVIDIA. Je ale třeba být i fér a zmínit některé artefakty, které jsou pravděpodobně způsobeny strojovým učením. Pokud ne, ještě je vývojáři mohou opravit. Uvidíme koncem roku. Na celé video s dalšími poznatky se můžete podívat níže.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (24)
Tvl z youtube poznáte leda prd. Je ale fakt, že polovina lidí nevidí rozdíl ani mezi DVD a UHD, takže tam je to marný.
@Vymáčknutý jebák: Tak co se prezentace od Sony týče, tak řečeno od Cernyho bylo vše a jasně, jen lidi jsou bohužel nasraní absencí mechaniky, stojanku a velkou cenovkou, tak se snaží najít opodstatnění a bohužel jediné co měli v rukách byla ta porovnávací videa a ještě ke všemu ze starých her. Možná měli s oznámením počka trochu počkat. Ale jak jsem říkal, i negativní reklama prodává a tady si myslím dost ušetřili, protože jestli YT z něčeho žil a doslova šílel, tak z hatu na PS5pro.
Sranda je že reklamu na Pročko jim musí dělat DF. Sony ve svým vlastním oznámení totálně nezvládlo.
Za mě je to PSSR skvělá věc, když to umí vykouzlit lepší a detailnější obraz z menšího rozlišení než je standart. Takový nástroj dnešní vetšina neoptimalizovaných her potřebuje jako sůl. Včera jsem koukal na porovnávací videa z této hry a PROčko je jasně na listopad doma. To vykreslování je fakt pecka oproti tomu zlu co bylo v základu. A nemusím stát metr u televize nebo zoomavat abych viděl rozdíl.
Edit: Napadlo mě že PSSR je technologie strojového učení, a kdo ví kde ta technologie bude za pár let. PS6 bude pak peckovní mašinka.
Nejvíc to tady komentují nasraní jedinci, kteří na to nemají peníze, a tak si aspoň zanadávají, jak je to k ničemu. Proč sem lezete, když to není zboží pro vás?!
@menzes2.0: Vidím, že to ťažko nesieš 🤣🤣
Ale stojím si za tým . Ked si pozriem porovnávky napr. také gta5 ps3 vs ps4, tak ten rozdiel v ostrosti je tam podobne priepastný ! Áno, ostrosť som zdôraznil v danej grafike.. ale asi nie prvý krát, čo si niečo nepochopil 🤗
@gauntl3t: pamatas si špatně :D v nativním 4k to vážně,vážně nejelo :D v nativním 4k ti jede malej zlomek malo narocnejch her…
@Tab Arc:” o generaci lepší grafika” 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
@gauntl3t: neběželo to v nativních 4k, bylo to něco mezi, co jsem se tak dočetl z testu kde se to měřilo. Každopádně, pokud vývojáři dokážou udělat z klasického 1080p (tam to DF naměřili jako nejnižší, standartní cca 1152p) takový ostrý obraz díky PSSR tak to jednoduše nevěstí nic dobrého. Technologie se bude dále zlepšovat a s takovou budeme mít rovnou upscalingy ze 720p na 4k a vývojáři si řeknou, že to je naprosto v pořádku, že se to nedá rozeznat od skutečného 4k atp. Což pak budou situace přesně takové, jako v PC gamingu.
Stačí se podívat na poslední vydané videohry, bez DLSS si nezahraješ na max detaily ve 4k na 4080 viz ten Outlaws link link a link jak taková hra, která nemá pokročilou fyziku, nemá detaily, všechno tam je pomalu na nic, bez detailu atd, může běžet tak bídně? RDR2 je úplně někde jinde a stále to je strop, a to byl vyvinut pro starou generaci konzolí před šesti lety.
Pokud vývojáři pojedou takhle dál, tak kam se to posune? však videohry nemají ani základní fyziku/efekty které, jsou na PS2 a to nemluvím jen o odrážení v zrcadle které, se teď dělá přes RTX vážně? (ano, já vím, že to byl převážně fake, ale to nic nemění na tom, že výsledek je furt skvělý) Hraji dost PS2 her a většinou jsem nadšený, jak jsou pokročilé a jak dnešní videohry jsou jen umělé vytvořené, které nereagují v podstatě na nic. Stačí se podívat třeba na BLACK na PS2 a člověk nechápe, jak to vývojáři dokázali s takovým Hardwarem, ale v dnešní době se snažit nemusí a když to AI nevyřeší, tak jednoduše se nebudou snažit, a svedou to na to, že konzole nemají na to výkon, a to já neberu.
Takže mi nepřijde nereálné 60 fps ve 4k kdyby se ve Square začali snažit. Co kdyby PSSR a upscalovací technologie neexistovali? Neříkej mi, že by to prostě nešlo. Když zajdu do minulosti, tak PS4 Pro nemělo upscale technologii. Vím, že se to "ochcávalo" checker boardingem aby tam těch "4k" bylo ale vycházelo docela dost her, které bylo opravdu nativních při 60 fps. Navíc se spekuluje, že nakonec Rebirth bude mít ještě jeden režim na PS5 Pro a to nativních 4k ale při 30 fps. Za mně, kdyby na to doskakování šáhli a dobrá, při 60 fps s PSSR tak tam vidím, že tam nějaká snaha je vidět a budu v to doufat, že na to šáhnou až to vyjde, jinak jsou prostě neschopní nebo líný. Ještě jsem zvědavý, jak si ostatní vývojáři poradí s optimalizací a jestli PS5 Pro využijí, nebo se budou spoléhat na PSSR.
@ONE OFTHEBIGGEST:
"Takže na PS5 Pro to jede ještě v nižším rozlišení než na PS5 v quality v modu"
Ak si dobre pamätám, na PS5 to beží v natívnom 4k. Čakali sme že to na PRO pôjde tiež v 4k bez upscaleru? Zdvojnásobiť framerate pri 4k stojí trochu viac výkonu než je tých +50% ktoré PRO dostalo a asi by sa tiež netrápili s vývojom vlastného upscaleru ak by to bolo reálne.
"Co vidíš ve skvrně?" 😁
Každopádně, vidím, že Square nevyužívá PS5 Pro, aspoň v tom videu nejde vidět rozdíl až na využití technologie PSSR. Doskakování a problém s nasvícením, tam je pořád z toho mi jasně vychází, že ve Squaru jsou neschopný tak moc, že jednoduše jen našli možnost snížit rozlišení a díky PSSR si ulehčit práci a tohle já neberu. Pokud to teda vychází na PS5 Pro tak ať je sakra, ten "výkon" využitý a řádně. Vím, že srovnávat jednu celou generaci mezi PS4 a PS5 je nejspíš šílené, ale jde mi o podstatu rozdílu, kde jasně byl vidět rozdíl mezi PS4 a PS5 verzí FF7 Remaku, tak takový by tam měl být rozdíl, přeci jen, jedná se o konzoli která je pro "nejnáročnější" hráče tak ať se ten výkon využije! Square místo toho aby zvýšil rozlišení, a vylepšil nasvícení a doskakování, tak použil PSSR a hotovo, nemusíme nic optimalizovat protože jsme snížili rozlišení a PSSR se o vše postará, geniální. Pokud si vezmu, že PS6 už bude mít PSSR, tak ta lenost vývojářů a neschopnost bude ještě větší a horší, a tady se jasně ukazují první výsledky.
@Kachlo: Podíval jsem se pořádně znovu na představení té konzole a projel pár informací a máš pravdu, je tam opravdu speciální čip který má jen PS5 Pro, takže v pořádku v tomhle případě, protože na klasické PS5 to zjevně být nemůže.
Mám z toho hodně smíšené pocity. Ten jejich upscaler je bezpochyb o světelné lígy dál než FSR, ovšem evidentně to není nějak spásné proti artefaktům a různému třepotání. V rámci obrazové kvality je to ale výrazný skok.
Co je ale hodně smutné, že rozlišení zůstává nízké, takže to třepotáni, artefakty prostě budou, jelikož se upscaluje z nízkého rozlišení. Opravdu bych čekal kolem 1440p. Co je ještě smutnější, že na Pro neopravili nasvícení, nedočítaní a další problémy, které mi dost kazily imerzi.
Čekal bych, že se v rámci nasvícení, stínů a odrazů dostaneme na kvalitu Remaku, ale asi mám smůlu. Uvidíme, co ten 30FPS mode, ale zázraky nečekám.
Veď to je o hodne ostrejšie 😜.. úplne viac detailov vidieť.. miestami to vyzerá ozaj o generáciu rozdielna grafika , teda jej ostrosť.. toto chcem!!🤓
Tu už musí byť človek riadne slepý jedinec, aby nevidel rozdiel.
Mě baví jak u některých něco musí být buď ultra skok a když není, tak je to totální, ale fakt totální hnus. Nic mezi tím.
Každopádně se ultra těším na FF16 NG+ a Rebirth na Pročku. Nejlepší FF hry z celé série, úchvatný audiovizuál, především z uměleckého hlediska, nejzábavnější bojový systém jak v 16, tak v Rebirth, odzbrojující filmové scény vyprávějící nádherné příběhy. Jsem vděčný, že se mi nepodařilo zaseknout se v minulosti a miluju obě aktuální FF hry, postavy, hudbu, svět, lore. A všechen ten umělecky hodnotný a zábavný obsah i forma bude ještě o kus hezčí a rychleji se to bude hýbat. Komu to nestačí, měl by se nejspíš zaměřit na jiné hry a třeba zahrát si starší díly, ty nikdy nezmizí.
@ONE OFTHEBIGGEST: Mám takové tušení, že na to PSSR potřebuješ speciální čip a ten základní PS5 nemá. Já si myslím, že pokud někomu základní PS5 stačí a je s ní spokojen, asi nemá moc smysl upgradovat. PS5 Pro je určené jen pro ty nejnáročnější hráče. Rozhodně to nebude konzole, na které bude Sony stavět. Pořád pro ní bude důležitější základní PS5. Je to jen alternativa.
@Prevoznik: Hele chápu, je to jen obrázek a to ne vytrhne ani mě ale spíše to beru jak celek když ve hře jsi X hodin a hraješ. Je to přesně to co já jsem čekal, hra/hry budou pevné ukotvene v 60fps a este krásný, čistý, vyhlazeny, více detailnější obraz. Tohle jsem čekal od původní ps5 a snad se dočkám až teď a prome to je fakt potřeba protože na dvoumetrove 4k tv hrát hru v HD je fakt peklo pro oko. Já peníze mám bokem takže Pročko jasná volba navíc mám kupce takže mě Pročko vyjde na 13k a dva roky už kupují pouze digi navíc mám psko na lezaka takže ani stojaken není potřeba 👌 pokud dojedeš generaci s ps5 tak úplně v pohodě, každého věc.. Já jsem zatím z PS5 Pro Nadšený.
Takže na PS5 Pro to jede ještě v nižším rozlišení než na PS5 v quality v modu. Tak to je opravdu gól. Krásný podvůdek pro vývojáře a jejich neschopnost cokoliv pořádně optimalizovat. Vlastně je "výkon" Pro k hovnu, když vývojářům stačí udělat taková maličkost a AI se o to postará. Jak někdo trefně poukázal v komentářích na youtube "New mode: Remove blur $700,00" Teoreticky, kdyby měla PS5 PSSR tak by taky hry mohli být ostřejší, ví se vůbec proč tam ta technologie není? Teoreticky, pokud by bylo PSSR na klasické PS5 tak jednoduše není vůbec za potřeba nějaké PS5 Pro, pokud jejich technologie je podobná DLSS. Zajdu tak daleko, že vývojáři už od teď vůbec nic nebudou muset optimalizovat a budou se jen spoléhat na tuhle PSSR technologii což je zase úplně špatně a bude to jako na PC platformách kde taky vývojáři zapomněli optimalizovat, krásná to budoucnost.
To jako vážně musí člověk stoupnout pár centimetrů od televize/monitoru a za pomocí lupy hledat nějaké to zlepšení? 🥸
@MChovězí S lososemCZ: Bohuzel ano, ten performance rezim na PS5 je fakt bolehlav. Na tom PRO uz to vypada opravdu pouzitelne, a hrani v 60fps je uplne jinej zazitek.
No ostrejsi to je, ale ze by me to trhalo oci se rici neda. Na prvnim obrazku skoro 0 rozdil. Za me diky ale PS6. Dle slov 60fps neni 100% zaruceno u vsech her, ale jen zalezi na vyvojarich. Takze dojedu se svoji PS5 klasikou.
Jako sorry ale já tam grafický skok moc nevidím jo je to ostřejší ale nic víc pořád je to stejná bída
Mazanec vs ostriz 👍💙