Podrobná prezentace konzole PlayStation 5 Pro a nastínění budoucnosti
novinka•středa 18. prosince 2024•Martin Šmíd•

Zdroj: PlayStation
Přikládáme i rozhovor Marka Cerneho s Digital Foundry, kde jsou zmíněny další podrobnosti.
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Reklama












Komentáře (40)
@Kainé: Když je to tak všechno zastaralé, proč mi hry běží lépe a v lepším vykreslování než na základní PS5?
Inak trochu offtopic alw dnes som bol na nákupe v Rakúsku a v Kittsee v mulleri mali skladom ps5 pro za 750e, takze kto chce pod stromcek tak stačí len vybehnúť a za dobrú cenu priamo v predajni 👌🤗
Chlapi ? Víte o tom, že tohle není stránka se soutěží - Kdo napíše lepší slohovou práci ? :D
To proboha nechápete že mechaniky nejsou záměrně🙃, je potřeba si koupit pěkně znovu všechny hry digitálně, jasná politika SONY😋, SONY nebude dotovat prodělečnou výrobu PS5 Pro ze svého, ne👌.
Já mám všechny hry koupené digitálně, před okamžikem jsem je počítal a je jich 340 kousků což odpovídá min. 400 000kč🤑. Tak si říkám že už by to mohlo stačit😉.
@stillalive: Mě navic jede tlou2 v pro režimu kolem 80-90fps a je to brutálně ostrý
@Kainé: Určitě bych byl radši, kdyby byli na výběr pro vývojáře i uživatele aktuální varianty upscalerů, nikoliv jedna jediná, nebo nějaké starší iterace, které jsou už překonané novějšími. Byl bych nesmírně rád, kdyby konkrétně ve FFXVI použili cokoliv, co povede k lepšímu obrazu. Na druhou stranu Sony na technologiích navazuje nové spolupráce, takže i kdyby se PSSR nikam neposunulo, určitě tu alternativy budou a nebudou nijak vyloučeny. Naopak FSR už dostalo na konzolích svůj bohatý prostor za posledních 5 let a nejsem s tím spokojený, není to dobrý, když se používá FSR 1, 2 a jiné staré iterace, naproti tomu je tu PSSR a rovnou na launch podává lepší výsledky, než první a druhá iterace FSR. Navíc PSSR už má v sobě strojové učení prvoplánově, takže se vyloženě počítá s tím, že s praxí se to určitě zlepší. FSR a DLSS taky nebyli na úrovni dnešních iterací, zdaleka ne, musí se to vyvíjet dál a spíš bych s vysokou pravděpodobností nepředpokládal, že se PSSR nikam neposune. Spíš je otázka jestli to vývojáři u svých her aktualizují.
Edit: Jinde jsi uváděl, že Ubi aktualizovali Avatara a SW s přidáním FSR 3.1? Na Pročku? Pokud ano, potom proč třeba u AW2 neaktualizovali FSR na verzi 3.1, když to ta konzole umí? Proč tam nechávají pořád 2.0?
Edit 2: Při nižším rozlišení než je prozatím ideálních 1440p má PSSR viditelně problemy s četnými detaily jako je tráva, listí, prostě vegetace, různá pletení - ploty, stíny, odrazy. Ale pro příklad v obou hrách The Last of Us PSSR podává nádherně čistý, detailní, stabilní 4K obraz, asi zatím nejlepší co jsem s PSSR viděl, kde naopak vegetace v drobných detailech i v rychlém pohybu je čitelnější než kdy dřív a nikdy to nebylo takhle krásně čisté na vysoké grafické nastavení v 60fps. Tady jsem s tím obrazem nesmírně spokojen. Až teď je to teprve pro mě ten ultimátní remaster i když si teď pohrávám s myšlenkou, když to hraju, že by tam mohli přidat RT pro veškeré odrazy a některé stíny, jak by se tím vše zdokonalilo. Škoda že to nezkusili, i když by to spadlo k 30,40ti snímkům.
Ps5pro je předražená konzole . Ale i tak jsem si ji koupil . Protože pro mě víc je prostě víc a PC nechci . Jsem presne cílová skupina . 😁
@stillalive: promiň, ale to jsou klasické korpo kecy, ono zatím díky PSSR vývojářům spíše práci přidělali, jelikož musí patchovat patche. To, že se nepočítá s FSR 4, může být problém, pokud PSSR bude fungovat, jak funguje. Vždy je mít dobré alternativu kvůli future proof a to hlavně u konzole, která se jmenuje Pro. Nikde není zaručené, že PSSR se spraví v RT, v nižším rozlišení a pří větším množství vegetace, což jsou tři hlavní problémy PSSR. Pokud to i nadále bude blbnout, pak budeš opět odkázán na FSR 2-3, což nejsou moc dobré vyhlídky.
Pamatuješ, jak Sony tvrdila, že PS5 není schopna spustit PS3 hry? No, link
@Kainé: Díky za odpověď. Jinak zapomněls na to, že se nejedná o totéž RDNA 2, ale jedná se o rozšířenou verzi o některé výhody RDNA 3. Proto tomu neříkají RDNA 2, nýbrž RDNA 2x. Vysvětloval zároveň, proč tam není RDNA 3, zjednodušeně - kompatibilita pro všechny dosud vytvořené hry, usnadnění práce a tím pádem času a prostředků všem herním vývojářům.
Jinak právě proto mají svou vlastní technologii PSSR, logicky tak nepočítají s novými verzemi FSR, nýbrž počítají primárně s využitím PSSR. A mimochodem po updatu jsem nakonec PSSR u Alana zapnul, poněvadž FSR zrní v detailech v pohybu přesně tak jako předtím, PSSR tohle v pohybu úplně postrádá, je to hezky hladké. Takže PSSR museli od první implementace zlepšit. Jinak si to neumím vysvětlit. Experimentoval jsem s tím tady hodinu a ten výsledek je, že detaily v pohybu drží zcela pohromadě, problém je místy ve stínech, kde dochází ke zvláštnímu třepotu či jak to nazvat, jinak v Bright Falls je vidět, že opět zůstalo to, že když se díváš z interiéru skrze okno ven na vodní plochy, tak skrze okno absentují, nejsou vidět, takže jsou vidět objekty a nedodělky pod hladinou, které normálně nejsou vidět. Ono je to v celé hře, ne jenom když se člověk podívá z Oh Deer restaurace oknama ven na jezero.
@stillalive: ja som prvý krát prešiel alan wake 2 na pc…crack🫢 lebo odmietam kupovať čokoľvek na epic store a keďže to nebolo na steam tak smola…každopádne mne tam nevyhovoval maly 34 monitor a krcit sa za ním. Hru som teda kúpil teraz na ps5 pro a idem si ju zopakovat znova s Datacom pekne z gauca na veľkej tv. A keďže PC je len otvorené trhovisko tak nikto na neho primarne nerobi hry a keďže 99% sú budgetove pc zostavy tak sa ani nesnažia využívať daky výkon. Ta hra vyzerá takmer identicky medzi ps5 a PC.
Plus konzola je neskutucne dobre odladena 1hw 1sw… a skôr jak dá niekto bude odvolávať na problém medzi stoličkou a pc, tak príklad z firmy mám notebook od lenova. Ja tam neisntalujem nič. Všetky softy mi robia na požiadavku z Helpdesk. A aj navzdory tomu ken za tento týždeň sa 2 x zrubal. Stratil slm prácu asi za 5h. Pc sú zlepené zumpy a je fajn keď vám to ide, mne nie. Preto preferujem konzola + keď robím niečo pre firmu na objednávku a mám to povolené používam Mac.
@stillalive: už jsem to tady psal xkrát, ale jelikož jsem slušně vychovaný, tak ti to napíši znova. Protože na PSku je daleko lepši focus na hry, na PC bych řešil fraps, mody, grafické nastavení, konzole je zařízení čistě na hry, nemá ani webový prohlížeč, neumí kontrolovat poštu, oznámení, zapneš hru a hraješ. To jsou neoddiskutovatelné výhody, proč zůstávám na konzolích. Další důvod byl čas, PC jsem rušil i kvůli mmorpg, které mi zabíraly x hodin produktivního času, aktuálně jsem schopen hry omezit na 500-600 hodin ročně.
To, že Pro nemá RDNA 3/4, může být problém, pokud AMD oznámí FSR 4 pro RDNA 3/4. RDNA 2 vyšla v roce 2020, takže za chvili budeš mít v Pro kartu, která je stará pět let a to je v době vývoje HW strašně moc. Tak starý HW rozhodně nechceš v konzoli, která se jmenuje Pro.
@Kainé: Zajímalo by mě, proč hraješ Alan Wake 2 na konzoli, na Pročku, kde ti vadí kde co? Proč to nehraješ na PC s Full Path-Tracingem s nejnovějším upscalerem? Proč si kupuješ PS5 Pro a hraješ tam hry, které si přece můžeš zahrát na PC v top kvalitě a klidně s jakýmkoliv ovladačem jakým chceš?
Pokud to máš na hry, které na PC nejsou, ok, ale proč hry, které si tam reálně zahraješ taky? Třebas právě ten Alan Wake 2. Vždyť na PC je to neoddiskutovatelně lepší.
No skrývá se uvnitř mnohem více. Mark to vysvětlil za mě srozumitelně, ale bohužel ať to vysvětlí jakkoliv, stejně ti co válčili předtím, budou válčit nadále, protože mají své přesvědčení, tvrdá fakta "plochozemce" nepřesvědčí, jen vymyslí další záminku si postěžovat, proč se ostatní spikli. Místo plochozemce si tam dosaďte jakýkoliv jiný dogmatický extrém. Nicméně zatím máme za sebou první implementace. Hry, které využijí plný potenciál Pro, ještě nevyšli. Někteří svou implementaci dokonce dost nezvládli. Jiní naopak ukázali signifikantní zlepšení. Co teprve hry, které s tím počítají od začátku? Ještě máme před sebou pár let, během kterých se teprve ukáže.
@zellman45: co kdyby ses prvně podíval, na co a koho reaguje a pak teprve psal.
PS5 Pro je prémiová konzole jenom názvem, má zastaralé CPU, má GPU na RDNA 2 a ne spekulované RDNA 3/4 ,což se včera potvrdilo, což je za mě tedy zklamaní. Takže máš nejen zastaralé CPU ale i zastaralé GPU, nemá mechaniku, a vše to máš v krabici jako od Vietnamců. Takhle se prémiový produkt nedělá.
@mnaca: To je hezký že tady lidi poučuješ že MAC je spíš na práci a ne na hraní her, proto nechápu tvoji logiku srovnávat Apple s PS5 pro když to s hrami nemá nic společného.Potom ten tvůj příspěvek je mimo mísu.PS5 pro je premiová konzole už tím že je silnější variantou klasické PS5 proto odpovídá své ceně a to i proto že nemá konkurenci a je prostě pro hráče kteří chtějí to nejlepší.S vydrží a kazivostí výrobku nemá nic společného.Konzole se ti může pokazit stejně jako iPhone iPad nebo i ten MAC to s premiovostí nemá nic společného.Já třeba mám taky původní PS5 od vydání i s ovladačem a jede bez problémů.
@mnaca: Ja som nevedel nájsť konkurenčný notebook k MacBooku pro co by mal jednom packu tak kvalitne repraky, výkonné cpu s nízkou spotrebou, brutálny touchpad, kovové prémiové telo, taký display, ich exkluzívne softy ako finalcut….a to ani nevravim jak je to krásne odladene 1hw a sw ladený priamo na to…plus ta kompatibilita s iphonom, Apple watch, sluchatka od nich…
Playstation neni prémiový profukt určite. Je to o budgete dosť, treba si ale uvedomiť, že ps5 bolo dotované aby nalákali co najviac ľudí, ps5 pro je taký doplnok pre špecifickú skupinu ľudí co im to nedtaci ten základný výkon (i keď reálne výsledky sú diskutabilné), no tu už nemusia cenu dotovať, nemajú potrebu ba naopak chcú zarobiť.
@SuSty: Já sem to na konci listopadu vzdal a koupil si Slimku s mechanikou a mechaniku si vzal 🤣 Teď prodávám Slim a mechanika mě vyjde na 3k. Je to pěkně na kel, ale taky mám skoro vše na disku a disky kupuju dál.
@PaulAtreides: ja teda nevím jak ty, ale ja na svým macbooku normálně hraju, přes steam, kdyz mam náladu si chvíli hrát…dokonce přímo v AppStore jsou hry od assasina přes sniwrunnera až po resident evil…jinak jak píše @mnaca tak ho lidi primárně využívají na práci…takže buď žiješ v nějaký jiný realitě, nebo si mac neviděl ani z autobusu a myslíš si něco, co platilo možná před deseti lety…
@Effavasmanasalamu: Apple produkty zas jsou přecenění. To že ti přišlo špatný PS5 muže stát i s mobilem. Lidí kupují Apple produkty kvůli značce a ceně. Ale přitom konkurence je několik kroků vpřed oproti Apple. A navíc Mac je nejvíc zbytečná věc od Apple nedá se na tom ani hrát hry.
@MCdonald❤️trumpCZ: 10 000? stále málo.😄
ten chlap je živoucí Dr. Mordin Solus z Mass Effectu 😄
SuSty: no je to trapárna. Já si dal na různých webech hlídací psy na dostupnost a mám ji pár dní z O2 😃, ale beztak jsem si musel trochu připlatit oproti doporučené ceně +-3000 Kč
Mne jedine co vadí je, že neviem na ňu nikde zohnať mechaniku dokelu. Jaj mám skoro všetky hry kúpené fyzicky. Nechápem jak môže chýbať v obchodoch takáto esentialna vec pre Playstation. Sak to je jak ovládač pomaly. Teda sorry našiel som za 200e+ co im asi musí šibať. To už notmalne obchody sa menia na skalperov.
Sony to zbastlila, ale Mark se hrozně hezky poslouchá. Ten by měl někde vyučovat
Sony buduje chip s amd, urobilo mezigeneracny mocny upgrade a jinde se vyklizi sklady a zavira kramek, po nadpozemskych akvizickach :(
No dobrý Sony, nemusíte to proučko tlačit a vnucovat pořad na sílu. Stejně to za ty love nekoupím tak už dejte pokoj!
@Effavasmanasalamu: no vidíš, a já mám doteď funkční ps1, ps2 i ps3, a iPhone se mi přehřívá jak kráva
@MarcelG: srovnavat apple produkty ktere vydrzi klidne 10 let (dodnes mam 17” notebook z 2011) z pskem muze jen hnup. To se nezlob. Prvni ps5 jsem reklamoval kuli odpalenemu grafickemu chipu po roce a pul. Dualsence uz mam treti. Tohle rozhodne neni premiovy produkt!
Treba si uvedomit, ze PS5Pro je v rodine playstation premiovka a ma aj adekvatnu cenovku. Ten kto na to ma si to bez frflania kupi. Nie je tam mechanika a na miesto nej tam je 2TB SSD na co vela ludi zabuda. Pozrite sa na apple mac, ak chcete komp s 2TB SSD tak doplatok je dost vysoky a nebavime sa o dalsich komponetoch ako je viac pamate a vacsie GPU. Za mna je ta cenovka umerna. Je dobre, ze si kazdy moze vybrat od najlacnejsej verzii PS5 bez mechaniky az po top verziu PS5 PRO. Tento isty koncept funguje pri vsetkom a nevidim dovod preco by nemal pri konzolach. Osobne by som prijal este drahsiu verziu v hlinikovom prevedeni.
@arnold: jelikož jsem v loni koupil novou PS5 s mechanikou za 8999.- tak ani omylem za X 13 tisíc nedám. Bohužel s tou zádelí máš pravdu