Konzolista.cz

Nový God of War odložen na příští rok, studio Bend pracuje na nové značce

novinkastředa 2. června 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Nový God of War odložen na příští rok, studio Bend pracuje na nové značce
Hermen Hulst, prezident PlayStation Studios, dnes odpoledne poskytl rozhovor oficiálnímu PlayStation Blogu, kde se rozpovídal o budoucnosti first-party her PlayStationu. Zmínil jednak odklad nového God of War na příští rok, ale také novou značku od studia Bend, autorů Days Gone, ale i další zajímavé informace, které fanoušky budou zajímat.

V prvé řadě se rozpovídal o tom, že příběhové hry tvoří základ nabídky PlayStation Studios, ale to neznamená, že by mělo zůstat jen u nich. „Příběhové hry pro jednoho hráče, to je naše DNA. PlayStation Studios vytvořilo dle mého názoru jedny z nejpamátnějších příběhových zážitků. Děláme je rádi a budeme dělat tak dlouho, dokud se budou hráčům líbit. Pro mě je představa, že si v pátek večer sednu k novému světu a budu prozkoumávat skvělý příběh. Nezní to dokonale?  Chceme ale také ujistit, že vytváříme rozmanité zážitky. Zajeté značky, nové značky, velké i menší inovativní hry, příběhové hry pro jednoho hráče i multiplayerové tituly. Kdo říká, že multiplayerové hry nemohou mít skvělé příběhy, že?“

Kromě first-party studií jsou podle Hulsta důležitá i partnerství, která mají s dalšími vývojáři. „Víme, že partnerství jsou pro nás velmi vzrušující. Dalo by se asi rozlišovat mezi týmy, které jsou součástí Sony, jako Naughty Dog, Insomniac nebo Media Molecule a pak týmy, s nimiž spolupracujeme, jako Haven Firewalk, případně týmy, s nimiž spolupracujeme už řadu let jako Kojima Productions nebo From Software. Pro mě ale tohle není rozdíl, všechno to jsou studia PlayStationu. Nakonec jsme organizace vedená tvůrci. To pro mě znamená, že chceme najít ta nejlepší možná studia na světě a pomáhat jim realizovat jejich nápady. Pro mě je důležité, aby PlayStation Studios bylo místem, které umožní připojit se k nám a odvést nejlepší práci kariéry. O to mi skutečně jde.

YouTube video: YouTube video player

 „Právě teď máme hodně her ve vývoji. PlayStation Studios má ve vývoji více než 25 her, přičemž polovinu tvoří nové značky. Druhou polovinu hry zasazené do oblíbených značek, které fanoušci PlayStationu už znají a mají je rádi. Je toho docela dost. Nové značky jsou pro nás nesmírně důležité. Jsou krví her a jsou součástí naší strategie. Vlastně i chci, aby PlayStation Studios byla jako společnost odvážná a riskovala. Chci, abychom i nadále se mohli hlásit k dědictví PlayStationu a posouvat hranice hraní a nadále vytvářet hry, které by jinde pravděpodobně nikdy nevznikly. Víte, ve studiu Bend v současnosti pracují na nové velmi vzrušující značce, pro kterou jsou velmi velmi zapálení. Staví na základech velkého otevřeného světa, které vytvořili pro Days Gone. Takže jsem za Bend studio šťastný.

Vývoj her byl bohužel ovlivněn probíhající pandemií a řada z nich byla odložena. Bohužel to potkalo i nový God of War, který měl vyjít letos, ale nakonec byl odložen. „V současnosti máme ve vývoji hned dvě opravdu velké příběhové hry - Horizon Forbidden West a God of War, a u obou bylo ovlivněno nemožnost nahrávat motion capture. Co se Horizonu týče, jsme opravdu na dobré cestě, aby mohl vyjít koncem letošního roku. Zatím to není úplně jisté, ale pracujeme na tom, abychom to mohli brzy potvrdit. Vývoj God of War začal o něco později, proto jsme se rozhodli hru posunout na příští rok, abychom zajistili, že studio Santa Monica bude moci dodat úžasnou hru, kterou si budou chtít všichni zahrát.

Hermen Hulst během rozhovoru potvrdil, že nemohou jen tak opustit více než 110 milionů majitelů konzole PlayStation 4. U každé hry tak zváží, jestli by mohla vyjít na PS5 i PS4. „Nemůžete přece vytvořit komunitu s více než 110 miliony PlayStation 4 majiteli a následně ji opustit. Myslím si, že by to byla špatná zpráva pro fanoušky i pro náš byznys. Tam, kde to dává smysl, tak se budeme zabývat možností vydat hru na PS4 a PS5. To se týká Horizonu, dalšího God of War i Gran Turisma 7. Pokud si tyto hry budou chtít zahrát i majitelé PS4, budou moci. Jak jsme ale i řekli, je pro nás důležité mít i exkluzivní PS5 hry, a proto vznikl nový Ratchet nebo Returnal.

Sony v posledním roce začala uvolňovat některé své hry i na PC a do budoucna v tom bude pokračovat, ale Hermen Hulst ujistil fanoušky, že konzole PlayStation jsou stále tím nejlepším místem, kde budou vycházet všechny first-party hry. Pokud nějaká hra na PC bude, tak až se zpožděním ve správný čas. „Jsme stále na začátku plánování pro PC. Horizon Zero Dawn byl úspěšný a ukazuje to, že hráči mimo ekosystém PlayStation mají zájem zkoušet tyto úžasné hry. Chci ale zdůraznit, že PlayStation vždy zůstane tím nejlepším místem pro hraní našich her od PlayStation Studios, když jsou uváděny na trh. Vážíme si však i hráčů na PC a budeme hledat správný čas pro uvedení vybraných her na PC. Bend Studio vydalo nyní Days Gone, což jsou dva roky po vydání na PS4.“

Na závěr se vyjádřil i k hrám, které pochází z Japonska. Ty jsou i nadále velmi důležité pro Sony, ačkoliv bylo nedávno zavřeno Japan Studio. „Chci, aby bylo jasné, že japonské hry i japonští vývojáři jsou pro PlayStation Studios a Sony Interactive Entertainment stále nesmírně důležití. Japonsko i Asie jsou silně spjati s naším odkaze: úspěch Sony, značky PlayStation a mnoho našich ikonických sérií se zrodilo v tomto regionu. Vím, jaký potenciál mají kvalitní hry z Japonska, a že se tam nachází jedni z nejlepších vývojářů na světě. Polyphony Digital je důležitou součástí rodiny PlayStation, protože vytvářejí ty nejlepší závodní hry na světě. V Tokiu budujeme Team Asobi, prvotřídní studio, které bude vyvíjet hry pro všechny věkové kategorie s celosvětovým dosahem. A i nadále budeme udržovat partnerství díky našemu externímu vývojovému týmu. Jsem tedy nadšený z budoucnosti her pro PlayStation, které pocházejí z Japonska.“

Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (141)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
golder_69
golder_69 #Metroid

Super, Bendi makaj na novy značce… Těšing. CrossGen, za mě OK. PS4 měla podobnej start.. Taky na ní začlo vycházet něco kloudnýho po roce (BB).

StepoBella
StepoBella #Guardian

Ty vole brečíte tady nad tím že SONY bude podporovat PS4 ještě nějakými hrami, jako by to byla nějaká novinka. Tohle se dělo i u PS3, když vyšla PS4 taky ji SONY ihned nestopla.. Rok dva max se bude podporovat, a pak už bude jen PS5. Taky bych radši kdyby se orientovalo vše už jen na next gen.Ale nehraju hry první den. To je prostě normální. Bojkot pro nic. A že původně měla SONY zřejmě s hrami jiné plány? No asi.. Taky si pamatuji že měli tyhle první hry být jen na PS5. Ale my do toho nevidíme, asi si uvědomili že je stále hodně vlastníků PS4ek. A PS5 zase nedostatek, takže je nemůžou i kdyby chtěli tak trochu navnadit a vnuit přejít, a koupit next gen. Fakt řešíte blbosti. Místo aby jste se těšili z nových her které už jsou, a nebo z těch co přijdou, tak jak PCčkáři pořád dokola řešíte CPU, GPU, tam víc trávy, tam zase méně, tomu NPC na Next genu mohl stát penis, ale holt cross gen tak nestojí. Jako všechno bude, jen to chce klid, a čas 🙂

Tomkalhotka

myslím, že bylo všem jasné, že gow bude i na ps4, protože mají hotovy engine, ktery na puvodní ps4 šlape velmi dobře.

Effavasmanasalamu
👎2
👍1

Hele palce dolu jsou mi u zadele ale co je na tom za palec dolu kdyz rikam ze je Ryan lhar? Netvrdil jak budou delat hry pouze pro nexgen? Tvrdil. Delaji je? Ne. Proste vedome lhlal. A stejne se tady najde par nemocnejch ktery ho budou porad obhajovat. Ty soe to je jak Bures. Lze kudy chodi a lidi mu stejne porad veri. Tomu se rika zaslepenost nebo fanatismus vazeni.

Btw jsem zvedav jestli konzole budou v lete jak lhar sliboval. Jestli ne tak zase lhal a jestli jo tak pak to sony mela dopredu vymyslene s nedostatkem. Protoze ted uz vyrobu nedotuje takze se mohou najednou objevit miliony konzoli ktere dorazi v lete. Mam dojem ze pro lidi to byl start ng nahovno ale vyrobcum to pomohlo.

joe_zx
👎1

... cyber77 je FPS adventura bez GTA modulov s velmi neefektivnym renderingom /rasterizacia aj raytracing/. Je to hra robena pre XO/PS4. Pre ich uroven geometrie, pre ich HDD. Nemate ani potuchy ako ma vyzerat nativna 8c Ryzen, 2080 Ti, SSD hra na PC .. ani sajnu.

joe_zx

@mokrypeter: .. ano, zatial jedina nativna velka PC hra, ktora sa uz dnes povazuju za podvodnu pyramidu, ponziho schema, scam. Hra stale nikde a velmi rychlo technologicky zastarava.

.. samozrejme, ze ak by som pocas vyvoja Citizena mal postupne Nv 1080, 2080, 3080 .. tak by som si polozil otazku aky strasny podvod to herne ninja PC je, ked tam niet co nativne hrat. Iba tie sracicky z konzol s 5400 rpm notebukovym HDD.

.. vsakze.

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

asi jak joe popisoval jak hral na pc vr - možná na yt, když ani nevěděl sestavu jen byl přesvědčen o její ceně

cyberpunk je naprosto robeny pro oldgen tak určitě. Se podivej jak tam ta hra běží, nebo spíš není schopna běžet a musí odebírat grafiku už tak dost ochuzeného portu. Cyberpunk je primárně dělán na pc, taky tam od začátku běží a vypadá naprosto nejlépe a pady tam byly spíš ojedinělé. Podívej se Joe jak "vylepšují" oldgen verzi CP postupně updaty aby si vůbec udržela 30fps, který stejně nedrží. Mrtvé město, žádný npc, většina efektu pryč a ty co zůstávají tak snížený daleko pod úroveň minimálního nastavení pro pc, kde mimochodem musíš mít hru na ssd abys jí mohl hrát na maximální detaily, jinak na to rovnou zapomeň. Tohle bys věděl kdybys o tom jen nečetl na netu ale taky si něco sem tam zahrál.

Tomkalhotka

jojo, joe má určitě nv 3080 Ti :D kdy vyšla? včera? :D

Petosk

Starcitizen. Jedina AAA hra na Pc . osobne myslim ze bude aj na konzoly ak niekedy vyjde.

joe_zx

.. Cyber77 stal 320 mega a to robili poliaci s nizkymi mzdami .. rovnaka hra by stala zapad 500 mega .. kravinka pre stare konzoly s HDD.

.. next gen Cyber77 - nativne pre PS5 bude nepricetne drahy .. hypoteticky UE5 tam ziaden zazrak so znizenim nakladov neurobi.

joe_zx
👍1

@Peter Marunciak: .. mam 12c CPU, 64 giga RAM, PCI4 SSD a NV 3080 Ti .. daj mi nativnu PC hru .. AAA hra s vyuzitim toho HW .. mesh shader, SFS, SSD streaming aspon 4 giga per frame ..

.. nechcem hru pre PS4/XO .. to jest nechcem Cyber77, Witcher3 .. urcite nie Doom Eternal a podobne sracicky.

.. CHCEM NATIVNU HRU PRE SVOJE NINJA s PODPOROU VSETKYCH TIER2 DX featues .. NATIVNE A PRE MOJE PC.

.. nehladaj .. nic take neexistuje .. na PC sa skutocne uz 20 rokov nic velke a ONLY neurobilo.

joe_zx
👍1

@casstoner27: .. PC to je malicka garaz a malicke hry a ano chodim na itchio .. ale na 8-12c CPU s 3080 nebudem hrat male sracicky, ze.

.. ad SSD .. este raz .. PS5 SSD IOP je uplne mimo tento svet a ziadne PCI4 alebo PCI5 s tym nic neurobi .. PS5 SSD pracuje podla potreby v specialnych low level, high priority rezimoch .. je schopne priamo do "VRAM" dodat v maxime 22 giga/sec dat .. do VRAM .. nie do syst. RAM a potom do VRAM ako PC .. teda nekonecne dlhy proces .. ale PRIAMO DO VRAM .. s latenciou, rychlostou a custom kontrolou dat o akej sa PC ani len nesniva.

.. dokonca sa hovori, ze PS5 SSD je schopne dodat data rovno do L3 kesky APU a to je technologia, kt. PC nebude mat dalsich 20 rokov.

.. za B .. potrva mnoho, mnoho rokov kym bude mat median herne PC v standarde rychle PCI4 SSD a ovela dlhsie kym sa dostane na uroven PS5.

jorici

PS 5 je nedostupna takže riesenim je vydať hru na ps4 aj keď osekanu aby neboli prilis mínuse lebo vydať len na ps5 keď ma podstate len hŕstka hracu tak sa nevyplatí budu strate ďalej co sa tyká pc tak vychádzajúcu nove generácie grafik kazde 2 roky.

maranelo
maranelo #N💩SR💩T!
Skurveny_Playstation
Skurveny_Playstation #💩NADVLADA
👎1

Crossmaster remaster station 5, pozor sleva hry uz od 2199…jiz brzy…no mozem jebat :-)

Abysswalker
👍1

@A2: Na ten Bloodborne nám nějak pořád kašlou. Chce to plnou podporu s 4k/60 fps, už včera bylo pozdě...

Mihalekpihalek Lul

@robinhocz: a uvědomuješ si, že neexistuje ani jedna grafická karta na světě (poslední generace), která by se byť jen trochu přibližovala svou nevýkonností, zastaralostí k PS5??

Kainé
Kainé #A2
👍4
👎1

Tohle je vše otázka peněz. Pokud bych řešil peníze nějak více, tak je PS5 úplně zbytečná aktuálně. Na druhou stranu za těch pár šušnů je to pro mě velice dobrá investice. Horší jsou ty hry popravdě. Např. remaster remaku FFVII na Storu za 2100kč. Já jím to dám, ale připadám si fakt hloupě, že jim platím takové částky. Za největší zklamaní z nové konzole považuji podporu starších her + klamaní zákazníka v rámci PR PS5.

Starky
Starky #NaughtyGod
👍2

V jednom rozhovoru mluvil o rozpoctech her Layden, tam to scela jasne ukazoval na prikladech Sony her, kdy nejdrazsi PS3 projekt je stal pres 90 milionu, na PS4 to uz bylo 160 milionu a u PS5 ocekava pokoreni hranice 200 milionu. A myslim, ze ten clovek vi o cem mluvi.

Morty Smith

zatim proste nevidim duvod kupovat NG a zustanu jeste u stary generace kdyz na vyjdou vsechny hry zatim....krom R&C teda,ale ani kvuli ni jediny zatim nekoupim PS5.Stejne tam ted budou vychazez jenom remastery remasteru v podobe GT5 a TLOU.I XSX necham u ledu jelikoz mi taky nema co nabidnout...tahle generace je docela smutna a sakra doufam ze je tohle jenom nejakej bad day a vsechno se to brzo rozjede :/ Jelikoz ten pocit kdyz se ofiko predstavila Next gen tak ten pocit byl uplne "wau,, ale casem to opadlo v docela takovej nezajem ohledne koupe new konzoli...takze PS4 a XOX si necham dokud slouzej nebo se neco hodne nezlomi u NG

Peter Marunciak

@joe_zx: ale no si trochu mimo nie ? Čo to trepeš za hovadiny že herne PC odvetvie je mŕtve sa pozri na čísla predajov čo dominuje paradoxne ako prvé je mobilný segment hier potom PC scéna a na úplnom chvoste je konzolový segment s podielom tak 1/10 celkových ziskov

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍1

@casstoner27: hele tohle ví hráči co si na pc našli nějaký tituly co jim na konzolích chyběli, nebo chtějí multiplatformy hrát ve vyšší kvalitě než na konzoli. On nehraje na ničem, jeho zábava spočívá v komentování her a platforem, který neviděl ani z rychle jedoucího vlaku.

Co se týče vývoje pro nové konzole neustále se tu opakuje jak je vývoj dražší. Dovolím si nesouhlasit. Nové konzole a právě enginy jako UE5 dovolují díky výkonu mnohem menší ohled na optimalizaci, můžete do hry navalit přímo assety pro filmy a ten engine to zvládne plynule. Dále třeba práce s nasvícením, stylizací - to co v TLOU II vypadá tak skvěle se muselo dělat ručně a pak na tvrdo zapéct do prostředí hry, dnes to zvládne Ray Tracing real time daleko realističtěji s mnohem větší časovou úsporou, jak když to dělali vývojaři ručně. Naopak si myslím, že až se pustí staré konzole k ledu, mnohe AAA tituly budou v mnoha ohledech jednodušší na vytvoření a zároveň bude výkon a next gen enginy klást méně překážek pro optimalizace. A co se týče toho zbytku ve hrách, jako motion capture, hudba atd.. - to už je prostě především o budgetu, ale způsob jakým se to dělá známe už od ps3, pokud se budu bavit o moderním motion capture, který je nedilnou součástí každý příběhovky. Tam se rozhodně nedá mluvit o navýšení nákladů na vývoj.

Suma sumárům si nemyslím že to je tak horký s navýšením nákladů u nextgenu, spíš naopak a paradoxně právě ty stáre konzole budou brzdit vývoj a brát čas, když se bude řešit optimalizace na kterou nestačí, samozřejmě to bude vykoupeno mnohem větší uživatelskou základnou...

joe_zx
👍4
👎2

@casstoner27:

.. PC nie je brzdene konzolami. PC si moze robit co chce. Hernych PC su na svete stamiliony kusov. PC vsak uz davno nic nerobi. PC nema ziadne nativne high end AAA hry uz mozno 20 rokov. PC je davno herne mrtve, sklad draheho HW a parazituje na konzolackom gamebize.

.. stare konzoly nebrzdia nove konzoly. Predstavte si, ako hovorite, ze sa PS2 musi prisposobovat PS1. Smiesne. Alebo, ze sa PS3 musi obzerat za PS2. Smiesne.

.. PS5 SSD IOP je tak extremne vykonne, custom upravene a mimo tento svet, ze nie je ziadnym myslitelnym sposobom emulovatelne archaickym 5400rpm HDD v PS4ke. A to PS5 SSD ma sancu zmenit hry neuveritelnym sposobom.

.. ak som teda povedal, ze nikto nie je brzdeny nicim .. cim je potom kazdy brzdeny. Je to iba budget hier, ktory narastol z 100 000 libier pri 8 bit spektre na 1 miliardu pri buducej super AAA hre o par rokov na next gen od T2 alebo Ubi, ci EA.

.. budget na vyvoj hier dnes definuje, brzdi, formuje uplne vsetko. Dnes v tomto momente nemoze urobit, dat na trh SONY hru .. GTA klon iba pre PS5 s 750 milionovym budgetom .. ikskrat lepsi ako stara GTA5 .. lebo tie prachy sa na malej PS5 zakladni nedaju zarobit. Dalo by sa to pred 20 rokmi, ked stal vyvoj 75 mega. Neda sa dnes, ked to stoji 10 krat tolko.

.. to je hlavna brzda dnes.

slanecek
slanecek #SHODAN
👍2

@casstoner27: Problém není s loadingy, ale v tom, že kvůli pomalému HDD se musí přizpůsobit game a level design.

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation
👍1

@rejca: jj jasnýTakže lidi tu hrají ještě na pravěký PS4 a dělají jak je to strašně moc super, ale při příchodu Pročka ps5 zestárnePořádný exkluzivity už dávno jsou a další už za pár dní

rejca
👎2

@Mike Left: nebo v roce 2022 vyjde ps5 pro ci ps5 slim a puvodni ps5 zestarne driv, nez na to bude poradna exkluzivita...

Mike Left
Mike Left #Nihil est verum
👍1

Chápu, že to sere lidi co si PS5 pořídili, je to jak si koupit zájezd a odjedou vám tam jen kufry, ale zase to berte tak, že vám PS5 poslouží na víc jak 2 roky, hry na to pojedou dost dlouhou dobu, než vylezou s PS6 určitě a možná ještě déle potom, PS4 pak utnou a nazdar, konečná. Rozdíl mezi PS4 a PS5 je už takhle znatelnej podle mnoha uživatelů, takže pohoda, ne? ✌️

Starky
Starky #NaughtyGod
👍3
👎1

Jako ja bych se zase fakt nebal, ze by nebyl videt na PS5 rozdil. Bohuzel skutecny potencial PS5, jeste nejaky patek v chodu neuvidime. Ale da se to pochopit, vyvoj ciste PS5 hry bude financne jeste narocnejsi a konzole stale nejsou. Kolik lidi by rado zahralo Returnal a nebo ted Ratcheta, ale maj smulu, protoze konzole neni. A podle vseho to vypada, ze nedostatek bude i pristi rok.

Jiří Švec777

@robinhocz: to je jasné, že na PS5 to bude jiný zážitek. Sak taky doufám, že co nevidět bude u mně. TV je ready.

Effavasmanasalamu
👎7
👍2

Hlavne ty keci pred rokem jak budou nove hry jen pro nexgen. Ryan je kus ulhanyho zmrda.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články