Microsoft se rozhodl zavřít Arkane Austin, Tango Gameworks a další studia Bethesdy

Matt Booty, šéf Xbox Game Studios dnes oznámil, že k uzavření některých studií Bethesdy a ZeniMaxu dochází v rámci restrukturalizaci, aby se mohli v budoucnu zaměřit na projekty, které mají největší šanci uspět.
Arkane Austin - Studio bude kompletně zavřeno a někteří členové se připojí k jiným týmům v rámci Bethesdy, aby pracovali na jiných projektech. Předchozí aktualizace byla pro Redfall poslední. Končí vývoj hry i budoucí podpora, servery zůstanou běžet i nadále.
Alpha Dog Studios - Studio bude uzavřeno. Hra Mighty Doom bude 7. srpna ukončena a hráči už nebudou moci provádět žádné ingame nákupy.
Tango Gameworks - Studio bude uzavřeno. Hra Hi-Fi Rush bude i nadále dostupná na všech platformách.
Roundhouse Games - Studio bude sloučeno se ZeniMax Online Studios (ZOS). Studio už dříve spolupracovalo na The Elder Scrolls Online.
Kromě uzavření výše zmíněných studií dojde k zrušení menšího počtu pozic v rámci dalších týmů Bethesdy.
„Zaměstnanci, jejichž pozice bude zrušena, budou dnes informováni. Prosíme vás, abyste se ke svým kolegům chovali s respektem a soucitem. Těm, kterých se dnešní oznámení dotkne, poskytneme plnou podporu při jejich odchodu. Tyto změny nejsou odrazem kreativity a dovedností lidí v těchto týmech, ani rizika, které podstoupili, aby vyzkoušeli nové věci. Uznávám, že tyto změny jsou špatné i pro různé podpůrné týmy v rámci ZeniMaxu a Bethesdy, které uvádějí naše hry na trh. Tato těžká rozhodnutí činíme proto, abychom vytvořili kapacitu pro zvýšení investic do našich prioritních her. Bethesda bude i nadále jedním z klíčových pilířů Xboxu se silným portgoliem her a prosperujícími komunitami,“ řekl v oznámení Matt Booty.


Co se týče studií ZeniMaxu, bude Microsoft nadále vlastnit Arkane Lyon, Bethesda Game Studios, id Software, MachineGames, ZeniMax Online Studios a některé vydavatelské týmy Bethesdy.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (65)
Tak to je síla.. fakt síla
@mnaca: souhlasím, taky TEW má mnohem větší ambice než Resi, Resi je přiznané béčko, kdyby tam hrála vážná hudba, tak si klepu na čelo :D. TEW je zatím nejlepší Mikamiho práce.
Dvojka ze začátku v té vesnici byla velice dobrá, ale postupem času se to zvrhlo více do akce, ten konec mi už přišel over the top.
@Ashitaka: No jenže Arkane Austin vytvořili myslím jen Prey a pak Redfall. Takže s tím oblíbené studio bych byl docela opatrný, když zbytek těch úspěšných her vytvořil Arkane Lyon, který se nezavřel. A ano MS za to může. Ale proč si bude držet studio, které za sebou má jednu úspěšnou hru, která asi s prodeji přes jeden milion kopií finančně moc nevydělala a jeden propadák. Ještě Redfall byl vyvíjen před akvizicí. Vývoj byl peklo a vývojáři doufali, že ho MS zruší. Ale to se nestalo a dopadlo to tak, jak to dopadlo.
aké plače? veselme sa spievajme a oslavujme. jeden odíde druhý príde. nebojte sa lúzri hry boli su a budú.😆
@mnaca: myslím že nás tu pláče víc nad zavřením tango gameworks 🥺.
Jak by řekl Goldsmith: "Jsem rád, že jsem se zbavil PlayStationu a přešel k Microsoftu." 😏
Bude se dělat Fallout tak se musí šetřit 😂 nechápu proč zavřeli Tango...
Já bych raději aby zavřeli Blizzard, je to drahej kolos k hovnu. Reálně jsem hrál hru od Blizzardu naposledy před 17 lety a to bylo wowko a předtím Warcraft 2 a 3. A jelikož si Blizzard myslel že Warcraftu bylo dost tak už žádný další nevyšel až na rozšíření pro wowko. Nechápu jaký důvod k tomu mají a nevyužily nikdy potencial Warcraftu po úspěchu wowka.
@mnaca: hra, kde hraje Moonlight Sonata od Beethovena, nemůže být špatná. Já jsem se bavil po celou dobu, ale až to DLC se základní školou opravdu ukázalo potenciál, že to může být i dobrý horror. Někdy je dobré se držet kopyta. Jinak je to pořád hra s nejlepšími RT odrazy na PSku.
TEW bych ocenil remaster, nedávno jsem to nainstaloval a chtělo by trošku přeleštit. Dvojka uhnula hodně do mainstramu. Stejně jako Dark Souls 2 má nepochopitelně lepší hodnocení než jednička, tak je to i u TEW. Lepší recenze neznamenají lepší hru.
Jinak nejsi sám, Tango jsem měl fakt rád.
Možná už i tušíme, proč odešel Mikami, asi to nebylo jen kvůli tomu, že chtěl tvořit něco jiného.
Arkane je moje nejoblíbenější studio a všechny jejich hry jsem si neskutečně užil (Redfall jsem nehrál) takže mě toto pěkně sere. V čem je pointa kupovat za obrovský prachy studia když je pak zavíráte. Zničit je? Sony neni o nic lepší
🤣🤣
@dawe999: Undead Labs do toho teď šlapou, alespoň co se týče obsazovaných pozic. Přešlo tam docela dost kvalitních lidí a stopro budou chtít udělat ze State of Decay AAA hru a ne jen AA. Za měsíc showcase, kde se snad dozvíme víc.
@Ashitaka: No spíš bych se na to podíval z jiného úhlu. Jak většina lidí píše, tak z obou studií hodně lidí odešlo. Prey a Dishonored by stejně žádné pokračování nedostalo. Už od jejich vydání uběhlo hodně času a nic nevyšlo. Dokonce nebyla ani zmínka, že by se na něčem pracovalo. To studio bohužel pomalu umíralo. Už ani Deathloop nebyl žádný zázrak. Tango Gameworks škoda je. Ale jejich jediná pořádná hra bylo EW. Na pokračování se čekalo dlouho a také žádné nevyšlo, ani k tomu nesměřovalo. Ghostwire byl opravdu průměr. Ta hra měla navíc, ale bohužel byla strašně repetetivní časem. Mělo to světlé stránky, ale časem to bohužel opravdu omrzelo, protože to byl takový menší Ubisoft produkt. Pořád ty stejné aktivity stále dokola plus malá variace nepřátel. Atmosféra však byla dobrá, vedlejší úkoly byly také fajn. Škoda, že celá hra nebyla stejná, jako DLC ze strašidelné školy. Tam to fakt ve sluchátkách byl masakr. Ještě teď si pamatuji na tu manekýnu na které se žáci učí, kde jsou jaké vnitřnosti v lidském těle... jak mě její kroky pronásledují 😅. Díru do světa však hra neudělala. Hi-Fi Rush bylo docela překvapení. Šlo však o menší hru a vypadalo to, že studio musí spíš už s něčím po EW zase uspět. Bohužel obě studia neměla v přípravě asi něco zajímavého a než si držet studia, která opouští vlastní zaměstnanci, protože je tam asi něco špatně, tak proč si ty studia držet otevřená? Ty by sis držel studia, jejichž budoucnost je nejistá a žijí ze zašlé slávy? Já třeba očekávám i konec Undead Labs. SoD3 buď ani nevyjde a nebo skončí po vydání... atmosféra ve studiu taky byla na bodu mrazu a došlo k změnám, takže bůhví, jak to bude.
Jak jsme to tady pořád četli od místních ekonomů z oudolí: “MS si to může dovolit” “gamepass je herní netflix” “kdyby se jim to nevyplatilo, tak by to nedělali” atd. A tady jsou první výsledky šílených nápadů tlustého Phila.
@Heymi9615: To byla tuším reakce na Grubba, který přišel s tím, že Hi-Fi Rush na sebe vůbec nevydělal. Greenberg pak nalhal, že překonal veškerá očekávání. Kdo si to ale spočítal, tak věděl hned, že na tom nikdy nemohli vydělat. Otázkou je, jestli je nyní PS5 verze neměla zachránit. Zřejmě ale propadla, moc se o ní nemluvilo, takže to jen spečetilo osud Tanga. Je to škoda, protože to byla jedna z nejlepších her minulého roku, která si všechna ta ocenění na VGA nebo BAFTA zasloužila. Škoda, že to nevyšlo hned na všechny platformy a objevilo se to první den na Game Passu.
K tomu článku na Kotaku, naprstý souhlas. Nevím, co Spencer ví na někoho ve vedení Microsoftu, jestli ho vydírá, má nějakou jeho sex tape a tak, ale je nepochopitelné, že se tak dlouho drží v jedné pozici. Přitom udělal tolik přešlapů a chyb. On je tam 10 let, za tu dobu Sony vystřídala 3 šéfy PlayStationu a obměnila vedení. To jen ukazuje, jak bere PlayStation seriózně. Dokud bude Spencer, Booty a Bond v čele Xboxu, nezmění se vůbec nic.
Před rokem... link
Jinak, jinde, Kotaku.. link
Exkluzivity? Nepotřebujeme. Mid-gen hardware? Nepotřebujeme. Studia? Nepotřebujeme. Jump out strategie konečně začíná přinášet své plody, bravo Phile😁 Nakoupit studia, naslibovat zeleným naivkům novou hru každý kvartál a pak je - jak jinak než s dobrým pocitem - zavřít. A na příští showcase zase básnit o best line-upu ever a podobně. Asi podesáté v řadě.
Pokud z Arkane Austin odešla většina vývojářů během vývoje Redfall a z Tango Gameworks odešelo se zakladatelem Shijni Mikami většina vývojářů a ty studia neměla v přípravě nic zajímavýho, tak to celkem chápu.
Ale nedávno v Microsoftu tvrdili, že hry jako HiFi Rush jdou na další platformy, aby se třeba mohlo zaplatit pokračování. To teď ale asi jen tak nebude...
Toto je teprve první vlna. Do roka si microsoftí smrtka přijde pro další.
@FreeGoro: Už skoro deset dnů si užívám díky Game Passu Manor Lords. Sice v předběžném přístupu, ale už dnes je to desítková hra. A další pecka se objeví už za dva týdny. Jsem spoko.
To je hruza a na plejaku zas nebude co hrat 😀
@FreeGoro: zkus ten gamepass nekdy otevrit ty vsevede :)
A pak si kup gamepass,kde nema ms nic noveho 😆
Arkane Austin je jen název studia. Ty lidi co pracovali na těch kvalitních videohrách, už tam dávno nepracují. Já jsem rád, že už se jméno Arkane Austin nebude ničit, teď už se jen zmíní Redfall a je to v prdeli. Což je mi hlavně líto, pro ty talentované vývojáře kteří tam dřív pracovali, za mě jedině dobře, v tom studiu už nikdo talentovaný snad nebyl.
Tango Gameworks mě ale silně zamrzelo, to studio mělo budoucnost a vytvořili Hi-Fi Rush a těšil jsem se na případný Evil Within 3, tady mě to prostě sere a dost.
Arcane žádná škoda, to studio se stejně postupně rozpadlo v průběhu vývoje Redfallu.
Ale Tango? Wtf Phile, co sis zase šňupnul???😥
@Heymi9615: Kazda mince ma dve strany.....
tak očista ovzdušia ako po saharskom prachu dážd. to sa zas bude lehce dýchať.😂
Sony se s Microsoftem tento týden předhánějí, kdo bude za většího č****a? V této části roku bych čekal jiná oznámení…
Úsměvné, nebo spíš smutné... link
Smutné je taky chování některých, kteří div nejásají a berou to téměř jako pozitivní zprávu.
@MarcusChef: s tim dishonored je to presne obracene pokud se nepletu. Tak jako tak Arkane Lyon je to lepsi studio - prey byl vybornej, ale misto druheho dilu jsme dostali redfall. A od prey uz je to 7 let
Chyba... Tango melo velky potencial...
EA cesta ?