Konzolista.cz

Konami: Každý další nový Silent Hill bude odlišný, základem ale bude vždy kvalitní psychologický příběh

novinkapátek 3. října 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Konami: Každý další nový Silent Hill bude odlišný, základem ale bude vždy kvalitní psychologický příběh
Konami se povedlo oživit značku Silent Hill nevídaným způsobem. Jednak jsme se dočkali výborného remaku druhého dílu, který tuto slavnou hororovou klasiku zpřístupnil novým hráčům, ale také nového velmi povedeného dílu Silent Hill f. Producent série Motoi Okamoto je s přijetím nového dílu spokojen a během rozhovoru s japonskou verzí IGN řekl, že hodnocení předčilo jeho očekávání. „Jsem rád, že hra nakonec získala vyšší hodnocení, než jsem očekával. Myslím, že to pochopíte, když si ji zahrajete. Jde o hru s mnoha výzvami a myslel jsem si, že bude mít své klady a zápory, ale byla přijata velmi dobře a získala průměrné hodnocení 86% jako remake Silent Hill 2. No, byl jsem opravdu překvapený,“ řekl.

Ačkoliv Silent Hill f zaznamenal úspěch a během prvních tří dnů se ho prodal 1 milion kopií, v Konami nechtějí přešlapovat na místě. Další Silent Hill proto má být opět jiný. „Každý další díl bude mít vlastní odlišnou chuť. Chceme experimentovat a být ambiciózní, a to nejen z hlediska herního designu, ale také z hlediska vyprávění příběhu," řekl. „Jak jsem řekl v rozhovoru, ne všechny budoucí Silent Hill hry budou mít stejnou hratelnost jako Silent Hill f, ale chceme, aby si hráč s každým dalším dílem mohl užít odlišnější hratelnost. Samozřejmě, některé prvky zůstanou stejné. Nejdůležitější je pro nás kvalita příběhu. Jsem přesvědčen, že psychologický příběh je nezbytný pro to, co dělá Silent Hill tak jedinečným,“ dodal následně na sociální síti X.

Tento přístup platí hlavně pro nové díly. U remaků nikoliv. U nich je cílem zůstat věrný originálům. V současnosti je ve vývoji remake hry Silent Hill 1 v polském studiu Bloober Team, ale začíná se spekulovat, že zároveň probíhá i vývoj remaku hry Silent Hill 3. Vzhledem k tomu, že jsou obě hry dost propojené, dávalo by to smysl. Na potvrzení si ale musíme počkat. 

Zdroj: IGN
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (10)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
stillalive
👍1

@Abysswalker: Zrovna The Evil Within 1,2 mám taky ve wishlistu, obě musím už konečně zahrát. Dvojku jsem si už po vydání vyspoileroval celou průchodem na YT, ale to už je pár let, takže si to určitě užiju.

Abysswalker
❤️2
👍1

@stillalive: Takové hry, co překvapí mám nejradši. Pro mě to jsou takové ty hry, co ve většině recenzích schytají sedmičky, tak si je člověk hodí akorát do wishlistu a dá přednost těm desítkovým a pak si je po letech zahraje a zjistí, že se mu líbí snad víc než ty atomovky.

Příklad: The Evil Within 1+2 mám osobně o něco radši než RE2R, ikdyž je objektivně konzistentně kvalitnější. Nebo mám mnohem radši Days Gone, než slavný Horizon i přesto, že DG v den vydání technicky dost pokulhával.

Anebo takový Vampyr je imo jedno z nejvíc underrated rpgs posledních let.

Fakt mám radši hry, které se snaží o něco trochu jiného/nového a úplně se jim to nepovede, než stomiliónové blockbustery, co jedou na jistotu.

stillalive
👍1

Jednička a trojka - na tyhle remaky se kurevsky těším. Jinak skvěle zvolený přístup, ačkoliv paradoxně právě ona "jinakost" zapříčinila, že Konami v roce 2005 ukončilo a rozpustilo Silent tým po čemž následovali dobré hry od Climax, ale už to zkrátka nebylo ono, ačkoliv to posvětil Akira Yamaoka. Takže je přinejmenším dobré vidět, že to, kvůli čemu původně SH sérii na dlouhý čas defakto sami pohřbili, tak teď se nebojí být více kreativní?

Se SHf to rozhodně splnili, tak budu rád, když své ambice opravdu naplní i s dalším dílem.

Edit: Jinak SHf je jednou z těch malá her, kterou jsem si úplně zamiloval aniž bych ji ještě dohrál. Na pozadí mám během hraní pořád tu myšlenku "dělalo to studio, které se ničím neukázalo", aby tato myšlenka byla konstantně rozbíjena tím, jak skvělá hra to ve výsledku je a jak moc si to užívám, jako když jsem byl v úžasu v podstatě z každé SH hry na PS2, když jsem ji poprvé hrál. Čím jsem v SHf dál, tím ještě lepší a lepší to je. Zkrátka o jednom z nejlepších dílů v sérii po dohrání bude nejspíš u mě jasno. Miluju když se nešetří filmečky, zvlášť když jsou takhle výborně zrežírované, ale celkově ta atmosféra je vážně excelentní a nepřátele a boj jsem si nikdy takto v žádné SH hře vlastně ani neužíval a po hodně, hodně dlouhé době konečně hra, která je opravdu strašidelná a nahání strach každou chvíli jiným způsobem. Těším se až zase budu pokračovat.

lagZz
lagZz #PC+Steamdeck 🩵
❤️1

@Abysswalker: Jako je pravda ze to jak to treba dela RE s tim omezenym inventarem je lepsi nez to co bylo v SH2R, to mas recht, muset resit co vzit a co ne, a hledat batuzky a zvetseni me bavilo.

Abysswalker
👍2

@lagZz: Hele, já taky luxuju každičký kout a právě to mě na tom baví si udělat zásoby a mít určitou jistotu v příštím souboji, obzvlášť když člověk neví, co ho čeká, ale desítky lékárniček je prostě přestřel. Třeba 15 malých a 5 velkých by bylo ideální a hned by měl člověk větší strach, nebo právě mít možnost si vzít třeba i víc, ale zaplnil by si tím sloty jako v Cronosu na úkor nábojů.

Ve finále to jsou ale malé výtky, jen nadhazuju nápady na drobné úpravy, jinak ty hry miluju a nad SHf zatím nevynáším soud, zásadně nehodnotím dokud jsem nedohrál. Proto říkám, že se mi na té hře líbí vše, kromě soubojů, které mě bavily víc v SH2.

Kár3l
Kár3l ##playstation

Špatný nápad

Metal Lord
Metal Lord #P3D 2025
👍2

Já teda doufám, že se do titulního města dostaneme i v nějakém tom novém dílu a že nebudou jen experimenty :)

lagZz
lagZz #PC+Steamdeck 🩵
👍5

@Abysswalker: Me teda rozhodne nevadi ze mam na konci prebytky, proto preci prolejzam kazdou diru a setrim si ty suroviny abych ten prebytek mel ne ? 😁 SH2 stejne jako posledni dva RE z prvni osoby mi v tomhle naprosto sedeli. 🙂👌

Abysswalker
👎1

V remaku 1 a 3 bych si dovedl představit systém inventáře buďto z Cronos či právě ze SHf, kde člověk nemá na konci hry 50 lékárniček a 150 nábojů jako v remaku dvojky. Asi by mi nevadila ani implementace staminy za předpokladu, že půjde upgradovat a hlavně teda, aby byla hl. postava mrštná alespoň jako James a ne jako Hinako, ta je pohyblivá asi jako stará bába a než přetáhne nepřítele, tak si můžu mezitím odskočit na WC... 😄

Juggernaut
👍3
❤️1

ja se na S.H těšil…ale nakonec to pro me byla fakt velká nuda a vbc me to nenadchlo,ba naopak.

Az sem si musel spravit chuť zahráním si remejku

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články