Journey se stal nejrychleji prodávanou hrou na PSN
novinka•čtvrtek 29. března 2012•Martin Šmíd•

Zdroj: Sony Computer Entertainment
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie











Reklama























novinka
Hlasování: Hra roku 2025 podle čtenářů Konzolista.cz
novinka
Velký hackerský útok na servery hry Rainbow Six Siege X, rozdávaly se bany i herní kredity
novinka
Pro současné konzole vyšla klasická arkádová akční hra Space Invaders
fórum
Think before you sleep
novinka
Pro Marathon se Bungie nechalo inspirovat více než dvacet let starou MMO hrou
fórum
Připomínky na web 2
novinka
Nové obrázky z nedávno oznámeného Gang of Dragon
novinka
Režisérem seriálu Assassin’s Creed bude Johan Renck
fórum
Playstation VR2
fórum
Nintendo Switch 2
Komentáře (45)
uz davno som necitala tolko krasnych (okrem eeeee) prispevkov na nejaku hru ako teaz tu citam. Ale sa ani necudujem, ta hra musi pohladit na dusi...
Pan T taky mám radost[s14]
Soundtrack určitě zakoupím na CD v obchodě. Doufám že bude k dostání i v našich končinách. Ještě celkem doufám ve vydání všech tří her od Thatgamecompany na jednom Blu-Ray. U tohoto bych pak odhadoval cenu 990kč. Mohl by obsahovat bonusy, něco o vývoji atd. Takové vydání bych dost ocenil.
hellicek: zajímavá teorie... a předpokládám že sex s mladou, přitažlivou a inteligentní dívkou bys byl ochoten podstoupit jen tehdy když by ti za to zaplatila ne? [s14]
Pokud je Journey nejprodávanější hrou na PSN, tak na tom svět není zas tak špatně, jak se někdy zdá! Pro tuto hru, více než u čehokoliv jiného platí, že naše hodnocení nemá nic co do činění s předmětem hodnocení, ale s hodnocením nás samých. Jediné co hra vyžaduje, je srdce na svém místě. Proto mám z úspěchu hry takovou radost!
Ahoj, tak jsem to včera poprvé zapnul a musím říct, že to je opravdu luxusní zážitek. Jenom si tak posedět na vrcholku duny nechat si hrát do ucha skvělou hudbu a pozorovat, jak váš online kamarád si sjíždí v dálce slalom v písku. Toto a ještě mnoho dalších momentů mi vyloudily ve tváři radostný úsměv, jak malýmu harantovi. Ještě jsem to nedohrál, protože mi přišlo líto si něco nenechat na další večer. Mam to přes HD projektor, studiová sluchátka a v naprosté tmě, nikým nerušen. Ideální kombinace, doporučuju.
Super psn hra,tak uz by to chtelo Journey2 s patnacti hodinovou delkou a extreme rozsahlym svetem v tomto provedeni a ihned kupuji.[s14]
eeeee: Co se týče toho Hype, tak naopak kolem Journey žádné velkolepé masáže nebyli. Na d hrou samotnou vysel jeden velký otazník po dlouhou dobu. Kolem hry spíš zavládl příjemný klid a čakalo se tiše jak to nakonec dopadne a co z toho vyleze. Zkrátka s vydáním a následnou zkušeností přišli velmi nadšené ohlasy, protože něco takového asi nikdo nečekal. Je to jen nadšení, ale žádné Hype. Řekl bych až nechutnou masáž sledujeme u jiných her, možná aktuálně mohu říct Assassins Creed 3. Ale nikdo se myslim nesnaží ti vnutit svůj názor. Jen mně samotnému příjde že jsi ještě rozumně nevysvětlil co je na Journey tak špatného že je to podle tebe kvalitativně hra na úrovni hodnocení 3/10. Svůj pohled stejně asi nezměníš a odpůrců bude jistě mnohem víc, sám v tom nebudeš. Myslim že to ale bude právě skupina lidí, která očekávala něco, a dostala něco úplně jiného, z čehož pak vyplývá zklamání. Už jeden recenzent psal že jediným mínusem Journey jsou předsudky. Lidi automaticky očekávají od takové hry překonávání překážek za nějakým cílem, sbírání něčeho, nějaký příběh, multiplayer zřejmě v co-op režimu s možností komunikovat a ano všechno to se nabízí a mohli z toho vývojáři udělat adventuru s klasickými prvky odlišnou pouze audio visuálním pojetím, ale neudělali tak a udělali dobře. Jak pro koho že? Pro mně rozhodně velmi dobře. Pro tebe špatně. Dál bych to nerozmazával. Prostě tě to nudilo, nepřijal jsi způsob pojetí celého titulu a tim to končí.
eeee: ak si skutocne journey dohral, a tvrdis o tom zazitku ako o niecom primitivnom, tak z toho potom vypliva ze si emocionalne plytky a uzavrety clovek...... ono v podstate ta hra splnila svoj ucel, pretoze si o tej hre ma kazdy urobit svoj vlastny nazor.... to ze je hratelnost absolutne jednoducha, obmedzena na dve tlacitka z tej hry nerobi primitivny zazitok.... prave ze obsah hry je ovela hlbsi ako v 90% dnesnych hier..... hra v podstate nema pribeh, lebo pribehom su pocity hraca, ktore pri tom zaziva..... a ak tvoje pocity pri hre boli nula a alebo si pocitoval primitivizmus, tak to potom znamena ze zavada je na vasem prijmci a nikoli v hre samotnej....
to je proste neuveritelny, jak silne stranky hry jsou vlastne ty slabe... Zlatej Lykan.. ten si alespon vybral jenom to, co je opravdu spatne a to vyzdvihoval.. bral jenom to spatne. Ty beres vsechno, ale to co je pro mnohe spravne, je podle tebe spatne. Kdyby se ti to nelibilo, tak to chapu, ale ty si to proste jenom nepochopil. Hre nejde o to, aby si mohl splhat a skakat a resit puzzle, jako v kazde druhe dnesni hre.. je to interaktivni film, ktery ma porad blize ke hre, nez k filmu a navic je za tretinovou cenu "velkych" her. Po technicke strance je to inovativni pristup.. po strance pribehu taktez, hudebne je to skvost, ktery ja osobne radim vedle audio slozky prvniho Hala. Celkova poeticnost hry je vyborna prave diky genialni ruce nekoho, kdo to dokazal takhle spickove sladit. Putovani s dalsim clovekem je naprosto jine, nez kdekoli jinde.. je anonymni a nejde o zadne precuravani, kdo zastreli vic lidi, nebo kdo zajede lepsi cas. Tohle neni preci klasicka konzumni hra, ktera se da merit s GTA, nebo Uncharted... tohle maly veledilo je zanrem samo pro sebe. Pokud od toho nekdo ceka neco jinyho a pomeruje to s hrama, ktery po hracovi chtej uplne neco jinyho, tak musi bejt spatnej na hlavu.
mirasov.. tyhle moralizatory, ktery nepochopili o cem je tu rec taky miluju.
PS3Fanboy: no nevim, me ta hra rozcilovala tim, ze tam hodiny jdu a jdu a nic se nedeje, nejsem si jist, ze by me ve stresu uklidnila. Je to jeden z mala pripadu, kdy je mi lito, ze jsem za hru vyhodil penize. Podlehl jsem hype, jasavym recenzim a desitkovym hodnocenim. A netrklo me, ze nikdo nenapsal o co v te hre vlastne jde, co se tam dela. Pro me osobne si ta hra zaslouzi tak 3/10.
stillalive: nic hraci nenutit, dat mu svobodu jednani, to je fajn zamer, ale bylo by dobre take tomu hraci dat moznost ve hre neco zajimaveho delat. Tento typ her (sandboxy) mam rad, ale journey sandboxem nazvat nejde. Ostatne, v nem se ani nemuzes vratit zpatky na misto ke uz jsi byl. Takze v tomto ohledu treba skyrim nebo red dead redemption vidim mnohem svobodnejsi a zajimavejsi.
Hlavně je hloupý se vzájemně urážet jen proto, že někomu se to líbí a někomu ne. Každýmu se něco líbí a pokud se to nelíbí ostatním a naopak, neměl by je nazývat primitivy,[s1] apod..
eeeee: Souhlas po herní stránce je primitivní ale musíš tu hru brat jako třeba relaxační CD a že po stresujícím dnu v práci mě dokáže dostatečně uvolnit a uklidnit, to beru jako plus. Prostě na tu hru nahlížíš špatně a doporučuji ti jí zapnout, až budeš ve velkém stresu, pak oceníš a uvidíš její kvality.
eeeee: Journey neurčuje hráči žádný cíl. Nemá to psaný žádný příběh, postava nemá jméno, nemá ani tvář (skrytou) a ani pohlaví. Proč tomu tak je? Podle mého názoru proto, že právě hráč je hlavní postavou meditující v písku. Příběh je vyprávěn pocity z hráčem konané poutě, právě hráčovi prožitky jsou tím nepsaným příběhem. Cílem může být cokoliv co si přeješ. Takhle se navozuje pocit svobody. Nic hráči neurčit, ať si to hráč odvypráví podle sebe. Člověk s fantazií si Journey určitě užije naplno, ale člověk bez špetky fantazie těžko.
devildoger: samozrejme ze nemuzes hodnotit neco, co jsi nehral. Ale to neni muj pripad, ja journey "hral" a to az do konce. Hodnotit ho tedy mohu. A doufam ze nechces, aby lide hodnotili jen to, co se jim libi a jinak mlceli, ze? Souhlasim s tvrzenim, ze to ze se mi hra nelibi neznamena, ze neni kvalitni, ale plati to i naopak, to ze se tobe hra libi neznamena, ze je kvalitni. Konec koncu ja se nevyjadruji k jeji kvalite, stezuji si na jeji primitivnost a fadnost. A na to nikdo nerekl ani popel. Uvedl jsem, co malo je mozne ve hre delat a nikdo neprisel s tim, ze bych neco prehledl a je tam mozne delat spoustu dalsich veci. To by byla nejaka poradna a rozumna argumentace na misto tvrzeni, ze jsem svine. Laka me to ke srovnani primitivnosti hry a argumentace.
KoKoT: COD jsem v zivote nehral, nemuzu ho posoudit, ale mam dojem, ze z hernáho hlediska je to obdobna primitivnost i kdyz asi ne tak velka jako journey.
Davik: a co teprve, kdyby ses podival na metacritic. Proto uz jsem od zacatku psal, je to hype, rozum zustal stat stranou. Je to jednoduche a primitivni, podobne jako angry birds, lidem se to bohuzel libi. Uz tu asi neni misto pro slozite hry, ktere vyzaduji nejake premysleni a usili.
Mavetick: to je takova filozoficka otazka, jestli jsem to hral, kdyz to ani poradne neni hra. Rekl bych spis, ze jsem to prosel a proletal a kdybych htel byt osklivy, tak bych napsal, ze jsem se pronudil az do konce. Otevrene oci jsem mel, strilecky nijak vyrazne nepreferuji, a vylizanej nejsem. Jen nemam rad trend zjednodusovani a zesnadnovani her a journey je vrchol tohoto trendu, je to tak jednoduche a primitivni, az se tomu uz ani neda rikat hra. A vadi mi pak hloupe reci treba o _promyslenem_ multiplayeru, ktery je pritom primitivnost sama, uz jsem ho popsal v predchozim prispevku.
Nechci strhnout pozornost na sebe, ale na tento trend neustaleho zjednodusovani her, kde to v podobe journey dospelo do pozice ad absurdum. Chtel bych, aby se nad timnekdo poradne zamyslel. Jenze to bych chtel asi moc. Jako dalsi krok zjednodusseni her vidim odstraneni z teto hry skakani, v dalsim kroku chozeni a dilo bude dokonano. Pak uz to nebude moci byt jednodussi.
Jo, Flower je rovnez jednoduchy, ale aspon je tam nejaka interaktivita se svetem, mas tam co delat, mas se tam cim bavit a neni to od zacatku do konce to same.
eeeee... Hele já se k tomu MP už nehodlám vyjadřovat,po těch příspěvcích,co si tu zveřejnil by to bylo beztak házení perel sviním (svini)..To,že tě hra nechytla jí zkrátka na kvalitě neubírá,já zase nedokážu ocenit MP záležitosti jako COD,Battlefield a podobně,proto je nehraji a nikomu necpu svůj názor,který by stejně nebyl objektivní,jelikož o tom vím hovno a nerozumím tomu a možná by bylo vhodné,aby si udělal totéž.Tímto ukončuji debatu na téma Journey s tvou osobou.
eeeee... Tak “chlape” podle toho jak o tom mluvis si to bud zarucene! Nehral... Nebo si mel celou dobu zavreny oci, nebo te proste uz z principu vadej hry, kde nemuzes dat headshot a nebo ses uplne ale uplne vylizanej. To jak to popisujes co to ma a co to nema je spis provokace nez nejaka diskuze. Zrejme si tu chtel pouze strhnout pozornost na svoji osobu. Hrozne rad bych s tebou o tomhle mluvil nekde nazivo a neverim, ze kdyz pises tyhle plky, tak se u klavesnice nesmejes, jak ti to vsichni zerou. Tohle nebude hra pro kazdyho, ale tvoje vytky jsou ubohy. Zrovna flower je v poradku a tohle ne? ;)
eeeee a co říkáš těmhle recenzím link podle tebe jsou všichni kdo tuhle hru uznávají jednoduší a ta hrstka které se hra nelíbí jsou prostě inteligenti.
eeeee-Ty jsi tu ,,hru'' "absolutne" bez nejmensich pochyb vubec nepochopil,jinak bys tohle napsat nemoh.Vys co chteli hracum autori Journey zdelit,ukazat?Kdyz to zjistis a pochopis,tak se na konci sve pouti "rozbrecis".Bez pokracovat v hrani COD a nepis zde o necem co jsi nepochopil nebo chapat nechces.tecka ;)
Devildoger: a co je na tom multiplayeru tak dobre vymysleneho? To mi prozrad. Ten multiplayer je zrovna tak primituvni jako cela hra a da se o nem rict akorat to, ze jste v tom svete dva aniz by sis mohl vybrat s kym tam chces byt nebo zda vubec tam s nekym chces byt. Tim cely multiplayer konci. Interaktivita je nulova, s druhym hracem nemuzes bojovat ani spolupracovat ani nic jineho delat, proste tam jen jste, tecka. Tohle je naproste minimum, ktere splnuje naprosto kazdy multiplayer.
stillaláve: pochop, ze ja uz jsem tu "hru" dohral. Je to slaboduche a primitivni.
Kdyz se na to budes divat jako na film, bude to slabe, nema to zadny pribeh, nic se tam nedeje, zadne zvraty, zadne drama, nic, proste nudne linearni prochazeni svetem. Grafika je fadni a hudba prumerna. Neobstoji to.
Ale ne vsechny hry musi byt o pribehu, ze, mohou stavet na ciste hratelnosti. Ale i zde Journey tezce selhava. Hratelnost je nulova, nemuzes umrit, nemuze se ti nic stat, nemuzes zabloudit, nemuzes nic resit protoze hadanky jsou tak primitivni, ze to nejsou hadanky, nemusis prekonavat zadne prekazky, protoze postup ve hre je tak jednoduchy, az to boli.
Proste jdes a jdes az bez jedine odbocky a nejakeho vzruchu dojdes na konec v nudnem a fadnim svete. To je Journey.
Predchozi hry, flOw a Flower jsem rovnez hral a dohral a libili se mi, tam jsi mel co delat a byly zabavne. Journey jsem si proto s ocekavanim koupil, tesil se na zazitek a dostal jsem par hodin hloupe nudy. A jestlize lide nad touhle jednoduchosti a primitivnosti tak jasajá, je mi z toho smutno, protoze to je signal pro herni prumysl, ze dnesni hry jsou jeste moc slozite, ze je potreba je vic zjednodusit aby se lidem libily. A me se styska po tech starych hrach s komplexni hratelnosti, jako bylo ufo nebo ja2.
eeeee co jsi to kurva vyhrabal za zblitky?[s6][s6]
Ty snad chodíš na exkurze do Jedličkova ústavu.[s9]
eeeee presne jak pise kokot retard je autor toho nechci rikat clanku spis nejakych dojmu, moc veci o co v te hre jde atd. nepobral a tak nedokaze odcenit originalitu a emocionalni pribeh ktery je dokonale podmalovany hudbou ,jak rikam journey je jasny dukaz toho ze k ukazani pocitu a navozeni atmosfery neni potreba ani dialogu ani pokrocileho face motion capturing.Zacatek me sice vubec nebral ale rychle se to pak pri hrani obratilo a konec me naopak dostal
eeeee-Retard je ten co dělal tu recenzi a né jak píše,že ,,to mohou hrát jen retardovaní lidi" a ty chodíš na takové fora a pak tady píšeš jak je ta hra na nic.To máš pak doma zřejmě samé kvalitní tituli,né?
eeeee: přečti si řádně příspěvek od "stillalive"...A ano myslím si,že je tam MP dobře vymyšlený,jelikož funguje i bez možnosti výběru s kým chceš hrát a bez možnosti s dotyčným komunikovat.Tohle dílko tě prostě provede emocionální poutí,bez všech těch věcí na které jsou hráči zvyklí.Tohle je o relaxaci,ne o honění ranku.
hellicek: Pak nejsi hráč ale pouze sběratel trofejí. Nic proti, je to tvůj druh zábavy, ale myslim že to nikdy nebyl, není ani nebude smyslem her, sbírat jen trofeje. Prožitek, čistý pocit zábavy je řekl bych cílem her už od pradávna. Ale jak říkám, nic proti.
eeeee: Nic proti vkusu, ale možná až po vyzkoušení budeš určitě vědět zda je tento titul pro tebe či nikoliv.
Ještě jsem to nehrál, ale hrál jsem předcházející počiny studia ThatGameCompany. Flow i Flower nebyli o hraní ale o prožitku a pocitech. Jednalo se o tituly zaměřené na relaxaci, tak že šlo především o uklidňující pocity navozující pocity lehkosti, pohody a něčeho čehosi příjemného. Jednalo se o pozitivní pocity. Journey recenzenti též popisují jako prožitek, nikoliv jako hru v pravém její slova smyslu. V podstatě se jedná o dílo, které má opět člověku navodit pocity a především ty příjemné. Proto také hra nekomunikuje žádným jazykem, neobjevují se žádné texty, hra komunikuje s hráčem pouze prostřednictvím obrazu a zvuku. Journey jsem pochopil jako takovou pouť, kterou každý prožije jiným způsobem. Vlastně tím svím vlastním způsobem. Dílo využívá odlišnost vnímání jedince pokud jsem to pochopil správně. No každopádně se nemohu dočkat až si to ,,zahraju" :) Jinak bylo by od Sony fajn, kdyby vydali na jeden disk všechny tři hry za cenu jedné tedy Flow, Flower a Journey. Já bych do toho šel bez váhání i za plnou palbu. Co se týče Journey, vývojáři by mohli v budoucnu hru rozšířit. Byla by škoda nechat tento geniální a stoprocentně originální nápad jen u jednoho počinu. Nikoliv z hlediska dalších výdělků, ale z hlediska dalších zážitků ze strany hráče. Samozřejmě pro Sony z hlediska výdělků.
Ne, proto ze jsem si to koupil a hral. Flower se mi libilo, Flower je hra, Journey uz nikoli.
MP je tam uzasne vyreseny? Tak jak si v tom MP zahraju s kamaradem? A nebo jak ho vypnu, pokud nemam naladu, aby mi nekdo lezl do pocitace? Tomu rikas skvele vyreseny? Vzdyt mu chybi takove zakladni veci.
eeeee: Nic moc to je proto,že sis to přečetl? Btw člověk co psal tu minirecenzi hru samotnou nepochopil,MP je tam úžasně vyřešený právě i bez možnosti komunikace.Já to uhrál na poprvé s šesti různými lidmi a vážně se bavil.A to tvoje nic moc se mi "moc moc" líbilo,ale chápu,že každého hry typu Flow,Flower a Journey nezaujmou.