Konzolista.cz

Hry Final Fantasy XVI se za první dny prodaly 3 miliony kopií

novinkastředa 28. června 2023Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hry Final Fantasy XVI se za první dny prodaly 3 miliony kopií
Japonská magazín Gamer.ne.jp dnes přinesl informaci, že za první dny prodal herní vydavatel Square Enix 3 miliony kopií (digitální prodej + zásilky do obchodů) své poslední hry Final Fantasy XVI, která je dostupná exkluzivně pro konzoli PlayStation 5. Pokud se informace potvrdí, jde určitě o velmi pěkný výsledek, který jen potvrzuje kvalitu samotné hry. Jen pro srovnání, první části remaku hry Final Fantasy VII se prodalo za první dny 3,5 milionu kopií na konzoli PlayStation 4. Tu ale v době vydání vlastnilo přes 107 milionů hráčů. Konzole PlayStation 5 tak rozšířená v současnosti není. Co se týče prodejů posledního dílu Final Fantasy XV, toho prodal Square Enix do obchodů 5 milionů kopií. Ten ovšem vyšel nejen na PlayStation 4, ale také konzoli Xbox One.

Oficiálně:

Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (32)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Insertcoin
😁1

@A2: Hele celkem se to rozjelo 😅

DE23K CZ
DE23K CZ #XBOX

3 milióny slepců ?😯🤣

Kainé
Kainé #A2

@Insertcoin: tak to jsme úplně na stejném místě, takže Ti neřeknu, jestli se to více rozjede.

Insertcoin

@A2: Tam už jsem byl. Myslím tu bordel mamá, teďka musím najit nějakou šlapku nebo co a moc se mi do toho nechce 😅😬

Kainé
Kainé #A2

v těch větších prostorech té grafice(quality mode) brutálně dochází dech, teď jsem v té otevřené části u hlavního města a hra permanentně v nízkém rozlišení, vše se třepe, vzdálené budovy netexturované, stromy postrádají hloubku, vše se před tebou donačítává a díky nízkému rozlišení čistota obrazu je na úrovni PS4 hry. Troufnu si říci, že v těch větších prostorech to nedá ani grafiku Elden Ring, který je proti FF XVI neskutečně ostrý. V grafice by dostala i klepec od XV PC verze.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
❤️1

@stillalive: No pár bossu by se našlo. Třeba Seymour Flux z desítky kde většina hráčů skoro najisto chcipne při prvním hraní a obecne třeba FF13 měla taky celkem obtížný bossy jelikož hra neumožňovala v příběhu se přelevelovat. Samo série žádný obtiznostní prim nedrží ale zas bych to úplně netrivializoval. A samozřejmě nepovinný bossove jsou jiná písnička. Yazmat v původní FF12 je jeden z nejlegendarnejšich jrpg bossu vůbec, a fakt to není proto ze je lehkej. Zabralo to tak dvě hodiny když už člověk zjistil jak jakž takž na to. Nevím jestli FF16 něco takového nabízí..

Kainé
Kainé #A2
👍1

@Insertcoin: Lady Benedikta? Tak po Benediktě se to otevře, do té doby je to čistý tunel, osobně se mi to po Benediktě začalo líbit o něco více.

Insertcoin

@A2: Teď jsem přišel za "dámou". Rozjede se to ještě?

stillalive

Jedinej FF, kterej byl těžší hrou, byl Tactics, jinak od jedničky po dnešek, defakto věrnost absolutní, každý FF byl vyloženě jednoduchou hrou, kde větší výzvy byli spíše ve formě vedlejšího obsahu, ale hlavní linku dohraje člověk jednou rukou. Když si člověk zahraje třeba šestku, zjistí, že příběh striktně lineárně žene kupředu, většinu času nehrajete za celou partu, ale různě za jedince či skupinky, že boje nejsou absolutně žádnou výzvou včetně bossů. Jenže takhle to bylo prakticky v každém FF. Si tedy říkám, kde se bere to vyžadování výzvy jako něčeho, co tam jakože mělo samozřejmě být, protože FF. No čistě fakticky ne no. Taková ta série je odjakživa 👍😄 Nikdo ani žádný DMC pocit výzvy nesliboval, nebo pocit zdolání zdánlivě nemožného. Slibovali poctivý, na příběh zaměřený FF, to splnili na výbornou. Koho nebaví souboják, je tu hromada jiných her, třeba Elden Ring, může hrát do rozsekání ovladačů. Ale u FF her obecně bych určitě nějakou vyšší náročnost určitě neočekával. Zábava u FF spočívá docela jinde a většinou právě ten příběh a zábavně zpracované souboje. Náročné neznamená automaticky zábavné, Toť asi za mě vše k tématu 😉

Kainé
Kainé #A2
👍1

@IvanLanicek: "action-focused" pochopitelně.

@Insertcoin: v jaké části jsi?

Insertcoin
👍1

@ΛNĐ3RLΛ: Je to tak. Sypu si popílek na hlavičku pokorně 🥲. Opravdu mi to nesedlo.Demo mě bavilo, ale bohužel se to už od toho dema prakticky nepohlo nikam dal a rychle to omrzelo.

IvanLanicek
IvanLanicek #IvanPlajer

A2-A najakou hraješ obtížnost?

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
😁1

@Insertcoin: A přitom jsi tak statečně a urputně tu hru bránil do posledního dechu. 😁

Ale tak kdo ví, třeba zase já budu nakonec ten, komu se hra bude líbit po tom všem brblání a síly vesmíru budou opět v rovnováze.

Insertcoin
😁1

Ja se do toho nemůžu pořád nějak dostat, na středověkou fantasy je to málo špinavý a brutální a na Final Fantasy je to málo... mno Final Fantasy 😅 Nevim no. Čekal jsem asi něco jiného. Možná moje chyba.

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
🤮1

Je to epický jak prase. Na minulé generaci by tyhle fighty byly CGI, tady je to in game. Prdím do trenek. A to nejsem ani v půlce.

renorejns
👍1

Tak a teď by to chtělo po těch hack and slash hrách konečně po letech vydat zase jedno skutečný FF.

AsuraCZech
AsuraCZech #OverLord

Pěkné číslo, zrovna včera jsme o tom diskutovali s kamarádem, jak pak se asi FF16 daří a prozatím se evidentně daří, což je jen dobře. Tohle FFko si to zaslouží 🙂

Kainé
Kainé #A2

@ΛNĐ3RLΛ: tak DMC je o skillu jako málo her, nikdy jsem neuměl DMC hrát, ty comba jsou poměrně složité, ty koncové obtížnosti smrtící, takže v tomhle se moc neinspirovali.

Bossové zatím mě vůbec neprověřili, to spíše když na tebe pustí více vyšších mobíku, tak se musíš trošku i snažit. Combat se mi smrskl, že čekám na cooldown specialních abilit v rámci eikonů a samozřejmě na maximální dps při staggered. Combat samozřejmě vypadá docela atraktivně, ale vypadal by mnohem lépe, kdyby si odpustili ty efekty. Jsem zvědav na hloubku combatu při té další obtížnosti, ale pochybuji, že se dostaví nějaký DMC efekt.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。

@A2: Jako jestli tě ani bossové nenutí přeskládat nějak výbavu či například používat odlišnou magií, tak to je velký špatný. Bezduchá mlátička, která sice vychází z DMC, jenomže i tam si vývojáři dali tu práci, aby nepřátelé a bossové měli elementární slabiny. Tohle prostě neobstojí ani jako Hack 'n' slash. Tohle je spíš archaický beat 'em up v next-gen kabátku...

Predicktor soky
Predicktor soky #Old shatterhand

Silne 💙

Gordar
Gordar #Gordar

@dr_chaos: myslím že FFVII má nejvíce fanoušků naopak v USA.

Hashut
😁1

Slovy klasika “Not Great, Not Terrible” 😁

Plugo All
😁1

To je viac, ako xboxov v Japonsku za celú existenciu

Jack Radcliffe

Ta hra je kasuální až do morku kosti, jak už jsem dříve psal.

Když ale člověk přistoupí na to, jak je hra koncipována, tak je to prostě nádherná jízda, která chytne a nepustí (tedy já to tak mám).

Dalo by se toho vyčítat mnoho, ale někdy chce přistoupit na to, že tady jedou japonskej Marvel a moc neřešit.

Flash
Flash #Jrpg/rpg
👍2
😁2

No výborně, zkáza série na dobré cestě, příští díl bude z Egypta nebo Řecka 🙂

A2- to jsem přesně čekal ze bude úplně jedno co děláš, co kam davas a tak, mají to tak všechny moderní hry, hlavně hráče moc s ničím neobtěžovat, at to funguje at udělá cokoliv, a at se kochá příběhem a scenérií.

Ja se fakt omlouvám za ten věčný hejt, ale strašně mne vysíra ze SE udělal FF kterou nechci hrát. Ja se furt snažím na tom videt neco pozitivního a nejde mi to 😟

Kainé
Kainé #A2
👍3

Jak je u “patnáctky” ta obrazovka "A Final Fantasy for Fans and First Timers", tak tady by ta obrazovka byla čistě " A Final Fantasy for First Timers". Přesně takový ze hry mám pocit.

Jak píše Leon, že je hra strhující, tak s tím naprosto souhlasím, tak hra umí opravdu vtáhnout a udržet hráčovu pozornost, tak že ji nechcete vypnout, včera jsem ji hrál asi čtyři hodiny vkuse, to se v mém případě podaří tak jedné hře za rok v tom lepším případě.

Bohužel ta casualizace je dosti patrná, zatím pokaždé když jsem přišel ke zbrojíři, jsem měl všechny materiály, aby mně vycraftil lepší meč, takže takhle odpadá smysl shopů, protože vždy v nich je horší sword, než ten co jsme si nechal vyrobit. Hra mě nenutí, abych se vůbec díval, co další itemy umí, takže jsem nasekal nějaké prsteny do zbývacích prázdných slotů a od začátku hry jsem je neměnil. Za 12 hodin jsem ještě neumřel, to se mi nestalo ani nepamatuji, osobně si myslím, že se mi to nikdy nestalo, jelikož jsem poměrně lemra.

A takové odstavce kritiky bych mohl napsal na spoustu věcí ve hře, přesto všechno se to hraje dobře a to je asi to nejdůležitější.

G
G #🏮いただきます🏮
😁1

@jirisvec: mě nalákalo demo, kde jsem byl namlsanej, jak se to rozjede dál...no ale pak mě v hideoutu poslali roznýst par jídel, dojít pro doktora a prkna fachmanovi, několik arénovejch bitek.... a radši jsem se vrátil do Hyrule.

Časem ale dam Clivovi šanci zase😁

jirisvec

@G: já to kombinuju. Můj plán dohrát Zeldu do vydání FF nevyšel kvůli počasí. Sice teď hlavně FF, ale nějakou tu hoďku jsem urval i v Zeldě.

Jinak gratulace. Pěkné čísla. Hra je to i přes své chyby skvělá.

Leon
Leon #Verum Rex
👍4

Dobrá hra, místy vskutku epická, až strhující. Navzdory několika menším a dílčím nedostatkům, které se vyjeví především v okamžiku, kdy jdete po Platině a musíte se prokousat vcelku nudným obsahem postranních questů, je to uspokojivý hack and slash titul. Konec je ovšem pěkný a dojemný, jak bývalo u FF série dobrým zvykem. Příště by to ale chtělo alespoň trochu (J)RPG prvků. Přece jen když vám nabídne RPG série po 35 letech své existence hru, kde si vystačíte s 3-4 abilitami a 3-4 prsteny, přičemž tam nejsou takřka žádné větší výzvy, tak to není úplně dobré. Je to historicky první FF, kterou jsem dohrál bez toho, aniž bych během příběhových misí jedinkrát umřel, a to nejsem nijak zkušený a šikovný hráč. To svědčí o mnohém.🙂

G
G #🏮いただきます🏮

Mám a rád bych...ale Zeldička je válec i po 100h a nepustí k FF😍

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články