Hermen Hulst se v několika rozhovorech rozpovídal o plánech PlayStation Studios

novinka  79
Martin Šmíd, 4. 10. 2022 17:19
V posledních dvou letech Sony rozšířila počet svých first-party studií a do budoucna chce dále investovat do vývoje live-service her, ale také PC verzí či mobilních her. Nyní se o některých plánech v rozhovorech rozpovídal přímo Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios. Některé informace z rozhovorů naleznete níže.

Live service hry: Budou pocházet od nově nakoupených týmů jako Haven Studios, ale i partnerů jako Firewalk. Sony počítá i s tím, že se do live service her pustí i další interní týmy. Hodně těchto her je nyní ve vývoji, přičemž nemusí jít pouze o nové značky, ale mohou být postaveny o na oblíbených a už existujících značkách.

Velké příběhové hry pro jednoho hráče: Ačkoliv Sony chce více investovat do live service her, tak bude i nadále vyvíjet velké příběhové hry pro jednoho hráče. Hermen Hulst zmínil, že některé z největších first-party příběhových her patří i mezi ty nejvýdělečnější.

Další plány na investice do PC a mobilů: Na PC zatím Sony vydala čtyři své hlavní velké hry, ale další jsou podle Hulsta na cestě. V mobilním sektoru je zatím PlayStation pomalejší a nemá oznámeny žádné konkrétní hry. Hulst ale zmínil, že je v plánu vybudování velké kapacity pro vývoj mobilních her, ať už díky spolupráci s třetími stranami nebo pomocí vlastních studií. Sony nedávno pro mobilní divizi koupila studio Savage Game Studios a další budou dle Hulsta následovat.

Vývoj PS4 her bude ještě chvilku pokračovat: Sony dříve oznámila, že bude vyvíjet hry pro PS4 do roku 2022, ale tento přístup se ještě může změnit. Určitě nechceme zapomenout na miliony aktivních hráčů na PS4 a chceme zajistit, že budou mít také přístup ke skvělým hrám. Vyhodnocujeme to případ od případu,“ řekl.

Vydávání PC verzí: Sony bude vydávat své first-party hry nejdříve rok po vydání na konzolích PlayStation. Toto se ovšem týká pouze velkých příběhových her pro jednoho hráče. Live service hry nebo multiplayerovéé hry budou dostupné zároveň pro PC a PlayStation. Sony chce, aby hned od začátku mohla kolem nich budovat obrovskou komunitu hráčů.

PC verze přinášejí další prostředky: Hulst v rozhovorech zmínil, že kroky Sony ohledně PC přišly ruku v ruce s tím, jak rostou náklady na vývoj velkých her. „Většina našich týmů se v posledních letech rozrostla. Umožňuje nám to pokračovat v investicích – investovat ještě více do jejich projektů,“ říká Hulst.

Decima engine: Herní engine Decima, který vytvořilo studio Guerilla Games pro sérii Horizon, v současnosti používá několik first-party studií PlayStationu. Zároveň bylo potvrzeno, že s ním i nadále počítá studio Kojima Productions.

Problémy s hrou Gran Turismi 7: Hermen Hulst zmínil během rozhovorů i problém se závodní hrou Gran Turismo 7, který přišel poté, co aktualizace překopala ekonomiku. „Musíme naslouchat, učit se a rychle reagovat,“ dodal na to.

Polovina vyvíjených first-party her jsou nové značky: Během rozhovorů bylo zmíněno, že je ve vývoji velké množství her. Dříve se mluvilo o více než 25 hrách, ale toto číslo se neustále mění, takže dnes může být úplně jiné. Každopádně Hermen Hulst zmínil, že polovinu tvoří zcela nové značky. 

Silná partnerství s japonskými vývojáři: Podle Hulsta měl PlayStation vždy silný vztah s japonskými vývojáři a i nadále s nimi bude spolupracovat. Nedávno třeba byla oznámena další spolupráce se studiem Team Ninja na hře Rise of the Ronin.

Zdroj: Axios

PlayStation 5

ps5
Sony Interactive Entertainment, Sony Interactive Entertainment
KARTA HRY

Komentáře