Fumito Ueda: Kvůli technickým omezením byl Shadow of the Colossus nakonec hrou pro jednoho hráče

„Speciální disk Shadow of the Colossus, který byl součástí bonusu za předobjednávku, obsahoval speciální film s názvem NICO, který byl vytvořen jako koncept pro interní prezentace. Tam byla původní myšlenka, na níž měla být hra postavena. Pomocí enginu, který byl původně vytvořen pro filmečky ve hře ICO, jsme vytvořili ukázku toho, jak by mohla vypadat grafika po dokončení hry. Jak je vidět na záběrech, ukazuje několik postav, které se projíždějí na koních divočinou a bojují s obrovskými nepřáteli. Koncept zahrnoval online kooperaci s dalšími hráči. Zatímco jeden hráč upoutával pozornost monstra střelbou z luku, ostatní seskakovali z koní a útočili na jeho slabá místa na zádech,
Koncept hry vypadal dost podobně tomu, s čím následně přišel Monster Hunter od Capcomu, z něhož se vyklubal obrovský hit a jedna z nejznámějších videoherních značek současnosti. „Koncept byl velmi podobný. První Monster Hunter vyšel v roce 2004, takže tento projekt vznikal ještě dříve. Časově to ale bylo v době, kdy různé společnosti začaly zkoumat možnosti online funkcí. Osobně mě také zajímala zkušenost s využíváním online funkcí ke spolupráci s ostatními hráči za účelem dosažení nějakého cíle. Jak jsem ale už zmínil několikrát, v té době jsme nedisponovali potřebnými technickými zdroji, abychom mohli online funkce implementovat. Po pečlivém zvážení toho, co je proveditelné, jsme se rozhodli pro jiný směr a od online prvků jsme upustili," řekl s tím, že tehdy hrál hodně hru Battlefield 1942, u níž ho fascinovalo, že může vidět na obrazovce tolik živých hráčů.
Hodnocení článku
Galerie
























Komentáře (8)
Kdybych mel rict jedno studio a pak jednoho tvurce her, ktery me prinesli do zivota nejkrasnejsi zazitky z hrani, tak to budou dnes uz neexistujici Core Design, no a za tvurce legenda Fumito Ueda. Miluju jeho hry. Emoce, ktere prichazi diky jeho svetum a pribehum jsou nezapomenutelny a jedinecny. Na Robota se silene tesim.
@mr_spajdy.: No, už jen hudba k traileru na Robota mě jasně přesvědčila o tom, že to bude zase něco úctyhodného a výjimečného. Ostatně jako všechny hry od Uedy.
BTW: Nikdy nezapomenu na ten zážitek vidět svět Last Guardiana ze hřbetu Trica ve VR. Kéž by takto jednou vytvořili celou hru. Dal bych za ní klidně i dvojnásob.
Přesně jak píšete, naprosto kultovní, srdceryvná a nezapomenutelná záležitost. Jsem opravdu rád, že ji nezabili pitomým coopem.
A za to jsem strašně rád. Nejlepší hra jakou jsem kdy hrál.
Shadow of the Colossus má v mým srdci speciální místo 🤍 Jsem zvědavý s čím Ueda přijde v "Project Robot" 🙏🏻
Přesně tady se v plné nahotě ukazuje, že i geniální tvůrci jsou občas sami sobě "nepřáteli" a nedokážou všechny své nápady správně vyhodnotit. Shadow of the Colossus by byl naprosto odlišný zážitek jako multiplayer a troufám si i tvrdit, že by neměl takový impakt na celý herní byznys. Byla by z toho jen trochu více obskurní kopírka Monster Huntera, kdybych tam běhal po světě s ostatními hráči a dnes by si na tu hru nikdo nevzpomenul, protože Monster Hunter je pouze jeden.
A je dobre, že to bol single. Super hra :). Hral som na ps3 a potom remaster na Ps4.
To byla éra-užil jsem si hru i jako single player 😉 a ne jednou 😁