Konzolista.cz

Dan Houser: Hra AGENT měla pět různých verzí, špionážní příběh nefungoval v otevřeném světě

novinkaneděle 2. listopadu 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Dan Houser: Hra AGENT měla pět různých verzí, špionážní příběh nefungoval v otevřeném světě
Spoluzakladatel Rockstar Games Dan Houser konečně promluvil o jednom z nejznámějších zrušených projektů studia – Agent. Ten byl poprvé představen už v roce 2007 během tiskové prezentace PlayStationu s jednoduchým logem a příslibem špionážního thrilleru z období studené války. Mělo jít o další velkolepou open-world hru ve stylu Grand Theft Auto, jen tentokrát s agenty, výslechy a špionáží. Jenže nakonec z projektu nic nebylo – a až teď víme proč.

Houser v podcastu Lexe Fridmana prozradil, že Rockstar vytvořil během vývoje Agenta hned pět různých verzí. A proč hra nikdy nevyšla? Tvůrci podle něj nedokázali propojit napínavý, lineární špionážní příběh s otevřeným světem, kde hráč může dělat prakticky cokoliv. Zajímavé je, že Agent během vývoje několikrát změnil podobu – kromě verze ze 70. let existovala prý i moderní varianta. Ani ta ale nedokázala najít správnou rovnováhu mezi filmovým vyprávěním a svobodou pohybu, která je pro Rockstar typická.

Houser zároveň naznačil, že právě posedlost otevřenými světy v Rockstar Games byla pro Agenta konečnou ranou. Studio jednoduše nechtělo udělat lineární hru, i kdyby to pro špionážní thriller dávalo větší smysl. A tak zůstal Agent už navždy jen mýtem z doby PS3, který se nikdy nedostal dál než za interní prototypy.

YouTube video: YouTube video player


Zdroj: The Gamer
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Dan Houser: Hra AGENT měla pět různých verzí, špionážní příběh nefungoval v otevřeném světě
Dan Houser: Hra AGENT měla pět různých verzí, špionážní příběh nefungoval v otevřeném světě

Komentáře (5)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
マルツェル
マルツェル #KNOWLEDGE
👍2
🤦1

Otevřený svět a špionáž nejde dohromady? No uvidíme s čím se vytasí Kojima v roce 2030. 🤔

stillalive
👍1

Konečně tučný rozhovor, tak jsem ho rovnou poslechl celý. Jsem zvědavý jaká bude jeho nová hra.

Matkychtivej
🤦1

@Banan Máš pravdu... ale bacha na ty vaše "kordy". To je vždycky k posrání brát něčí názory vážně po kortech nebo kordech. Zřejmě to užíváš často, a potom jsi jen stejně často za debila.

DEMON
DEMON #Phantom Dust
👍3
❤️2

Fridmana úplně nemusím, ale tohle jsem si s chutí poslechl, už jen kvůli tomu že bratři Houseři vůbec nedělají interview a dost mě zajímá jak svoji vlastní tvorbu vnímají oni. Poslouchalo se to dobře a jsem rád že Fridman kladl dost otevřený otázky a nechal Dana se rozvášnit:) Jeho povídání o vývoji RDR2 byla asi moje nejoblíbenější část.

Stejně je zajimavý jak Skotská ukázka Ameriky a její populace (jak v GTA, Red Dead, Bully...) je mnohem zábavnější a lépe do detailu zpracovaná než cokoliv od Amerických studií.

Je škoda že bráchové už nepracují spolu a jsem hodně zvědavej jakej to bude mít dopad na příběh v GTA 6, držim Samovi palce

Banan
👍3

Myslím si, že jsme si jako hráči zasloužili tohle vyjádřeni o zrušeni dříve.

A oznamovat hry v rané fázi vývoje, je další nesmysl. Kord s jakou pompézou to představili.

Co tu máme dál ... Deep Down.