Budoucnost fotorealistické grafiky již klepe na dveře

novinka  39
BarackObama, 8. 4. 2019 0:30
Určitě mi dáte za pravdu, že se čas od času zamýšlíte nad evolucí grafiky ve videohrách, jak dlouho bude ještě trvat, než budou hry nerozeznatelné od skutečnosti, ale nebudou zároveň příliš nákladné na vývoj a pro jejich spuštění nebude potřeba, abyste vlastnili PC s nukleárním reaktorem a čtyřmi grafickými kartami Titan X. Pro všechny, kteří doufají ve velký posun již nadcházející generaci, mám totiž dobrou zprávu - fotorealismus je již skutečně tady, a navíc to, co Vám teď ukážu, je pouze začátek něčeho, co můžeme v poklidu nazvat nové érou videoherní zábavy.

Nedávno prosvištělo YouTubem, jako blesk z čistého nebe, s trochou i nadsázky by se dalo říct, docela neškodné video od málo profláklé švédské společnosti, Quixel, což je (promiňte mi teď ty anglicismy) environmentální startup z roku 2011, který má za cíl jediné - naskenovat kompletně všechny přírodní úkazy od jednoduchých kamínků, až po členitou vegetaci a různé povrchy, vše ve 3D, v nejdetailnějším možném rozlišení a dostupném online skrze jednoduchou aplikaci Megascans pro vývojáře, ať už herní či ty filmové. A že jejich práce nepřišla vniveč, se můžeme sami přesvědčit u her jako je Red Dead Redemption 2, reimaginace Shadow of The Colossus či nedávno vydaný Ghost of a Tale. Všechny tyhle hry do jisté míry využívají předměty od Quixel za pomoci jejich vlastního vývojářského nástroje Quixel Mixer, jenž "mixuje" co nejefektivněji a nejpřirozeněji naskenované předměty do herního prostředí v enginu, což tak umožňuje vytvářet ultrarealistický povrch.

Každopádně, vraťme se k jádru toho, proč vůbec o tom píšu. Jak jsem zmínil v předešlém odstavci, Quixel vydalo na YouTube "neškodné" video, které vyvolalo vášnivé reakce u hráčů, jelikož každý měl zato, že se jedná o pre-render a pokud ne, demo potřebuje supervýkonný počítač, aby šlo vůbec spustit, což se ale v zápětí ukázalo jako mylný předpoklad, jak následně v dalším videu od Quixelu, prezentuje jeden z vývojářů, vlastním jménem Joe Goth, který mimo jiné zmiňuje, že jen díky jejich knihovně Megascans v kombinaci s Vanilla verzí Unreal Enginu 4, byli schopni vytvořit tohle plně hratelné a interaktivní demo, běžící k tomu všemu na mainstreamové sestavě s GTX 1080 Ti. Pravda, někteří mohou namítat, že tahle karta stále moc mainstreamová není, ale pořád to není Titan X, respektive 2080 Ti a nejdůležitější na tomhle celém demu je, že vývojáři nemusí složitě a časově náročně renderovat kousek po kousku, ale můžou vše upravovat v reálném čase, což hodně usnadní a taktéž zlevní práci strávenou nad vývojem. Nehledě na to, že nové konzole zde budou nejdříve až za rok, přičemž tutoriály pro Megascans s UE4 od Quixelu zápočnou již toto léto, takže vývojáři mají dostatek času do té doby vše vypilovat, optimalizovat a připravit tak novou generaci vývojářů na novou generaci her, která se zdá být vskutku úchvatná, alespoň na papíře. Když si k tomu přičteme VR a zasníme se nad výkonem nových konzolí, můžeme zatím sice jen domýšlet, jak úžasně budou budoucí hry vypadat, ale právě díky společnostem jako je Quixel, které posouvají hranice nemožného až na samý okraj lidské kreativity, je zde opět něco, co v nás probouzí zvědavost a inspiraci. A i když krásná grafika dobrou hru opravdu nedělá, je přece stále jedním z těch důležitějších prvků pro specifické herní žánry, a čím hezčí, tím lepší, no ne?

Níže se potom podivejte na samotné demo. Pro maximálně uspokojivý zážitek doporučuji nasadit sluchátka a pořádné zobrazovadlo.


Zdroj: YouTube.com

Komentáře