Konzolista.cz

Baldur’s Gate 3 vyjde pro Xbox Series X/S pravděpodobně v prosinci, přesné datum se dozvíme během TGA 2023

novinkastředa 15. listopadu 2023Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Baldur’s Gate 3 vyjde pro Xbox Series X/S pravděpodobně v prosinci, přesné datum se dozvíme během TGA 2023
Baldur’s Gate 3 je jednou z nejlepších her této generace, přičemž v současnosti si ji mohou užívat pouze hráči na PC a konzoli PlayStation 5. Vývojáři ze studia Larian ale připravují verzi pro konzole Xbox Series X/S, která zatím nemá stanoveno datum vydání. Dnes na sociálních sítích vývojáři oznámili, že práce jdou dobře a v současnosti je v plánu vydat hru Baldur’s Gate 3 na konzole Xbox Series X/S letos v prosinci. Přesný den zatím nemohou prozradit, ale budou ho vědět v následujících týdnech. K oznámení pak dojde během udílení cen The Game Awards 2023. Jakmile se tak stane, budeme vás informovat.
Zdroj: TZ
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (15)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Starky
Starky #NaughtyGod

Kdyz se tady resi ty recenze, tak se optam. Bude tady recka na konzolovej Jagged Alliance 3?

stillalive

Problém je totiž pánové v tom, že dnes se v praxi jednotlivým hrám věnuje méně prostoru, což není stav jen dneška, ale proces, který konzistentně rok za rokem narůstá. Vychází více a více her, časové vytížení pro běžné fungování svou náročností výrazně stouplo a proto dnes nemůže fungovat model, který fungoval xx let nazpět za naprosto odlišné situace z mnoha hledisek. Místo 5 lidí, dnes potřebujete násobky lidí na to, aby bylo prakticky možné ty hry opravdu dostatečně otestovat, prozkoumat, protože každý zážitek ze hry, filmu, hudby, je jedno čeho, musí být psychologicky zpracován a to chce čas. Nebo se na produkt podívat vícekrát a získat vícero zkušenosti v čase. Nelze to prostě dělat ve spěchu. Herní trh narostl do obřích rozměrů a o to víc je zapotřebí to zboží třídit a třídit ho pokud možno spravedlivě. Což znamená že musí narůst počet recenzentů, ať každý dělá jenom ty hry, na které se sám osobně specializuje nejraději, koneckonců jen tam má dostatečně senzitivní cit pro celou věc. Specializace může značně zvýšit kvalitu recenzí. Vždycky všechno končí u výmluv na "nemám čas". Všichni máme každý den stejný čas, který věnujeme všemu tomu, co jsme si sami zvolili. Neexistuje "nemám čas". Když je čas na internetové diskuze, tak ten čas evidentně je. Když chce člověk něco hodnotit a prezentovat to široké veřejnosti jakožto konstatování kvality něčeho, stavu věci, je prostě zapotřebí to dostatečně prozkoumat do hloubky a důsledku. Jinak se pak stávají takové ty trapné chvilky, kdy člověk v živém streamu před tisíci lidmi, po již vydané recenzi, zjišťuje nové mechaniky hry, nebo dost zásadní detaily dokreslující kontext zážitku, o jejichž existenci nevěděl po vydání verdiktu. Mnoho her se zásadně změní už způsobem, nebo tempem, jakým hráč hraje. Tyhle různé možnosti se často v recenzích dostatečně testovali. Jak trh narostl, najednou je s tím problém. Samozřejmě že ano. Redakce by se měli rozšířit, jinak to bude tak, že někdo vydá recenzí na FFXVI po 30 hodinovém průchodu. To týpek letěl ne!!!??? Nebudeme jmenovat. Ani po 149 hodinách nebylo možné otestovat celý obsah hry v celém rozsahu a zažít všechny místa a atmosféru, kterou může člověk zažít. Jako 30-40 hodin u her takového rozsahu je nonsense a jasná zpráva o tom, že to měl spíš hrát a testovat někdo jiný, kdo si to aspoň OPRAVDU zahraje.

stillalive

@Darth_Štófi: Je přeci jasné, že nebudeme za každou chybičku hned rovnou srážet celé jednotky z verdiktu. To, že hra nemá bugy, vždycky stejně v praxi znamená, že se může nějaký sem tam objevit, už z podstaty věci se dokonalá hra nikdy konat nebude, protože ani nemůže. Čím komplexnější kód, čím více a zároveň více komplexních systémů má běžet dohromady v dokonalé souhře za všech okolností, tím náročnější je se tomu ideálnímu stavu jakkoliv přiblížit. Musíme chápat jak ty hry fungují, dost se to hra od hry liší a díky tomu mít vždy na paměti, čeho lze reálně v praxi dosáhnout a co je opravdu nerealizovatelné. Ty nejvyladěnější hry co kdy vyšli, vždycky měli nějaké neduhy, chybičky, unikátní glitche. Jenže když u takto skvělé hry pak projdeš celou poslední třetinu, je to jako by člověk najednou dost výrazně hrál kvalitativně odlišnou hru. A to se nebavíme o chybičce, ale celé třetině hry jak po stránce obsahové, tak technické. Musíme si uvědomit, že videohry jsou čistě technické médium a naprosto stojí a padá, každá hra, na každém písmenku v kódu. Není doslovnější medium, než jsou počítačové hry. Co tam nedáš, to tam není. Proto jestliže vyjde dnes AAA titul prakticky bez bugu velice solidního fungování od začátku do konce, není to zdaleka samozřejmost, bohužel v praxi něco v současnosti unikátního a tohle zasluhuje respekt právě pro to, aby to bylo dobrým příkladem pro všechny, že dokončovat hry se vyplácí víc. Dokud se bude vyplácet vydávat hry různě nedokončené a s problémy s fungováním, tak se toho fakt nezbavíme a kdo bude nakonec nasra*ej? Všichni. Ta hra je designově skvělá, unikátní právě podobně, jako je dnes unikátní vydat velkou hru zcela vyladěnou, tedy s pouhým minimem chyb. Proto vyzdvyhuji Final Fantasy XVI, když opomenu část fanoušků, kteří to příliš dobře nestrávili designově, je to letos hra, která přišla obsahově a technicky dokončená, "bez" bugů v ohromující prezentaci a provedení. Testuju to už 149 hodin na grafický režim, pro který je hra primárně optimalizovaná a v 98 % hry to funguje a běhá naprosto stabilně, tedy plynule, bez bugů a však mnoho drobností jsem vypátral, které nezmiňují ani borci z Digital Foundry. Dávám ty dvě hry do kontrastu také právě proto, že na nich se skvěle celá věc ukazuje.

ΛNĐ3RLΛ
ΛNĐ3RLΛ #無限で、恐ろしい自由。
👍1

@stillalive: "nesrovnalostí a nekonzistence v hodnocení..."

To nejsou nesrovnalosti a nekonzistence, ale jednoduše fakt, že na hodnocení her neexistuje žádná jednotná metrika a již z principu ani nemůže. Každý recenzent hodnotí hru dle svého vlastního přesvědčení, jak by měla vypadat dobrá videohra. Pro někoho je například slabý příběh důvod odečíst dva body, pro jiného zase audiovizuální stránka a pro dalšího zase mechaniky, které on osobně považuje za otravné, zatímco jeho kolega za zábavné.

To, jak ty nahlížíš na videohry a jejich kvalitu je pouze tvůj osobní a subjektivní pocit, s kterým se může ztotožnit více jedinců (intersubjektivní) a nebo naopak třeba taky nikdo.

Určitě se dá v některých případech kolektivně shodnout, když například produkčně, technicky i zajímavými nápady protkanou kvalitní hru ohodnotí recenzent 4/10, je to zkrátka přestřel autora, který vychází spíš z nějakého vnitřního konfliktu, než že by to byla snaha z jeho strany o co nejvíce objektivní optiku. To, jestli ale autor udělí nadprůměrné hře 6/10 a jiný zase 9/10 není žádná nekonzistentnost či nesrovnalost, ale jednoduše jen úhel pohledu, který díky Bohu nemáme všichni stejný.

Acemax67
Acemax67 #VYDIS

BG3 je samozrejme 9/10 hra a zaroven nejlepsi hra roku, jednoduche jako facka. Stillalive to pise dobre, i kdyz cely ten jeho text je zaroven neuveritelne naivni. Nemuzes cekat, ze recenzent ve hre stravi desitky a stovky hodin jen proto, aby pochopil kazde jeji nejskrytejsi zakouti, to je absolutni nesmysl. Hry a vse kolem toho je jen obchod a konzum, nic jineho. Doba se fakt nezastavila a nezijeme pred 20 lety. Recenze ma dat jen navod, zda je to dobra hra, prumerna, nebo ze je lepsi se tomu vyhnout. A druha vec, to jestli kohokoliv, hrace nebo recenzenta, nejaka hra bude bavit a jak si stoji na stupnici super/prumer/odpad, pozna kazdy behem prvnich par hodin hrani, k tomu zadne enormni mnozstvi casu fakt nepotrebujes.

Kainé
Kainé #A2

@Darth_Štófi: a už to běží alespoň v 30 FPS na PS5 ve městě, když tak poctivě patchují, co jsem koukal posledně, bylo to kolem 20FPS. Lariani vydali oficiální prohlášení před vydáním hry, že jim hra stabilně běží v 60FPS na PS5. Tohle reálně může projít jenom v herním byznyse, aby vyloženě lhali a ještě jim poplácali po zádech, jak skvělou práci odvedli s PS5 verzí hry. Naštěstí pro Lariany většina hráčů třetí akt stejně nikdy neuvidí, recenzenti PS5 verze to hráli stejně na PC, nebo zkusili první akt, takže to není žádný big deal, že to vydali nedodělané a ještě lhali.

link

Tak jsem to dohledal, ty patche to evidetně ještě zhoršují.

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák

@stillalive: Kdyby se hodnotilo jak naznačuješ tak by chyba automaticky znamenala o stupeň horší známku. To by potom tituly co nic nedělají špatně, ale jsou jinak dost průměrné a nezajímavé měli nejvyšší hodnocení. Třetí akt běží huř než zbytek hry, ale je to prostě dáno okolnostma v dané scéně než nutně špatnou optimalizací. To potvrzuje fakt, že v prvních dvou aktech hra běží skvěle. Náplň hry je skvěle zvládnutá a to až tak, že nepoznáš kvalitativní rozdíl mezi hlavními a vedlejšími linkami. Já jsem BG3 ještě nehrál, ale naprosto věřím všem těm chválám, protože jsem hrál Divinity 2 to bylo úžasné, takže já si BG3 určitě zahraju až vydají tu češtinu. Další příklad toho, že si ocenění Larian zaslouží je i to jak se o hru starají. Na hlášení chyb reagují s neuvěřitelnou rychlostí a slibují i oficiální vydání neoficiálních lokalizací.

stillalive

@KoLo🚲: Ono záleží co považuješ za přesah. Jediný přesah v BG3 spočívá v obří komplexnosti kombinací a vyústění kontextových situací, což není vše co hra představuje a je to prakticky to, co se povyšuje nad všechno ostatní jenom proto, že tento jeden z mnoha herních aspektů je poprvé vyrobený poctivě v takovém rozsahu. Jenže výsledné hodnocení už ze samotné podstaty věci je výsledkem a souhrnem všech aspektů hry jednotlivě a vcelku. Prosím tě ukaž mi recenzi, kde jsou nedostatky váženy stejným dílem a měřeny stejným metrem? Opět se dostáváme k tomu, že všechny recenze a jejich autoři nechybují a jejich verdikty perfektně odrážejí stav věcí. No mnohdy neodráží no. To že jsem se teď na toto téma zaměřil, neznamená, že jsou všechny recenze na všechny hry apriori špatně a ani z druhé strany, že by byli všechny dobře. To je to nač poukazuji a kolem čeho by se mělo začít diskutovat, protože nesrovnalostí a nekonzistence v hodnocení je v posledních letech víc než jsem zažil u recenzí za dvacet let předtím. BG3 též považuji za jednu z nejlepších her této generace, jenže úplně stejným dílem tam patří Final Fantasy XVI, Alan Wake 2, The Last of Us Part I, The Legend of Zelda - Tears of the Kingdom, Elden Ring a mohl bych jmenovat další. Jenže v čem se rozcházíme je, že pro tebe tobě podobné je to vždycky nějak černobílé. Buď je to atomovka, nebo odpad a všechno mezi tím je pro vás moc práce, moc přemýšlení navíc. Protože zanalyzovat poctivě hru neznamená promítnout hru s prstem na tlačítku pro sprint, což je opravdu většina prezentovaných gameplay prezentací, většinou amatérských, kde se ten člověk opravdu nedovede moc zastavit a krom běhu taky třeba chodit a vnímat i něco dalšího než přesun prostý přesun k cíli. Způsob jakým člověk hru hraje, je velmi věrohodným odrazem vnitřního, psychologického rozpoložení dotyčného jedince. Hry nejsou o hrách, hry jsou o nás a výrazem nás samotných. Nejen co si volíme, ale jak k tomu přistupujeme. Jinak než hltáním nedovedu dnešní nadpoloviční většinu konzumentů a jejich "hraní" nazvat. Pak to chce něco hodnotit? A co? Ten závod kdo bude dřív??? 🤦

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

@stillalive: spousta recenzentu to zminila, tak si tu nevymyslej. To jak je ta hra skvela dostatecne prevysuje ty negativa. Mas tu odladene hry, ktere jsou hratelnosti naprosty prumer a jednoduche bez nejakeho presahu a dostavaji hodnoceni mnohdy stejna. Na ty by ses mel zamerit a ne tady :)

stillalive
👎1

Ještě žádný recenzent nebyl schopný odůvodnit, proč pouze z jedné třetiny obsahově dokončená a technicky doladěná hra si zasluhuje nekompromisní ohodnocení? Když tu jsou hry, které jsou doladěné a dokončené celé od začátku do konce? Shovívavost? Osobní zaujatost? Těžko říci, nicméně letošní hodnocení her mi udělalo dostatečný obrázek o kompetencích lidí něco objektivně posuzovat.

Uchiha Naoto
Uchiha Naoto #Steelbook.
😁1
👎1

Ani bych se nedivil tomu kdyby se onehdy nedomluvil na Games Comu, že ok můžete to vydat na esko bez co-opu, ale půjde to do gp a my vám dáme jště prachy, Už ted vidím tu obří reklamu na the game awards Jump in s Xboxem a gamepassem.

Goldsmit
🤮5
👎2
🤦2

Minimalistické RPG určené do GP plnou cenu si vývojáři nezaslouží konečně vyjde na Xboxu doufám aspoň v dokončené hratelné verzi a ne jak to bylo na PC a PS5 kde je to nehratelný nedodělaný a špatný.

yenda1
yenda1 #Bellringer
😁2

Takové menší RPG,, které mělo jít za hubičku do GP day one, ale bambulům vod stolu se to nezdálo. 😄

Vodvornici co mají odehráno tam.

Uzbek
🤮3
😁1
👎1
🤦1

Uvidíte že na Xku bude nejlepší ❤️

Ale na Sko sesílání kletbu za to čekání

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

🩵🩵🩵

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články