Larian Studios: Pokud se předplatné stane dominantním obchodním modelem, bude to špatné pro vývojáře i hráče

„Ať bude videoherní budoucnost vypadat jakkoliv, obsah bude vždy to hlavní. Bude ovšem mnohem těžší získat dobrý obsah, pokud se předplatné stane dominantním obchodním modelem a vybraná skupina bude rozhodovat o tom, jaká hra vznikne a jaká ne,“ napsal s tím, že pokud by se předplatné stalo dominantním obchodním modelem, bylo by to špatné nejen pro vývojáře, ale hlavně hráče. U předplatného podle něj jde vždy v prvé řadě hlavně o maximalizaci profitu. „Přímá cesta od vývojářů k hráčům je ta správná,“ dodal.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (18)
Předplatné a půjčovny nemusí být špatná věc, jen kdyby to nebylo v případě her tak hrozne ovcoidní a nejisté. Třeba: počkáme až se tam nahrne většina lidi, nacpeme tam reklamy a jelikož už nebude jiná alternativa tak si buď připlatí bez reklam nebo na ne budou muset čumět. Už se to stalo jinde. A na konzoli si addblock fakt nedáte. Jen příklad. Byl bych hodně opatrný dat tomu plnou zelenou a je to hlavně na lidech.Sluzbicky only je něco co vás bude držet pevně za koule a mačkat víc a víc.
Např. tvůrci Lies of P to vidí úplně opačně:
link
Tak ono kina a předplatné dokážou koexistovat, stejně tak budou koexistovat předplatné u her a prodej digitálních licencí.
Nové hry v předplatných není uplně nejlepší nápad, každopádně MS to řeší premium edicemi které se celkem dobře prodávají. Pokud bude dostatek předplatitelů tak není problém stím, že by se vývoj hry nezaplatil, krom toho vývojáři mají motivaci udělat hru delší, popřípadě plnit ho obsahem průběžně.
Na druhou stranu může to i motivovat k jejímu nedodělání a pak dodělávat po vydání ale zase když se koukneme na spoustu her které tím trpěli a v žádné předplatné službě nevyšli, tak hlavní viník předplatné opravdu není. :)
@mnaca: s tim souvisi ta maximalizace profitu. Neco mi rika, ze vydavatele stavajici tak nejak vydavaji i normalni hry. MS i Sony by v tom pripade chteli vice live service kvuli mikrotransakcim apod.
@MarcusChef: jasne ze jo, ja to z toho prohlaseni i takto pochopil. Nadpis je trochu zavadejici, protoze si take myslim, ze narazi hlavne na to, ze bude rozhodovat MS a Sony misto samotnych vyvojaru
Já předplatné vítám,zaplatit si stovku za Gamepass,případně pár stovek za Ubisoft+ a přes Geforce Now hrát stovky titulů ve 4k Ultra s RT, nemá co se týká value konkurenci.
Ale že by se předplatné stalo dominantní formou hraní her ? Pochybuji.
BG3 na PS5 uplně cajk. Kdo chodil do fóra, ten ví. Malinko rozbitej 3. Akt, jinak top. Vincek jinak vtipnej pavouk, víc netřeba. Stejně jako obchodní politika ojebat předobjednatele o fyzickou kopii hry a fyzickej merch (musel jsem si rýpnout).
@Iggy: já hrál BG3 day one (PS5) a bugy, až na pár vyjímek, skoro žádné.
Má pravduv
@STAR64: Starfield jsem hrál v den vydání a ta hra šla hrát velmi dobře, měl jsem v ní mnohem méně bugů než v BG3... Ale to asi nevíš, protože jsi ji nehrál a místo toho tady píšeš hejty...
Mně se líbí předplatné pro starší hry, jako to má třeba Nintendo, člověk dostane kolekci klasik za dobrou cenu + mulťák...
A nebo naopak předplatné jednoho vývojáře EA / UBI / MS... Ale aspoň je to tlak na kvalitu her ostatních, protože jak se hra nepovede, tak se nezaplatí. Předplatné všeho je nesmysl... To asi nikdy nebude.
Jinak BG3 je tak zabugovaná, že by raději měli opravovat a nekomentovat... 🙂 A dát do předplatného starší Divinity 1+2 by se jim asi vyplatilo jako reklama na novou hru - BG3... Ale jejich věc.
Ave, Vincke!
Gamepass je fajn vec, komu nevyhovuje ten si ho predsa nepredplati. Som vdacny za tuto sluzbu, umoznuje mi hrat hry a mat zazitky. Kazdy si tam vyberie a kto nie, je to len jeho predpojatost. Nove velke hry od MS su dobry napad a nemyslim si, ze su horsie od tych od Sony - je pretlak kvalitnych hier (co je len dobre) a mnoho dobrych hier hraci nehraju, prave vdaka tomu, ze sa divaju na ne skrz svoju zaujatost. Napr. ze Sony hraci, ktorim vadi, asi, ze existuje tato moznost v takomto rozsahu. A pri tom keby bol gamepass alebo inak nazvana tato sluzba v takej ponuke, tak by asi boli radi, ze?)
Logika do pluska/extra/premium dát jen hry 2 leta starý nebo za prodejním zenitem popřípadě indie nebo multák hry. Box at jede svou cestu rozjebanejch redfalů a starfildů...
Shawn Layden psal jiz pred nejakou dobou v podobnem duchu. Podle nej takove sluzby vyrazne zmeni samotne hry i pristup vydavatelu. Rozpocty budou mensi, hry diky tomu treba kratsi, technicky mene pokrocile. Pripadne se bude muset ubrat na jinych vecech. Zrejme nebude snadne, davat pravidelne do predplatneho, blockbustery za stovky milionu dolaru.
Předplatné jedině na straší hry, nebo menší Indie či multiplayer, tam to smysl jakž takž dává.
Vždy jde o peníze. Spíše vidím problém v tom, že pokud bude jen předplatné, bude třeba Sony, MS a další rozhodovat o tom, jaké hry vzniknou a jaké ne, protože je budou platit. Jako to dělá Netflix, který pak snadno zařízne seriál jen kvůli tomu, že neměl dostatečná čísla.
to jsou zase populistické kecy Vincka. Člověk, co dvakrát využil KS, i když podruhé nemusel, tak tady bude moralizovat o profitu.