Alan Wake 2 dostává první vysoká hodnocení, první pocity z konzolové verze

„Alan Wake 2 je mistrovské dílo a měli byste si ho zahrát.“ – 10/10 (XboxEra)
„Alan Wake 2 je zvláštní, nápadité a skutečně ambiciózní pokračování, které nepřestává překonávat vaše očekávání.“ – 10/10 (GamesRadar+)
„Alan Wake II přináší jeden z nejodvážnějších a nejvíce mozek ohýbajících příběhů survival hororu po Silent Hillu 2.“ – 9/10 (IGN)
„Hra Alan Wake 2, která skvěle kombinuje realitu a fikci, si vydobude místo jednoho z nejlepších hororů.“ – 10/10 (VGC247)

Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (78)
Normálně nekupuje digi edice day one (jsem na fyzické kopie), takže jen pro moji zajímavost - je normální, že v preorderu hra stála v deluxu 2199 a den po spuštění 1899? To se děje běžně? Vůči těm, co ji podpoří ještě než jde stáhnout se mi to teda nezdá moc fér. (pro info - hru jsem zatím nekoupil, takže to není nějaká zhrzelost, jen mě ta změna cenovy zarazila)
@JimboRyan: A2 je matloň, nechte ho tak, on si vždycky pojede svoje.
@A2: všem je asi úplně jedno na čem jsi vyrostl, tohle jsou žvásty typu "za komárů bylo líp" jesus...😐
U hry, kde nejsou obecně vyšší nároky na rychlý pohyb (směrem do stran), je 30 obrázků v jedné vteřině naprosto dostačující a dokonce převyšující filmový standard 24 snímků, kde se v tomto snímkování vyobrazují i ty nejrychlejší scény. S tímto perfektně pracuje film Avatar dvojka, v kině jsem byl třikrát a bylo zcela očividné, že jsou scény, kde 48 snímků je zcela zbytečných a kde naopak 24 snímků nedostatečných. Tady se prostě všechno generalizuje, respektive zjednodušuje ku rozlišovacím schopnostem konkrétního jedince, které jsou v praxi prakticky černo/bílé. Je potřeba posuzovat konkrétní dílo a dál je potřeba posuzovat nároky v jednotlivých scénách na rychlost pohybu kamery především směrem do stran. Když logicky ruka na obrazovce se pohne švihem (třeba úder pěstí) opravdu rychle, tak urazí na obrazovce vzdálenost v čase mnohem delší, než když ta ruka třebas bere do ruky hrnek s kávou. Akční scény, soudě dle pohybu kamery, jsou v podstatě jediné, kde je zcela logicky potřeba méně mezer, více snímků. Takové to 60 FPS všude a za každou cenu je jen výsledek extrémního uvažování jedince, prosto adekvátně podrobného posouzení. To říkám celé v kontextu rozlišení, v němž se nativně hry renderují. Pokud nějaká hra používá vizuální zpracování jako klíčový prvek v budování kýženého, realisticky filmového zážitku, je vždycky na prvním místě nativní rendering ve 4K (2160p) při nadstandardních 30 FPS, než 60 FPS při renderingu někde kolem FullHD (1080p). Záleží i na tom, do jaké dálky vlastně chcete vidět. Jestliže například vyžaduje scéna schopnost rozlišit postavičky a objekty vzdálené natolik daleko, že na ně při fullHD připadají 2-4 pixely, při 4K to jsou 4-8 pixely, je potřeba svůj design hry podle toho taktéž posuzovat a správně se rozhodovat. Konzole má jasně definovaný výkon, jaké požehnání a zároveň výzva pro vývojáře her, kde prostě kompromisy vždycky někde nějaké dělat budete. Jenže oni záleží, u které hry je to kompromis, u které kýžený cíl. To bohužel skoro nikdo nerozlišuje, takže to tu stejně píšu vlastně zbytečně. Apeluji tím však alespoň k nějakému pozastavení se každého jedince nad vlastními schopnostmi vnímat a rozlišovat, protože se tady hraje jakési (přece každý vidí a slyší). No v zásadě každý vidí a slyší zcela odlišně a bylo by fajn, když by občas sem tam někdo přiznal především sám sobě, že má vlastně problém a zajít si na oční a psychologovi, místo toho tvrdit, že oni to udělali blbě a já jsem nejlepší, tvl! 😉
Ty woe ten mind palace je kurwa co? Jako ze nevim jak pracovat s nadprirozenem a jem linej vymyslet logicky zpusob tak udelam tohle. Ja to vedel ze to bude stejnej prujem jako Control. Sony by melo zavest refund uz rozehranych her.
@Iggy: ja toho Alana ještě nemám 🤣 až večer
Myslel jsem že jede 4k
Mrzení 😞🥲
@Uzbek: tak máš to taky v nativu 1270p, ale hlavně, že poznáš vše pod 4k...
Ale těmi příspěvky jsem chtěl říct, že upscaling bude do pár let fungovat skoro stejně dobře jako nativní rozlišení, pak už bude skutečně skoro jedno, jak se to bude počítat na výsledný rozlišení se to zvýší. Za posledních pár let to udělalo obrovský skok a stále se to zlepšuje.
Už teď odborník jako Uzbek nepozná 1270p upscalovaných na 4k... I když jinak pozná vše pod 4k na své báječné TV...😁
Asi máte malé televize 🤣 když něco neni 4k hned to poznám ale smířil jsem se.
Sem koukal na DF a co ty stíny ? To je jak rok 2005 🙂 Ale jinak moc pěkný.
Iggy - krteček není pixel kresba ale temperová na celofánu. Každý celofán s jiným framem. Takže proto :)
já bych upřesnil ke hře, že neexistuje PC sestava , ktera by alana rozhybala ve vysokem FPS v plném nastavení v nativu 4k.
@Radek Suchy: chápu, že svět je pro tebe jednoduchý, a že věc, co se ti líbí, tak se automaticky nekritizuje, ale měl bys pochopit, že s takovým přístupem bychom byli ještě na stromech.To, že mám hru koupenou a Remedy považuji za nejlepší západní studio, u mě neznamená, že nebudu kritizovat to, co se mi nelíbí.
Pokud nepoznáš rozdíl v tom, jestli hraješ v 870p či 1440p, tak bys měl uvažovat o návštěvě očního, to totiž není normální a vůbec není normální napadat ostatní, kterým to vadí, protože rozmazaný obraz doslova mazanice je typický aspekt hraní konzolových her roku 2023 díky FSR.
Final Fantasy XVI má extrémně špatnou obrazovou kvalitu a je to vzorový příklad, jak graficky povedenou hru zničí nízké rozlišení a špatný upscaling. Narozdíl od současných poníků, co vyrostli na Uncharted a za vrchol hraní považují Horizon a Spidermana, já jsem vyrostl na PSX a obecně Final Fantasy sérii, takže pro mě je doslova povinnost koupě hry z této série. Pokud bys nefabuloval, tak bys i věděl, že jsem hru odložil a počkal, až vyjde patch, který motion blur odstraní.
Pokud máš potřebu rýpat do mě, který upozorňuje na to, že místo 4K hraní tu máme hraní v rozlišení z PS3 éry, tak to už jenom vizitka tvého hlupáctví.
Kurva hrejte a nepičujte furt!! 🤦🤦🤦🤦
Jedničku jsem miloval ale tady počkám na slevu. Jsem levná kunda a nad litr za store hry nedávám. BG3 budiž výjimka.
@Radek Suchy: jasně, ono v tom nic víc není jen čísla... Já taky hraji novou máriovku v 1080p a na 65" 4k TV mi přijde graficky naprosto super.
Jsou to jen čísla - o hratelnosti hry to neříká vůbec nic. Ale i tak je zajímavé to sledovat.
Ony nové TV i konzole (či hry samotné) mají už velmi dobrý upscaling. Kluk kouká na TV na krtečka, který je snad 576p a stejně na nové TV vypadá lépe než kdysi vypadal na CRT - vypadá po letech stále výborně. Vůbec to není kostičkované či máznuté.
V další generaci konzolí už nikdo rozlišení řešit nebude, spíš kvalitu grafiku jako takové - může být 900p kvalitnějších a hezčích po kvalitním upscalingu než 2160p se špatným antialiasingem. Rozlišení bude jen číslo a ničím nezajímavé. Do toho bude čím dál více RT a různých efektů.
@Iggy: Rozumím tvému komentu ale pravda z mé strany je taková že se mi líbí hra, sleduji kdy vyjde, koupím a hrají.. Nebejt různých statistik a rozboru a škrábání do morku kosti tak si myslím že nikoho nenápadne že hra běží v 870p. Já osobně to nepoznám ale pokud zapne hru, kouknes a hned na první dobrou poznáš že to je 870p/1080p nebo 1440p tak jsi u mě borec a to myslím upřímně. 👌 Já jsem ráno zapnul a hrají, nic víc mě nezajímá.
@Jakub Andreas: panicove spis hraji protoze nemaji s kym dupat
Uživatel A2 je tím pověstný, tomu se nelíbí nic.
Zhejtuje všechno. Když vyšlo demo Final Fantasy 16 tak to ještě s Hashutem jako jedni z mála pranýřovali jaká je ta hra technologický odpad a jak je grafika hnusná a rozmazaná a že ho z toho bolí hlava, ale když hra vyšla, tak si ji hned koupil a stěžoval si na ty samé chyby, které byly v demu.😅
@Iggy: tak to nehrej.
Je to docela masakr:
Series X, PS5: 30 FPS, 1270p Native, 4k Output
Series X, PS5: 60 FPS, 847p Native, 1440p Output (na velké 4k TV opravdu žádná sláva)
Series S: 30 FPS, up 900p Native, 1440p Output
Koho by před pár roky napadlo, že na nextgenu budeme hrát v 847p a ještě tomu tleskat? 😁
Před rokem / dvěma se tu řešilo, když nějaká hra nejela ve 4k a 60 FPS... 😁 Za pár let budou z nextgenu dvě brambory a jedna shnilá brambora...
@A2: je to prirodzený smer,to že herné konzoly na to nemajú výkon je už druhá vec .
Náročný idú do Pc verzie a menej náročný do konzolovej ,na ps5 to stále vyzerá dobre vzhľadom na slabý HW.
@ΛNĐ3RLΛ: Ty jo, to by bylo fakt neuvěřitelný. Moc díky, fakt si toho strašně vážím.
1899kč za Deluxe Edici ❤ Jdu na to ❤ Jen panicové Nehrají Alana❤
Jak je možný že to zdejší hrají, vždyt je to pouze Digi 😃 opět došlo na má slova.. Do vydání je to hrozná srajda a bez cédéčka a pak to dostane 10/10 a už každý sosa. Dokonce náš všemi milovaný, slušný hoch který se nevidí ve hře v zrcadle a hra mu poběží pouze v 870p mistr A2 to koupil. Musím si rypnout ale děláš si země srandu že tu vypichujes samé špičky, rozbory atd jak jsou hry špatně ale to že u koupi hry kdy to po tobě chce stáhnout hru je psáno že je to hratelné od 6:00 hod? Jak ti pak máme věřit když si nevšimnes takové věci?jo tvoje oči poznají a rozeznaji všecko 👌 Přeji ti krásné ráno A2 a užij si hru, vy všichni také, jdem hrát.
Za hodinku zaciname:))))))
@antivirusSilentHill: Já to klidně udělám anti. :)
Jenom se zeptám, nenašel by se někdo, kdo by po dohraní napsal o čem byl příběh? I po částech? Pořádně to rozebrat:D
@ΛNĐ3RLΛ: já na to koukám teď, proč pořád nemůžu hrát. 😭 Ach jo.
@A2: Právě jsem se dozvěděl, že o půlnoci to nepůjde a hra bude hratelná až od šesté ráno. 😭
@ΛNĐ3RLΛ: taky jdu na to. 😊
Já právě koukám na závěrečné titulky, tak to potřebuji vstřebat. Někdo se tu ptal, kolik má času Alan a kolik Saga. Je to zhruba 50:50. :)