Princess Peach: Showtime!

Martin Šmíd, 24. 3. 2024 19:00
Princezna Peach je jednou z nejznámějších postav Nintenda. Většinou jsme se s ní setkali ve chvíli, kdy byla unesena Bowserem nebo se ocitla v jiné dosti nezáviděníhodné situaci, no a následně se jí Mario vydal zachránit. Vzhledem k její popularitě je trochu zvláštní, že zatím dostala pouze jednu svoji hru, a to Super Princess Peach, která vyšla v roce 2005 pro kapesní konzoli Nintendo DS. V recenzích sice tehdy nepadaly úplně nejvyšší známky, ale u hráčů si tato hra vedla docela slušně a prodalo se jí více než 1,7 milionu kopií. Na další svoji hru si oblíbená princezna musela počkat dalších devatenáct let, když nebudeme počítat její vedlejší štěky ve hrách, kde stála po boku Maria a dalších hrdinů. Až v minulém roce Nintendo oznámilo hru Princess Peach: Showtime!, která vyšla v předchozích dnech pro konzoli Nintendo Switch. Během oznámení mě hra zaujala svým konceptem a možností měnit kostýmy s různými schopnostmi. Jak ale dopadla jako celek, vám nyní prozradím ve své recenzi.

Ve hře Princess Peach: Showtime! oblíbená princezna konečně není v pozici, kdy by potřebovala zachránit od Maria či jiného udatného hrdiny, ale sama se ocitne v roli zachránce. Nebude ovšem muset zachránit Houbičkové království či nějaký z jiných známých světů, s nimiž byla doposud i se svými kolegy spojována. Vyrazí totiž do divadla Sparkle Theater, aby si užila jeho atrakce, ale co čert nechtěl, záhy na něj zaútočí zlá čarodějnice Madame Grape, která ho ovládne. Na Peach je, aby divadlo zachránila, a to i s pomocí místních umělců a hlavně své společnice Stelly, která ji bude po celé dobrodružství doprovázet. Od příběhu nelze čekat něco objevného a originálního, ale určitě stačí k tomu, aby se Peach vydala divadlo zachránit a sama se stala důležitou součástí divadelních představení. Vývojáři navíc nešetří pěknými filmečky a vůbec dobrou prezentací, takže kolikrát Princess Peach: Showtime! připomíná trochu interaktivní film.

Protože se hra Princess Peach: Showtime! odehrává v dobře známém univerzu a hlavní hrdinkou je notoricky známá princezna, tak nějak se asi očekávalo, že půjde o další hopsačku ve stylu třeba nedávného Super Mario Bros. Wonder. Tak to ale není, protože Princess Peach: Showtime! je spíše dobrodružnou adventurou, v níž se Peach sama stává hlavní hrdinkou divadelních her v různých pěkných kulisách a musí se naučit desítku rolí, aby se dobrala k cíli. Zatímco v roli kovboje (Cowgirl Peach) bude práskat bičem a jezdit na koni, v roli detektiva (Detective Peach) odhalovat různé záhady a řešit hádanky, v roli kuchaře (Patissiere Peach) dokončovat chutné dorty či vařit jiné pochutiny skrze minihry, případně bruslit jako krasobruslařka (Figure Skater Peach) a tím překonávat různé překážky. Rolí je docela dost a hodně se navzájem od sebe liší. Mohu zmínit i třeba ninju (Ninja Peach), jenž se umí schovávat a spoléhá spíše na stealth, případně bojovníka (Kung Fu Peach).

Zatímco role jsou rozmanité a dost se od sebe odlišují, protože během nich dojde na akci, řešení lehčích hádanek či překonávání pastí, docela problém mám s jejich kvalitou a celkovou dotažeností. U některých mi přišlo, že nejsou tak zábavné a nedokázali vývojáři využít jejich plný potenciál. To se týká třeba detektiva, jenž jen vyslýchá okolní postavičky či zkoumá objekty v prostředí, což působí trochu nudně, ale i mořské panny (Mermaid Peach). Ta umí sice svým zpěvem ovládat ryby a ty následně posílat otevírat dveře nebo mušle, ale určitě tu mohli vývojáři využít ještě větší kreativitu. Také mě nezaujaly minihry za kuchaře, které jsou spíše nudné, ale to může být i klidně tím, že prostě nejsem cílová skupina, kterou jsou očividně mladší hráčky, které vždy snily o hře s Peach v hlavní roli. Naopak ale mohu říci, že jsem si mnohé role užil a bavil se u nich. Mezi nimi je třeba role kovboje, ninji nebo Mighty Peach, což je sci-fi podobné Mega Manovi, kde hlavní hrdinka nejen bojuje s neřády na zemi za pomoci silné pěsti, ale také létá a likviduje asteroidy či lodě. Princess Peach: Showtime! má tedy své silné, ale bohužel i slabší části.

Z čeho jsem měl během hraní Princess Peach: Showtime! velkou radost, jsou souboje s bossy. Už během procházení klasických úrovní potkáte sem tam menší zajímavé minibossy, ale pak v každém patře čeká ještě jeden hlavní boss, jehož je nutné porazit. Souboje s bossy jsou rozmanité, nápadité, dobře navržené a opravdu jsem si je užíval, a bez debat mohu říci, že jde o jednu z nejlepších částí hry. Vzhledem k tomu, jak Nintendo má ve svém zvyku tyto pasáže docela flákat a ne vždy se mu povedou, u Princess Peach: Showtime! si opravdu nemohu stěžovat.

S hrou Princess Peach: Showtime! cílí Nintendo hlavně na mladší publikum, a tomu odpovídá i obtížnost. Pokud jako já máte dohranou většinu plošinovek Nintenda a jste zkušenými hráči, bude vám obtížnost v Princess Peach: Showtime! připadat opravdu nízká a šance, že se někde zaseknete, protože nebudete moci něco zdolat, třeba bosse, je hodně malá. Daleko pravděpodobnější je, že Nintendo bude v dohledné době vydávat své hry exkluzivně pro Xbox. Obtížnosti odpovídá i ovládací schéma, které je naprosto zjednodušeno a vystačíte si jen s jednou páčkou a dvěma tlačítky. Jedním pro skok a druhým pro akci. Usnadnit si hraní můžete dále přidáním životů, případně přeskočením bosse, ale tyto možnosti jsou tu opravdu jen pro malé děti, kterým by mohly některé pasáže dělat problémy, ačkoliv i to moc nepředpokládám. Pokud se rozhodnete Princess Peach: Showtime! pořídit pro sebe, nízko posazená obtížnost může trochu zamrzet, protože pak chybí jakákoliv výzva.

Vzhledem k tomu, že hra Princess Peach: Showtime! není nějak extra těžká, dokázal jsem všechny úrovně projít za nějakých šest hodin. To je dle mého názoru trochu málo vzhledem k ceně, která se pohybuje od dvanácti do čtrnácti stovek. V minulosti jsme tu měli od Nintenda hry, které za podobnou či nižší cenu nabídly daleko více muziky. I vzhledem k tomu, že znovuhratelnost je spíše menší a blíží se za mě osobně k nule. Sice jsem si kampaň s radostí zahrál, někdy jsem se bavil při jejím hraní více, někdy méně, ale nemám nutkání ji opakovat, abych vysbíral další hvězdy či našetřil na bonusové oblečky pro Peach či stuhy pro Stellu. Možná je i důvod ten, že je možné si odemknout jen jinou barvu šatiček, případně jiný vzor na nich, ale jinak se výrazně od sebe neliší, což je trochu škoda. A hratelnost určitě nenatáhnou ani minihry, které se postupně odemykají. Ty nejsou moc propracované a většinou udrží pozornost maximálně pár minut. Musíte tedy počítat s tím, že Princess Peach: Showtime! je pohodová dobrodružná hra s Peach na dva večery, více z ní zřejmě nevymáčknete.

Co na hře Princess Peach: Showtime! rozhodně zaujme od první minuty, je líbivá stylizace, která je podobná hrám jako Yoshi’s Crafted World či Puppeteer. Vizuálně hra neurazí a je pěkná, ačkoliv sem tam je možné si všimnou větší rozmazanosti, méně ostrých hran a dalších ošklivějších detailů. U her od Nintenda, a hlavně plošinovek s Mariem, Donkey Kongem a tak dále jsem si zvykl, že většinou vypadají nejen dobře, ale také jsou pro konzoli Nintendo Switch dobře optimalizované. Princess Peach: Showtime! ale do této skupinky her nepatří. Delší nahrávací časy se ještě dají vydržet, ale občasné propady frameratu, kterých si všimnete hlavně při hraní na televizi, už zamrzí. Zvláště když hra jede jen ve 30 fps. Přitom úrovně nejsou velké a ani hra nevypadá výrazně lépe než Super Mario Bros. Wonder, který se mohl pochlubit stabilními 60 fps. Problémy popravdě trochu přičítám použité technologii v podobě Unreal Enginu, která zřejmě není pro Nintendo Switch tou pravou a je moc náročná už ve svém základu.

Princess Peach: Showtime! je pohodová dobrodružná plošinovka, v níž je možné zažít zajímavé divadelní dobrodružství s oblíbenou princeznou. Nabízí rozmanité role, ačkoliv některé by zasloužily dotáhnout a být více propracované, ale také dobře zpracované souboje s bossy či povedené audiovizuální zpracování. Jen ta technická stránka by potřebovala vyladit, aby byl framerate stabilnější. Nákup ale mohu i přes nějaké své výhrady doporučit, zvláště mladším hráčům, kteří chtějí další hru z univerza Maria.

Princess Peach: Showtime!

Nintendo , Nintendo
22. 3. 2024