Ghost of A Tale

8/10

Ghost of A Tale

ps4xone
SeithCG, SeithCG
Datum vydání hry:
15. 3. 2019

RECENZE

Staré myší moudro říká, že by se nikdo neměl nechat odradit prvotním neúspěchem. Věděl to i animátor Lionel Gallat, který pracoval dlouhá léta ve studiích DreamWorks a Universal Pictures, kde se podílel na známých filmech jako jsou „Princ Egyptský“, „Eldorádo“ či „Příběh žraloka“. Na začátku tohoto desetiletí si Gallat řekl, že už toho bylo tak akorát. Ačkoli neměl žádné předcházející zkušenosti s vývojem her, rozhodl se oprášit staré kouzlo titulů z přelomu 80. a 90. let, jež on sám dobře znal, a pustil se do svého vlastního herního titulu. Neměl za zády žádné vývojářské studio ani producenta. Dokonce se mohl spolehnout na pomoc tak malého počtu lidí, že by stěží dal dohromady sestavu na fotbalový zápas. Gallatovou vizí bylo totiž udělat středověké RPG zasazené do myšího světa. Nápad dobrý, což o to, avšak zaváněl na hony klišé, a tak trochu nezapadal do současného mainstreamu, kde je naopak tendence vytvářet ultra-realistické hry se sandbox hratelností. Není divu, že Gallatovi řada lidí ukázala záda a zdvořile jej vyprovodila z místnosti. Nezbývalo než se obrátit na samotné hráče. V roce 2013 Gallat spustil crowdfundingovou kampaň na Indiegogo a vyčkával, jak hráči zareagují. Ti byli okouzleni vizí RPG s hlodavci v hlavní roli, a tak na projekt přispěli. Po šesti letech vývoje a předcházejícím vydání na PC se Gallatova myší balada Ghost of Tale objevuje i na PS4 a Xbox One. Stojí za investici? Rozhodně!
KOMPLETNÍ RECENZE HRY