Hra roku 2013

Nejlepší hra roku 2013 – The Last of Us (recenze - link )
Letos vyšla celá řada naprosto výjimečných her, možná si ani nepamatujeme rok, kdy jich bylo tolik. Určit ale hru, která byla nejlepší, bylo ve výsledku docela snadné. Jen The Last of Us si nás dokázal omotat kolem prstu tolik, že jsme si i říkali, že lepší hru už ani snad hrát nikdy nebudeme a můžeme skončit s hraním. Naughty Dog opět dokázal, kdo videohernímu světu v současnosti vládne a kde jsou ti nejlepší vývojáři, kteří dokážou odvyprávět mistrně příběh plný zvratů, který je napínavý od první minuty až po závěrečné titulky, navíc obsahuje mistrně napsané postavy, na které je těžké zapomenout. Navíc dokážou z hardwaru vymáčknout i tu poslední kapku výkonu, a o hratelnosti se asi ani nemusíme zmiňovat. The Last of Us je prostě hra, která se nesmazatelným písmem zapsala do videoherní historie, navíc s ní vývojáři ukázali, že k úspěchu u hororu nemusí vést jen kooperativní režim a miliony mrtvých zombií, jako tomu je u konkurenční série, která je už jenom stínem toho, čím kdysi byla. Nejlepší Playstation 3 hra roku 2013 – The Last of Us (recenze - link )
O The Last of Us jsme téměř vše řekli v předchozím odstavci, takže zde není moc, co bychom mohli dodat. The Last of Us je samozřejmě i nejlepší hrou pro konzoli Playstation 3, na kterou exkluzivně vyšel. Velkým plusem u nás byla i česká lokalizace, která ačkoliv nebyla bezchybná, rozhodně potěšila a zpřístupnila hru více hráčům.
Na druhém místě skončila hra: Grand Theft Auto 5 (recenze - link ) Nejlepší Playstation 4 hra roku 2013 – Assassin's Creed 4: Black Flag (recenze - link )
Playstation 4 měl rozhodně kvalitní startovní hry a ani exkluzivity nebyly vůbec špatné, ale asi i podle očekávání nejlepší byla pirátská akce Assassin's Creed 4: Black Flag od Ubisoftu. Sice obsah byl stejný, jako u dříve vydané verze pro Playstation 3, ale vizuální zpracování bylo značně vylepšeno a dočkali jsme se řady nových výborných efektů, díky nimž bylo jednodušší si připadat jako součást virtuálního Karibiku. Jinak samozřejmě Assassin's Creed 4: Black Flag stavěl na osvědčené hratelnosti, která nenudila ani po několika desítkách hodin, propracovaném obsahu, zajímavých postavách i příběhu. Jedna z her, která by neměla chybět ve vaší sbírce.
Na druhém místě skončila hra: Resogun (recenze - link ) Nejlepší Xbox 360 hra roku 2013 – Grand Theft Auto 5 (recenze - link )
Když se podíváme na čistě exkluzivní hry, byla to na konzoli Xbox 360 v minulém roce docela bída bídoucí. Kromě nového Gears of War, který za svými předchozími díly trochu klopítal, jsme se nedočkali hry, která by stála za zmínku. I tak by ale asi vše propadlo vedle dobrodružství Trevora, Michaela a Franklina v akčním mega hitu Grand Theft Auto 5 od Rockstartu. Vývojáři z tohoto studia opět dokázali, že dokážou vytvořit zábavnou hru v otevřeném světě se spoustou možností, navíc nyní nechyběl ani propracovaný příběh s výborně napsanými postavami. Jen těžko se našel někdo, kdo by si Grand Theft Auto 5 nezamiloval, navíc vše bylo korunováno výborným online režimem, který celou sérii posunul na novou úroveň.
Na druhém místě skončila hra: BioShock: Infinite (recenze - link ) Nejlepší Wii U hra roku 2013 – Super Mario 3D World (recenze link )
Ačkoliv někdo může říci, že na konzoli Nintendo Wii U nejsou hry, není to vůbec pravda. Na této pořád nové konzoli jsme se v minulém roce dočkali spoustu vynikajících her, ale jedna je všechny strčila do kapsy svým designem, humorem, hratelností, vizuálním zpracováním, prostě vším. Králem na Wii U byl v minulém roce Super Mario 3D World, který světu ukázal, jak by měla vypadat moderní plošinovka.
Na druhém místě skončila hra: The Legend of Zelda: The Wind Waker HD (recenze - link ) Nejlepší Vita hra roku 2013 – Tearaway (recenze - link )
O kapesní konzoli Playstation Vita se toho v minulém roce hodně namluvilo, hlavně ve spojení s malým množstvím AAA her. Když se ale podíváme na minulý rok podrobně, zjistíme, že i na ní vyšlo docela dost kvalitních her, kvůli kterým se vyplatí vlastnit, zvláště když nyní stojí přijatelnou cenu. Vybrat v této kategorii tu nejlepší hru, bylo poměrně těžké, protože tu bylo dost kvalitních záležitostí. Nakonec jsme se ale rozhodli ocenit originální plošinovku Tearaway od studia Media Molecule, která nabídla trochu jinačí pohled na tento žánr, navíc se i parádně hrála. Pokud jste ji ještě nehráli, svoji chybu určitě napravte, zvláště když se prodává za sníženou cenu.
Na druhém místě skončila hra: Dragon’s Crown (recenze - link ) Nejlepší Nintendo 3DS hra roku 2013 – Fire Emblem: Awakening (recenze - link )
Kapesní konzole Nintendo 3DS zažila skvělý rok, o čemž se ještě zmíníme níže. Byla tak ve výsledku radost z tolika kvalitních her vybírat jednu, která byla asi tou nejlepší. Nakonec volba padla na tahovou strategii Fire Emblem: Awakening, která nám v minulém roce ukázala, že tento žánr rozhodně neumírá, protože když se vývojáři snaží, může nabídnout spoustu nových prvků i propracovaný příběh se zajímavými charaktery. Velkým plusem byla jistě délka, tak trochu i neumoezená znovuhratelnost a samozřejmě dodatečný obsah, který ačkoliv hru jen doplňoval, nabídl další levely na několik desítek minut.
Na druhém místě skončila hra: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (recenze - link ) Nejlepší vydavatel roku 2013 – Nintendo
Mnozí říkají, že Nintendo je na tom špatně, ale jak ukazují poslední dny, opak je spíše pravdou a co se týče hodnoty na trhu, má ji dokonce vyšší jak celá Sony. Tomu Nintendu určitě dopomohly výborné hry, ať už pro kapesní konzoli Nintendo 3DS, kterých bylo opravdu požehnaně, tak i pro domácí konzoli Nintendo Wii U. Když se na ně podíváme, v minulém roce prostě nebyl vydavatel, který by nám přinesl tolik výborných, mnohdy desítkových her.
Nejlepší studio roku 2013 – Naughty Dog
Když bylo oznámeno, že v roce 2013 vyjde páté Grand Theft Auto, každý ihned říkal, že ostatní hry budou tak nějak do počtu. Nakonec ale všechny překvapili vývojáři z Naughty Dogu, kteří trochu zariskovali svoji survival akcí The Last of Us, přičemž výsledkem byl naprosto výborný počin, na který je těžké zapomenout. Cena pro nejlepší studio tak putuje právě do Naughty Dogu. Bravo. Nejhorší hra roku 2013 – Unearthed: Trail of Ibn Battuta (recenze - link )
O nejhorší hře minulého roku bylo rozhodnuto několik měsíců dříve, protože jsme možná ani horší hru na této konzolové generaci nehráli. Mluvíme o akční adventuře Unearthed: Trail of Ibn Battuta, která se chtěla svézt na úspěchu série Uncharted, ale vůbec se jí to nepodařilo, protože jsme se dočkali mizerného příběhu, otřesné grafiky, celé řady bugů a dalších nedodělků, za které bychom vývojářům nejraději nafackovali. Vývojáři na konci slibovali, že se dočkáme někdy druhého dílu, ale tuhle výhružku snad nikdy neuskuteční, protože do dnes litujeme, že jsme si tímto odpadem kontaminovali profil.
Na druhém místě skončila hra: Fast & Furious: Showdown (recenze - link ) Největší zklamání v roce 2013 – Aliens: Colonial Marines (recenze - link )
Největším zklamáním samozřejmě není hra, která dostala nejnižší hodnocení, takový klenot vidíte o něco výše, ale hra, na kterou jsme se hodně těšili, hodně si od ní slibovali, ale nakonec nás zklamala na celé čáře. Toto ocenění patří za minulý rok akční hře Aliens: Colonial Marines od studia Gearbox, která nám měla přinést atmosférickou kooperativní akci s oblíbenými mimozemskými neřády, ale ve výsledku jsme se dočkali jen průměrné záležitosti s celou řadou chyb, až se nechtělo věřit, že na ní vývojáři dělali několik let. Následné aféry, kdo vůbec za tenhle průšvih může, nasadily všemi korunu. Konzole s nejlepšími hrami v roce 2013 – Nintendo 3DS
Tuhle kategorii jsme letos přidali z několika důvodů, ale hlavně jsme chtěli ocenit konzoli, která nám přinesla ty nejlepší hry. Na začátku se zdálo, že bude mít pozici hodně těžkou, ale v posledním roce to bylo právě Nintendo 3DS, které nabídlo nejlepší skladbu her a několik opravdu vynikajících kousků jako Animal Crossing: New Leaf, The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, Fire Emblem: Awakening, Luigi's Mansion 2, Monster Hunter 3 Ultimate, Castlevania: Lords of Shadow – Mirror of Fate, Pokémon X/Y nebo Bravely Default. Pokud dnes můžeme bez váhání doporučit nějakou konzoli k nákupu, je to Nintendo 3DS. Vedlejší kategorie
Nejlepší příběh – The Last of Us
Nejlepší grafika – The Last of Us
Nejlepší hlavní postava – Joel (The Last of Us)
Nejlepší postava ve vedlejší roli – Ellie (The Last of Us)
Nejlepší ozvučení – The Last of Us
Nejlepší level design – Super Mario 3D World
Nejlepší multiplayer – Grand Theft Auto Online
Nejlepší kooperativní hra – Diablo III (recenze - link )
Nejlepší soundtrack – Grand Theft Auto 5
Nejlepší písnička - Will the Circle be Unbroken (Bioshock Infinite)
Nejlepší animace – The Last of Us
Nejlepší DLC – New Super Luigi U (recenze - link )
Nejlepší stahovatelná hra – Brothers: A Tale of Two Sons (recenze - link )
Nejlepší trailer 2013 – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain E3 trailer

Komentáře (75)
Jednoduse, souhlasim s eeeee...
Lovefist_88: Akorát že FC 3 vyšlo 2012 :)
můj žebříček nej her 2013
1. GTA 5
2. TLOU
3. Gran Turismo 6
4. GOW Ascension
5. DMC
6. Hitman Absolution
7. Far Cry 3
já si doteď pouštím oznamující trailer na borderlands 2, strašná bomba, škoda, že to nepatří do komentů pod hru roku 2013 :D
LaFemmeSpeedy: Aj GTA V trailer aj tento víťazný sú super. V podstate sú to jediné 2 trailery, ktoré si len tak čas od času pustím :)
Se vším ve článku jmenovaným víceméně souhlasím, ale jedno je jistý, nejlepší trailer je ten na GTA V :-)
Nechcete udělat i čtenářskou anketu? :) zajímalo by me jak moc by se tyhle dvě lisili
Mimochodem co se týče dalších her, tak hru roku mám já osobně hned na druhým místě za TLOU Tomb Raider. Není to objektivní a je mi to jedno, protože já mám svůj vlastní vkus na hry taky nějaký. GTAV je ve všech ohledech výborná hra, ale není to tak úplně můj šálek.
gta: chris: ani jeden z nich není tupé stádo ;) obě hry jsou pecky roku.. není se proč dohadovat.. tak neřešte sračky.. každá hra má svoje :)
Přirovnal bych tyto rozepře v názorech k dikuzím k novým tělům digitálních zrcadlovek od Nikon. Asi padesát lidí si u D610 stěžuje na uspořádání ostřících bodů hodně do středu. Já automatické ostření nikdy nepoužívám a tudíž tohle není pro mě chybou.
Tahle diskuze je to stejné. Co tady pro padesát lidí je akceptovatelné, tak pro eeeee je neodpustitelné. Lituji toho, že jsem dikusi pročítal, protože to opět byla ztráta cenného času.
eeeee v mnoha věcech máš pravdu, tebou postřehnuté neduhy asi postřehl každý, ale problém je, že to se mě za celou hru dohromady vyskytlo jednou až maximálně dvakrát za celou hru, která trvá cca 20 hodin. Nejsem v tomto jediný, i každý další se mi o tom stejném zmínil, že postřehl za celou hru buď jednou, dvakrát, nebo vůbec. Většina jsou nezávislý hráči a tak bych byl na pochybách jen u člověka, který bezmezně miluje Naughty Dog a má pokojíček vytapetovaný vším co ND představuje. Tedy buď to všechno šíleně nafukuješ a děláš z komára velblouda, čemuž by realita v celku odpovídala, nebo si nevymýšlíš a měl jsi nehoráznou smůlu na zmetek.
Ty mi opět odvětíš to stejné, co tu už od vydání TLOU opakuješ jen v ruzných variacích, tak že nemusíš se namáhat, neodpovídej mi, ale tak nějak marně doufám, že nastane klid.
PS. To prase co řeklo, že fajnšmekři hrají GTA V a ovečky to ostatní, by zasloužilo zalepit hubu na minimálně pár měsícu, aby si uvědomil co vlastně řekl viz. "Co hraju já je nejlepší a to ostatní je hnus pro ostatní pod mou úrpveň" Snad mu ten překlad dojde.
eeeee: Ako som napísal jediné bugy čo som mal bolo keď sa mi hodila do dverí a keď mi dvere samotné zmizli. Myslím si, že nie som jediný, ktorý povie že také bugy, ktoré si mal ty som nemal. A to, že niekto nazve hru dokonalosťou by som veľmi neriešil. Keď niekomu hru sadne a tá hra je kvalitná, tak je to dokonalá kombinácia :)
Ty vole prestante se tu uz hadat kurva!!!Kazdej mel rict svuj nazor a ne se tu hadat a pomlouvat!!! Jsem myslel ze jsme trosku rozumny lidi ne???
eeeee je proste mravokarce a jedinny objektivni clovek na planete, ktery dokaze najit chyby i u temer dokonale hry. [s6]
eeeee: Uz podle tveho prvniho prispevku je jasne ze mas problem hlavne s TLOU tak jsem ti tve patrani po duvodech GOTY TLOU chtel usnadnit. No nic...
eeee: já teda jako konzument hráč tomu samozřejmě nerozumím, ale nemůžu se zbavit dojmu, že Sektor je známý tím, že kromě PC hraní, uznává už jen hraní na PC, tak si nejsem moc jistý, že tohle je ten správný argument, ale jak říkám, jako konzument tomu nerozumím[s6]
eee teraz už začinaš byt trapny upozornovanie je jedna vec ale ked uvedieš ako chybu niečo čo si zjavne v hre nepochopil vid koment čim som nateba zareagoval vyššie tak to napišeš podla teba zjavne inteligentne a škatulkuješ .. btw ktomu čo si uviedol ako neaki amater z pc sectoru svoj awards udeluje sa ani neopalti vyjadrovat ...
smileface: uvedomujes si, ze spojujes dve zcela nesouvisejici veci? Opakuji, clanek nekritizuji proto, ze hrou roku voli tlou. A ted mi vysvetli, jak mi pomuze, ze si na ign prectu, proc tamni redaktori volili tlou a jak to napomuze kvalite tohoto clanku?
eeee: Tak se mrkni na IGN nebo GameTrailers, tam taky vyhralo TLOU tak tam snad nejake duvody najdeš [s1] dokonce je tam o tom relativne dlouhe video proč a čím si hra získala redaktory.
smileface: spis tady par jedincu nedokaze unest upozornovani na nedostatky jejich milacka. Kritika clanku neni za to, ze hrou roku uvadi tlou, ale za jeho celek, za plochy opakujici se vyber a amaterske odflaknute provedeni clanku. Srovnej napr. s timhle link psal to jeden clovek, evidentne amater, ktery se neumi vyjadrovat a opakuje se, presto dokazal napsat o nekolik radu kvalitnejsi a hodnotnejsi clanek. A sice s nim nemusis ve vsem souhlasit (ani ja nesouhlasim), ale aspon vis co hodnotil, jak a proc co vybral a neco ti to da. Od profesionalu bych ocekaval jeste vyssi uroven, kterou treba predvadi games.cz, bez ohledu na to, ze nejspis rovnez za hru roku daji tlou. Takze mi laskave nepodstrkuj nejake nizke duvody.
stinky: nebud hysterka a neprehanej. To co jsi predvedl se jmenuje argumentacni klam ad absurdum.
Jelikož nejsem HC hráč, ale jen obyčejný hráč konzument hrající pro zábavu, tím pádem jako naprosto tupé hovádko, tomu vůbec nerozumím a nemám právo na existenci v herním světě, tak až dojdu domů z práce, zabalím PS3 do krabice a odejdu zhynout někam do ústraní. Ale bylo to tu s vámi krásné[s6]
eee hlavně zřejmě nedokáže unést že TLOU dostalo nejvíc GOTY ze všech her letos a tak dělá z recenzantů omezená hovádka která vybírala z předpřipravených 10ti her [s6]
eee neviem vktorom momente si došiel ktomu že joel je chladnokrvny zabijak čo by ta podrezal za hrsť ryže ... v danom momente keby sa ma snažil niekto zabit choval by som sa tak isto aj keby šlo o kňaza stale začinam mať vetši pocit že ty si tu hru asi ani nehral alebo si to hral len stakim tym rychlo preist a koniec.. nevnimajuc nič okolo.. tak mu zomrela dcéra a elie mu ju sčasti pripominala .. rodičovsky pud ti zatial možno veľa nevraví až budeš mat deti možno potom zistíš .. bolo to o prežiti nezabijal pre zábavu ani sa vtom nevyžíval nezabodol niekoho a nepozeral sa ako vykrváca tak fakt neviem sčoho si usudil že je chladny ako kameň u elie som tiež nepostrehol že by pravidelne skakala predomna občas ano ale že by som prišiel o možnost stealt akcie to bolo jeden krat za hru a to som to presiel na klasickej aj na tachšej obtiažnosti.. pisal si že si sa zviezol na vlne hypu u tejto hry inak by si tu hru nekupoval ak ti ide oto že za svoje peniaze si nedostal vôbec hru ktora za neake peniaze stála a ND ta okradlo (aspon tak to chápem)vtom prípade to predaj v bazoši .. ktomu že pišeš aby ludia hru nazývaly pravym menom a to béčkovou odflaknutou nie uplne hrou a nepisaly že je dokonala tak by ma zaujmalo kto to slovo použil lebo nikoho som zatial nepostrehol vetšina ludi iba pritakáva že ide o kvalitnú hru slovo dokonalá použivas len ty jediný ..
Lee: ja nezabijm, pokud muzu, tak se tomu vyhybam, nejradsi mam hry, ktere se daji prochazet bez zabijeni. Skoda ze uspavaci sipky a paralyzator nejsou beznou vybavou vsech her. Mne Ellie neustale behala dopredu a kdyz doslo na stret, byla casto prvni na rane. Beru, ze odvazna byt musela, jinak by tu cestu nedokazala absolvovat, nekde by se zasekla, propadla hystrii a konec. Ale je rozdil mezi odvahou a blbosti a to co mi v te hre delala bylo proste hloupe. Konec koncu, mela Joela jako pruvodce a na ochranu, zadny soudny drsny chlap Joelova typu, jenz nema problem nekoho chladnokrevne podriznout, nebude doprovazet holku, ktera ho bude lehkovazne ohrozovat. Bud ji posle do pr. nebo ji zmlati. Ale nemyslim si, ze chovani Elie je zamer tvurcu, je to jednoduse nezvladnuta AI, ostatni spolecnicise chovaji obdobne, ale s nimi nejsi tak casto, aby ti kazili celou hru. Zkus si tu hru schvalne celou projit stealth bez zabijeni na nejvyssi obtiznost, uvidis.
Za mě Rising. A ti o pořádný kus oproti ostatním 2013 hrám.
eeeee: Jedine bugy, ktoré mi pokazili atmosféru bolo to, že ma Ellie 2 krát nechcela pustiť z dverí a raz keď som umieral na jednom mieste tak po treťom respawne zmizli všetky dvere. Tie dvere sa potom ale vyriešili reloadom. Mutanti mali presne vyznačené iba to aby po mne išli po najbližšej možnej trase (to som skúšal z viacerých miest a uhlov) a to mi nepríde ako zlá vec. Ellie ako tank... tak o tom neviem. K mojej Ellie sa dostali len pár krát keď mi preliezli za chrbtom a vtedy sa objavil ten kríž aby som ju zachránil.
"Elie se mela drzet ustrasene vzadu a do prostoru se odvazit, az v nem bude cisto." No tak to si potom Ellie nesledoval, alebo nepočúval ako sa chovala. Bolo to odvážne a tvrdohlavé mladé dievča, ktoré sa zombie nebálo. Myslím si, že Joel z nich mal väčší strach ako ona. Stretával sa s nimi predsa dlho a vedel čoho sú schopný. V skutočnosti je to tak isto, dospelí človek je vždy opatrnejší ako dieťa (mám to odsledované na mojom bratovi :))
Joel podľa mňa za 20 rokov zabil veľa ľudí, no tiež si myslím, že ak to bolo možné tak s nimi najskôr jednal. Tu sa ale bavíme o hunteroch ktorí ich stopujú a chcú zabiť. Joel dobre vedel akí sú a vedel, že ak neumrú oni tak umrie on a Ellie. K Lare sa ti vyjadriť nemôžem, tú som nehral.
Neviem ako ty, ale ja keď hrám stealth hru tak ako náhle mám šancu tak nepriateľa zabijem. Ani za ním neposkakujem ani hodiny nečakám či sa náhodou neotočí. V každej stealth hre čo som hral to bolo tak ako tu. Nepriateľ má vyznačenú trasu a pozerá sa pred seba. Keby sa neustále otáčali ako by asi vyzerali tie stealth pasáže? No nejako pretože ak nemáš šancu sa niekomu dostať za chrbát tak sa môžeš rovno prestrieľať.
Napriek tomu čo si o príbehu myslíš bol podľa mňa skvelý. Robenie babysittera malému dievčaťu v príbehu plnom emócii ma tu dojalo, tak ako pri WD. A keby to bol film tak by som si to s radosťou pozrel tak isto. Knihy a filmy čo čítam sú iné ako toto, takže možno preto som z toho tak na větvy.
Napriek tomu, že naše názory sa dosť rozchádzajú a miestami si myslím že si hral inú hru (:)) tak ťa nebudem zhadzovať ako to robili ostatní predtým. Tvoj názor beriem a nechcem ti ho nejako vyhovoriť, len píšem ako to vidím ja.
tak asi naposledy už mě to taky nebaví: hrozně tu to hatujete i když už vám bylo x krát vysvětleno, že holt i přes vaši nevůli se ta hra líbí velké spoustě lidí i s těmi údajnými nedostatky. Tak to je.
ps. Gta: opravdu moc se musím povznést jelikož nechci být protrollen :P jelikož jestli nejsi troll tak budeš opravdu zajímavá persona :D
link
Jo eeeee je ten jediny fajnsmekr a jeho poslanim je nam tupym ovcim vysvetlit,ze TLoU je naprosto prumerna hra,uz od zakladu plna chyb a pokud chceme opravdu prvotridni herni zazitek jdeme hrat Crysis3[s6]
Jen to asi bude fajnšmekr a hry hodnotí. Ne každý sedí u televize jak blbec a jen hltá, co mu servírují.
ta hra ti muselo provést opravdu něco hrozného, že tě to nenechá spát :) opravdu bojuješ do roztrhání těla...
Lee: pro me treba TLOU melo atmosferu mizernou. Nejvic ji kazily otresne bugy v ai spolecniku, jako treba schovavajici se Elie, kterou pred sebou tlaci muntat jdouci po sve vytycene trase, nebo Elie, ktera si casto sedla na bobek tesne prede mne, kdyz jsem se nekam plizil a blokovala mi cestu a co teprv temer nesmrtelna Elie, ktera fungovala jako tank. Dat takove postave nejlepsi cenu za vedlejsi postavu je treba podle me naprosty vysmech hodnoceni, tohle je jedna z veci, kterou ND tezce nezvladnul. Elie se mela drzet ustrasene vzadu a do prostoru se odvazit, az v nem bude cisto nebo az ji ukazu, kudy nenapadne projit a ne se vrhat prede mne.
S tim uz souvisi dalsi problem, a to nesoulad mezi pribehem, prostredim a realnym chovanim postav a hratelnosti jako takovou. Elie podle pribehu proste neni tank. A neni to jen pripad Elie. Napriklad i Joel podle pribehu prece nebyl chladnokrevny bezcitny a psychopaticky masovy vrah, ktery dene zabil nekolik lidi. To je dalsi chyba v designu hry, hned od zakladu. Joel mel vrazdit nemilosrdne mutanty, ale lidi mel resit diplomaticky + stealthem. Uplne klidne se to prehlizi, prestoze Tomb Raider byl za ten samy prohresek kritizovan. Tohle opet zneverohodnuje hru a tezce nabourava jeji atmosferu.
No a atmosfere nepomahal ani mizerne implementovany stealth, ktery na hrace kricel, ja jsem hra, tohle neni opravdovy, tady za tim panakem muzes stat klidne hodinu a on si te nevsimne.
Chvalis u TLOU pribeh, ale nevim proc. Jestli ctes knihy, tak musis vedet, ze to neni nic vyjimecneho, je to obrovske klise, byt to film, bude to jasne becko, jde hrdina, cestou chrani holku a pritom pobije spoustu nepratel. To same dialogy. S hudbou souhlasim, tu ma TLOU povedenou a konecne trochu originalni. Lec, originalita a vyjimecnost se u mainstramu tresta, takze to jedine cim TLOU skutecne vycniva nad prumer, za to oceneni nedostal :-).
Kazdopadne ja na te hre vidim mraky chyb a nedostatku a spatneho designu, ktere temer nikdo nema odvahu pojmenovat a fanousky jsou popirany, aby mohli hlasat slovo bozi o dokonale hre.