E3 2010 Microsoft konference

special  17
Martin Šmíd a Petr Strecker, 14. 6. 2010 22:24
První tisková konference společnosti Microsoft je za námi. Pojďme se podívat, co Microsoft vše odhalil, na jaké hry se můžete těšit a hlavně, co je přesně onen tajemný Projekt Natal alias Konect. To vše a spoustu dalších informací a našich postřehů se dozvíte právě v našem článku. Přejeme příjemné čtení.

Tisková konference Microsoftu začala s půl hodinovým zpožděním. Ani nás nestačil do tiskové konference nikdo uvést a na pódium stoupil jeden z vývojářů studia Treyarch a předvedl hratelnou ukázku na Call of Duty Black Ops, která všechny přítomné a diváky u monitorů nenechala rozhodně klidnými.

Call of Duty Black Ops - Prezentace Microsoftu byla zahájena slušivým trailerem nejnovějšího Call of Duty s podtitulem Black Ops, v němž jsme mohli vidět několik vskutku akčních záběrů a zejména řečí hlavních protagonistů, které člověka ubezpečují o tom, že všechno okolo jsou lži a přetvářka. Ostatně, tak to ve všech světových konfliktech chodí. Tyto lži budete samozřejmě vstřebávat z pohledu několika očí v několika odlišných konfliktech. Hlava studia, Mark Lamie (při hraní snad moc nelamí) se poté chopil ovladače, aby hráčům demonstroval dvě úrovně přímo před jejich zraky. Příběhová část vypadá ostatně stejně úžasně jako předchozí díly – spousta akce v hollywoodském střihu, plná siláckých řečí a upnutého spodního prádla. Podívali jsme se do podzemních tunelů ve Vietnamu, kde byl náš přítel Swift bodnut, abyste náhle nepřítele upražili dávkou z revolveru. Zvuky v uzavřených místech zněli perfektně, nebylo to ale nic, co bychom doposud neviděli. Další level byl o poznání zajímavější, kdy se naše postava s kolegou odhodlala ukrást bojový vrtulník Hind, aby s ním mohli zničit hned několik vesniček, ropovodů, mostů, jiných helikoptér, ale také ozbrojených stanovišť ve skalách. Helikoptéru můžete ovládat, přičemž se právě ovládání působilo jednoduše a přijatelně pro všechny. Výbuchy a veškeré efekty zaplňující obrazovku působí daleko sytějším dojmem, což má za následek možná fakt, že jste onen chaos způsobovali přímo vy sami. Don Mattrick se dále rozpovídal o spolupráci s Activisionem, což vyústí v dřívější vydávání DLC obsahu oproti PS3, přesně v letech 2010, 2011 a 2012. To znamená, že Treyarch silně počítá s podporou hry i v budoucnu. Hra vychází 11.9. 2010.

Metal Gear Solid Rising - Po Call of Duty přišel na pódium Hideo Kojima, což byl čas, kdy došlo k odhalení hry Metal Gear Rising, za kterým stojí mladý tým uvnitř Kojima Productions. Před rokem jsme psali, že tento nový přírůstek do této populární série bude mít hodně společného s akcemi typu Ninja Gaiden. Někdo tomu nevěřil a ani my jsme nechtěli uvěřit tomu, že by se MGS série mohla vydat tímto směrem. Hideo Kojima ale ukázal první trailer, kde nechyběla spousta ingame záběrů. Nyní už tak můžeme říci, že Metal Gear Solid Rising je prakticky akční sekaná ve stylu Ninji Gaidena, která se odehrává v úrovních MGS 4. První trailer prozradil, že hra bude mít také velmi povedenou fyziku, díky které Raiden doslova přesekl svým mečem vše. Přesekával tak nejen své nepřátele, ale i sloupy budov, auta a mechy. Díky tomu tak bude mít Metal Gear Solid Rising určitě rating 18+. Více už ale bohužel Hideo Kojima o samotné hře neprozradil, takže stále musíme čekat. Něco více by mohla přinést tisková konference Konami, která je na programu ve středu.

Gears of War 3 - Na následující chvilku čekali asi všichni příznivci Xboxu 360. Na podium přišel Cliffy b z Epic Games. Demoverze očekávané akční hry Gears of War byla na světě a Cliffy B neváhal, a pozval si na podium své kolegy, aby předvedli novinku. Tou je pochopitelně kooperativní režim pro čtyři hráče. Ten vypadal hodně solidně a určitě se bude jednat o velmi zajímavé obohacení. Hra ale jinak celkově vypadá velmi podobně předchozím dílům a kromě pár novinek, jsme nezaznamenali moc velký rozdíl. Proti Marcusovi a jeho bandě stála skupinka nových nepřátel. Těmi je rasa nazvaná Lambent, mezi které patří spíše větší jedinci s chapadly, ale naleznou se i další monstra, se kterými bude určitě velká legrace. Zvláště s bossem, který pořádně skupinku čtyř vojáků prohnal. Nakonec jsme se dočkali pěkné animace, a nyní si už budeme muset počkat na duben příštího roku, kdy Gears of War 3 vyjde exkluzivně na Xbox 360.

Fable 3 - Po prezentaci Gears of War 3 přišel na podium Peter Molyneux, a to byl čas, kdy se na obrazovce objevilo Fable 3. Ten toho ale moc na podiu nenamluvil a jen oznámil, že Fable 3 vyjde už 26. října tohoto roku. My jenom dodáme, že hra bude jako předchozí díl na Xboxu 360 s českými titulky. Poté už následoval velmi povedený trailer, až s epickým nádechem a překrásnou hudbou. Více jsme se bohužel nedozvěděli, tak musíme počkat, jestli něco z Petera ještě nevypadne během E3.

Halo Reach - Každý majitel Xboxu se pravděpodobně někdy zapletl se sci-fi FPS sérií Halo, které se celkem prodalo již přes 34 milionů kusů. Hratelná ukázka, kterou jsme mohli vidět, vypadala typicky jako Halo, zkrátka jednoduše a přitažlivě, přičemž očividně nabízí onu klasickou rychlou a návykovou hratelnost. Byli jsme svědky invaze nepřátelských vojsk, které se na vás řítily z nebe, přičemž po dopadu vylézaly se svých mini vznášedel. Kombinace rychlé akce a nových zakončováků, kdy se přiblížíte k nepříteli ze zadu vypadá vcelku lákavě. Jedním z příjemných efektů byla scénka, kdy vznášedlo narazí do budovy za doprovodu mohutné exploze. Poté následuje několik záběrů z vesmíru, přičemž jeden z nich se soustředí i na akci ve vesmíru. Těžko říci, jestli sami budeme moci ovládat vesmírné lodě a prožívat akce i z pohledu pilota / střelce, ale je to dosti pravděpodobné. Halo Reach tak zní jako další vzrušující rozšířené již tak obsáhlého univerza, které míří na všechny fanoušky. Nový obsah, nové možnosti a také nové zážitky.

Codename Kingdoms - Na úplný konec prezentace hardcore her si nechal Microsoft odhalení nové hry, která nese název Codename Kingdoms. Vytváří ji studio Crytek pro Microsoft Games Studio a mělo by se jednat o akční hru ve stylu filmu 300 a seriálu Spartakus. Více informací už bohužel nepadlo, takže si na první informace musíme počkat.

A je to tu. Hlavním bodem večera nebylo žádné velké odhalení neoznámené hry, ale představení kamerky Projekt Natal, která se nyní oficiálně jmenuje Kinect. O názvu si může každý myslet, co chce. Co se týče faktů, tak Kinect se začne prodávat alespoň v US začátkem listopadu za zatím neoznámenou cenu. Pro nás s tímto přišla alespoň jedna velmi dobrá informace. Xbox Live míří oficiálně i do ČR.

Celá prezentace Microsoftu se poté už soustředila na pohybovou technologii Kinect, přičemž jí demonstrovala na několik party hříčkách, ale také na nových multimediálních možnostech, které obohatí majitele připojené k internetu. Ale nejdříve k onomu ovládání. Veškeré prvky v menu je možné ovládat máváním končetin, kdy stačí ukázat, chvilku počkat a vše se provede samo, daleko přitažlivější se ale jeví možnost ovládání hlasem, kdy jednoduchým příkazem jako třeba „Xbox Play Music” spustíte přehrávání hudby a máváním rukou jen přeskakujete v albech a písních. Podobná syntaxe příkazů pravděpodobně funguje na většinu prvků v menu konzole. Přetáčení a stopování videí, ať už streamovaných z paměťových médií nebo internetových kanálů funguje na chlup stejně. Nejnovějším přírůstkem mezi službami jako je Facebook, Twitter a last.fm je rozsáhlý kanál ESPN, kde můžete sledovat obsáhlou řádku sportovních přenosů, vše z pohodlí domova a bez nutnosti mačkat tlačítka. Zápasy NBA, MLB či amerického fotbalu lze samozřejmě přetáčet a při sledování lze hlasovat (opět hlasem nebo pohybem) ve vyhlášených anketách, případně odpovídat na různé otázky ze světa sportu. Součástí kanálu je i stránka s novinkami, díky které budete informováni 24 hodin denně. Otázkou je, jestli se služby dočkáme i u nás. S nově oznámenou podporou Xbox Live i u nás to není až tak nereálné.

Nejtypičtějším představitelem arkádovek připravených na startu Kinectu je titul Kinect Sports, zahrnující soubor sportovních disciplín, které jakoby z oka vypadly těm, které jsme tu viděli mockrát, ať už s Wii nebo minihrami pro EyeToy z dob PlayStation 2. Běhání, skákání nebo také fotbal, to vše si budeme moci užít skrze Kinect. Milovníci tenisu a stolního tenisu si také přijdou na své, jelikož budou ve hře obsaženy, stejně jako široká paleta podobných atrakcí pro všechny druhy hráčů, kteří jsou schopni se i lehce hýbat. O něco originálnějším se pak jeví titul Kinect Adventures, kombinující širší paletu disciplín, stále však založených na totožném principu. Mohli jsme vidět jízdu na raftu, kde člověk kombinuje jak základní pohyby těla, tak skákání. S člunem můžete lítat po skalách, vybírat zkratky a dokonce jezdit po mracích! Hlavním úkolem je pak sbírání penízků, stejně jako v případě jízdy na voru, při které uhýbáte překážkám a zároveň se snažíte sbírat ony mince. Zajímavostí je, že jakmile se do záběru přidá druhá osoba, obraz se automaticky rozdělí na dvě části tak, abyste mohli hrát ve dvou lidech bez přerušení hry. Některé momenty hry jsou pak foceny, přičemž výsledky lze posílat rovnou na vaše profily Facebooku, či Twitteru.

Kinectimals - Jednou z prezentovaných her pro Kinect byla hra Kinectimals, kterou předvedla malá holčička. Na obrazovce běhal malý tygřík, což ve značné míře připomínalo hru EYE PET, kterou se asi vývojáři z Microsoftu hodně inspirovali. Chlupatého mazlíčka, který jak když vpadl z filmů od Disneyho, si mohla malá holčička hladit, ale poté mu dávat pomocí hlasu nejrůznější příkazy. Tygr tak na slovo jump vyskočil anebo se poté svalil. Rovněž bude ve hře existovat jistá interaktivita mezi hráčem a zvířetem, takže si s ním budete moci hrát nejrůznější hry. V samotné hře poté naleznete i dalších 15 zvířat, jako je gepard nebo kočka.

Joyride - Hra Joyride byla poslední dobou hodně propírána herními médii. Byla oznámena na minulé E3, ale od té doby jsme o ní neslyšeli ani jedno slovo. To pochopitelně zcela záměrně, protože nyní hru Microsoft znovu odhalil, ale už s plnou podporou Kinectu. Ve skutečnosti se jedná o menší arkádu, hodně podobnou třeba Mario Kart nebo Modnation Racers. Hru ovládáte jen pomocí gest, ale i mluvením, takže když chcete třeba smykem vjet do zatáčky, řeknete prostě Drift. Samotná hra působila tak, že bude snadná na ovládání, což by k ní mohlo přitáhnout hodně hráčů, kteří mají tento typ her v krvi.

Překvapením byl příchod hochů Dana Greenavalta a Billa Giese z Turn 10, kteří stojí za vznikem oblíbené závodní série Forza Motorsport. Nepředvedli sice čtvrté pokračování, ovšem je asi každému jasné, co vznikne ve spojení Forza Motorsport a Kinect. Bylo předvedeno krátké demo, kde hráč zatáčel pouze otáčením imaginárního volantu v rukách a mohl se rozhlížet otáčením hlavy. Dále jsme se podívali na zoubek překrásné Ferrari 458 Italia. Díky Kinectu může hráč kolem vozu kroužit jako v showroomu a případně zkoumat různé detaily. Na ukázce bylo možné vidět, jak Bill zazoomoval na přední světla vozu, přičemž se o nich mohl během vteřiny dozvědět okamžitě mnoho detailů, od úhlu vrhu světla, přes druh a materiál z jakého jsou. Dále jsme zamířili do interiéru, který se zdál daleko vyšperkovanější jak ve třetím díle Forzy, jako ostatně celá ukázka. Tím nejpříjemnější faktem je ale možnost ovládání velkého množství prvků interiéru a to vše, pouhým mácháním končetinami. Zatím se neví, jestli se jedná o plnohodnotný titul, nebo spíš větší a interaktivnější technické demo, ale možná se dočkáme i updatu stávajících titulů z rodiny Forza Motorsport.

Celou prezentaci poté zakončil Don Mattrick, který měl pro přítomné ještě jedno velké oznámení. Tím je pochopitelně nová verze konzole Xbox 360, která obsahuje Wi-fi adaptér a 250GB pevný disk. Je také o polovinu menší, méně hlučnější a měla by se méně zahřívat. Don Mattrick pak překvapil všechny v sále s tím, že nový Xbox 360 se bude od zítřka dovážet do obchodů a už na konci týdne si ho budou moci odnést první hráči. Na úplný konec poté Don Mattrick ještě dodal, že všichni ti, kteří přišli na tiskovou konferenci, dostanou nový Xbox 360 zdarma jako dárek. Tomu říkáme panečku překvapení.

Celkově hodnotit tiskovou konferenci Microsoftu na letošní E3 je těžké. Na jednu stranu asi budou hodně zklamaní hardcore hráči, pro které nepřinesla tato tisková konference vůbec nic nového. Na druhou stranu jsme se dočkali představení kamerky Kinect, jejíž budoucnost je ale nyní také ve hvězdách. Sice víme její datum, ale o ceně nepadla ani zmínka, a pokud Microsoft neukáže v budoucnu nějakou velkou hru, asi moc hardcore hráčů nenaláká. Bude se tak muset spolehnout na to, že ji budou kupovat převážně příležitostní hráči, což může být těžké.

Komentáře