Super Mario Bros. Wonder

Recenzovaná verze: Nintendo Switch
Z trailerů a všech ukázek to moc nevypadalo, ale když jsem začal Super Mario Bros. Wonder hrát, uvědomil jsem si po pár hodinách, že jde prakticky o duchovního nástupce fantastického Super Mario World, jenž vyšel poprvé v roce 1990 pro konzoli SNES. Wonder s ním má totiž mnoho společného, jen koncept značně rozšiřuje a vylepšuje, aby působil jako moderní plošinovka, kterou si užijí nejen dlouholetí fanoušci Maria, ale také zcela noví hráči. Třeba ti, kterým se na jaře líbil v kinech film a po jeho zhlédnutí si zašli do obchodu pro konzoli Nintendo Switch. Věřím, že takových nebylo málo. Super Mario Bros. Wonder je hodně přístupná hra, kterou si užije naprosto každý.
Mario dlouhou dobu neustále zachraňoval princeznu Peach ze spárů zlého Bowsera, takže základní příběhová linka se moc neměnila. V Super Mario Bros. Wonder se jí vývojáři pokusili lehce obměnit, ačkoliv nejde o něco originálního a propracovaného, co by dlouholetým fanouškům vyrazilo dech. Na druhou stranu se Mario hry pro příběh, v němž by byly velké zvraty, nehrají. Jejich největší kouzlo je někde úplně jinde. Každopádně hrdinové Houbičkového království v čele s Mariem jsou pozváni princem Florianem (jde mimochodem o zelenou roztomilou housenku) do Květinového království (Flower Kingdom) na oslavu. Poklidný den ale brzy naruší starý známý Bowser, jenž záhadným způsobem splyne s hradem prince Floriana a promění se v obrovskou pevnost. A z ní začne ohrožovat celý svět. Naštěstí oblíbené hrdinové s ním už nejednou změřili síly, a proto se nabídnou, že ani tentokrát nebudou sedět s rukama v kapsách a pomohou. Příběh opět jednoduchý, ale jako důvod, proč se vydat na další dobrodružství, poslouží velmi dobře. Více než příběh určitě zaujme hlavně skutečnost, že Maria už nedabuje Charles Martinet, ale zcela nový nepříliš známý dabér Kevin Afghani. Ten popravdě odvádí slušnou práci a šlo určitě o dobrou volbu.
Ve svém základu je Super Mario Bros. Wonder další klasickou 2D plošinovkou s Mariem, v níž hlavní hrdina prochází úrovněmi, skáče po plošinkách, vyhýbá se různým nástrahám i protivníkům, a do toho se snaží doběhnout ke stožáru s vlajkou a skočit na něj, aby úroveň ukončil. Vývojáři neměli důvod dobře fungující a pořád neskutečně zábavný základ nějak zásadně měnit. Co ale dělá Wonder tak jedinečný, je ona nadstavba v podobě zajímavých novinek a nových herních mechanik, díky nimž má vlastní jedinečnou identitu. K nim se hned dostanu, ale nejprve musím zmínit, že Mario tentokrát není jedinou hratelnou postavou. Vývojáři připravili hned dvanáct hrdinů, mezi nimiž je i Luigi, princezna Peach, která si tak konečně zkusí i opačnou roli, Daisy, Yoshiové nebo Toadové v různých barevných variantách, no a nechybí ani Nabbit. Je trochu škoda, že hrdinové jsou jen kosmetickou záležitostí, protože se schopnostmi od sebe neliší a hraní za ně je více méně totožné.
Jedinečné schopnosti získávají hrdinové až skrze klasické power-upy, mezi nimiž nechybí pro sérii Mario ikonická květinka pro možnost střílet firewally, ale také speciální vrták, díky němuž je možné se připevnit na strop či se zahrabat do země, a dostat se jinak do nedostupných míst. Mezi novinkami je power-up, jenž přemění hrdiny v obřího roztomile vypadajícího slona, jehož jsem si hned hodně zamiloval. Ten dokáže bourat překážky a snadno likvidovat protivníky, ačkoliv je trochu neohrabaný. Navíc dokáže i chobotem nasát vodu z cákajícího potrubí nebo vodních ploch, což se hodí nejvíce v úrovních, v nichž jsou ohnivé plošinky, které je možné tímto způsobem zchladit a následně na ně po nějakou dobu bezpečně skočit. Oblíbil jsem si i power-up vystřelující bublinky, který dokáže zneškodnit prakticky veškeré protivníky, a to i ty, na které jsou klasické firebally krátké. Každý power-up je ale zábavný, ať už nový nebo převzatý z posledních dílů. Jediné, co bych vytknul, je jejich tentokrát menší počet. Kdyby jich bylo více, rozhodně by to nebylo na škodu.
Kromě těchto klasických power-upů, které sbíráte klasicky během hraní, a zpříjemňují postup úrovní, přidali ještě speciální badge schopnosti. Ty získáváte postupem hrou, ale také nákupem od obchodníků. Před každou úrovní si můžete aktivovat vždy jednu z badge schopností, přičemž díky nim může hlavní hrdiny třeba plachtit za pomocí své čepice, skočit do vyšších výšek nebo se skrze speciální hák přitáhnout k nějaké plošince, na níž by měl problém za normálních okolností doskočit. Pod vodou se zase hodí Dolphin Kick, který hrdinu vymrští a ten může tak plout daleko rychleji. Kromě těchto badge schopností, které mají přímo vliv na hratelnost a schopnosti jednotlivých hrdinů, je možné mít ještě ty, které vám po každé smrti dají houbičku, a tedy hrdinu zvětší, případně jednou odpustí dotyk s protivníkem nebo třeba s lávou. Dobré je, že badge schopnosti je možné měnit i během úrovně po každé smrti, takže nejste limitováni jen počáteční volbou. Badge schopnosti jsou jinak příjemným oživením hratelnosti, navíc i nutí trochu přemýšlet, jaký se nejvíce hodí pro danou situaci či úroveň.
Na začátku je Super Mario Bros. Wonder hodně lineární. Prakticky jdete jen jednou cestičkou mezi jednotlivými levely, ale celkem záhy dojdete na větší plácek, kde už máte větší volnost. Plácek můžete prozkoumávat, vybrat si pořadí úrovní i navštívit obchodníka, u něhož je možné si zakoupit životy a další zajímavé předměty. To je ale jen začátek, protože později se dostanete do centrálního hubu, z něhož následně vedou brány do šesti tematicky naprosto odlišných částí/regionů Květinového království. Už centrální hub můžete postupně volně prozkoumávat, a ještě více to platí o jednotlivých částech království. Vždy jde o větší úrovně, které jsou přímo založeny na průzkumu. Ano, můžete jít jen hlavní cestičkou a plnit viditelné úrovně, ale tím přijdete o spoustu skrytých úrovní či třeba výzev, případně různých bonusů. Průzkum světa je najednou u Maria hodně důležitý, a to i nad rámec samotných úrovní, což je skvělé oživení a prvek, který jsem si po celou dobu nesmírně užíval. Neudělá nic větší radost, než když vyřešíte nějaký problém a rázem se dostanete do parádně vypadající skryté lokace s tajnými úrovněmi, které nabídnout další porci skvělé zábavy.
Ačkoliv hra má šest tematicky odlišných regionů, dalo by se říci, že co úroveň, to naprostý originál s mistrovským a do posledního detailu promyšleným designem, kde máte výborně navržené hádanky, nástrahy a kolikrát i záludné protivníky, na které vždy platí trochu jinačí taktika. Zatímco na klasické Goomby stačí jen skočit, to samé na pochodující nebo létající želvičky, duchové potřebují už jinačí přístup, to samé pak vysoké mumie, které se objevují v rámci Mario série vůbec poprvé. Ty musíte vždy chytit za speciální úchyt a z obvazů je vymotat, což vypadá hrozně roztomile. Nových druhů protivníků je ale v Super Mario Bros. Wonder docela dost a krásně zapadají do původního a už tak bohatého seznamu. Za rozmanitost a kvalitu jednotlivých úrovní musím před vývojáři jen smeknout, protože tím, jak se každý i od sebe značně liší, nehrozí, že by hra byla chvilkami stereotypní nebo nudná. Neustále se děje něco nového, zajímavého a hlavně skvělého, a to v parádních kulisách.
Na tohle jsou ovšem fanoušci Maria a hlavně her od Nintenda dlouhé roky zvyklí, takže to zase není takové překvapení. Co ovšem průchod úrovněmi značně oživuje a dává Super Mario Bros. Wonder jeho vlastní jedinečnou identitu, jsou speciální květiny. Když květinu najdete, značně tím změníte rozehranou úroveň, a dalo by se i říci, že tím odemknete její alternativní verzi. Někdy se úrovni změní jen vizuální podoba, jindy se objeví jiná cesta spojená s nějakou chytře navrženou výzvou. Také sem tam po sebrání kytky začnou běhat po úrovni obří zvířata, na která lze vyskočit a svést se na nich, zelené trupky začnou po úrovni lézt a vytvářet nové plošinky nebo se Mario či jiný hrdina změní v krychli, s níž je nutné někam doskákat. A to je jen začátek, nebudu zde rozhodně vše vypisovat, to by pak recenze zabrala několik desítek stránek. Občas jsem ale doslova žasnul, co si vývojáři připravili, a bylo vidět, že jim kreativita rozhodně nescházela. Možnost odemykat si v úrovních tyto alternativní průchody jednoznačně hratelnosti pomáhá, a navíc je tím podpořena i znovuhratelnost.
Kromě klasických úrovní jsou na mapách i nejrůznější zábavné výzvy, většinou spojené s učením nových badge schopností. Můžete se tak účastnit výzev vyžadující precizní skoky, nechybí ani likvidace protivníků na čas a hodně jsem si oblíbil i kolikrát hektické závody s velkou housenkou. Druhů výzev je velké množství, přičemž jsou pěkným zpestřením hry mezi klasičtěji pojatými úrovněmi, které ji krásně doplňují a dělají ještě rozmanitější.
Ačkoliv Super Mario Bros. Wonder má několik drobných mušek, které ani moc nestojí za zmínku, nemohu si na hratelnost či design jednotlivých úrovní stěžovat. Vývojářům se povedlo připravit neskutečně chytlavou a hravou plošinovku s fantasticky vyladěným ovládáním, od níž je těžké se odtrhnout, a která oživuje 2D skákačky s Mariem nevídaným způsobem. Tady se ukázalo, že bylo od Nintenda chytré a prozíravé dát šanci vývojářům, kteří neměli doposud s Mariem zkušenosti a nepodíleli se na vývoji her s ním, protože přinesli spoustou nových nápadů. Jedna část ale je, která si trochu kritiky zaslouží, a to jsou souboje s bossy. V rámci celé kampaně, pokud nepočítám finální střetnutí, několikrát bojujete jen proti jednomu a tomu samému protivníkovi, jehož mechanika se ani jednou nezmění. Změní se jen prostředí, v němž bojujete, což je ale hrozně málo. Je škoda, že vývojáři neměli snahu udělat souboje s bossy zajímavější a rozmanitější, hře by to určitě prospělo a možná i posunulo na stupínek nejvyšší. Ve výsledku je ale i dobře, že jde jen o jednu část hry, s níž jsem nebyl spokojen.
I když u jednotlivých úrovní a výzev vždy vidíte, jak jsou zhruba těžké, neměl jsem během hraní nějaké větší problémy. Super Mario Bros. Wonder je spíše jednou z těch méně náročnějších 2D Mario her, takže dlouholetí fanoušci nebudou mít problém proskákat hlavní linkou za nějakých deset hodin. Po nich ale zábava rozhodně nekončí, protože, jak už jsem zmínil dříve, hra má spoustu skrytých úrovní, tajemství a sběratelských předmětů, takže herní čas může ve výsledku ještě o několik hodin narůst, pokud se rozhodnete splnit naprosto vše. Je nutné zmínit, že obtížnost u Super Mario Bros. Wonder hodnotím z pozice zkušenějšího hráče, který má za sebou většinu Mario her. Menším dětem či občasným a ne moc zkušeným hráčům mohou některé úrovně dělat větší problémy, no a pro ty jsou tu Yoshiové a Nabbit, kterým protivníci nemohou ublížit, stejně tak různé nástrahy v prostředí. Tito hrdinové jsou ovšem penalizováni tím, že nemohou využívat různé speciální schopnosti. I proto jsem hraní za ně jen vyzkoušel, protože mají odepřeno k tomu nejlepšímu, co Super Mario Bros. Wonder nabízí. Pro děti nebo naprosté začátečníky jde ovšem o skvělé postavy do začátku.
Super Mario Bros. Wonder je v prvé řadě plošinovka pro jednoho hráče, ale pokud máte doma menší děti nebo kamarády, je možné zapnout lokální kooperaci až pro čtyři. Ta funguje více méně podobně jako u staršího a pořád v kooperaci skvělého New Super Mario Bros. U Deluxe, takže je možné sdílet různé power-upy i si pomáhat, pokud náhodou někdo ve skupině zemře. V tu chvíli se začne takový vznášet jako duch a je možnost ho zachránit. Kooperace funguje dobře, jen občas může být hra kvůli ní lehce nepřehledná, když se toho děje na obrazovce už opravdu hodně. Pak je kolikrát těžší najít svého hrdinu, ale s tímto se asi musí počítat.
Kromě lokálního multiplayeru je ve hře i online podpora. Po připojení jsem byl docela překvapen, že už na herní mapě se pohybují ostatní hráči, díky čemuž svět působí najednou živě. Jako kdyby v něm existovalo více hrdinů, kteří společně spolupracují na záchraně Květinového království. Duchy ostatních hráčů je pak možné potkávat i v jednotlivých úrovních, do nichž se vydáte, přičemž ti vás mohou zachraňovat, pokud spadnete a proměníte se v ducha, jako při klasické kooperaci. Jde o docela chytré a dobře navržené řešení, které se pro online perfektně hodí. Stejně jako u lokální kooperace může být ovšem hlavně na začátku úrovně hra trochu nepřehledná kvůli přítomnosti jiných hráčů. Zvláště u výzev. Online prvek je jinak určitě fajn.
Když jsem poprvé hru Super Mario Bros. Wonder zapnul, byl jsem hodně překvapen tím, jak fantasticky vypadá. Je krásně barevná, postavičky mají maximum detailů, fantastické animace a mimiku obličeje, světy jsou plné života a krásných efektů, navíc podpořené výborným nasvícením. I na velké televizi vypadá Super Mario Bros. Wonder opravdu nadprůměrně dobře a jde bez debat o jednu z nejhezčích her, jakou je možné si v současnosti na konzoli Nintendo Switch zahrát. Vlastně ani nevím, jestli by bylo možné takovou hru udělat hezčí. Ano, rozlišení by šlo zvednout (v současnosti běží na TV v 1080p a handheldovém režimu v 720p s občasnými poklesy dle situace), ale to je asi to jediné. Vizuální stránka je pak podpořena i stabilními 60 fps, ať už běháte po klasických 2D úrovních, v nichž se toho kolikrát děje opravdu hodně, či klasičtější 3D mapě. Je vidět, že nyní prakticky na konci života konzole Nintendo Switch už mají vývojáři hardware natolik osvojený, že z něho dokážou vymáčknout maximum.
Mario se vrátil ke svým 2D kořenům v parádní formě. Super Mario Bros. Wonder je jednou z nejlepších 2D plošinovek za poslední roky, která nastoluje pro Maria do budoucna nový standard. Fantastická a návyková hratelnost je podpořena mistrovským designem úrovní, velkou rozmanitostí, chytře vymyšlenou online podporou a skvěle zpracovaným průzkumem Květinového království, které ukrývá spoustu tajemství a skrytých míst. Navíc hra i výborně vypadá, ať už se rozhodnete hrát na velké televizi nebo v handheldovém režimu, při naprosto stabilním frameratu. Super Mario Bros. Wonder je radost hrát a výborná zábava pro malé i velké hráče.
Tvoje reakce na článek
Galerie























Komentáře (32)
Prostě Tab Arc z té virtuální reality ztrollovatěl. Je z něj klasický Troll, lepší nereagovat... 🙂 Nemá cenu ho krmit.
Tahle hra si takovou hloupou diskuzi nezaslouží.
--------------
Nejmladší kluk si oblíbil hraní za Yoshiho, je to paráda jak mají uzpůsobené postavy i pro ty nejmladší - na tomhle Nintendo skvěle zamakalo. Dřív Mariovku nejmenší hrát nemohli, nyní to jde, vyberou si jednoduchou postavu.
Já jedu za Maria, mám výzvu, děcka dle schopností... Paráda.
@yenda1: Áno, rovnako dlhá ako online hra v otvorenom meste 😅.
Vek je pokiaľ sa nemýlim u Zeldy a Fortnite rovnaký (12) kde je zelda proti nemu? 😅. Áno panika 🤣
Keby bola aspoň ako-tak schopnosť chápať čo píšem, tak som písal o rôznych podmienkach u hrach a platformach, ktoré majú vplyv na počty predajov.Niekoľkokrát som ich VŠETKY menoval.. ty si vytiahnes jednu a napíšeš potom hovadinu, pri ktorej mi je až trápne reagovať :-/
@Tab Arc: Srovnával si věk. Ne žánr. Skáčeš z jednoho na druhý jak kouhout na slepice.
Což je příznak paniky. 😀
(A Last of Us 2 je dluhá hra, rozohodně ne na pár hodin.)
@Tab Arc: tak z obchodního hlediska si tu zeldu maže na chleba . Ta hra generuje čtvrt miliardy aktivnich hráču za měsíc což přece nevylučuje prodejní uspech jiné serie wtf? :D
@Tomkalhotka: Tak potom načo N? Mne to ide na PSku . Začnem hrávať to , nech som in 😆
@Tab Arc: však si fortnite maže zeldu na chleba
@yenda1: Ano som mimo logiku . Že ma nenapadlo zrovnávat hru , ktorá sa 10 rokov vo veľkom hra on-line s príbehovkou na pár hodín..😅
Asi len dodám, že ja uplne už chápem tvoj vkus na hry 🙂 .
To si taký Fortnite namaže aj zeldu na chleba.. :-)
@Tab Arc: Tak k tvoji ppokřivené logice. GTA V má taky 18+. Kolik se ho prodalo? 20M jenom na PS4. Last of Us 2 se tomu ani neblíží. A to můžeš GTA zahrát všude možně.
Celá logika věku je uplně mimo prostě. Nedá se to obhájit, ani se to nedá logicky udržet.
Celý tvůj předpoklad je od základu vratký. Proto stačí founout a celý ti to spadne.
Mario je v herním světě světě větší značka než Spider. GTA větší než Last of US. Jednoduché. Věk nehraje žádnou roli.
@Tab Arc: já se vzdycky pobavím jak tu píšeš něco o fanatikách kde se přitom jako fanatik ventiluješ ty sám. Že je něco od 3 let neznamena , že to od 3 let je. Paper Mario origami king je taky od 7 let a je to hra pro dospely, protože to díte není schopné pochopit a už vubec není schopné pochopit narázky na pop kulturu , kterou hra neustale dělá. Krom toho řeší dospelé témata naprosto nevhodné pochopení u dítetě.
@yenda1: To fakt si zas udal ako príklad hru od 3r a od 18? 😅 . .. ďalej- bavilo sa o predajoch pavúka čiže za plnú a už sa operuje akciami.. 🙂.
Ďalej - pri mnohých možnosť HH pri tejto konzole...
Kvality zeldy nik nespochybňuje, aj keď stále to cieli na širšiu vekovú hranicu ako Spiderman, či TLOU2 už vonkoncom..
Bože to vám tak strašne vadí, že Nintendo môže hrať aj väčšia kopa deti? .. 30 rokov sa pohybujem v hráčskej komunite a po pravde ako vyšiel Switch, tak som sa s ním vždy stretol len u deťoch .. Tým nič nechcem povedať, že by si to nemali kupovať aj dospelý, ale moja skúsenosť je taká.. kľudne sa vyzurte a napíšte že PS5 hrajú len deti (isto aj TLOU2 a pod) len už prosím, kus racionálneho zmýšľania a chápania o čom sa tu píše :-)
@Tab Arc: Mario půjde do slevy minimálně. Spider tam bude mnohem dřív a častěji. To rozdíl 400kč(a to je maximální rozdíl) brzo smaže.
K délce konzole na trhu. Když vycházelo Animal Crossing v roce 2020 a Last of us 2 (obří Sony exkluzivní značka), která konzole byla trhu déle? O parník PS4. A které hry si prodalo násobbně víc?
K věku: To, že je něco dopuručemo od 3 let neznamená automaticky, že se to bude prodávat. Není v tom žádná ani elementární logika.
Zelda TotK 12+ by měla prodat mnohem méně než Mario 3+ dle této totálně vadné dedukce.
@Iggy: Nevadí . Aj tak sa bav.. 😁
Aha. Takže cena je zrazu nepodstatná, ani dĺžka danej konzoly na trhu a dokonca ani to, že hra je vydaná od nejakého veku, čiže nevhodná pre danú hernú základnu (deti pod 16). Áno určite si ju zahŕňajú aj mladší, ale keď je raz Mario od 3r. tak nech mi nik nevraví, že Spidermana budú hrať aj take deti a to kľudne by som vylúčil že reálne to nebude hrať niekto od 3 do 8 rokov.. Čo u Maria to je okrem spĺenia odporúčaného veku, isto aj prax v mnohých prípadoch. A ešte možnosť hrať "mobilne"
Vravím, kupujem Fabiu, ved je to auto, rovnako ako Meďak 🙂 no len ich je viac, 😀.. bože nebeský
Áno, to ja dělám hloupeho 😁
@Tab Arc: Až na to, že ta nová Mariovka není o záchraně princezny... 😁
P.S. Skutečně není nic nelogického porovnávat prodeje nejúspěšnějších her různých konzolí - stejně tak prodávat prodeje jednotlivých konzolí...
@Iggy: Reagoval som len na to, čo tu odznelo vrámci porovnania, ktoré je úplne nezmyselné a doložil som to faktami (dohladatelne neodškriepiteľne! ) nič viac. To pravé že ty už tu hysterčiš, hlupakuješ a pôsobis nejak nervózne.. Neboj, princezná bude záchranená a hríbikov bude vzdy dost .. tak buď v kľude a hraj sa čo ťa baví....
Maria mám rád ako značku aj Nintendo, ako chlapec som si na to užil plno zábavy, hlavne s NES, SNES.. No len ma kus "baví" fanatizmus niektorých, ako sa chytia už hociakej nelogickéj blbosti, len aby niečo vedeli vytiahnuť na Sony .. Kde sa hrabu Ponici🙂
@Tab Arc: někdy mluvíš racionálně a někdy ze sebe děláš hloupého, ale prostě nemůžeš sledovat prodeje day one, když máš předplatné od první ho dne hry. Jestli to nechápeš, tak se nemáme o čem bavit.
A asi těžko koušeš úspěch Maria, jinak tomu nerozumím, proč tomu věnuješ tolik času. Ty prodeje jsou famózní (stejně jako hra) a N si je zaslouží. Si ho zahraj a třeba pochopíš.
Já už ho jedu a vůbec se za to nestydím - přijde mi to stejně "dětské" jako hrát za puberťáka v kostýmu pavouka.
Takže ideálně se bavit o hře jako takové, o její hratelnosti, grafice, obtížnosti... K tomu, ale asi moc nemáš, co říct. Kolovrátku.
@Iggy: Tak už nie predaje ale kolko ma hračov? 🤣.
Pozri.. baví ťa Mario?, hraj a užívaj.. ser na čísla. Keby som mal hrať podľa nich, radšej nehrám nič.. 🙂
@Tab Arc: tobě přijde, že jsou hry na Xboxu neúspěšné? Jen díky předplacenkám a PC od prvního dne je to neporovnatelné u novinek.
Forza Horizon 5 už má přes 35M hráčů... Která hra na PS5 to má? (i v předplatném na PSku) ? Ale dle někoho je Xbox absolutně neúspěšný, což není pravda, jen jde na to jinak. A je to neporovnatelné.
Sony a Xbox až tolik kvalitních exkluzivní her nemají - na prstech jedné ruky za rok a někdy stačí ten prst skoro jeden... Nintendo je v tomhle naprosto jinde. A ještě je vývoj stojí mnohem méně.
@Iggy: Držať sa tak jednoduchej logiky, tak jedno z naj aut je Fabia 😁 ..
Mňa len proste baví to hejtenie Sony. . Konzolou ktorá je ozaj priamou konkurenciou (cenová kategória, spôsob používania) to nijak nejde, tak sa ide na úplne inú .. :D ..
@Tab Arc: Sony má taky hry s ratingem 3, 7 ... jen ty prodeje taky nic moc... A rozhodně to nejsou špatné hry. Takže to bude asi v něčem jiném... Třeba oblíbenost značky, velmi dlouhodobý marketing... A taky hlavně to, že ty Nintendo hry jsou ještě lepší a jsou opravdovou klasikou.
Taková Zelda a Spiderman jsou oboje akční hry (ratingy jsou si podobnější) a tam už Zelda cupuje pavouky neskutečně.
Není to o ratingách, je to o prodeji a kvalitě hry a prodeje jdou porovnávat naprosto v pohodě, však to tady děláme.
@Tomkalhotka: Neviem ako vy, ale ja mám deti, síce už veľké, ale keď boli malé, určite som im akúkoľvek hru, nedovolil hrať. No ale ja isto niesom zástupca väčšinovej vzorky tu.. ale to nie ste ani vy.... Čiže, stále tu zostávajú fakty o tom, od akého veku su tie hry určené a tým veľkosť rozsahu vekovej kategórii.
@Tomkalhotka: Já s bratrem i Mortal Kombat nebo Carmagedon... 😁. Wolf snad první hra na PC...
Jistě, že ty prodeje jsou porovnatelné, oboje to jsou hry na konzole. A nejsou v předplatném (proto nejdou porovnávat prodeje Xbox her v Gamepassu).
@Tab Arc: já hral jako uplny KID Dooma, dukena 3d , řídit se věkem je uplny nesmysl. Dětí hraji jakoukoli hru.
@Iggy: Aká logika? Tie hry maju jasne napísané od akého veku sú určené. Kde tvrdím, že hry pre dospelých, by mali mať oveľa viac hráčov?
Zrovnáva sa tu predaj hier, ktoré sú o hodne inak zamerané v rozsahu veku, potom v dosť rozdielnej cene, a na platforme, ktorá je tu o vyše 3 roky dlhšie a je ešte aj prenosná (voči len "stolovej")
To je "logika" 🤦. ....ozaj priama konkurencia 😁.
Ja nepochybujem, že sa vám tento typ hier páči a baví vás :-)
@Tab Arc: Podle tvé logiky by měly mít naopak hry pro dospělé mnohem více hráčů, protože v Japonsku je na počet dospělých velmi málo dětí.
Spíš je vidět, že Mario je pro všechny věkové skupiny, A pavouk má rating 16, ale hrají ho i desetileté i mladší děti (vím jaká je realita mezi spolužáky našich dětí - switch z nich nemá nikdo, PS5 se kupují pro děti, ale hraje většinou otec a dítko pak hraje dospělejší hry. Ale začíná u starších dětí převládat PC...).
Prostě Mario táhne i dospělé a já už jsem ho začal hrát a je to výborná plošinovka, mnohem raději si ho zahraju než pavouka.
Divil by som sa, keby to bolo inak . Hra od troch rokov 👶 a hra od 16 rokov 😁. Čo je len pozitívna správa pre Európu 🙂👶
.. k tomu je tá hra o cca 20€ lacnejšia 😚
Stran prodejů, když se to tu živé probiralo: Wonder nejrychleji prodávaná Mario hra v Evropě.
No a v domovskem JP zadupal pavoucka do země. 670k ku nějakých 77k.
Zkousel jsem na 4games a dost me to bavilo.
Výborná hra po Wolrdu asi můj nejoblibenejsi dil. Skvělá recenze 💪 Ve 2 úplně super kéž by hra dostala i dlc:)
I ten afghánec to "zahrál" dobře. Standard p. Martineta zůstává. Stejně jako drží Nintendo svůj standard dodat za rok aspoň jednu Mario hru😎
Jeste aby tady nebyla ostra grafika, vzdyt mi to pripomina superfroga z Amigy. S nadsazkou, ne ze mne nekdo nabusi handheldovou pestickou 😀