Konzolista.cz

Shaun White Snowboarding

recenzepondělí 8. prosince 2008Radim Zahřměl
Hlavní obrázek článku: Shaun White Snowboarding
Masami očekávaný hit oznámený v letním vedru konečně vyklouznul z dílen UbiSoftu. Je opravdu tím, čím jsme očekávali, že bude? Řádění na sněhu je zajisté jednou z nejoblíbenějších činností dnešní mládeže - a kromě toho také dost důležitou součástí sportovních her na kterékoliv platformě. Shaun White Snowboarding, jenž byl představen za jednoho parného letního dne, určitě nasadil brouka do hlavy tisícům hráčů, jimž se s vydáním hry...sesypal svět, nebo splnil sen?
Už začátek hry nasvědčuje tomu, jaký je celý její koncept a co zamýšleli vývojáři dokázat. Jednoduše - otevřenou plochu v podobě sjezdovky a hřebenu hory, po které se hráč může prohánět bez jakýchkoliv limitů a hlavně oproštění od přísných úkolů, do nichž by vás hra nutila. Něco jako premisa GTA; dělej si, co chceš, když tě to bude bavit. Jako třešnička na dortu je tu samozřejmě i jakýsi zanedbatelný příběh a prostomyslné mise, skrz něž dostáváte nové schopnosti prorážení davu a jiné nedůležité pitominky. Podstavnými sloupy by však pořád měla zůstávat čirá hratelnost a pěkná grafika. Tak to alespoň v UbiSoftu plánovali. Bohužel, výsledek je od představ autorů dosti odlišný. Všechno totiž ztroskotává na hratelnosti, jež je kvůli směšně absurdním ovládacím prvkům naprosto nepoužitelná. Je pěkné, že můžeme dělat v letu deset pravotočivých, levotočivých a snad i červotočivých otoček, ale v praxi to vypadá jinak. Kdybyste chtěli opravdu nějaký hezky vypadající trik provést, stačily by vám na to...tak čtyři ruce. A už proto, že je ovládání silně neintuitivní, by vám s těma čtyřma rukama stejně ani nešlo do hlavy, proč proboha tak komplikovaně. Stejně tak i grafické provedení, které slibovalo naprostou revoluci v rámci next-gen konzolí, nevypadá nijak odlišně například od Lego Batmana. Přeci jen hra běží na enginu známém z Assassin’s Creed, tudíž by měla ukázat pořádný výkon. Celkově se to jeví jako velký krok zpátky, když hra vydaná o rok později vypadá hůře než její předchůdce. Snad je to tím, že byl engine stavěn spíše na Blízký východ a ne na zasněžené vyvýšeniny Severních And. Ale i přesto je vizualizace vcelku ucházející ve srovnání například s nedávným Golden Axe, jen to pořád není ona slibovaná revoluce. Ve hře se mimochodem podíváte na čtyři místa, z nichž jedno – Park City – je fiktivní. Řeč je o Aljašce, Evropě a Japonsku. Variabilita různorodých triků a fint je v Shaun White Snowboarding vskutku obrovská, najdete zde základní zásobu obvyklých a jednodušších triků jako nosegrab, tailgrab, indy a melon, samozřejmě však také můžete provádět tweakařské fintičky jako method a mute. Kromě grabů je k dispozici jibbing, pro neznalé snowboardingu grindování či slide: tedy sjíždění zábradlí, zasněžených zídek a ostatních vyčnívajících předmětů. Novinkou v rámci snowboardových her je jistě možnost vyzutí prkna a putování přes svah po svých. Příležitost k jejímu využití se najde téměř kdekoliv – jelikož je přeci jen na svahu několik míst, kde se dá zaseknout a nevyhrabat, nebo nedoprknařit, ale lze tam dojít. To vám kupříkladu pomůže ve sbírání mega-mincí rozházených po celé hoře, což je vůbec jeden z prvních questů, jež ve hře dostanete. Důležitou součástí tohoto zimního titulu měl být plnohodnotný multiplayer po síti až pro čtrnáct hráčů, což sice není příliš, ale pořád dost pro důkladné vyblbnutí. Online je sám o sobě celkem vydařený a stabilní, nicméně trpí velkým nedostatkem režimů a možných soutěží. Zajezdit si s ostatními můžete tedy jen disciplíny známé ze singleplayeru: tedy slopestyle, freestyle, big air, time attack, search-and-collect a ball fight. Celkově Shaun White Snowboarding působí jako dobrá hra, nicméně její vzhled poškozuje zejména nevyplněný slib o revoluční grafice a plně fungující hoře, po níž se půjde volně pohybovat. Ani na perspektivu strhnutelných lavin nebyl brán zřetel, takže se zase jedná o pouhou vatu zaplňující volná místa v konceptu celé hry. Nejhorší je, že SWS měl opravdu šanci uchytit se, ale promarnil ji a nyní visí někde nad propastí zapomnění a průměrnosti. Co se dá dělat, snad příště.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (18)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Maven
Maven #...

[q][b]Hatake: [/b]Docela zklamani teda:-/[/q]

taky si myslim, na ssx on tour to zdaleka nema..

roly30

ma to trofeje?

Maggot
Maggot #PAN JATKÁČ

Kvuli trofejím bych byl schopnej hru pořídit za malinkou částku.

antivirus
antivirus #KNIHOMOL

to by chtělo demo a pak bych možna koupil.

ZET
ZET #ZETROPHIES

už jsem se ty blbosti konečně zbavil.... To UBISOFT zase něco pěkně posral [s3]

66snake66
66snake66 #1.9.2015

nebere mě :)

maro16
maro16 #ϟƘƦƖןןΣx

bral bych demo [s6]

zbynda2000
zbynda2000 #zbynda2000

stříkej!

Juky

takéto hry len bazar

hanzz023cz
hanzz023cz #Aphex VS

Demo bych bral,a taky nove ssx.

OldaB
OldaB #PÁN PÁNU

Bohužel žádný zázrak.

ZET
ZET #ZETROPHIES

nevim nevim.... asi si koupím ssx tricky pro PS2 ty byli nejlepší z celý série!!! sice ted už to bude mizerná grafika ale ty kopce a tricky řežba nehorázná

Kimi
Kimi #Z.M.R.D.I

Tak mě se to docela libi,ale bohužel ted vyšlo hodně jinych her... a později snad vyjde SSX....

michalCZ
michalCZ #LP is BEST

nevite nekdo neco o dalsim SSX?

Maggot
Maggot #PAN JATKÁČ

Demo by rozhodně neuškodilo.

Pampaliny

..škoda, že to nedopadlo dle představ... snad vydají demo, abych si mohl sám vyzkoušet... pokud né, tak si ji prostě nekoupím..

ZET
ZET #ZETROPHIES

Ovládání uplně nahovno ..... je to totalni propadák kéééžby vydali ssx tricky

Hatake
Hatake #SUIT UP!

Docela zklamani teda:-/