Lego Battles

Martin Šmíd, 2. 7. 2009 19:26
Nintendo DS je jako stvořené pro strategické hry. Když se měl objevit na této konzolce Age of Empires, byli jsme radostí bez sebe. Později se z něj vyklubala jen tahová strategie, která měla do originálu hodně daleko. Nyní se na trhu objevuje Lego Battles, který nám ukazuje, že i RTSkám na Nintendu DS bude hodně dařit. Pojďme se podívat, jak hra dopadla.

Už jsme si zvykli, že se z univerza LEGO objevují hry jako Indiana Jones, Harry Potter, Rock Band, Star Wars a další, na které si nyní nevzpomeneme. Jedna slavná licence za druhou, to je jistý úspěch jak u hráčů, tak u recenzentů. O to více jsme byli zvědaví, jak se povede připravovaná strategie Lego Battles, která vzniká exkluzivně na Nintendo DS. Ihned na začátku je třeba říci, že jde opět o promyšlenou hru, jenž prostě nemohla šlápnout vedle. Vývojáři vzali sérii Age of Empires, hodili do ní lego vojáčky, a tak vznikl Lego Battles. Na originalitu v Lego hrách se tak nehraje ani nyní, ale na škodu to rozhodně není, protože časem zjistíte, že jde o dost možná nejzábavnější Lego hru, jakou jsme tu zatím měli.

Po zapnutí hry a vytvoření profilu (můžete pouze dva) se před vámi objeví stylové menu. Zde máte na výběr klasickou hru pro jednoho, ale i online hru a nějaké další nabídky, které časem ještě zmíníme. Každý zpočátku asi klikne na hru pro jednoho, která se dále dělí na dvě možnosti. Můžete se pustit do klasického příběhového módu, nebo do free play režimu, kde si vyberete mapu, na níž budete válčit. Free play mód je velmi zábavný a dokonale vás připraví na online režim. Protože ale hru zapneme poprvé, jistě si i vy vyberete režim příběhový. Ten nabízí celkem šest různých příběhů, které si časem odemknete. Zpočátku se chopíme krále a povedeme s ním tažení za záchranou svého lidu. Tato část nejvíce připomíná klasický Age of Empires. Dále se podíváme na příběhy i vyspělejších civilizací a hra nás nakonec vezme i do budoucnosti, kde cesty do vesmíru nejsou ničím, co by nebylo lehce realizovatelné.

Základem každé RTS strategie je budování svého vlastního impéria. Když si zapnete jakoukoliv misi, musíte nejprve postavit farmy, cvičiště pro vojáky, nějakou tu vlastní pevnost a tak podobně. Vše stavíte za zlaťáky, které získáváte těžbou. Můžete tak kácet klasicky stromy, ale i těžit kamení z dolů, díky důlním stavbám, které se záhy naučíte stavět. Když už máte vyděláno a postavenou vlastní menší vesničku, můžete se dát do cvičení vašich jednotek. Nejlepší je začít hlavním hrdinou, králem či další postavičkou, podle toho, v jaké době hrajete. Poté můžete cvičit klasické vojáky, lučištníky, piráty, vojáky na koních a spoustu dalších jednotek. Když už jste připraveni k boji, můžete vyrazit na válečnou stezku. Plnění úkolů je velmi různorodé. Někdy stačí vyplatit nepřátelskou základnu, jindy musíte chránit knihovnu po určitý čas, ale i nacházet důležité artefakty a poté je bezpečně dopravit do bezpečí. Úkolů je celá řada a určitě jen tak neomrzí.

Nyní bych zmínil chyby, které Lego Battles obsahuje. Naštěstí je jich málo, ovšem někdy jsou dosti zásadní. Protože neustále posíláte své jednotky do různých bitev, kde potřebujete své vojáky podpořit dalšími, je celkem problém, když se jednotka na cestě zasekne. Mapy jsou totiž navrženy stejným způsobem jako v Age of Empires, tedy jedno velké bludiště stromů. Jednotky jsou tak maximálně zmatené a mnohdy se na cestě zaseknou, protože si nevědí rady, jak se na vámi požadované místo dostat. Musíte jim tak po částech ukazovat cestu. Další chybkou jsou boje na okraji mapy, kdy ztratíte z dohledu své vojáky. Navíc toho na okraji obrazovky moc nevyřešíte, takže musíte čekat, až bitva skončí.

Zmínili jsme, že během hry získáváte modré kostičky, které jsou poházeny různě po mapě. Někdy je k nim velmi těžká cesta a někdy se dokonce objeví až ve chvíli, kdy jste vykáceli místo, kde se nachází. Každopádně každá mapa obsahuje dvacet těchto kostiček, které později můžete směnit za zajímavé věci v Lego obchodě. Můžete si tak za ně kupovat nové artworky, postavy do sbírky a spoustu dalších věcí. Lego obchod dále obsahuje i mapy do free módů, které stojí nějaké ty kostičky a dokonce i různé nápovědy. Vše si ovšem v Lego obchodu nekupujete, a tak stačí jen projít určitý level a daný filmeček se vám odemkne. Lego obchod je tak spíše bonusová část, jenž se vám bude zpřístupňovat podle toho, jak se vám bude v samotné hře dařit. Kromě Lego Storu naleznete v menu i položku Conguests, která představuje známé trofeje/achievementy z her na velkých konzolích. Tyto trofeje si postupně odemykáte třeba za postavení 200 farem nebo postavení 100 věží. Rovněž se najdou i tvrdé online trofeje, kdy musíte vyhrát 20 online bitev proti kamarádovi. Sběratelé si tak hru užijí přímo královsky.

O technickém zpracování jen v rychlosti. Grafická stránka je na poměry DSka velmi slušná, a tak můžeme rozpoznat od sebe jednotky, voják vypadá opravdu jako voják a robot zase jako robot. I stavby jsou poté velmi pěkně navrženy, zkrátka celkově vypadá mapa velice slušně. Hudební stránka vás poté přímo nažhaví na neustálé bitevní vřavy, na slušné úrovni jsou i zvuky jako řinčení mečů, střelba i výbuchy.

Lego Battles je návykovou strategií, ke které se budete neustále vracet. Pokud se vám na PX líbil Age of Empires a vlastníte Nintendo DS, není pro vás jiná možnost, než běžet do obchodu a Lego Battles si koupit. Kdyby Lego Battles přinesl i nějaké ty novinky a ne jen slepě kopíroval staré nápady, jednalo by se o hru, která by si největší možné hodnocení i zasloužila. My jsme se u ní královsky bavili a věříme, že budete i vy.

LEGO Battles

ds
Warner Bros. Interactive Entertainment, Hellbent Games