EA SPORTS WRC

Recenzovaná verze: PlayStation 5
Vývojáři z Codemasters svoji první licencovanou WRC hru pojali jako oslavu tohoto motosportu a proto obsahuje hned 78 vozidel v osmnácti odlišných třídách. Deset pochází ze současného ročníku, dalších 68 pak z historie. Rozmanitá nabídka vozidel je hodně uspokojující a byla během testování radost jezdit nejen v aktuálních vozech, ale hlavně těch historických v rámci různých eventů Kampaně nebo rychlých závodech. Kromě předpřipravených vozů je velkou funkcí hry i možnost vytvořit si vůz vlastní skrze docela jednoduchý, přehledný a vlastně i zábavný editor. Jen je tedy škoda, že nejde vozidlo vzít následně do online závodění, abyste se s ním pochlubili ostatním hráčům. Je možné s ním závodit jen offline. A také moc nepotěší jen základní a ne moc uspokojivý editor polepů, jenž by potřeboval více péče, protože mu v současnosti chybí i několik základních funkcí. Popravdě mi přišlo, že ho vývojáři docela dost odflákli nebo už nebyl čas ho dotáhnout.
Tím nejdůležitějším pro EA SPORTS WRC jsou ale dle mého názoru jízdní vlastnosti. Vývojáři převzali do EA SPORTS WRC fyzikální engine ze své starší hry Dirt Rally 2.0, což bylo dle mého názoru chytré rozhodnutí, ale ten následně ještě upravili dle zpětné vazby fanoušků. I proto už auta tolik neplavou, hlavně na asfaltu, díky vylepšené fyzice pneumatik je jednodušší je ovládat, ačkoliv pořád řízení vyžaduje trochu skillu a nejde rozhodně o prostou arkádu, v níž byste řezali snadno jednu zatáčku za druhou, a bylo jedno, na jakém povrchu zrovna jedete. Snadno poznáte, jestli závodíte na sněhu, štěrku nebo asfaltu, případně v jaké třídě. Jízda v různých vozech se docela dost liší. Na druhou stranu EA SPORTS WRC není ani pravý simulátor, protože pořád chtějí vývojáři oslovit s hrou co nejvíce hráčů, a to i ty občasné. Pocit z jízdy je ovšem rozhodně dobrý, řekl bych, že i lepší než v předchozích hrách od Kylotonn Games. A i proto jsem se během hraní docela slušně bavil.
Než se posunu dál, ještě zmíním model poškození, který byl z části převzat z Dirt Rally 2.0, ačkoliv mechanické poškození je daleko benevolentnější než třeba v loňském WRC Generations a nestane se tak často, že byste auto roztřískali po bourání do svodidel tak, že by s ním nešlo dojet závod. To už se musíte docela dost snažit, což nevypadá zrovna realisticky. Je ale třeba nutné dodat, že i totální zničení vozu se může stát, jak jsem se sám přesvědčil na vlastní kůži. Ačkoliv model poškození hodně odpouští, pořád je nutné si dát pozor, protože vyletění ze srázu, náraz do stromu ve vysoké rychlosti a tak dále může vůz značně poškodit nebo z něj udělat nepojízdný vrak. S vizuálním modelem poškození jsem celkem spokojen, protože odpadávají kusy karoserie, praskají skla a jsou na voze vidět i různé oděrky. Jen mi přišlo, že třeba prach nebo bláto se na voze neusazuje tak, jak by mělo.
Hra EA SPORTS WRC se může pochlubit hned na svém startu sedmnácti lokacemi po celém světě, které obsahují více než 600 kilometrů silnic a přes 200 etap. Co musím ocenit, je s jakou láskou vývojáři jednotlivé lokace připravili. Jsou zábavné, rozmanité a každá představuje trochu odlišný závodní zážitek. Zatímco Švédsko představuje klasicky výzvu kvůli sněhu a hodně mrazivým podmínkám, Japonsko sice má klasické asfaltové silnice, ale s velkým množstvím zatáček, no dojde i na závodění na štěrku, ať už v Portugalsku nebo Mexiku. Jediné, co mi trochu vadilo, je nepřítomnost dynamického počasí nebo i denní doby. Určitě by to závodění prospělo a udělalo více nepředvídatelné. Třeba se k tomuto odhodlají vývojáři v budoucnu. Na závěr tohoto odstavce ještě zmíním, že vývojáři v současnosti pracují ještě na osmnácté středoevropské lokaci, která bude do hry přidána v následujících týdnech, a to formou updatu zcela zdarma. Rozmanitost a počet lokací se tedy ještě zvedne.
Na herní režimy není EA SPORTS WRC rozhodně chudou hrou. Můžete si dát klasický rychlý závod, který si sami nastavíte. A to jak v offline, tak i online proti hráčům z celého světa (split-sceen závodění hra neobsahuje). Připojování k hrám je občas docela zdlouhavé, a to i přes skutečnost, že hra podporuje cross-play napříč všemi platformami. Vývojáři kromě rychlých závodů připravili i speciální WRC školu, v níž se můžete učit herním základům a vůbec jízdě na různých površích, případně porozumění pokynům spolujezdce. Jde o docela chytře navržený tutoriál, jemuž ovšem trochu chybí větší propracovanost a ladnost školy ježdění, jakou nabídlo třeba poslední Gran Turismo. Tady je ještě určitě prostor pro zlepšení, ale základ není špatný. Nechybí ani časovky a Šampionát pro hráče, kteří nemají rádi manažerování týmu, a přítomen je i režim Moments. Ten nabízí scénáře inspirované historií WRC, ale rozhodně jde o nejtěžší režim, v němž získat zlatou medaili už vyžaduje určitý skill. Jde ale určitě o dobrý režim, jak se seznámit s řadou tratí i vozidel z historie. Snadno se můžete díky tomuto režimu dostat do roku 1992 a prožít finské rallye v kůži Colina McRae a jeho Subaru Legacy RS.
Největším režimem hry EA SPORTS WRC je podle očekávání Kariéra. Na tu jsem byl docela zvědav, zvláště když u série F1 je Kariéra hodně kvalitní a velkým lákadlem. Musím ovšem říci, že kvalit F1 režim Kariéry ve WRC nedosahuje, postrádá takovou hloubku, propracovanost a vůbec zajímavost, nad čímž hlavně hardcore fanoušci docela zapláčou. Je to docela škoda, protože jsem věřil, že se pro Kariéru budou v Codemasters hodně inspirovat svými ostatními závodními hrami, ale nakonec k tomu z nějakého důvodu nedošlo. Každopádně hned na začátku si můžete jako ve starších hrách od Kylotonn Games vybrat, jestli začnete jako mladý jezdec v juniorském WRC, případně už jako začátečník ve WRC 2 nebo se rovnou vrhnete do WRC. Začátečníkům bych určitě doporučil nejprve juniorské WRC, aby se vyjezdili na méně výkonných vozech. Po tomto základním nastavení si můžete vybrat buď přednastavený vůz, případně je možné si vůz přímo vytvořit, jak jsem zmínil už výše. Já sám jsem si vybral předpřipravený, protože nejsem moc kreativní typ a vozy, které vývojáři nabízejí v základu, mi prostě stačí.
Jakmile padnou počáteční rozhodnutí, která budou definovat a ovlivňovat vaší cestu, dostanete do celkem přehledné a jednoduché nabídky, v níž se staráte o blaho svého personálu a sponzorů, no a pouštíte se do různých závodních eventů. Ačkoliv EA SPORTS WRC nechybí hodně zjednodušená a vlastně i ve výsledku základní manažerská činnost, důležité a hlavní je samotné závodění. Kromě hlavních eventů šampionátu se můžete účastnit i dalších akcí, třeba i těch historických, v nichž si zajezdíte v dobových vozech (každý týden je možné si vybrat jen jeden event). Je také možné dávat odpočinek týmu nebo najímat nové členy, případně rozšiřovat svoji garáž. To je docela důležité, protože na začátku budete docela často bojovat s tím, že nebudete mít pro různé akce správné vozidlo. A pak nastává dilema, jestli nějaké auto z garáže prodat a nahradit ho jiným, nebo akci ignorovat a pustit se do nějaké jiné. S rozmanitostí eventů v Kariéře jsem asi spokojen, jen ji prostě chybí potřebná hloubka, aby udržela fanoušky po více než jednu nebo dvě sezóny.
Samostatný odstavec věnuji umělé inteligenci. Nejprve jsem to nechtěl přehánět a nastavil si ji na nižší číslo, ale záhy jsem zjistil, že své soupeře dokážu předjet i více než o minutu. I proto jsem postupně obtížnost zvedal, až jsem se dostal do čísel, u kterých jsem si nejprve myslel, že už nebudu stačit, ale opak byl pravdou. Umělá inteligence je v EA SPORTS WRC nastavena poměrně nízko, což je určitě docela velké překvapení. Pokud tedy hledáte nějakou větší výzvu a nechcete snadno vyhrávat závod za závodem bez nějakého většího snažení, doporučuji obtížnost hned zvednout. Možná by pro příště nebylo ke škodě, pokud by umělou inteligenci vývojáři více vyladili, protože si myslím, že zkušenějším hráčům nebude dělat problém ani na maximální nastavení.
Vzhledem k tomu, že EA SPORTS WRC nabízí docela slušné množství obsahu a nejde o nějakou malou hru od neznámého studia, je docela překvapení, že se prodává od prvního dne za sníženou cenu. Na PlayStation Store hra stojí necelých dvanáct stovek, přičemž dostupná je jen jedna základní edice s veškerým obsahem. Nejprve jsem si proto myslel, že nové WRC musí být doslova prošpikované mikrotransakcemi, i vzhledem k tomu, že za ní stojí EA vytvářející každoroční sportovní série NHL, Madden nebo EA Sports FC (FIFA). Není tomu tak, protože DLCčka a mikrotransakce nové WRC neobsahuje. Pouze je možné si zakoupit Rally Pass obsahující nějakou tu kosmetiku, která ovšem není vůbec potřebná a každý normální hráč se bez ní v klidu obejde. Co je ovšem trochu kontroverzní a dost mě překvapilo, je uzamčení některých událostí v Moments na předplatné EA Play. To by se určitě dít nemělo.
Studio Codemasters dlouhou dobu používalo u svých závodních her interně vytvoření EGO engine, který postupně vylepšovalo a optimalizovali i pro současné platformy. Naposledy byl použit u závodní hry F1 23, která je stará několik měsíců, a nutno dodat, že nevypadala vůbec špatně. I proto je trochu překvapením, že se vývojáři rozhodli použít pro WRC rozšířený Unreal Engine společnosti Epic Games. Vývojáři přechod odůvodnili nedávno tím, že chtěli od začátku zahrnout velké a detailní tratě, což jim EGO engine ve své stávající verzi nedovolil, a kdyby ho chtěli překopat, zabralo by jim to další měsíce vývoje, takže by letošní WRC ani nevyšlo. Ve výsledku je ale samozřejmě jedno, na jakém enginu hra běží, protože důležitý je výsledek. A ten je docela rozporuplný.
Zatímco samotné vozy vypadají dobře, alespoň z venku, interiéry jsou na tom podstatně hůře a prostředí už tak pěkné také není. Hlavně vegetace není pěkně zpracovaná, ale i samotné lokace mají textury v nízkém rozlišení, což kolikrát opravdu praští do očí. Tratě tak až na několik pěkných detailů nikdy nevypadají tak dobře jako v jiných moderních závodních hrách, a nepomáhá jim ani průměrné nasvícení, případně skutečnost, že se na nich během závodění zase tak moc dynamického neděje a působí mrtvě. Také se mi moc nelíbí, že sníh moc jako sníh nevypadá, ale spíše připomíná bláto s bílou texturou, a bohužel i efekty sněhu nebo deště jsou hodně podprůměrné a nedosahují standardu, na který jsme zvyklí, a vlastně se ani nepřibližují tomu, co nám v minulém roce přineslo WRC Generations. Po vizuální stránce jsem očekával daleko hezčí podívanou, zvláště když hra vychází pouze na současné platformy - PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Bohužel svým způsobem průměrné a zastaralé vizuální zpracování není jedinou kaňkou. Další je totiž celková optimalizace a technický stav. Framerate je celkem stabilní, ačkoliv jsou části, v nichž je možné si všimnout menšího i většího poklesu, a to i po posledním updatu. Čeho jsem si ovšem všímal během ježdění daleko více, je docela častý tearing spojený se zasekáváním obrazu, který navíc není tak stabilní, jak bych si představoval. Tady by si hra zasloužila větší péči a snad ještě vývojáři připraví update a tyto nedostatky opraví. Je to trochu ostuda dodat hráčům hru v takovém neodladěném stavu a honit vše až po vydání.
I přes několik drobných zaškobrtnutí si myslím, že je EA SPORTS WRC solidní závodní hra za sympatickou cenu, s níž vývojáři z Codemasters odstartovali novou éru WRC série. Závodění je zábavné díky velmi dobrému jízdnímu modelu, potěší rozmanitost a propracovanost jednotlivých tratí v sedmnácti lokacích, stejně jako možnost stavění vlastního vozu nebo velké množství režimů. Do budoucna se ale budou muset vývojáři vyhnout technickým problémům, připravit třeba i propracovanější Kampaň, upgradovat vizuální stránku a dotáhnout několik částí hry, pokud budou chtít pomýšlet na ještě lepší umístění.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (35)
Vypadá to, že patch vylepšil fps i zasekávání, takže bych už klidně i dal těch 7/10 i pomalu 8/10, ale je tam ještě pár chyb. Ale je vidět, že podpora pracuje a bude to brzo výborná rally pro široké publikum... :-)
Forza Motorsport taky vyřešila problémy se stabilitou, takže to je fajn na dvou frontách (pro hráče na PC/Xboxu)...
Kachlo: Tvé recenze mám upřímně rád, už je čtu pár let a vím že ke hrám ve většině případů přistupuješ profesionálně jak jen je možné, to chci aby bylo jasné. Není to poprvé, co se pod recenzí spíše vyjadřuji k recenzi a mému rozporu s jejími dílčími popisy a verdikty a v tomto případě jsem to mínil spíše obecně co suma sumárum mám načteno za letošní rok a z porovnání verdiktů vzájemně. Letos vnímám u konkrétních titulů příliš velké rozpory v hodnocení, pro příklad třeba ten Starfield, ale třeba jsem vnímal podobně verdikt 7/10 od IGN na hru Death Stranding v porovnání s ostatními, měli problémy, které jiní neměli a když jsem to rozebíral a opakovaně sám hrál, vyplynulo, že konkrétně v této recenzi měl tehdy problém spíše svůj osobní problém, než že by byl takový problém ve hře.
WRC Rallye jsem už dlouho nehrál, ale profesionální kritici, kteří mají osobně rádi arkádové závody a řekli, že hra nemá pocitově "žádný" jízdní model a vnímají hru jako podprůměr jak v sérii tak i napříč žánrem. Pak jsou tu mnozí, kteří to vidí na vyšší nadprůměr, těch 7/10 a co si mám z toho vybrat? 4/10 a 7/10 je dost výrazný kvalitativní skok.
Pecka hra to bude ked to vyladia. Zajtra bude uz patch dostupný na stiahnutie.
@Kachlo: tak ono to neni jen o penezich na uctu ze? Uz jen kody ke hram zdarma mit nebo nemit je jista forma zavazku. Zvani na konference po svete a proplaceni veskerych nakladu ani nezminuji (jen pro upresneni ted to neni mireno na tebe nebo na konzolistu).
@Iggy: recenze na vortexu bych sem nedaval jako relevantni. Treba u CoD se bali dat cislo a tak radeji udelali nerecenzi. Uz davnonejsou ti nezavisli a je to sakra znat.
@stillalive: Nemyslím si, že bych recenzi uspěchal nebo s ní spěchal. Hru jsem měl několik dní před vydáním, recenze vyšla týden po vydání hry. Rozhodně zde nejedu na to, aby byla recenze co nejdříve. Ostatně i proto tu recenze na mnohé hry jsou později než jinde. WRC jsem hrál každý den několik hodin a recenzi jsem přinesl až ve chvíli, když jsem si byl jist, že jsem vyzkoušel vše, co jsem na napsání potřeboval. Samozřejmě, sem tam jsou věci, hlavně bugy, které se vyskytnou třeba až po desítkách hodin hraní. Třeba Spider-mana 2 jsem měl dohraného, dokonce i platinovou trofej a měl jsem za celou dobu jediný bug. Pak kouknu na twitter na launch a tam kompilace bugů, pod recenzí se lidé ptají, proč jsem bugy nezmínil, ale jak jsem mohl, když jsem žádné neměl. WRC jsem zhodnotil jako hráč, který si rád zajezdí rally každý rok, občas se pak k němu vrací, ale rozhodně nejsem hardcore fanoušek, který by si všímal nejmenších detailů. I proto jsem nakonec dal 7, protože jsem se během hraní docela dobře bavil. Někdo tu i zmínil zaplacenou recenzi. Popravdě se po nahození každé recenze, která dostane slušnou známku dívám hned na účet. Bohužel, nikdy žádné peníze nepřišly. Asi dělám něco špatně.
Tahle hra je omyl a nechapu jak mohl nekdo tohle vubec vydat! Ostuda a hlavne od takoveho studia!
@johnyital: já minule našel na marketplace hru od někoho za 850kč,vzhledem k tomu že vím v jakém je stavu a kolik má nedostatků,tak jsem zkusil toho člověka stáhnout na 650kč.Nepovedlo se ale za tuto cenovku by mě to ani nemrzelo a přijde mi to jako adekvátní cena :D Rozhodl jsem se,že dokud hru neopraví,tak neexistuje jí koupit za plnou cenu.Buď počkám na slevu na store a nebo najdu na bazaru,ale ani směšných 1200 jim za tu hru nedám a to ne že bych je neměl ale z principu!Takový Naughty Dog nemám problém podpořit plnou cenou,protože vím že hře dají velkou péči ale za*raný EA tohle prostě nedám za ten jejich přístup!
Mám už v tom asi 60 hodin, zkusím dneska vypsat nějaké plusy za sebe:
Výborný pohled z kabiny, lze štelovat dopředu, dozadu i výškově. Je tam imitace pohybu hlavy při brždění a podobně.
Při pohledu z kabiny, výborný pocit z rychlosti a jízdy obecně plus slušné zvuky. Takový historický RWD Hillman, když se řítí rovinkami Estonie, paráda.
Konečně hra, kde auta v noci svítí. V jiných je to jako když si forman svítí na cestu petrolejkou, včetně GT.
Možnost, i když proti GT dost omezená, tvorby vlastního vzhledu a tvorba, také relativně omezená, ale je tam, vlastního auta, což jsou dvě výborné věci pro lidi, co maj kreativní puzení a nemaj potřebu se s někým neustále identifikovat.🙂
Celkově je to hra, která se dá, když už to teda člověk koupil, při troše trpělivosti hrát a lze se dokonce u ní i bavit, ale v životě by vás ani nenapadlo, to někomu doporučit, ve smyslu : "tohle určitě musíš mít". Je skoro jistota, že následující den by vás vyštěkal takovým způsobem, že by vás týden chodili ochcávat všechny čivavy z dvousetkilometrového okruhu.🙂
Ale nebyl bych tak přísný, hele, všiml jsem si, že můj oblíbený herní yutuber, je to myš, jezdí různé závodní hry , respektive simulátory, včetně třeba RBR, a tomu přišla hra celkem ok, když si v tom založil sledovací serii.🙂 Je taky klidně možné, že na PC to není tak dosrané, jak na konzolích, nevím.
Další věc, vzhledem k tomu, jak se lety posunulo obecně známkování, všechno víceméně 8-1O, tak ta sedmička tady, je vlastně pro nerozhodnutého, dostatečný red flag, s tím, že snad si taky tady čte komentáře uživatelů. Někteří už to máme od 31.října.
Důvod, proč nelze zase dlouho s rezencemi otálet, je ten, že svět je plný nerozhodnutých, co se bojí přijmout zodpovědnost za vlastní rozhodnutí a nedočkavostí se klepou, už aby si přečetli verditk na svém oblíbeném portále. Proto se chvátá, nikdo nechce, aby si to šli číst jinam. Rozsáhlost závodních her je potom mnohdy taková, že to jde vyloženě proti sobě.
No nic, já už si hru odladil, něco pojezdím, ale celkově za sebe jsou dva závěry:
Codemasters nedostálo své pověsti, naopak EA dostálo své a už nikdy, nikdá, žádný preorder. Ať do smrti koktám, jako engine téhle hry, jestli ještě jednou něco takového udělám.🙂
@Tomas007: screen tearing se u mě eliminoval přepnutím konzole na 120 Hz výstup... Nevím jak je to možné, ale pomohlo to, možná nějaké následné zpracování na TV a nebo Freesync Premium, které TV podporuje - netuším. Ale proč to nefunguje i při výstupu z konzole v 60 Hz, tak nevím vůbec. Tam si mi obraz trhal také...
Nějak se stalo normou "honem, honem, musím to odehrát, musím napsat recenzi". Honba za tím, být alespoň mezi prvními. Chápu, že je tu nějaký konzumní trh, leckdo neudrží pozornost, když není něco rychle, přistupuje se k tomu jako by to nebylo vůbec. Jenže, a to prosím opravdu bez urážky, podobné recenze jsou rychlokvašky, kde často chybí spousta informací o hře, protože to recenzent všechno dělal ve spěchu a část obsahu hry a jejích nedostatků prostě minulo jeho pole vnímání, nebo to neprozkoumal dostatečně, čemuž pak odpovídá rozporuplnost verdiktu, nebo dokonce diskutabilní zhodnocení určitých aspektů, kde si recenzent není jist. Od společnosti, která má masivní, přes dekádu trvající zkušenosti, se očekává kvalita nejméně ne úrovni dosažené již předtím. Sedmičku si tahle hra určitě nezaslouží, ale udělit ji člověk může, když není recenzent.
Za mě má hra hlavně špatný technický stav. Na XSX dochází k častému stutteringu (zásekům) a screen tearingu (nepříjemné horizontální dělení obrazu).
Ono ta hra v časovém rámci, který je na recenzi, při tom rozsahu jaký má, klidně, u někoho, kdo si nebere závodní hry příliš "osobně" tu sedmičku ustojí. Viděl jsem jí i někde jinde.
Zjevné vady jsou poctivě zmíněny, recenzent nemá tři prdele času, takže si dá kariéru na short nebo medium a nemá šanci zjistit, že hra se projeví jako totální psychomrzáček při nastavení long. Při časovkách tuplem, tam se potká maximálně s trhaným obrazem, betonovým keříkem a podobně.
Pro lidi, co si berou závodní hry více osobně, je to na první dobrou max 5, 6, a velké naprosté zklamání, maximálně to trochu může zmírnit celkem příjemný jízdní model, kdo tomu ještě věnuje čas, skončí u 4, jako já,🙂
Jsou tam skryté chyby v hratelnosti, na které se dá příjít až delším hraním a které vás můžou nasrat ve chvíli, kdy to závodní hraní berete třeba vážněji.
Ono málokdy je něco vyloženě černé nebo bílé, případů, kdy jsem něco celkem rád hrál, ale zároveň mne tam neskutečně sralo věcí, jsem už pár zažil.
Jinak celkově, to začíná vypadat, že od dob Evolution Studios, někdo tu licenci WRC asi proklel, páč si zatím na tom všichni více méně vylámali zuby.
Co se týká technického stavu po vydání, odraz doby, kdy se všichni spoléhají, že se to časem opraví, protože rozvoj internetu tohle prostě umožnil, v tomhle už nějakou dobu žijeme.
Tomuhle obecnému psychomrzáctví také příspívá okolnost, že prostě pamětnící přirozeně mizí, že a těm "novým", když nepoznali něco jiného, přijdou některé věci prostě ok a wau a hustý kámo, tak kupují.
No a můj pre order ještě k tomu znamená, že napálit můžete i starého psa.🙂
I ten může podlehnout videjkám, hype, reputaci značky a svému nadšenému očekávání a dllouhodobému zájmu o závodní hry.
@blau himmel chk2: mě to třeba mrzí na tomhle webu jsem uz hodně dlouho a vždy jsem byl rad za zdejší informace a hlavně recenze. Ale poslední bobou je to zde k zbliti ! A to naprosto natvrdo.
Prostě jen další manipulativní propagandistická " recenze ". Předpokládám, že už je snad nikdo rozumný nebere za slovo.
@hrc.jena: to bude ten slibovaný nextgen. Podprůměrné rozbité hry budou dostávat nadprůměrné hodnocení. Recenzent to omluví nějakou sníženou cenovkou, tak přece nemůžete čekat něco víc ne? Je to smutné kam se herní průmysl dostává. Za "potlesku herních recenzentů".
Tohle je objektivní recenze nebo placená recenze ? Ta hra je hrozná !! EA jede ve svých kolejích, zeserou co muzou
@Petter: pravda, on tam je, ale jsou případy, jako kdyby tam nebyl 👍.
Někdy je v Humpolci.😀
@Wili oNe: V tomo prípade to ani tak nechýba. Aj ked na PC to asi skúsim keďže tam podpora VR má byt, ale nič od toho nečakám.
@Petter: on ten model poskozeni, mechanickeho, neni akorat v časovkách, tam je jen vzhledovej, s nim by ty časy nekterych taky vypadali jinak, že, ale jinak pritomen je, stačí se v kariéře podivat v servisní zone do oprav, co vsechno se dojebalo, otazkou spíš je, nakolik je přísný. Ale uz se mi stalo, ze po narazu jsem nemohl vubec zatacet a musel skoncit.
Ta rucka je pravda, je to hodne zmiňováno, nejde to ani zkusenym , pri pouziti WRC stroje, se to trochu zlepsi, Fabia WRC mi sla "hodit" lépe, nez auta z nižších kategorii.
Já pořád nemohl pochopit, proč tedy, když je ta hra tak dojebaná, proč, hernajs to furt zapínám, kristepane? S tím mi pomohl druhý odstavec Kachlovi recenze, kde popisuje jízdí vlastnosti. Kdybych to měl přirovnat, tak nejvíce, za mne, se to asi blíží hře WRC Evolved z PS2, kde to bylo právě takhle na pomezí arkády s tím, že hra trestala, když člověk už moc "arkádoval". 🙂 Taková , jak to říct, při jízdě "lehkost" bytí s občasným proplesknutím a ve výsledku slušná zábava.
Tím to, ale končí, proti té skoro 20 let staré hře, EA počin boduje akorát nesrovnatelným množstvím tratí a lokací a množstvím různých aut, možnostmi různých nastavení a herních modů.
Ve všech ostatních ohledech totálně zaostává, jak ve množství různých fičur, tak technickým stavem. A na nějaký pocit, jakože se opravdu účastníte napínavého rallye podniku, rovnou zapomenout. Mrtvo, kam se podíváš, a soupeře nezahlédneš ani na tom podiu.🙂 Nedozvíš se, ani s jakým autem jede.
Něco, když budou chtít, se dá jistě opravit, něco, bohužel, ne.
Na Vortexu se toho nebali 5/10. Ty vysoke znamky jsou hlavne kvuli ucte ke studiu, ktere umelo…
Zbytečně hodně shovívavá recenze.
Má to celkem chytlavý jízdní model.
Jinak je hra plná nepříjemných překvapení.
Nevěříte?
Kupte si to a uvidíte.
4/10.
Max 5/10 za mě je to Cyberpunk na čtyřech kolech. Nedokážu si ani představit jak by to běželo na starších konzolích, tragédie ve všech směrech.
Vůbec bych se s tím nepáral. Codemasters má dlouhé zkušenosti se závodního hrami. Dirt Rally 2 byl skvělý, až na chudý obsah při vydání. Ale Dirt 5 tragédie, Grid Legends tragédie. A ted wrc je vyloženě pruser. Ta hra působí jako nějaký indie počin. Vyloženě průměrná věc, co vypadá ošklivě. Víc než 5/10 si to nezaslouží. To jsem se zas jednou napálil s předobjednávkou. Už to nikdy neudělám. Že já blbec jsem nezkusili nejdříve trial. Normálně bych za tohle měl dostat refund.
A tohle má momentálně na Metacritic průměr 82. Recenze se dnes už nedají brát vážně
No já nevím zkoušel jsem trial verzi z game passu a přijde mi to jako nějaká placená alfa verze. Jestli těmhle nedodělkům chce někdo dávat 7/10, tak se máme na co těšit a herní průmysl půjde ještě do větších srač#%, děkujeme. Hra se normálně zasekává, v nějakých "hustějších" lokacích jako Japonsko je normálně vidět tearing obrazu. Graficky i technicky je to tragické. Zadokolky se naprosto brutálně přetáčejí. Váha vozu mi přijde o dost slabší. RZ jsem jel asi 6 a dost velká sterilní nezajímavá bída. Maximálně 4/10. Tohle by si neměl nikdo dovolit vydávat. Aspoň že je tam v defaultu taková hezká růžová kombinéza. Sympatická nižší cena, tak co by jste chtěli? Páne jo.
Kde je petice pro ps5 VR2 podporu ?😪
@Iggy: jo ba jo teď si to vybavuju,to je pravda že tam jsou ty asistenti znázorněný ikonama ale to jestli jezdí na volantu nebo ovladači to asi tam není nikde vidět ne?Jo tak ono já jezdil i docela dost GT a s vypnutými asistenty jako kontrola trakce např. tak člověk jezdil rychleji.
@Skleny18: bez asistentu jsem jezdil casy lepsi, rychleji jsem projizdel zatacky… A abs asi moc vliv nema. Ale v casech jsou tri ikonky, kdo mel nejake asistenty.