Konzolista.cz

Dragon Age: Inquisition

recenzeneděle 30. listopadu 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Dragon Age: Inquisition
Dragon Age: Origins byl ve vývoji spoustu let a po vydání bylo lehké se do jeho světa zamilovat, zvláště když hratelnost byla výborná a odkazovala na RPGčka ze staré školy. Několik milionů prodaných kopií donutilo Bioware vytvořit pokračování, které ale od nastolené cesty upustilo a bylo skrze akci cíleno na daleko větší spektrum hráčů, což se následně podepsalo bohužel na kvalitě. Nový díl Dragon Age: Inquisition se měl podle vývojářů vrátit k původu značky a uspokojit všechny fanoušky prvního dílu. Jestli se mu to povedlo, se nyní dozvíte v recenzi.
Testovaná verze: PlayStation 4 Studio Bioware vždy umělo budovat obrovské zajímavé světy s vlastní historií, ať už to byl Mass Effect nebo právě Dragon Age. Možná se ptáte, jestli je pro vás Dragon Age: Inquisition určen, pokud jste nehráli předchozí díly, a třeba je nechcete hrát. Tady je odpověď celkem jednoduchá, ano, hru si také užijete, vývojáři celkem vše vysvětlují, ale samozřejmě, pokud jste si předchozí díly zahráli, nebudete na začátku moc tápat, zvláště v termínech, budete tu jako doma. Hlavní zápletka zní docela jednoduše, a vlastně je i jednoduchá a pro fantasy hru standardní. Templáři jsou ve válce s mágy, přičemž když už se schyluje k nastolení nějaké té dohody, aby krveprolití skončilo, do Thedasu se otevře velká díra a začnou z ní proudit démoni různých velikostí, navíc téměř všichni jsou zabiti, kromě tedy hlavního hrdiny, kterému zůstane na ruce zajímavá jizva. Vše má zlikvidovat nová vzniklá strana Inkvizice, do níž patří i hlavní hrdina, který má navíc speciální moc menší díry do cizí dimenze zavírat, což je dáno díky jeho jizvě. Zápletka zní takto docela jednoduše, ale vývojáři samozřejmě do ní zatáhli různé politické problémy, ale také je vše obohaceno nečekanými zvraty a nejedním překvapením, zajímavými postavami s vlastní historií a problémy, které během hraní potkáte, navíc se povedlo napsat velmi dobré dialogy, u kterých se nedá nudit, ale je jasné, že musíte umět dobře anglicky. Textu či klasických rozhovorů je v Dragon Age: Inquisition hromada a dá se lehce ztratit, pokud nedáváte pozor. Hned po zapnutí si pochopitelně musíte vytvořit postavu, což je třeba oproti druhému dílu, kde vše bylo jasně dáno, jistě změna k lepšímu. Vybrat si můžete klasického válečníka, mága nebo zloděje. Všechny třídy se samozřejmě od sebe docela dramaticky liší, mají své přednosti a stromy dovedností, které se navíc po čase ještě dále vrství, aby definovaly každou postavu. Každopádně si můžete po vybrání postavu různě upravit, máte tu možná stovky různých možností a je jen na vás, jak bude ve výsledku virtuální bojovník vypadat. Editor je hodně propracovaný a jen v něm se dá strávit několik desítek minut. Ostatně vytváříte v něm postavu, která následně prožije docela velké dobrodružství, takže je dobré si s ní trochu pohrát. Hry od Bioware vždy obsahovaly důležitá rozhodování, která následně změnila další události, přičemž v novém Dragon Age: Inquisition je vše dovedeno do naprostého extrému. Přitom rozhodování, které budete v rámci příběhu dělat, není klasické, že byste zvolili zlo nebo dobro, ona některá rozhodnutí jsou spíše nejasná zpočátku, a kolikrát jsem následně nad některým rozhodnutím přemýšlel, jestli jsem udělal dobře. Třeba nad osudem mágů, jejichž volné pobíhání má své plusy i mínusy, ale to je pochopitelně jen začátek. Ve hře navíc neovlivňujete kolikrát jen příběh skrze důležitá rozhodnutí a volby, ale i osud stovek NPC postav, které ve světě žijí, na rozhodnutí reagují i postavy v partě, a ne vždy se jim vaše rozhodnutí líbí. Možnost rozhodovat prakticky o všem se mi v Dragon Age: Inquisition hodně líbí, a rozhodnutí nemají zrovna malý dopad na následné dění, ale docela velký. Ono samozřejmě jde, že nebudete nad morálním dopadem přemýšlet, a můžete si zvolit klasickou cestu dobráka nebo padoucha. Na začátku může být pro někoho problém to, jak se Dragon Age: Inquisition docela pomalu rozjíždí, a vlastně vypadá i jako naprosto standardní fantasy RPG, kterých tu bylo za poslední roky dost. Prvních zhruba patnáct hodin opravdu jen slouží jako takový větší tutoriál, abyste vše pochopili a naučili se vše potřebné, až se hra následně rozjede. K tomuto účelu prakticky slouží první velká instance Hinterlands. U mnohých her by se jednalo o svět, kde se vše odehrává, ale opravdu jde jen o jednu obrovskou lokaci, v níž se naučíte vše potřebné. Na začátku jsem se do ní vypravil s jedním hlavním úkolem, ale následně se na vše začaly nabalovat desítky vedlejších questů a dalších problémů, až mi z celého deníčku šla hlava kolem. Nejlepší proto bylo nesledovat deníček a jednoduše úkoly plnit podle přehledné mapy, kterou si postupně odkrýváte.
Ačkoliv je Dragon Age: Inquisition opravdu obrovskou hrou, kterou jen tak nedohrajete, vývojáři z Bioware už nyní připravují další obsah, který bude vycházet v příštím roce.
Úkoly na začátku v lokaci Hinterlands nevybočují z klasických RPG her, takže musíte hledat jídlo, zabít vlky nebo zavírat brány do jiné dimenze, prostě klasika k seznámení, ale samozřejmě jak pokračujete, rozmanitost i nápaditost roste. Vedlejší úkoly nejsou navíc jen do počtu, aby se nějak zaplnila mapa, ale slouží k získávání síly Inkvizice, za které si následně odemykáte další obrovské lokace, které jsou pochopitelně opět plné desítek úkolů, ale samozřejmě slouží hlavně v posunutí se v příběhu dále, protože na hlavní úkoly potřebujete často určitý počet bodů. I na tomto je vidět, že on je Dragon Age: Inquisition značně nelineární záležitostí, prakticky si můžete zvolit libovolnou cestu, vše je jen na vás, nic není předem nalajnováno od vývojářů. Máte naprostou svobodu, a je jen na vás, kam povedou další kroky. U hlavních úkolů se mi líbilo, že se od těch vedlejších dramaticky liší, prožijete v nich epické bitvy, mnohdy ve filmovém ražení, kolikrát hra připomíná svým zpracováním Pána prstenů a další výborná fantasy dobrodružství. Docela se mi v hlavní menší lokaci, později na hradě Skyhold, líbil válečný stůl, který slouží nejen pro odemykání nových a nových lokací, do kterých se následně vydáte, ale také k řešení vzniklých situací díky svým poradcům. Ty můžete do jednotlivých menších lokací posílat, aby vše vyřešili třeba diplomaticky, ale pokud se nechcete s ničím párat, je možné vše vyřešit i vojensky. Netřeba říkat, že všechna tato rozhodnutí mají rovněž vliv na další hodiny hraní, ale samozřejmě i na odměny. Trochu jsem nakousnul lokace. Už od první minuty je vidět, že vývojáři vytvářeli svět Dragon Age: Inquisition s láskou. Třeba první lokace The Hinterlands vypadá se svými loukami a horami kolem skvěle, ale to je pochopitelně jen začátek, protože následně se dostanete do bažin v The Follow Mire a skvěle vypadá i hrad Skyhold, který se stane útočištěm pro hlavního hrdinu, ale i samotnou Inkvizici. Hrad je kapitola sama pro sebe, protože ho můžete zvelebovat, vyrábět si v něm nové zbraně, ale třeba i mluvit s desítkami NPC postav, od nichž se dozvíte spoustu zajímavých informací, ale dostanete i sem tam nějaký ten úkol. Lokací je samozřejmě daleko více, podíváte se i do pouští a tak dále, každý kout světa je jedinečný, má řadu svých charakteristických prvků a je radost ho prozkoumávat a plnit v něm úkoly. Už dlouho jsem v takovém RPG neviděl svět, který by měl takové kouzlo. Po světě se pohybuje spousta nepřátel, kteří samozřejmě nevidí hlavního hrdinu a jeho družinu rádi, takže se na něj hned vrhají. Jsou tu Templáři, mágové, ale i zvířata kolikrát představují nebezpečí, a to nemluvím o dalších neřádech. Kapitolu samu pro sebe tvoří třeba obrovští draci, s nimiž nikdy není moc legrace. Pro souboje s protivníky vývojáři připravili akčnější systém, který je třeba viděn v Diablu, ale nemusíte se bát, že by vše bylo jen o mačkání jednoho tlačítka. Hlavní hrdina, případně hrdinové, umí pochopitelně spoustu dalších útoků a vlastností, které se postupně učí skrze RPG systém, takže je ve výsledku i nutné je využívat, přičemž vše je velmi intuitivní. To je dáno především větší silou protivníků. Sice na základní, které potkáte na začátku v The Hinterlands, ještě jeden útok stačí, na ty další už ale nikoliv. Ono je to ale pochopitelně i dobře, že souboje jsou výzvou a nejsou jen takovým tím tupým sekáním, jako tomu bylo třeba ve dvojce, na druhou stranu, třeba v prvním díle byly souboje ještě o chlup těžší, takže vývojáři přišli s rozumným středem, který je přístupný jak nováčkům, tak uspokojí fanoušky. Souboje ovlivňuje hodně i složení party, kterou taháte sebou. Je dobré mít rozmanité kolegy, protože třeba jen válečníci sice mají hrubou sílu, ale už se moc dále nepodpoří. Vyváženost party je vždy klíčem k úspěchu, jak ostatně hra sama naznačí už na začátku. Většinu soubojů ve hře jsem absolvoval v klasickém akčním režimu, což je dáno i docela dobrou umělou inteligencí kolegů v partě, kteří využívají naplno své schopnosti a značně tak pomáhají. Neslouží jen jako taková ta okrasa, kterou byste tahali sebou. To je pochopitelně dobře, když máte někoho, na koho se můžete během boje spolehnout. Každopádně obtížnost zvláště v druhé polovině trochu přitvrdí, a třeba na souboje s bossy nebo draky je lepší zapnout taktický režim a za souboje udělovat postavám jednotlivé příkazy. Do tohoto režimu se přepnete stisknutím touchpadu, přičemž hra se hned přepne do pohledu seshora. V něm pak můžete postavám přikázat nejen útok na protivníka nebo protivníky, ale i třeba to, aby držely pozici a tak dále. Taktický režim funguje velmi dobře a neměl jsem s ním žádný problém, ale jak už jsem zmínil, hodí se hlavně v opravdu tuhých soubojích. Jak putujete světem, jako v každém akčním RPG, i zde padají s protivníků nejrůznější zbraně, brnění a další drahocennosti, vše je možné získat i prozkoumávání jeskyní a dalšími aktivitami. Předmětů je v Dragon Age: Inquisition opravdu hodně, a možná i proto moc nepadají zrovna takové věci, které by se hodily, ale když už něco pěkného seberete, o to více si toho vážíte. Každopádně vývojáři přidali i možnost vytváření si skrze jednoduchý systém vlastních zbraní, včetně jejich modifikací, dalších předmětů i lektvarů díky sebraným surovinám, které jsou po světě, takže určitě se je vyplatí sbírat, nejsou na okrasu, jak by se mohlo na začátku zdát.
Dragon Age: Inquisition nevyšel jen na současné konzole PlayStation 4 a Xbox One, ale také na staré konzole PlayStation 3 a Xbox 360, na nichž vypadá rovněž dobře.
RPGčka jako Dragon Age: Inquisition jsou většinou cílena na ovládání skrze klávesnici a myš, ale vývojáři z Bioware mají dostatek zkušeností s vývojem pro konzole, což se zde projevilo. Celkový interface je výborný, skvěle se hodí pro gamepad, lehce se dají ovládat nejen souboje, ale také je snadné a hlavně rychlé procházet inventář a další nabídky, jen je si třeba v něm zvyknout na přepínání postav skrze D-pad a listování skrze analogovou páčku. Pak už není žádný problém. Ono je ostatně na ovládání vidět, že pro vývojáře byla konzolová verze zřejmě tou hlavní, což je samozřejmě jen a jen dobře pro nás konzolisty, protože s ovládáním nemusíme vůbec bojovat, je krásně intuitivní a přesné. Protože jsem měl k dispozici k testu PlayStation 4 verzi, možná se ptáte, jestli Dragon Age: Inquisition využívá nějaké funkce DualShocku 4. Popravdě jsem si žádných nevšiml, pokud tedy nepočítám využitý touchpad jako tlačítko pro přepnutí do taktického režimu, o němž byla řeč výše. Rozhodně to ale nevadí, je dobře, že Sony nechává jakékoliv využití čistě na vývojářích. Pokud se budete věnovat převážně hlavním úkolům a sem tam nějakému tomu vedlejšímu, můžete dohrát Dragon Age: Inquisition za nějakých šedesát hodin. Musíte ale pochopitelně počítat s tím, že vše neprozkoumáte a neuvidíte, řada věcí prostě unikne. Takto prolétnout hrou by byla ale obrovská škoda, zvláště když svět a postavy dokážou hodně vtáhnout. Kolikrát jsem jen tak pobíhal světem a pomáhal obyvatelům s kupou nepovinných úkolů, jenom proto, že jsem chtěl. Každou chvíli jsem si užíval. Dragon Age: Inquisition má navíc hodně velkou znovuhratelnost, už díky rozmanitosti jednotlivých tříd postav, ale i kvůli důležitým rozhodnutím, které následně během hry děláte. Nejde tedy o hru na několik dní a možná ani týdnů, ale měsíců. Za své peníze dostanete opravdu nadstandardní porci zábavy. Ačkoliv je Dragon Age: Inquisition hlavně rozsáhlé příběhové RPGčko pro jednoho hráče, vývojáři z Bioware připravili i multiplayerovou část, která je k mému překvapení docela dobrá a nabízí slušné vyblbnutí, pokud hrajete s kamarády. Online část je od té pro jednoho hráče kompletně oddělena, takže začínáte s novou postavou, kterou si následně levelujete, čímž se odemykají nové možnosti. Každopádně vývojáři připravili tři lokace, ve kterých s dalšími třemi hráči musíte spolupracovat na plnění zadaných úkolů, likvidaci potvor a samozřejmě následně i bosse. Tím, jak v této části ovládáte jednu postavu, by se mohlo zdát, že vše je hodně akční a podpora není zase tak důležitá, ale opak je pravdou. Vzájemná podpora je pořád důležitou částí, zvláště na vyšší obtížnosti, ale i během soubojů s bossáky na konci kapitoly. Multiplayerová část je opravdu zábavná, vydrží na několik hodin, jen je možná škoda, že lokací není více, ale třeba vývojáři další připraví v dodatečných DLCčkách. Zatím jsem převážně chválil, a u Dragon Age: Inquisition je rozhodně co, ale sem tam bohužel je nějaká ta chybka, či spíše bug, který kazí celkový dojem. Největší problém je občasné zasekávání dialogů, kdy chvilku civíte na postavu, která se nehýbe, a ani není možné nějak scénu přeskočit, dokud se znovu nerozjede. Dokonce se mi jednou stalo, že se scéna nerozjela už vůbec a já musel restartovat celou hru. Chápu, že takto rozsáhlou hru je těžké udělat zcela bez chyb, ale tyto bugy v rozhovorech snad vývojáři vychytají, jsou nejzávažnější chybou, na jakou jsem narazil, ostatní už patří spíše do kategorie menších, úsměvnějších, které pomalu nestojí za řeč. Vývojáři z Bioware použili pro Dragon Age: Inquisition osvědčený Frostbite engine studia DICE, který dále modifikovali pro svoje potřeby, výsledkem čehož je nejen rozlehlý svět, ale i to, že na PlayStationu 4 vypadá hra prostě a jednoduše nádherně. Prostředí má úžasné detaily, čemuž pomáhají textury ve vysokém rozlišení, spoustu detailů mají i postavy a všichni rozmanití protivníci, do toho vývojáři nešetří parádními efekty. Skvělé je hlavně osvětlení jednotlivých scén, které dodává na nezapomenutelné atmosféře. Troufám si tvrdit, že takto nádherný svět tu v rozsáhlé RPG hře nebyl, a bledne před ním i třeba Skyrim. Svět před vašima očima přímo oživne a jen těžko si lze představit, že by šlo něco udělat lépe. I když vypadá Dragon Age: Inquisition parádně, běží po většinu času ve 30fps, nějakých velkých propadů, které by byly viditelné, jsem si nevšiml, což je jistě plus. Menší propady podle všeho jsou, ale moc si jich nevšimnete. Pochválit musím i parádní soundtrack obsahující spoustu uchu lahodících skladeb, které si zaslouží samostatný poslech. Povedlo se i ozvučení a u Bioware her je klasicky na vysoké úrovni i dabing jednotlivých postav. Nadabováno je úplně vše, což muselo dát spoustu práce vzhledem k tomu, jak je hra obrovská a ukecaná. Od her studia Bioware se vždy čeká hodně, ale u Dragon Age: Inquisition byla i trochu obava, jak vše dopadne. Druhý díl nebyl žádnou hitparádou, ale nyní už můžu říci, že nový počin je prostě skvělý. Ačkoliv má jen standardní příběh o dobru a zlu, který tu už byl milionkrát, je skvěle podaný, má spoustu zajímavých postav, navíc svět vypadá parádně a je radost se po něm pohybovat, a vše pochopitelně doplňují kolikrát epické souboje, které si budete užívat. Dragon Age: Inquisition je i přes trochu pomalejší začátek parádní akční fantasy RPG na desítky, spíše stovky hodin, které by si měl zahrát každý fanoušek žánru.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (22)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Pan T
Pan T #Drifter
👍3

Právě dohráno, a dalo mi to zabrat 75 hodin. ( hodně potulování, objeveny všechny astraria, posbírány všechny shardy, pár draků posláno do kafilerky, a chrám Solasan vyrabován)Protože jsem se do hry pustil skoro ihned po dohrání Witchera 3, nemůžu se ubránit srovnávání. Z věcí které mě nutí přiklonit se více na stranu DA, je hlavní hratelnost, která vedle akčního způsobu nabízí i taktickou alternativu, a také počet šarvátek v hlavní dějové lince mi přijde početnější než v Zaklínači. Prostě si člověk více zahraje, než prodiskutuje. Taky lokace mi přijdou více pestřejší, a více monumentálnější. Třeba taková noční pouštní lokace je opravdu impresivní a nádherná jak z pohádek tisíce a jedné noci.V čem je zase silnější Zaklínač, je více dýchající a hmatatelnější svět, charismatičtější postavy ( tomu hodně pomáhá pokročilejší mo-cap než v DA, kde postavy při cut scénách mají výraz jak tupí panáci.), a lépe pojatý příběh. Prostě zaklínač je lepší adventura, DA o drobný fous lepší hra. Pokud jde o bugy a podobné vady které se u zaklínače dost probíraly, tak tam je na tom DA o dost hůře, podle mě. Zatímco u zaklínače to byly jen takové chybky pro zasmání, u DA jsem musel kvůli jedné chybě opakovat tři hodiny hraní, takže tahle špetka frustrace je důvod proč tomu jako u Zaklínače nedám 10/10, ale "jen" 9/10.

( Na úplné pochopení hry je potřeba pokročilejší angličtina, protože je ve hře hodně politických debat v rychlém rytmu. Z toho jsem pobral tak polovinu. Na rozhodnutí ve hře ale bohatě stačí základy.)

sun.eagle
👍2

Nekoupit si hru kvuli tomu že nerozumím je blbost. Všichni kdo nevládnete angličtinou do toho, nebudete litovat. Já jsem taky neuměl před lety skoro ani slovo a to jsem hrál Metal Gear Solid a to je teprv ukecená hra. Dialogy jsem si zapisoval, nahrával, používal slovník a příběh pochopil a i díky tomu je to moje nejlepší hra co jsem v životě hrál. A taky jsem najednou zjistil že těm slovíčkum rozumím daleko víc. A taky nebudte líní a jdětě do nějakého kurzu, já chodil na nějaké intenzivní kurzy a taky studoval na netu a dnes sice nejsem žádný skvělý angličtinář, ale když si u her jako Dragon Age zapnu titulky tak většinu pochopím a to co ne vám pak dojde v průběhu, prostě to vyplyne ze situace.

Někdy se stane že se zratím a dialog mi unikne a není nic jednoduššího než si pasáž vyhledat na youtube stopnout si to a je to.

A taky nechci nikoho osočovat že lže ale podle mě angličtinou co se učá na základce taky nemůžete rozumět všemu ve hře jako Dragon Age kde je angličtina hodně pokročilá.

mmaatteess
mmaatteess #Z.M.R.D.I
👍3
👎1

Nekupovat hry kvuli neznalosti jazyka me osobne pride jako blbost, takhle bych s hrama nikdy nezacal pred 20 lety byl pouze EN ve hrach a poper se a ja sem za to rad anglicky me nenaucila skola ale hry a jeste wrestling. Takze treba DA si uzivam moc. A ten komu je dneska okolo 20 a nedava EN toho je mi lito pac EN je dnes vsude.

Kostej jo legacy of kain soul reaver ve 13 moje 3 hra na ps1 2 dny sem lustil zacatek hromada zaseku ale stejne to byl narez jak pises kdo ma fantazii si poradi peace

touchmud
touchmud #made4game
👍1

Chápu, že i když někdo neumí jazyk, tak chce hrát příběhové hry. Jen nechápu proč zrovna Dragon Age. Neberte mě špatně, nemám nic proti takovým lidem, jen opradu nerozumím tomu, jak si někdo může užít hru jako Dragon Age, která je založená na příběhu, interakci mezi postavami a vykreslení fantazijního světa. Jasně, i když nebudu umět ani slovo, tak to hru dohraju (ostatně šipka vás dovede všude), ale podle mě si z ní moc neodnesu. Kdybych měl Dragon Age hrát jako akční hru, tak mě to brzo přestane bavit. Bohužel je škoda že zrovna hra jako Dragon Age nebyla přeložena (a to ani na PC). Zkrátka zrušení EA pobočky má svoje důsledky. Osobně jsem se jazyk naučil i na hrách od Bioware jako byly oba díly Baldurs Gate. Skoro celou hru jsem prošel se slovníkem v ruce. To byly časy. Jenže dnešní hry, díky své orientaci na filmový způsob vyprávění už tohle dnešním hráčům neumožní, ani kdyby sami chtěli. Dialog nezastavíte, ani si ho zpětně nemůžete prohlédnout pokud něčemu nerozumíte. Takže i kdybyste chtěli hraní Dragon Age využít k výuce, nepochodíte. Na tohle byly vždy dobré JRPG hry, kde šly dialogy odklikávat. Na druhou stranu, pokud pro někoho bude Dragon Age důvodem, zamyslet se nad výukou cizího jazyka, je to jen dobře. Pro ty ostatní tu naštěstí za chvíli je Zaklínač.

Molda
👎1

Teď asi strhnu obří debatu a dostanu milion mínusek, ale předem bych chtěl říct, že to nemyslím nijak zle, ať si to nikdo nebere osobně - ale mě prostě zaráží to, že v dnešní době, kdy už X let se angličtina učí na školách snad od 1. nebo 2. třídy celou základní školu, pak dalších X let na středních školách či učilištích, na vysokých školách, angiličtina je úplně všude, na internetu, v televizi, ve filmech, ve hrách atd, a i přesto velká většina lidí v ČR anglicky vůbec neumí.

Příjde mi to jako hrozná škoda. Samozřejmě je to věc každého a fakt to nemyslím špatně, jen to trochu nechápu.

chasmi
chasmi #chasmi
👍1

Taky kvuli neznalosti anglictiny jsem ji nekoupil,tak snad pak zkusim bazarovku a uvidime.

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍8
👎2

Ja nevim proc resite anglinu ? Kdyz vezmu zazitek ze hry jako celek 100% - do toho pocitam hratelnost , lokace , grafiku , ukazky , napeti , sklamani a vsechny mozne pocity . Chci tim rict ze kdyz si skrtnete to ze hre rozumite a paradni pocit z toho jak se hra a postavy utvari po vasem rozhodnuti - zbyde vam i tak furt min 70% z celkoveho pozitku ze hry a to neni malo ... Ja osobne rozumim anglicky kazde 5 slovo , ale stejne hraju ukecane hry a jeste se na ne tesim . Kdybych hazel flintu do zita jen vkuli jazykove bariere tak si pomalu nic nezahraju ... Taky vsichni zapominate na dulezitou vec a tou je fantazie - kdyz necemu nerozumim zacne si to fantazie doplnovat sama a to ma taky svoje kouzlo - ten kdo cte knizky moc dobre vi jak zacne fantazie menit psany text do realneho obrazu . Pak je tu zakladni aspekt je to dobre namluvene , je zabava tomu rozumet ? Kdyz vezmu Treba AC4 , Watch Dogs a dalsi hry s CZ - prestavam cist tytulky protoze je to jeden blabol za druhym a rikam si ty voe je nekdy lepsi nerozumet a hrat si a u toho nechat fantaziji pracovat - samozrejmne se to tyka jen her ktere jsou nudne namluvene - pekny je treba Tlou tam je skoda tomu nerozumet . Abych to schrnul do jednoduche pointy - nerozumet hre jeste neznamena ze si ji clovek neuzije - sice pride o 100% zazitek ale nas mozek se nevzdava vnima co se deje na scene tvori si vlastni preklad - zni to smesne ale je to tak . Hraju hry 20let a nikdy jsem anglinu neresil a to moje 2hra byla Legacy of Kain Soul Reaver a uzil jsem si ho krasne ...

Spoock
Spoock #geek
👍1

Pro mě nejlepší hra letošního roku.

razi
razi #Ps4
👍1

musí to být supr hra, láká mě moc ale kvůli chabosti angličtiny to nemá cenu hrát. takhle jsem hrál Mass Effect 2 jen jsem defakto odklikával a nic z toho. škoda

mmaatteess
mmaatteess #Z.M.R.D.I

Hra je paradni uzivam od 1.dne a 9 je na miste jen to chce zkousnout uvod cca 10h a pak to teprve zacina

lukasberoun
lukasberoun #ábíčko

Nemuzu se tehle hry nabazit,pro me nejlespi dil serie

touchmud
touchmud #made4game
👍4

Hru jsem před vydáním moc nesledoval a byl trochu skeptický, ale na základě pozitivní recenzí jsem neodolal a DA:I pořídil. Hrozně mile mě překvapilo jak je hra rozhlehlá. Už žádné koridory omezené plůtky. Navíc oproti šedivému druhému dílu celý svět Thedas nádherně rozkvetl a autoři na PS4 předvádějí nádherné krajiny, kterými je i jen radost chodit. Navíc hra opravdu hodně rozsáhlá a zatímco se mi herní čas blíží 50h, zdá se mi, že se příběh teprve rozjíždí. Navíc nikdo vám neříká co dělat a je jen na vás budete hrát. Zkrátka paráda. Další skvělý kousek od Bioware.

jovidash
👍1

Je to bomba[s7]

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍1

deonord : V recenzi to mas vse napsane [s14]

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍1

Je to paradni hra - hodne me to prekvapilo neco takoveho jsem necekal ... Dragon Age Inquisition [s7]

CeskyLev1886

Četl jsem, že úkoly jsou pořád jen na jedno brdo - "zabij a přines". Je to pravda? Případně kdo hrál hru, jak je na tom ovládání? Hrál jsem první Dragon Age na PC a tam je to vše v jedné spodní liště, takže relativně přehledné.

Banan
👎2
👍1

takhle hraji všechny hry, už jsem se s tím naučil žít. Nebudu mít pocity z rozhodování, ale alespoň si užiji nádherný svět plný úkolů

Kachlo
Kachlo #BOSS
👍4

Bananek: Docela jo, úkoly pochopíš, ale to je tak vše, žádnou radost z rozhodování a příběhu mít nebudeš. Je to ukecaná hra.

Banan
👍2

Bez znalosti cizího jazyka, je problém tuto hru hrát ?

CaJTeeKaNee
👍2

Líbila by se mi taková hra s prostředím z LOTRA, prostě aby byla ve hře celá středozem. Pořádnej příběh, který by se prolínal se spoustou postav z LOTRA a ty postavy by tam nepůsobily samoúčelně.

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍1

Pěkná recenze, rozhodně se na hru těším a až bude čas, s radostí se na ní vrhnu. :) Hlavně mám radost z toho, že volby ve hře mají ještě větší váhu, jak v minulých dílech. Na původním Dragon Age se mi líbilo jak na různé volby reagovaly postavy v partě a kolikrát kvůli nim vedly zajímavé dialogy.

PerkeleSensei
👍1

Super recenzia :) Tusil som, ze to bude super hra :) Tak to vyzera ze si to asi behom tohto tyzdna skocim kupit :)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články