Konzolista.cz

Darksiders 2

recenzepondělí 3. září 2012Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Darksiders 2
První Darksiders nebyl zrovna očekávanou hrou, za což se trochu přičinil i vydavatel THQ, který mu přichystal jen minimální marketingovou podporu. Když ale doputoval na pulty obchodů, Válka zaútočila na hráče nevídanou silou a mnozí tento mix sérií The Legend of Zelda a God of War považují za jeden z nejlepších videoherních zážitků. Není divu, že druhý díl má úplně jinou podporu od vydavatele, takže už několik měsíců jsme masírováni trailery a dalším materiálem, který nám má připomenout, že po Válce si tentokrát zahrajeme za samotnou Smrt.
Pokud jste hráli první díl, budete hned od první minuty v obraze. Válka je pryč, přičemž na scénu přichází druhý jezdec – Smrt, který musí spasit lidstvo i Válku. Prakticky nic jiného ani vědět nemusíte, protože příběh o boji mezi Anděly a Démony je po této stránce hodně jednoduchý, takže si jdete od začátku do konce za svým cílem, který vám občas zpestří svými řečmi nejrůznější NPC postavy. Aby se vám občas příběh připomenul a o kousek posunul, spustí se nějaký ten filmeček, většinou složený z kreslených obrázků. Jestliže hledáte akční hru s propracovaným příběhem plným zvratů, zde jste na špatné adrese, ale vše vám Darksiders 2 vynahradí svoji hratelností. Pokud půjdete čistě po hlavní dějové lince a na plnění vedlejších úkolů se vykašlete, čeká vás zhruba dvacet hodin hraní na střední obtížnost, což je rozhodně velký nadstandard. S každým dalším úkolem nebo aktivitou se samozřejmě hraní prodlouží, navíc vývojáři slibují do budoucna další obsah skrze DLC. Darksiders 2 rozhodně není nějak originální hrou, protože řadu prvků, které se tu objeví, jste jistě viděli v jiných hrách. Co už jste ale vidět nemohli, je takto chutné promíchání. Po prvních několika desítkách minut se před vámi otevře velký svět, v němž budete plnit řadu úkolů, které většinou dostáváte od NPC postav, s nimiž čas od času prohodíte řeč. Svět Darksiders 2 je moc pěkný a některé scenérie doslova vyrážejí dech. Prostředí je navíc dost různorodě, takže si udržuje čerstvost od začátku do konce, stejně tak jako další herní prvky. U takto dlouhých her se kolikrát naučíte a vidíte vše v první polovině, zatímco v té druhé se už jen recykluje, ale to rozhodně není případ Darksiders 2, který dokáže překvapovat i v poslední čtvrtině. Po světě se pohybujete rychle díky koni, kterého si rychle přivoláte stisknutím L1+R1 (LB+RB na Xboxu 360). Přesto jsou některé vzdálenosti obrovské, takže vývojáři povolují i rychlé cestování přes mapu, čímž si ušetříte množství času. Toto cestování se i doporučuje, protože svět zrovna nemá mnoho míst, kam byste se mohli podívat. Jen je občas rozmístěná truhla, skrývající nové zbraně a peníze. Nic víc. V základu se jedná o klasickou hack-n-slash řežbu, protože kosou sekáte do přibíhajících potvor, kterých je v některých pasážích velké množství. Bojový systém je jednoduchý na zvládnutí, ale dají se naučit i silná a zajímavá komba, která mají nejenom zničující efekt na protivníky, ale i se na jejich provádění dobře dívá. Většina základních protivníků nepředstavuje pro Smrt větší problém a ani pro vás, takže těmito pasážemi budete procházet bez větších problémů. Jen co může občas pokazit dobře rozjetý souboj, je kamera. Ta se v některých situacích chová dost podivně a zasloužila by ještě vyladit. Když už zemřete, hra má docela inteligentní systém checkpointů, takže většinou opakujete jen danou místnost. Daleko zábavnější jsou souboje s bossy, kteří se před Smrtí rozhodně nerozklepou, a jejich poražení mnohdy vyžaduje nějakou tu fintu. Ne vždy je přemůžete hrubou silou, navíc někteří vyrostli do obrovské výšky, takže si užijete spoustu epických bitev. Za každého zabitého protivníka dostáváte body, za které poté levelujete a můžete si tak vylepšovat aktivní schopnosti, které využijete hlavně v boji. Počet bodů pro tyto schopnosti se hodně odvíjí podle toho, jak moc plníte vedlejší úkoly, ale i když půjdete převážně jen po hlavní dějové lince, což byl i můj případ, rozhodně hra nebude nehratelná, takže nebudete muset několik hodin zabíjet další protivníky, aby obtížnost klesla po dosažení dalšího levelu. Pasivní dovednosti si vylepšujete jen za sbírání nových zbraní, zbroje případně amuletů. Z potvor padá docela dost věcí, takže je není ani nutné kupovat u obchodníků, kteří ale občas nabídnout nějakou tu užitečnou věcičku, která vám zvýší třeba život nebo odolnost vůči různým živlům. Soubojů s nepřáteli si užijete docela dost, ale na nich Darksiders 2 nestojí. Po většinu hry totiž budete plnit v dungeonech různé hádanky, abyste třeba odemkli bránu, případně získali klíč. Hádanky jsou v první polovině docela jednoduché a nemáte u nich moc šanci zamrznout. To ve druhé polovině hádanky značně přitvrdí a kolikrát se mi stalo, že jsem u nějaké jen nevěřícně několik desítek minut přemýšlel. K řešení hádanek budete mít během hry i několik schopností, třeba rozdvojení, přivolávání přisluhovačů z řad duchů, anebo speciální portály, pro které se vývojáři inspirovali od kolegů z Valve. Každá prostorová hádanka, kterou budete během hry plnit, je trochu jiná, takže se ani zde nestane, že by hra začala nudit. K řešení hádanek neodmyslitelně patří i nejrůznější skákání na plošinky, případně překonávání říms. Tato část je tu docela omezena, protože skočit můžete jen na označená místa. Volnost tu nemáte, ale na druhou stranu tak nemusíte přemýšlet kam skočit. Když už se vám ale podaří, že skočíte špatně, nepředstavuje to problém, protože Smrt je v tomto případě nesmrtelná, takže se v okamžiku objeví na posledním pevném místě či římse. Vizuální stránka si nehraje na co nejvíce polygonů a dalších efektů, které na nás chrlí kdejaká hra, ale je stylizovaná a pěkně se na ní dívá. Ostatně jak hra vypadá, se můžete podívat všude kolem. Framerate po většinu hry je stabilní, ale najde se několik částí, kde je pokles hodně znatelný. Většinou se jedná o pasáže v poslední čtvrtině hry (testováno na Playstationu 3). Co mi vadilo daleko více, je nahrávání další lokace. Třeba když jedete na koni přes rozlehlou planinu, se najednou hra zasekne a chvilku musíte počkat, než se načte další část. Jinak nemám moc výtek. Naprosto fenomenální je poté u Darksiders 2 soundtrack, o který se postaral Jesper Kyd. Slyšel jsem už hodně soundtracků, tenhle je ale rozhodně jeden z nejlepších, který vás neustále nutí pokračovat a celou hru si maximálně užívat. Povedený je i dabing všech postav, ale nejvíce samozřejmě zamrazí, když promluví hlavní protagonista. Na internetu se hodně mluví o nejrůznějších chybách, ale za celé hraní jsem narazil jen na jeden, u kterého jsem se musel vrátit k předchozímu checkpointu. Při tomto bugu mi zamrzl sloup na jednom místě, takže ho už nešlo přesunout. Také se mi jednou stalo, že jeden z pomocníků se zasekl u brány a nechtěl splnit příkaz, ale v tomto případě stačilo ho vyvolat znovu. Chyby Darksiders 2 rozhodně má, ale na to o jak rozsáhlou a dlouho hru jde, nejedná se o něco hrozného. Rozhodně jsou hry, které chyb obsahují o dost více. Přesto vývojáři slíbili, že se na všechny připomínky podívají a vydají v brzké době update. Vývojáři z Vigil Games nezklamali. Darksiders 2 je vynikající akční hra, která obsahuje propracovaný svět s nádhernými lokacemi, výborný bojový systém, epické souboje s bossy, propracované hádanky a nezapomenutelného hlavního hrdinu. K tomu všemu si připočtěte i nadprůměrnou herní dobu s velkou znovuhratelností a je tu hned jedna z nejlepších her nejenom tohoto roku, ale i této generace konzolí. Darksiders 2 prostě a jednoduše musíte mít.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (21)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
666bocjan666

podle ty hajtry a vzhledu hrdiny ta hra mela vyjit uz na PS2 a melo se to jmenovat Four horsemen of apocalypse , vydavatel byl taky napsanej THQ . . . ne ze by na tom jako zalezelo ja jen tak pro zajimavost [s6]

tomasmachr

Phlips : [s12] Flame na pískovém hřišti ?! [s6] aaaaale prosim Tě.. [s9]

Phlips

A jejda píchl jsem do vosího hnízda a vosičky se rojí...

tomasmachr: Tak za 1. Já jsem Darksiders ještě nekoupil! Za 2. Nevím z čeho jsi vydedukoval, že hraju jen na pc. A za 3. Upřímně nevím, co se do toho se*eš.[s12]

tomasmachr
👎1

Phlips : a o co Ti vlastně jde? [s6] Ta hra je jeden velkej bug, tak jak jsem se těšil po jedničce na dvojku .. se po dvojce už na trojku netěšim ... to že Tě baví hra bez pořádného příběhu, s chybama, přehannejma loadingama a občas nervy drásajícím ovládáním a krkolomnou kamerou a jako třešničku na dortu od prvního okamžiku až do konce uplně stejnyma věcma.. prosim Tě .. chápu že na PC asi není co jiného hrát ale já jsem na PS3jce zvyklej na ohodně lepší hry.

Phlips

Remdih: Dobře, jdu si klikat na myšku. Mel si svou dál...[s14]

Remdih

Phlips: Hm, tak proto má PC verze už 2 patche, že? Já nejsem smutnej, mně je to celkem fuk, jen není fér, když zaplatíš takový prachy, aby hra byla šmejd.. Co se týče cz titulků, tak ty jsou mi úplně ukradený - umím AJ, takže je nepotřebuju. Běž si v klidu klikat na myšičku a mě ignoruj.

P.S. Oni napsat, že je hra nedodělaná, nemůžou, krátili by si prodeje.

Phlips

Remdih: link THQ nikde nenapsalo, že je to hodně zmršená verze! To jenom ty si to namlouváš, abys nebyl smutnej z toho, že na konzolích je to zase nejhorší...a ještě bez cz titulků.

Remdih
👍1

Phlips: Kdybys uměl pořádně číst, pak bys věděl, že říkám, jak se vyjádřilo THQ a ne já, proto si svoje ucházení plynu nech pro sebe [s9]

tomasmachr

Mam PS3 Slima 320Gb.. Zamrani me trosku mrzi protoze u jine hry se mi to na staem Ps3 neetalo,.. Ze by zlata 80Gb? Jinak loading u tehle hry je take nevim o neco delsi nez byl byt. Do menu, prechod v menu, pri otvirani dveri.. A pritom se tyhle ukony deji v podstate porad.. To chce proste vypatchovat a bude to fajn..

Phlips
👎1

Remdih: Sic jsem tu hru ještě nekoupil, ale mám dojem, že ti trochu uchází, co je to "hodně zmršenej PC port". Co jsem četl a viděl, tak je to v pohodě až na nastavení detailů... Podívej se na pc verzi Dark Souls a pak můžeš něco psát o zmršeným pc portu. .-)

godycz
godycz #katana-san
👍3

mam 30 hodin nahrano. taky mi to 2x brutalne zamrzlo a mam slima, ale je fakt ze to dru i 9 hodin v kuse.

jinak SOUNDTRACK je FENOMENALNI hodne mi pripominal DIABLO, bohuzel na original OST nejsou vsechny skladby. treba ta hudba z DEATH TOMB tam neni.

jinak je to ZASADNI odklon od jednicky, ale me to vubec nevadi. !!!

@ remdich: presne jsem RGP a FANTASY fan a proto me ta hra vubec neprijde dlouha. klidne at je nekonecna :)

Remdih

tomasmachr: S tím zasekáváním se netrap, THQ se dokonce otevřeně omluvilo za hodně zmršenej PC port, různými technickými problémy trpí VŠECHNY verze. (viz fóra Darksiders 2), jinak i s tim Amalurem to cítím stejně, prvních 20 h naprostý nadšení, pak už jenom snaha to dohrát. S poslední větou souhlasím taky.

Nevím, kdyby hru trochu zkrátili a více odladili, byl bych hodně nadšenej. Takhle to byla jenom frustrace z technickejch problémů, nuda a zábava.

Jak říkám, je to věc názoru, ale chodit 10 h po jedný oblasti s pár nepřátelema a stejnejma dungeonama může bavit RPGčkáře-dungeonistu. Mám z týhle hry prostě rozporuplný pocity - chvílema jsem si říkal jaká je to pecka, pak na hru nadávám, že nějakým QA rozhodně neprošla a nudím se...

Shelby GT500
👍1

Nechci tady rozebírat všechny body proč se mi hra líbí a co mě na ní zase štve. Tak to srhnu v rychlosti první díl mě moc nechyt tak sem nečekal od dvojky žádný zázrak ale to co na mě hra vybalila mám odehráno 20 hodin a sem naprosto unešen proto dávám 9/10 a doufám že hra jen tak neskončí. Jen otázku mám pro někoho kdo to už dohrá. Právě sem dokončil misi na zemi a sem asi hodinu hraní za touto misí jak dlouhou hrací dobu ještě před sebou mám ? Díky a doufám že dost :-)

Kachlo
Kachlo #BOSS

tomasmachr: Jakou máš PS3? Já hru hrál na PS3 Slim a žádné zamrzání, hmm, jen ten pokles frameratu v poslední čtvrtině.

tomasmachr

Remdih: Já jsem hru zatím sice nedohrál dokonce .. jsem někde v zemi mrtvích a dostavam od každého naky ukol že musím nekde neco zabít či vypustit .. jak jsi prostě psal ve všem souhlasím .. Hra se mi na PS3 už asi 3x zasekla ( musel sem komlet resetovat - PS3 mam koupenou novou - stará už umřela nadobro :) .. mam nahrano nakych snad necelych 20hodin a nedokažu si představit že u toho vydržím jeste dalších 20 :D -... Bude to jak s Almalurem .. tam sem to dohral asi po 2ou mesících kdy jsem nahral pres 30 hodin nadšeně a pak už jen občasně z toho duvodu abych to proste dohrál .. Oproti jednicce hodně věcí navíc .. ale věcí které jsem snad ani nechtěl ..

oldman

To Remdih:No,vcelku musím souhlasit.Hru jsem dohrál za 41 hodin a užíval jsem si to.Co mě ale prudilo:

-loadingy mezi lokacemi,

-zamrzání hry(přímo při bossfightu opravdu super),

-level na zemi,kde je"stupid rescue mission"při níž máte najít 10 andělů a při níž nabíhají hordy nepřátel ala CoD.Tohle si opravdu mohli odpustit.Hře bych dal i navzdory tech.problémům 9/10,ale nakonec jen 8/10.Snad vyjde patch,který tohle všechno vyřeší,neb mě čeká New Game+.

Tak či tak byla hra pro mě velkým překvapením a hodně jsem se bavil,i přes výše zmiňované[s6]

Remdih
👍3
👎3

Zdravim,

obvykle tu nepřispívám, radši hraju [s14], ale u téhle hry udělám výjimku.

Nejdříve 2 základní informace: jsem velkým fanouškem jedničky a dvojku jsem včera dohrál. Tudiž to, co napíšu dál, je čistě moje OSOBNÍ zkušenost. Nikomu ji nevnucuju. *MINOR SPOILER WARNING* Když hra začínala, řekl jsem si, že jsou to Darksiders, jaký mám rád. Pak se hra přesunula do Forge lands, který se mi ze začátku dost líbily. Jenže pokud v jednom prostředí strávíte přes 10 hodin a hra má pro vás 5 druhů nepřátel a 3 bossy, nebudete z toho moc nadšeni. Navíc příběh, po tu dobu, co jste tu, vůbec nejede. Celá práce v tomto prostředí spočívá prakticky ve 3 úkolech. Pokud hrajete i vedlejší questy budete tu hnít dlouho a docela se to omrzí. Po těch přibližně 10 následuje posun v příběhu i prostředí.*(Nebudu zbytečně spoilovat)* Přichází podobné pocity jako u začátku Forge lands - nadšení a neokoukanost. Bohužel po delší době opět přichází pocit nudy (tohle prostředí je tak na 8 hodin) - málo druhů nepřátel a opakující se dungeony. A přichází to nejlepší - hra se POKAŽDÉ freezuje při otevírání Mysterious book. Tento quest není nic jiného než arénovka, která má 10 lvl. Já byl na levelu 6, poté už jsem nemohl vstoupit z důvodu PERMANENTNÍHO zamrzání. To skutečně vylepšuje atmosféru. Přeskočme o kus dále v příbehu i prostředích a já se koukám na sekvenci, kdy Smrt mluví, ale zvuk není, titulky také ne, dialog se krásně skipne a na konci pouze běháte, ale jak ve vakuu. Přichází delete posledního auto saveu. Nějak se to nakonec spraví (nemluvě o nezobrazování ovládacích prvků) a já mohu pokračovat. Poslední část hry je dobrá, dynamická, a i když se v ní vyšší výskyt technických problémů (tearing, padání framerate, výpadky zvuku), je nejlepší z celé (hry).

Shrnutí na závěr:

Problémů bylo více, například jsem vzal úkol, kde bylo nutné nasbírat jisté ingredience, následoval jsem tedy quest marker a ejhle, tohle prostředí už jsem dodělal v rámci příběhů, tudíž tam nic nebude (ani questový nepřátelé se nerespawnují). To ovšem zjistíte až potom, co tam dojdete. Ono zmiňované načítání je otravné (hra navíc běží bez možnosti instalace PS3), ale dá se na to zvyknout. Problém prvního prostředí je, že vypadá jak Kingdoms of Amalur. Kdo hrál, ví. Včetně bojového systému a lootu. Část příběhu se s ním také překrývá.

Klady: dobrá hudba, atmosféra, délka, pro někoho RPG možnosti

Zápory: velká míra neodladěnosti, jistá míra repetitivnosti zapříčiněná délkou, chudší podání příběhu oproti DS1.

Děkuji všem, kteří to přečetli celé. Celkově pro mě byla hra zklamáním [s13] a to hlavně z technického hlediska, kdy problémy bohužel převyšují klady. Nízká variabilita v rámci délky tomu také nepřidá. Škoda. Alespoň, že to poslední část hry a atmosféra to trochu zachránila. Dal bych asi 7/10 s přihlédnutím ke všem činitelům.

Jebedaiah
👍1

jirka6: souhlas [s14]

jirka6
👍1

Hru mám dohranou a musím říct, že je to skvělá hra a jedna z mála co jsem okamžitě po dohraní začal hrát znovu.GoW a Darksiders nejlepší rubačky.[s14]

Kachlo
Kachlo #BOSS
👍1

Rundas: Rádi bychom, ale vše záleží na místním distributorovi, jestli nám ji poskytne. Wii U konzoli budeme mít, takže se můžeš těšit na její recenzi a samozřejmě i recenze prvních her. Jestli mezi nimi bude i Darksiders 2, to nyní nedokážu odpovědět. Zájem ale máme. Vždy jsme chtěli připravit co nejvíce článků o přicházející konzoli. Nejlépe se to povedlo u 3DS, hlavně díky skvělé práci Conquestu. U Wii U by to mělo být podobné.

Rundas
👍2

Plánujete udělat i recenzi Wii U verze?

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články