Alien: Rogue Incursion Evolved Edition

Recenzovaná verze: PlayStation 5
Původní verzi jsme pro vás nerecenzovali, takže na Konzolistovi jde o premiérové setkání. Popravdě jsem se na Alien: Rogue Incursion docela těšil, protože pořádných stříleček podobného ražení mnoho není a hodně mě zajímalo, jaké novinky autoři do hry vnesou. Ještě než se vrhnu k samotné recenzi, tak mohu prozradit, že mě zklamala jakákoliv absence o jakoukoliv invenci.
Hru tak dostanete úplně stejnou, jako tomu bylo v případě VR. Hlavní hrdinkou je vojanda Zula Hendricks, která se dříve objevila v několika knihách a komiksech. Děj je vnořen mezi první a druhý film a na vaší cestě vám bude vypomáhat další otravný android Davids 01. Zula dostala zprávu od svého kolegy, že potřebuje pomoc na planetě Purdan. Hra tak začíná v momentě, kdy Zula s Davidsem přistávají, aby prozkoumali základnu společnosti Gemini Exoplanet Solutions.
Asi není třeba říkat, že přílet na Purdan nebyl úplně dobrou volbou a hlavní hrdinka toho už brzy začne litovat. První minuty jsou atmosferické a nečekaně brzy najdete i první známky života, jenom ne toho, který hledáte. Vetřelců je ve hře habaděj, možná bych někdy řekl až přespříliš. Pokud máte rádi hru Alien: Isolation, tak tu v Rogue Incursion nehledejte. Není to horor, ale čistokrevná jednoduchá střílečka. Navíc ne moc nápaditá a veskrze průměrná. A nezaujal mě ani zmíněný příběh, u něhož vývojáři recyklují řadu momentů z filmové ságy. Je to pěkné pomrknutí pro fanoušky, ale více než fanservis příběh nenabízí.
Hlavním problémem hry je skutečnost, že neumí budovat velké napětí, jako se to povedlo už stařičkému Alien: Resurrection nebo Alien vs. Predator, a téměř v pravidelných dávkách na vás vypustí smečku Alienů, které musíte zlikvidovat. Tím jakékoliv napětí zmizí a likvidace emzáků v prostředí připomínající Vetřelce režiséra Jamese Camerona se stane nudnou rutinou. Nejdříve jsem si myslel, že je to dané konkrétní místností, ale to byl velký omyl. Každou chvíli vylézají odněkud Alieni (chvilkami jsem si říkal, že mají putovní hnízdo, které chrlí jejich nekonečné zástupy), aby vás dostali, a poměrně rychle se toho přejíte. Nehledě na to, že u jedné rozvodné skříně jsem měl problém ji vůbec zprovoznit, protože Vetřelci lezli v obrovském množství.
Hra stojí na velice jednoduché a ploché hratelnosti, která je od začátku do konce naprosto stejná. Celkem budete mít na likvidaci Vetřelců k dispozici trojici zbraní - pistoli, brokovnici a pulzní pušku. Pak budete mít ve výbavě autogen, granáty, servisní klíč, datapad a detektor pohybu. Vše je věrně zpracované podle filmové předlohy, ať už jde o design či ozvučení. Veškerou výbavu objevíte postupně, jak se budete ponořovat hlouběji a hlouběji do “opuštěné” základny, která je Vetřelci doslova prolezlá. O střety s nimi tedy opravdu není nouze. Pokud chcete o hry jen bezduchou jednoduchou DOOMovku, asi jste na správné adrese, ale víc od ní rozhodně nečekejte.
Rogue Incursion vás kromě střílení po všem lezoucím nechá ještě prozkoumávat různé záznamy tamních pracovníků a občas budete řešit, jak správně připojit obvod k otevření dveří. Trochu neohrabané je tu ukládání hry, které probíhá na předem daných místech, což je někdy frustrující zejména proto, že občas je Alienů opravdu hodně a snadno vás na vyšší obtížnost zlikvidují.
Jenže to je vše, co hra nabízí. Ačkoliv jsem původní VR verzi nehrál, tak jsem si pro porovnání pustil nějaká videa z hraní a musím říct, že klasická verze nabízí poloviční zábavu. Ve VR je boj s Vetřelci o něco atmosféričtější, zvláště když musíte přesně zaměřovat a máte u toho ten správný pocit ze střelby. Každá zbraň se navíc chová trochu jinak a lze navíc interagovat s předměty kolem vás. To sice je zachováno i zde, ale je to úplně k ničemu a fakt mě nebaví házet nářadím po Vetřelcích s pomocí klasického ovladače. U VR verze bylo možné řadu nedostatků odpustit, a to i skutečnost, že jde o celkem standardní spíše průměrnou střílečku.
Dokončení hry vám napoprvé zabere okolo 8 hodin. Pokud však máte za sebou VR verzi a víte, co vás čeká a kde se co nachází, tak si troufnu říct, že po třech nebo čtyřech hodinách může být po všem. Není to mnoho a další obsah hra nenabízí. Autoři tak čistě přepracovali původní titul pro standardní herní zážitek, takže je nutné počítat i s tím, že jde pouze o první část dvoudílného příběhu. Kdy vyjde druhá část, to zatím oznámeno nebylo.
Pořád je tu sice solidní audiovizuál. Vizuálně je hra pěkná (vývojáři hru postavili na Unreal Enginu 5), rozhodně vypadá lépe jak před rokem vydaná VR verze, optimalizace je dobrá a hra jede za každou situaci v 60 snímcích, ozvučení je solidní a soundtrack slušný, ale obávám se, že díky absenci výraznějšího strachu bude pro mnoho fanoušků tento pokus spíše zklamáním.
Z Alien: Rogue Incursion se díky převodu do Evolved Edition ztratilo ono kouzlo, které měla hratelnost ve virtuální realitě. Takto jde o neuvěřitelně klišovitou a stereotypní střílečku, která vás omrzí po prvních dvou hodinách. Vetřelec to letos schytává na více frontách a tohle mě dost mrzí, protože solidní střílečku z tohoto světa bych si s chutí zahrál. Tahle to ale za mě bohužel rozhodně není.
Tvoje reakce na článek
Galerie












Komentáře (6)
Aha , takze odpad , jdeme dal
@⚖️dr_chaos⚖️: Skvělá hra, sequel, který by rozšířil mechaniky, bych si zahrál opravdu rád. Po pár misích už člověka nic nepřekvapí, což je škoda. Pár prvních hodin je to ultimátní Alien zážitek.
Já to fakt kurva nechápu.Vše maji nalajnované,nic nemusí vymýšlet a stejně se nenajde nikdo,kdo by udělal pořádnou hru s Alieny.Zlaté staré AvP o seriálu,se raději nebudu ani bavit.🤨
Škoda, že se to nepovedlo. Třeba takové The Persistence byl na PSVR takový nášup, že jsem to střihl na jeden zátah.
Mnohem radši Dark Descent 2 než tohle...
Tak to se dalo čekat. A ono ani v tom VR to není nějaký extra hit. Třeba metro mě bavilo mnohem víc.