Konzolista.cz

Splinter Cell Conviction

previewčtvrtek 11. června 2009Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Splinter Cell Conviction
Herní série Tom Clancy´s Splinter Cell se stala v uplynulých letech velkým fenoménem, který soupeřil i s jedničkou stealth akcí, Metal Gear Solid sérií. Když byl zhruba před dvěma lety oznámen díl Tom Clancy´s Splinter Cell Conviction, každý byl unešen z toho, jak nový Sam Fischer vypadá a že se jedná o úplně jinou hru, než jsou fanoušci série zvyklí. Měl ovšem jednu vadu na kráse, která mu později zlomila vaz. Tou vadou byla až přílišná podobnost s jiným akčním hitem od UbiSoftu, Assassin´s Creed. UbiSoft tak hodil většinu do koše a začal od znova. Určité prvky sice zachoval, ale nyní se nám Sam Fischer představil v daleko poutavějším podání (už nevypadá jako bezdomovec, který několik týdnů nepoznal jídlo ani hygienu), než před dvěma lety. Pojďme se podívat, co nás na konci tohoto roku čeká.
Sára je mrtvá. To je první, co jsme uslyšeli z předváděčky nového dílu této populární série. Dcera Sama Fischera byla zabita sice už v předchozím díle, ale pořád tu je několik nevysvětlených věcí okolo její smrti. Když se v nich začne Sam Fischer hrabat, zjišťuje, že vše bylo jeden velký plán a podfuk od vládní agentury Third Echelon, pro kterou dříve pracoval. Nezbývá než vzít baťoh, do něj pistoli a vydat se na cestu za pomstou a zjištěním, kdo vlastně stojí za smrtí Sáry. Ačkoliv v novém Splinter Cellu už nebudeme spolupracovat s vládní agenturou Third Echelon, ale půjdeme jí po krku, bude se jednat pořád o tu starou známou stealth akci, navíc okořeněnou o nové prvky. Sam Fischer se sice už bude muset obejít bez nápovědy ve sluchátku a bez všemožných technických udělátek, ale protože si umí vždy a v každé situaci poradit, bude moci všechny udělátka nahradit za méně technické věci. To uvedeme rovnou na příkladu. V předchozích dílech jste mohli nepřátele za zavřenými dveřmi sledovat přes optický drát, nyní budete muset improvizovat. Jednou z improvizací je vzít do ruky kousek skla a pode dveřmi ho naklánět, aby Sam viděl, co se za dveřmi děje. Ze Sama se tak stává normální člověk a ne super voják, jak nám byl v předchozích dílech předhazován. Další novinkou ve Splinter Cell Conviction je Mark and Execute systém. Nyní se pokusíme vysvětlit, o co se vlastně jedná, protože jde o jednu z nejdůležitějších věcí v novém Splinter Cellu, která vám hodně ulehčí hraní. Vývojáři v Conviction opustili starý, ne moc záživný systém přestřelek, kdy jste museli čekat ve tmě, až se k vám oběť připlazí a vy jste ji mohli odstranit. Proto v UbiSoftu vytvořili Mark and Execute, který vám umožní v rychlosti zlikvidovat početnou skupinku nepřátel. Při schovávání se tak můžete označit nepřátele, které chcete zneškodnit. Vždy se nad nimi objeví barevný kroužek, přičemž podle barvy kroužku poznáte, jestli má Sam dobrý výhled na svoji oběť, nebo ji až tak dobře nevidí a musí počkat. Pokud máte dobrý výhled, stačí zmáčknout akční tlačítko a Sam nepřítele v tichosti odklidí z cesty. Mark and Execute je jakýsi automatický zaměřovací systém, kdy stačí označit nepřítele a Sam ho poté v rychlosti zaměří. Už tak nebudete muset zdlouhavě zaměřovat, abyste se poté stejně netrefili a nepřítel spustil alarm. Mark and Execute má kromě zpříjemnění hraní i jinou úlohu. Má ze hry udělat daleko intenzivnější a rychlejší zážitek, což při použití starého systému prostě nešlo. Sam Fischer pomocí Mark and Execute může zamířit i víc nepřátel najednou, přičemž počet, který můžete zaměřit, je dán vaší zbraní. Je tak jasné, že třeba pistolí zaměříte nepřátel méně než třeba se samopalem. Na konec ještě zmíníme, že Mark and Execute systém nezaměřuje pouze živé cíle. Zaměřit můžete miny, ale i světla, která poté v rychlosti odstraníte. Právě hra světel a stínů bude velmi důležitá, a protože se jedná pořád o stealth, převážně budete muset misi dokončit nezpozorováni, jinak se může stát, že nepřítel spustí alarm a vy budete v koncích. Aby vás nepřítel jen tak lehce neporazil, má hráči pomoci další novinka, kterou vývojáři nazývají Last Known Position. Každý nepřítel, který vás zahlédne, bude pochopitelně pálit do míst vašeho úkrytu. Pokud je ale tma, můžete se nepozorovaně přesunout, přičemž na místě, ve kterém jste se nyní nacházeli, se udělá bílá silueta vaší postavy. Poté přesně vidíte, kam nepřítel míří a jakého místa si všímá. Díky tomu ho můžete lehce oběhnout a zneškodnit. UbiSoft si dále dal velkou práci se souboji na blízkou vzdálenost. Už tak nebudete mlátit nepřátele loktem, abyste je omráčili, ale na teroristy se prostě musí jít tvrději. Proto vývojáři do hry zakomponovali Krav Maga bojový systém, který umožní Samovi lámat ruce a mlátit s hlavou nepřítele o zeď (po nárazu zůstane krvavá stopa). To vše přitom bude velmi jednoduché na provedení, protože postačí zmáčknout jen jedno akční tlačítko. O ostatní se už postavička Sama Fischera postará sama. Další novinkou ve Splinter Cell Conviction je jakýsi projektor, který bude během hry sloužit místo navigace. Jak budete procházet jednotlivé levely, vždy se vám na zdech objeví nápisy, ale i vzpomínky, které vám pomůžou v následující misi. Kromě poutavé hry pro jednoho hráče nebude ve hře chybět ani multiplayerový režim, na kterém si v UbiSoftu také velmi zakládají. Vývojáři tak vytvořili zbrusu nové herní módy, které z této části udělají ještě zábavnější hru než kdy předtím. Do budoucna hodlají vývojáři pumpovat do hry i nové levely a možná i singleplayerové epizody pomocí DLC balíčků. O co přesně půjde, se teprve dozvíme. Tom Clancy´s Splinter Cell Conviction zatím vypadá na jednoho z adeptů na hru roku. Hráče by měl do děje vtáhnout rychlou akcí, vylepšeným stealth systémem a zbrusu novou hratelností. Vše má navíc vyšperkovávat skvělá audiovizuální stránka, díky níž si budeme připadat, jako když sledujeme nějaký hodně dobrý film. Tom Clancy´s Splinter Cell Conviction vychází exkluzivně na Xbox 360 koncem roku a už nyní se těšíme, až si ho budeme moci vyzkoušet.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (20)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.

kecy [s1]

Hujer71_CZE

Rofl :D XBOX 360 4EVER!! [s11]

Swat

bla bla bla :D:D:D... ale nie , robím si srandu :).

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.

ja už to seru.. na cokoli co já napíšu tak máš poslední slovo [s6] [s6] [s6] ještě naposled :) já mám microsoft rád xbox je fakt drsný jen ten net tam je na hovno a plno her od microsoft games je good jako třeba GOW, halo, mass efect atd... ale to že sebrali multiplatformní hru mi příjde skoro jako krádež a proto sem teď nasraný na microsoft

Swat

Tak prečo nadávaš na Microsoft? Nadávaj na Sony, lebo si nevie udržať hry.

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.

právě že nevíš [s14] já nejsem zaujatý proti xboxu ale představ si toto... určitě máš rád MGS takže třeba na ps1 sou už 2 díly a najednou třetí díl výjde jen na saturn nebo segu v té době jak si psal... už chápeš jak to myslím? scc by klidně mohl být i na ps3 UBISOFT není žádná firmy co dělá jen pro xbox jako třeba bungie ale dělá pro všechno a toto mě dosrává jak sviňa že scc výjde jen a pouze pro xbox..... už to docvaklo? [s6]

Swat

Viem ak osi to myslel, ale myslel si to blbo a zaujato :D:D:D

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.

dřž hubu [s6] [s6] jen rozdílné názory a on nepochopil jak sem to myslel [s6]

Hujer71_CZE

Hmmmm tak SWAT ti to pěkně natřel IMHeSI [s6] [s6] [s6] [s6] [s3]

Swat

1. Konkurencia za čias PSone bola, len si si ju asi nevšimol. V tej istej dobe ako bola PS1 mala svoju Konzolu na podobnej úrovni jak Sega tak Nintendo (tuším Sega Saturn a Nintendo 64).

2. Ty nemáš rád konkurenciu? Veď len vďaka konkurencii hráči získavajú skvelé exkluzivity a iné vymoženosti ktorých vývoj ženie dopredu len konkurenčný boj.

Tak ak chceš niečo nejak myslieť tak si o tom niečo zisti...

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.

to je jedno mi atari nikdy nepřišlo jako konzole nebo sega... jako jo hrál sem na tom ale sony přišlo z nečím fakt dobrým ty pokusi před tím byly dobré ale nebylo to ono a já vím že každý chce jen prachy ale přístup microsoftu se mi prostě nelíbí [s8] a to jak tu píšeš o tom atary sega a tak dál tak já sem mluvil o ps one a v té době to byla jediná herní platforma na kterou se vyráběly hry když nepočítám pc a žádná konkurence... tak to bylo myšleno

Swat

A Sony to urobilo hneď? Veď Atari bolo už dávno, Nintendo so Segou tiež boli mnoho rokov pred Sony, tak prečo Sony vtrhlo na trh s hrami? Asi malo rovnaký dôvod ako Microsoft- A to že toto odvetie sa krásne odvíja a vynáša čím ďalej tým viac. Myslíš že Sony za tým vidí niečo iné ako peniaze? Tie ružové bríle už si daj dole a pozeraj sa na vec priamo.

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.

tak jasne ale proč to neudělali hned.... v době kdy začal herní průmysl vydělavát velké prachy s příchodem ps2 si už tak zazobaný microsoft řekl že hce ještě víc... windowes jim nestačil a udělali si herní xbox který stal jen tak mimochodem za zlámanou grešli pak se začali objevovovat zvěsti o nové konzoli ps3 a microsoft narychlo udělal xbox 360 který se kvůli nenažrancům tolika lidem začal kazit a každý druhý měl red ring of dead a teprve xbox 360 elite to zlepšil

Swat

A Sony si v dobre PS1 nepovedalo že chce konzolu? Hovoríš blbosti, proste každý chce pre svoju konzolu to naj...

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.
👍1

ještě je snad pořád malá naděje že to výjde na playstationa ne? každý splinter na PS byl a tahle pecka nebude? však ubisoft příjde o kševt.... bestak za tím zase stojí ten svinský microsoft který se nenasytně žene za vším možným jen aby to nevyšlo na konkurentní ps3 v době kdy byla ps1 se vše dělalo na ní a nebyl problém ale jak si microsoft řekl že chce taky konzoli tak šlo plno věcí k hovnu :-(

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.
👍1

já budu tak nešťastný jak budu vědět že to výjde na 100% jen na xbox protože ho nemám a tak si tuhle gamesu nezahraju [s13] [s13] [s13] [s13] [s5]

Swat
👍1

SC bol vždy dobrý ale nikdy ma nevzal, tento však vyzerá špičkovo.

Kimi
Kimi #Z.M.R.D.I
👍1

Ty voe doufam,že to vyjde vypada to skvěle a Splinter cella jsem měl vždy rad!!!!!!!!!§

Fenix
👍1

Vy budete mit filmovej zazitek v Uncharted 2: Among Thieves a my s Samem ve Splinter celloj....takze si nemame co zavidet :) ... no tesim se na to papirove to zni hodne dobre ale uvidime jaka bude realita :)

Lukasneo
Lukasneo #GAMER
👍1

Sakra...............to vypadá skvěle ......závist kucí

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články