Konzolista.cz

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

previewpátek 15. listopadu 2013Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Metal Gear Solid je bezesporu velká videoherní legenda, která z jejího tvůrce, charismatického herního designéra Hideo Kojimy, udělala velkou hvězdu. Ačkoliv po čtvrtém dílu bylo prohlašováno, že už se jedná opravdu o poslední díl, nakonec je oznámen Metal Gear Solid 5, který je navíc rozdělen do dvou částí - Ground Zeroes a The Phantom Pain. Vydání té první se pomalu blíží, takže se na ní pojďme trochu blíže podívat.
Jak už je tak nějak zvykem, Hideo Kojima hodně informací o příběhu tají, i když fanoušci si tak nějak mohou domyslet, co se po dílu Peace Walker dělo. Ground Zeroes je prequel, který má jen lehce naťuknout příběh Metal Gear Solid 5 a uvést hráče do celkového dění. Zatím víme jen to, že hlavním hrdinou je opět fanoušky oblíbený Big Boss/Naked Snake (dabovat ho bude vůbec poprvé v sérii Kiefer Sutherland), který musí infiltrovat Camp Omega – kubánský zajatecký tábor. V něm jsou drženi rukojmí, kteří mají klíčové informace o Snakovi a jeho soukromé vojenské organizaci, kterou založil po Peace Walkeru se svým spojencem Kazem Millerem. Tyto informace, pokud by padly do nepovolaných rukou, mohou mít samozřejmě hodně negativní dopad na nově budovanou vojenskou organizaci. Více zatím nevíme, ale asi se dá očekávat, že Hideo Kojima v Ground Zeroes uvede do série i několik nových postav, kterým dá následně velký prostor ve velkém dílu. Několik z nich se ostatně objevilo v E3 traileru, ale většina z nich v Ground Zeroes nebude. Pro Metal Gear Solid 4 vytvořili vývojáři v Kojima Productions hodně specifický engine, šitý na míru konzoli Playstation 3, který následně bylo těžké portovat na ostatní platformy. Proto asi není překvapením, že pro potřeby Metal Gear Solid V vytvořili úplně nový engine FOX, který od začátku počítá s celou řadou platforem. Ostatně hra vychází nejen na současné konzole Playstation 3 a Xbox 360, ale také na next-gen konzole Playstation 4 a Xbox One. Na všech platformách by měla hra vypadat nádherně, na nových konzolích by měla běžet ve FULL HD a 60 fps, ale čistě vizuální prezentace samozřejmě není jedinou předností nového enginu. Vývojáři ho vytvořili hlavně za účelem otevřenosti světa a jeho velké rozlohy. Předchozí díly Metal Gear Solid se po většinu času odehrávaly ve stísněných prostorách nebo menších lokacích, které byly následně pospojovány skrze nahrávací obrazovky do jednoho celku. Nyní bychom ale měli mít před sebou jednu velkou otevřenou plochu, a bude jen na nás, jak k hraní přistoupíme, protože jak říká Hideo Kojima, budeme mít absolutní svobodu. Je samozřejmě otázkou, jak moc zase přehání nebo nepřehání, faktem ale je, že svět opravdu vypadá daleko otevřeněji.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes vyjde příští rok na disku i digitálně na Playstation 3 a Xbox 360, na next-gen konzolích Playstation 4 a Xbox One se zatím plánuje pouze vydání skrze digitální distribuci.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes bude zřejmě celý se odehrávat v táboře Camp Omega nebo jeho přilehlém okolí. I když tedy prostředí bude míň rozmanité, vývojáři slibují, že se dočkáme celé řady hlavních i vedlejších misí, které budeme muset plnit. Každá mise by měla být trochu jiná, hlavně ty vedlejší by měly hru do značné míry oživovat a dodávat ji novou šťávu. Jednou třeba bude nutné infiltrovat část tábora a najít důležité dokumenty, jindy zase bude Big Bos velet leteckému útoku, což zní rozhodně zajímavě. Systém misí je tak trochu přebrán z kapesních verzí Metal Gear Solid, který se ovšem hodně osvědčil, takže asi není důvod nevěřit, že by nefungoval na velké konzoli. Už z něho je také jasně patrné, že Hideo Kojima jde po hratelnosti možná více, než v předchozích dílech, ve kterých si mnozí stěžovali na přespříliš filmečků a málo herní doby. To by se tady mělo pochopitelně změnit, což je jen dobře. Na rozdíl od Peace Walkeru ovšem nebude možné nabírat do své jednotky nové členy, jen bude možné sem tam zachránit nějakého toho zajatce, pro něhož si přiletí následně vrtulník. Série Metal Gear Solid vždy hodně sázela na stealth způsob hraní, a zde by tomu nemělo být jinak. Pořád tak bude nutný opatrný průzkum okolí, k čemuž slouží řada věciček ve výbavě, ale také kompletně nová mapa, která ukazuje nepřátele i cíle v dané misi. Ve většině misí ovšem vývojáři dají hráči tak trochu na výběr. Stealth hraní je jedním ze způsobů, jak misi dokončit. Možností je pak vydat se klasickou akční cestou, i když ta má být o něco složitější, protože nepřátel je pochopitelně v táboře Camp Omega hodně, nic nemají darovat a spuštění alarmu tak může znamenat hodně velký problém. Vývojáři ovšem s akčnější hratelností trochu počítají, takže Snake má nyní spoustu nových možností v boji, který vychází z osvědčeného CQC systému, který se vůbec poprvé objevil v Metal Gear Solid 3. Pořád tak může jednoduše likvidovat protivníky na krátkou vzdálenost efektivními chvaty, nyní dokonce může porazit v jeden moment i více protivníků najednou, pokud stojí vedle sebe. CQC se samozřejmě hodí i pro vyslýchání vojáků (při přepadení vojáka bude možnost omráčit, zabít nebo vyslechnout), kteří mají kolikrát utrousit nějakou tu zajímavou informaci, kterou bude následně možné využít během hraní a k úspěšnému dokončení mise.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes vychází samostatně z jednoho důvodu. Vývoj The Phantom Pain bude trvat ještě docela dlouho (vydání 2015), takže Kojima nechtěl, aby museli fanoušci na nový díl čekat dalších několik měsíců.
Vývojáři se zaměřili i na krycí systém, který dnes v žádné podobné akční hře chybět nemůže, a podle toho, co jsme měli možnost vidět, funguje spolehlivě, ještě uvidíme, jak na tom bude po vlastním ohmatání. Na Metal Gear Solid V: Ground Zeroes je vidět, že je Hideo Kojima hodně ovlivněn moderními akčními hrami jako Uncharted nebo Gears of War, protože kompletně je přepracován po jejich vzoru i interface nebo výběr zbraní. I když si z nich bere inspiraci, nemusíte se ale bát, že by už Ground Zeroes nebyl Metal Gear Solidem. Pořád má hra pro sebe charakteristické prvky v hratelnosti. Hideo Kojima slibuje pro Ground Zeroes i využití druhé obrazovky, na níž by měla být mapa a další možnosti, bližší informace ale zatím nemáme, takže musíme počkat. Jaký způsob hraní si vybrat pro danou misi, bude hodně záležet i na tom, v jakých podmínkách bude Snake probíhat. Některé mise budou za denního světla, jiné za tmy, Hideo Kojima se svým týmem navíc slibuje, že na hratelnost bude mít velký vliv i počasí. On průzkum tábora v dešti nebo během nějaké té bouře určitě nebude nic příjemného, ale zase by tyto podmínky mohly dát větší výhodu hráčům, kteří preferují stealth hraní. Uvidíme. I když svět v Metal Gear Solid V: Ground Zeroes nebude tak otevřený, jako ve velkém The Phantom Pain, pořád bude mít velkou rozlohu. Překonávat tak vše pěšky by tak trvalo docela dlouho, proto se vývojáři rozhodli, že bude moci Snake i řídit třeba džíp. Jestli si bude moci vlézt i do jiných vozidel, případně třeba tanku, který se v gameplay ukázkách také objevil, zatím nevíme. Před několika hodinami bylo tak trochu podle očekávání oznámeno, že Metal Gear Solid V: Ground Zeroes nabídne na konzolích Playstation 3 a Playstation 4 exkluzivní obsah. Hideo Kojima před oznámením lákal na něco velkého, ale výsledné oznámení je nakonec o něco menší, i když pro mnohé fanoušky jistě příjemné. Hráči na Playstationu se mohou těšit na exkluzivní Déjà Vu misi, v níž se chopí Solida Snaka z prvního Metal Gear Solid, a budou s ním prozkoumávat základnu Omega. Ta se bude v této misi značně lišit, protože v ní budou chodit ikoničtí vojáci z prvního Metal Gear Solid, a dokonce bude mít mise i další charakteristické věci z nezapomenutelného dobrodružství na Shadow Moses, ať už je to třeba Hind D helicopters nebo některé postavy. Takovou třešničkou pak má být i soundtrack z původní hry. Jistě příjemný bonus. Hideo Kojima navíc na twitteru přísahal na Japonsko, že tato bonusová mise bude v základu, nejedná se tedy o DLC. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes bude pochopitelně jen začátek a nastíní příběh, který se pak rozvine v plnohodnotném dílu The Phantom Pain. Podle prvních informací a ukázek ze hry se můžeme těšit nejen na inovovanou hratelnost, která bude hodně sázet na otevřený herní svět, ale také výborné vizuální zpracování, o které se stará moderní engine FOX. Jestli všechny ty změny budou mít pozitivní dopad na posun série, se dozvíme začátkem příštího roku.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (18)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever

Kostík, otázka znela, či nás Kojima sklamal. Pri MGS a MGS3 je odpoveď nie, nesklamal. Pozri si moje hodnotenia. MGS z 1998 je u mňa najlepšia hra histórie a len sa smejem tým rebríčkom, kde neskončí na 1. mieste, ja osobne si neviem predstaviť čo môže byť dokonalejšie od toho. Jednu jedinú chybu by som na tej hre nenašiel. Dvojka bola troška slabší diel, ale stále kvalita no a trojka opäť pecka najväčšieho kalibru. Štvorka patrila medzi rozporulnejšie tituly a mnoho fanúšikov rozdelila. Ja som v tej polovici ktorú sklamala. Áno, je to láska.

charvisan

kostej: jo zklamal a nejsem sám a už vůbec ne na konzolistovi, druhej díl byl hodně slabej, díky bohu za vynikající trojku. čtyřka byla taková lepší než dvojka ale horší než trojka. Takže asi tak. Toto by byla diskuze donekonečna. Mě se líbí to a tobě zase ono ...

Lee_NR
Lee_NR #Furi ❤️

K MGS sérii som sa dostal pred 2-3 rokmi. Asi preto nevnímam zmeny tak ako dlhoroční fanúšikovia. Viem, že GZ prinesie zopár veľkých zmien, ale Kojimovi verím a viem, že sa pri tom budem baviť ako pri každom MGS.

MGS1 - takmer dokonalý, koniec bol na môj vkus trochu moc

MGS2 - pre mňa najlepší diel série (neukameňujte ma :D) preto, že to bol môj prvý MGS. minule som to znovu zapol a nestačil som sa čudovať ako veľmi som si hru pred pár rokmi užil a to som ani nevedel o čom sa občas bavili (hlavne udalosti z jednotky).

MGS3 - tejto hre sa nedá nič vytknúť. proste DOKONALOSŤ

MGS4 - z pomedzi ostatných dielov najakčnejší, no aj tak som sa snažil prejsť väčšinu hry na stealth. bossovia dobrý, no tím z trojky nesiahali ani po päty. najlepšie, čo bolo v tejto hre bol Act 4.

HDRcze
HDRcze #Games4Life
👍3

Tak nedalo mi to, musím se k tomu vyjádřit.

1) Open world. Toho se vůbec nebojte, Kojima ví, co dělá, ostatně podobně udělaný chtěl mít i MGS[s7][s7][s7], ale holt ho omezoval hardware PS2, tak to prostředí muselo bejt trochu očesaný s loadingy na každém kroku. Navíc MGS 1-3 byly ve své podstatě open-worldy, protože se tam člověk mohl courat po základnách, nemusel jít neustále přímo podle příběhu.

2) Dabér Snaka/Bosse. Ano, Hayterův hlas patří ke Snakům/Bossovi odjakživa, ale u lidí se hlas s věkem mění a tady mu bude už docela dost, už to není mladý cucák, ten Big Boss, už si něco prožil. Navíc si myslím že změna hlasu i musela bejt, SPOILER***************vždyt na konci MGS[s7][s7][s7][s7] měl Big Boss jinej hlas než Solid Snake******************SPOILER OVER. A hlavně, pozorně si poslechněte Sutherlanda v trailerech, na MGS[s7][s7][s7][s7][s7], myslím, že ve srovnání se změnou dabéra u Fischera z posledního Splinter Cellu hlas Sutherlanda k Bossovi sedí a zároven je i dost podobný Hayterovýmu hlasu. (Nejlepší hláška za MGS5 traileru, kde Sutherland ukázal, že na to má - "Kaz, I'm already a demon" :) )

3) Příliš akce. Jo, tu souhlasím, ale zase si myslím, že Kojima ví co dělá, protože to je nepsaný videoherní zákon, že MGS=Stealth. Tipuji, že od celého MGS[s7][s7][s7][s7][s7](GZ i PP) můžeme čekat 2 varianty.

Varianta 1 - Všechny akční prvky budou jen záležitost nastavení ve hře, člověk se bude moct navolit svůj postup, Stealth/Akce

Varianta 2 - GZ bude akčnější, tak jako vypadal v trailerech. To by bylo blbé, ale Kojima říkal, že mezi GZ a PP bude obří hranice (probuzení Bosse), kdy se celá hra změní a PP bude logicky tím pádem víc Stealth. Dávalo by to i smysl, když je GZ defacto jen kapitola v celém MGS[s7][s7][s7][s7][s7]: Phantom Pain. Navíc tuto variantu celkem potvrzuje fakt, že sme neviděli záběry z jiné verze, než GZ, o PP nebylo žádný pořádnější informativní video a taky o něm nevíme skoro nic.

4) Příběh - Není každý den posvícení a platí to i u Kojima-Senseie (Peace Walker). Možná nás zklame tím, že příběh nebude tak dobrý, jako u ostatních MGS, ale jako u Peace Walkera to bude i tak jeden z těch lepších příběhů ve hrach.

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍1

El_Scorpio: Prober se ! MGS 1 - nie :) MG2 - nic moc :) MGS3 nie :) MGS4 - 4 je taky katastrofa :) no a tvuj nazor na MGS5 uz zname :) ale stejne rikas ze tu seriji milujes .... :) zajmava laska :)

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON

martine : de vydet ze aspon ty vis vo co go :) Komentarum od toho slovaka co neumi napsat muj nick se muzu jen smat ...... jen jsem cekal kdy zas doleze a bude analizovat celou seriji :) Nevetsi hlaska od El_Scorpio : cituju " Kojima nas krmi srackama " pfffffffffff :) :) :)

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever
👎2

Kostík: nebo uz vas nekdy Kojima sklamal ?

MGS - nie

MGS 2 - Raiden, drvivá väčšina prestrihových scén nahradená codec rozhovormi, príliš prekombinovaný príbeh, recyklácia udalostí z MGS (síce s príbehovým "významom" ale aj tak)

MGS 3 - nie

MGS 4 - namiesto stealth samá akcia, mizerný dabing, debilní bossovia, trápny príbeh, takto môžem pokračovať ešte ďalej

MGS 5 - platené "demo", vyškrtnutie Haytera, opäť príliš akcie, je to už viac ako Splinter Cell než MGS

Kostík si zaslepený. Ja som obrovský Metal Gear Solid fanúšik a Solid Snake je môj hrdina, ale treba mať aj oči otvorené a nezožrať všetko čo Kojima hodí do placu. Nadávate na Nintendo fanúšikov, že Miyamoto im pridá do Mária 2 kocky a 1 hríbik a oni to ospevujú ako dokonalú revolučnú hru a vy ste takí istí. Kostík, ty si musíš uvedomiť, že to že nemáš žiadne nároky a slepo velebíš všetko od Kojimu, či dobré či zlé, tak našťastie sú aj náročnejší hráči ktorí majú kupodivu svoj názor, na tej sérii vyrastali a keď sa im niečo nepáči vedia to dať najavo a nedržia ticho hubu. A robia to preto, lebo tú sériu MILUJÚ!!

Kira_Sakuya
👍3

Kostej: my ale nenadáváme na MGS, že je to blbost... naopak třeba já patřím k naprostým fanouškům... MGS2 jsem hrál asi 10x... a proto třeba má kritika vůči tomuto dílu není z pozice hatera... ale zklamaného fanouška...

Velmi dobře to tu popisuje IMHeS... to co tu uvedl... jsou přesně věci, které ne lidi, kteří o této sérii nic neví, ale lidi, kteří to hrají od prvního dílu, děsí...

Já jsem pocedlý sérií FF... stačí říct FF a já padnu na kolena a začnu se klanit... pro mne je FF největší herní zážitek... přesto jsem se nespokojil s tím, že vydali VagrandStory2... pojmenovali to FF12 a čekali, že to budu brát, když to v názvu má FF... a FF13 je zase tak slabá FF, že se před ní také neskloním...

Je moho věcí, kterou hru mění... které odporují předchozím dílům... a kterých je třeba se bát... nehodnotím hru před vydáním... třeba bude zábavná... ale po každém dalším videu už přestávám vidět MGS...

Škorpion
Škorpion #PS5,PC
👍1

"Snejka" neopustím od PS1 ani omylem.Po Metal Gear Rising,který mě moc nenadchnul,bude MGS5 jistě opět nejen příběhová lahůdka

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍1
👎1

OMG :) But te vseci v klidu strachuj te se o jine znacky ne o MGS .... nebo uz vas nekdy Kojima sklamal ? ja myslim ze vzdy s prichodem noveho dilu MGS nam dal ze sebe to nejlepsi ..... napeti ,akce emoce a strhujici pribeh takovy byl kazdy dil MGS .... staci se kouknout na ty videa s MGS GZ a na gameplaye .... ja zadne pochyby nemam ..... V japonsku vyde limitka ..... jesi i unas tak je to narez :) pokud ne bude mi v klidu stacit digital .... mam mrte velkych her v digitalu..... dalsi vec MGS GZ je prvni cast a muzem jen dekovat Kojimovi ze to udelal na dve casti ( MGS GZ a MGS PP ) jinak by jsme si zahraly MGS5 az v 2015 .... Ja jsem rad ze to Kojima takhle udelal .... ten pribeh bude nadupany jako svine :) kdyz zabere skoro 2 hry ..... tesim se na to MGS GZ vypada uzasne , ale az vyde druha cast v 2015 tak to uz bude vazne neco . Kojima ukaze co umi ps4 jen se nebojte :)

charvisan

kostej: vono ale právě kvůli tomu to už není ten samej MGS, jak jsem psal jednou bojím se o podlehnutí modnimu trendu.

A to jsem MGS kurva fan! :) všechny díly vč. twin snake, kterej mi přišel suprovej a 2 PSP. Na psku otočeny nespočetněkrát :P Hideo je skvělej ale přehmátnout se může každy, věřím a doufám, že to bude suprovka ale sdělit obavy snad mohu. Počítám, že tyto řeči se nevedou jen na konzolistovi.

IMHeS
IMHeS #S.O.A.D.
👍1

Kostej-cz: Dejme tomu že lidi jsou spíše zaskočeni věcmi jako nahrazení Davida Haytera Kieferem Sutherlandem ...... věcmi jako auto uzdravováním nebo mě osobně velice nepěkně připadajícím HUD-em .... věcí jako že to bude rozděleno do dvou her které si budeš muset nakoupit zvlášť .... navíc budeš muset pravděpodobně řešit přechod mezi generacemi přičemž je možné že hra na next gen ani nevýjde v krabici ale pouze skrze digitální distribuci ............ celkově jsou to opodstatněné důvody k obavám. Uvidíme jak se to vyvine....... Mimochodem, líbí se mi že si budu moct zahrát misi z Shadow Moses island ale rozhodně bych uvítal kdybych si to mohl zahrát v plnohodnotném stylu a né se Snakem který je jak postavený z lega ( Jistě, vypadal tak kdysi a udělali z toho svůj styl .. viz sen Snejka ve čtverce.... ale i tak ..... chtěl bych vidět jak by snake vypadal s krátkýma vlasama v rozlišení takovém že bych mu mohl mačkat beďary .... snad příště :) )

Kostej-cz
Kostej-cz #HORIZON
👍3

Pecka nejvetsi [s7] At si na tomto vebu rika kazdy co chce .... myslim tim narazky na Kojimu a vynasenim soudu nad hrou ktera jeste nevysla ...slysim tu nazory typu - mam stoho obavy , open world je spatny tah , uz to neni MGS a dalsi nesmysly - coz je celkem husty mazec , ale co myslim ze tu nemusim hajit MGS seriji ktera ma miliony fanousku po celem svete - proti paru uzivatelu s konzolista :) MGS [s7]

Chris Redfield

Ground Zeroes je dle IGN plnohodnotny Peace Walker 2. [s7]

razi
razi #Ps4
👍6
👎2

Mám z tohoto dílu docela obavy

Kira_Sakuya

Mno husté Učko z toho udělali... naštěstí Učko mám rád...

Lee_NR
Lee_NR #Furi ❤️
👍1

Uspávačka, krabica a ide sa[s6] Nemôžem sa dočkať[s7]

HDRcze
HDRcze #Games4Life
👍6
👎1

Pro fanoušky a majitele next-gen konzolí je tohle povinnost, bude to určitě vysoce epický nářez.

MGS [s7][s7][s7][s7][s7] 4 LIFE

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články