Konzolista.cz

Metal Gear Solid: Peace Walker

previewstředa 30. září 2009Milan Doležal
Hlavní obrázek článku: Metal Gear Solid: Peace Walker
Dnes již legendární sérii jménem Metal Gear Solid jistě není třeba dlouze představovat. Příběh sice se čtvrtým dílem skončil, ale sága přesto obsahuje spoustu slepých míst, které potřebují vysvětlit. Jedním takovým místem je období mezi MGS3 a MG1, kdy se ze zelenáče Naked Snaka stal nemilosrdný vůdce Big Boss. A právě v tomto období se odehrává poslední oznámený díl s podtitulem Peace Walker, který Hideo Kojima představil na posledním E3. Fanoušci byli mile překvapeni a ihned začaly spekulace. Proč je na obrazovce více než jeden Big Boss či co znamená záhadné logo s lebkou. Spekulace o mnoho Big Bossech utichly až po GamesComu, na kterém byl představen nádherný gameplay trailer. Představa, že hra bude v co-operativním režimu vyvolala v každém, kdo trailer viděl, silný dojem. No a nyní tu máme Tokyo Game Show.
Již několik dní před ním bylo známo, že na něm bude možné stáhnout si demoverzi. Ale to, zda se dostane oficiálně i mimo TGS, již bylo spornější. Naštěstí byli ale hoši z Kojima Productions štědří a uveřejnili na internetu spolu s trailerem (který jsem mimochodem neviděl kvůli spoilerům) tříúrovňové demo. Na samotném TGS pak exkluzivně čtyřúrovňové demo, které se ale ven nedostalo. Pro fanouška této série je demo povinnost, pro náhodného kolemjdoucího určitě zajímavá zkušenost. Jediné mínus je, že je demo pouze v japonštině. Ale co by fanoušek pro sérii neudělal, že? Nyní se tedy dostáváme k samotnému demu. Začínáte na pláži, kde se učíte ovládat hru. Na poměry PSP je ovládání opravdu jednoduché a přitom obsáhlé. V menu pak máte možnost přehození ovládání do stylu, který je znám z Portable Ops. Ale jelikož je vše v Japonštině, tak to přehození chce hodně trpělivosti. Překvapujícím prvkem ovládání je, že při přitisknutí se ke zdi či zalehnutí na zem se nemůžete pohybovat, jako tomu bylo v předchozích dílech. Pravda, museli byste mít gumové prsty, abyste to zvládli, ale i tak to trochu zamrzí. Naštěstí jsou obě možnosti kompenzovány jinými. Přitisknutí ke zdi totiž můžete zaostřit na nepřátele, aniž byste je museli pracně hledat a místo zalehnutí se můžete pohybovat přikrčení (jako tomu bylo v MGS4), což je mnohem rychlejší. Po splnění každé mise dostanete známku, a pokud získáte „A” nebo „S”, nabídne se vám možnost uložení obrázku na paměťovou kartu. Poté se dostanete do intermission, kde si vyberete další misi, kterou chcete hrát, a také výbavu, kterou bude Big Boss mít u sebe. Druhou a třetí misi pak máte možnost hrát i se svými kamarády, v demu pouze přes ad-hoc. A třetí úroveň, pokud chcete získat lepší známku než „B”, to dokonce skoro vyžaduje. Osobně jsem bohužel možnost co-op multiplayeru hrát neměl, ale hra je pro to přesně dělaná, takže vězte, že je o co stát. Pokud si říkáte, zda bude na jedné obrazovce dva a více Big Bossů, jako tomu bylo v GC traileru, tak Vás můžu ihned odpovědět. Ostatní Big Bossové se zobrazují jako vojáci v maskách, a tak každý vidí jako Big Bosse pouze toho svého. Když se zaměříme na každou misi důkladněji, tak v první úrovni máte za úkol se dostat přes džungli do určité lokace. Nic náročného. To druhá mise už je poněkud komplikovanější. Musíte se dostat do lokace s jakousi „pevností” a tu celou pročistit od nepřátel. No a ve třetí části pak musíte zničit tank, což není snadné, když po jeho boku stojí ještě další čtyři vojáci. Třetí úroveň je, jak jsem již výše zmínil, pro multiplayer přesně jako vyšitá. Co se příběhu týče, hra se odehrává mezi Metal Gear Solid Portable Ops a prvním Metal Gearem pro MSX v roce 1974 na Costa Rice a už teď víme, že se zde setkáme se spoustou starých známých. Nerad bych vyzrazoval něco předem, protože doporučuji se všem informacím týkajích se příběhu vyhýbat. Protože jak všichni víte, Metal Gear Solid je nejlepší, když o něm nic nevíme, že? Co tedy dodat závěrem? Tohle demo musí mít každý, kdo je alespoň trochu příznivcem série. Ale ani těm, kteří hru absolutně neznají, hra neuškodí. Velkým pozitivem je kooperativní režim. Co ale hře vytknout? Určitě by bylo lepší, kdyby loadingy netrvaly takhle dlouho. Na druhou stranu, máme nejlepší grafické zpracování, co na PSP najdeme, takže tohle by se dalo odpustit. Dalším neduhem je nemožnost zapauzovat hru, ale i to je vykoupeno možností skvělého kooperativního multiplayeru. Určitě se máme na co těšit. Hideo Kojima, byť jen v demu, opět ukázal, že je mistrem ve svém oboru. Teď už musíme jen čekat na vydání finální verze hry, které je stanoveno na příští rok. Snad tedy nebudou žádné odklady.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (6)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Sol!d_Sn@k3
Sol!d_Sn@k3 #MGS fan

Conan: Určitě si ho zahraj. Stojí to za to. Kdybys nevěděl jak to zprovoznit aniž bys musel instalovat OFW, tak návod najdeš na link

ConanVJ
ConanVJ #P3D BEST!!
👍1

Díky za nové info. Sem rád, že se vysvětlilo to s těmi 4 Big Bossy. Určitě se pokusim demo sehnat :)

Nokato
Nokato #PS4 Pro
👍1

Tak to s těma Big Bossema mě překvapilo. [s14] Fakt jsem nečekal, že Kojima udělá takovouhle fintu a po mapě bude na jedné obrazovce běhat vždy jen jeden Big Boss. Smekám! [s6]

Sol!d_Sn@k3
Sol!d_Sn@k3 #MGS fan
👍1

Tak pokud jsi hrál demo, tak nechápu, proč jsi tohle četl. Tohle je takové shrnutí toho dema.

Jenik: No plazit se sice nejde, ale stejně se to ani v MGS4 moc nevyužívalo díky přikrečené chůzi. Prostě to ztratilo význam. I když zalehnout se dá.

JENIK182
JENIK182 #VŠB-TUO
👍1

No na PW se těším i když vím že si ho pravděpodobně nikdy nezahraju ... jen mě teda příjde divné že se nejde plížit ... MGS bez plížení po zemi je jak Nathan Drake bez baby [s14] [s14]

Paradise
Paradise #MGO <3
👍1

čekal jsem něco delšího, nic co bych o hře nevěděl [s13]

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články