Metal Gear Solid: Ground Zeroes

preview  25
Martin Šmíd, 2. 9. 2012 1:30
Série Metal Gear Solid měla a ještě stále má velký vliv na videoherní průmysl. Díky ní třeba vznikl stealth žánr a rovněž se začalo více dbát na propracovaný příběh. Ten nebyl v prvních hrách třeba, navíc Hideo Kojima nyní na twitteru vzpomněl na své začátku, když chtěl peníze, aby mohl napsat scénář, tehdejší šéf Konami jenom zakroutil hlavou a řekl, že příběh není vůbec důležitý, takže nedostal nic. Hodně se spletl. Nyní přichází nové veledílo od Hideo Kojimy, který ho nejenom režíruje, ale i napsal scénář a rozhoduje i o herních mechanismech. A že už není možné Metal Gear Solid sérii posunout dál? Ale kdeže.

Když Hideo Kojima dokončil Metal Gear Solid 4 a posléze i PSPčkový Peace Walker, zamknul se v pracovně a začal psát úplně nový projekt, který měl být úplně odlišný od toho, na čem doposud pracoval. Ledacos naznačila prezentace Fox enginu, který dokáže i na dnešní konzole přinést detailní otevřený svět. Ano, Ground Zeroes je hra určená pro současnou generaci konzolí, ačkoliv Fox engine byl vytvářen i pro next-gen systémy. Každý od té doby čekal nějakou novou značku, ale tento týden Hideo Kojima znovu překvapil, když oznámil nový díl Metal Gear Solid s podtitulem Ground Zeroes. Pro někoho možná trochu zklamání, ale když se na něj podíváme blíže, opravdu je o dost odlišný od předchozích dílů a prakticky se jedná o nový směr, kterým se může série do budoucna ubírat, jak ostatně prohlásil sám Kojima. Jen pro upřesnění na začátek, Ground Zeroes není v žádném případě Metal Gear Solid 5, ale jde o jeho prologue, čímž Kojima naznačil, že už má i plán pro regulérní pokračování.

Z první prezentace máme navíc veskrze pozitivní dojmy, protože zvláště to, co zvládne nový engine vymáčknout ze současného hardwaru, je opravdu něco nevídaného. Celá ukázka se nese v duchu prezentace Fox enginu, a proč ne, když zvládá spoustu inovativních efektů, o kterých si konkurence může nechat jenom zdát. Textury ve vysokém rozlišení, perfektní nasvícení, vynikající efekty deště, to je jenom začátek. Najdeme tu i odlesky v louži či v brýlích, vrcholem je pak průsvitné oblečení, které umí z dosavadních enginů pouze Fox, a to na hardwaru, který už mnozí odepisují a stěžují si, že potřebují nové konzole, aby mohli vytvořit lepší hry. Hideo Kojima jim nyní jasně ukázal, že vše jde, jen se musí chtít. Několik let vývoje a optimalizace na současný hardware je prostě znát.

Hideo Kojima vždy říkal, že v Metal Gear Solid 4 ukončil příběh Solida Snaka, a jak to nyní vypadá, už se k němu vracet nehodlá. Solid Snake je minulostí, ale třeba se někdy dozvíme, jak to s ním vůbec dopadlo, dobře ale asi ne. Těžko říci, kdo je v posledních letech pro sérii Metal Gear Solid větší ikonou, jestli Solid Snake nebo jeho otec Big Boss, kterého si fanoušci za poslední roky hodně oblíbili a sám Hideo Kojima se k němu neustále vrací, a vrátí se k němu i v Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Jde o hodně zajímavou postavu, která ukrývá další doposud nevyřčené zápletky. Příběh Ground Zeroes se má podle všeho odehrávat pět let po událostech v Peace Walkeru, což si jde všimnout i ze stáří hlavního protagonisty. Snake zestárnul a jdou vidět prošedivělé vousy a vlasy. Každopádně jde ale usoudit, že po fyzické stránce na tom není zrovna nejhůře, takže pořád je ten nejlepší, kdo by měl infiltrovat nepřátelské základny.

První trailer toho zrovna moc neprozradil, Hideo Kojima si jakékoliv informace o příběhu střeží. Bylo ale vidět, že Snake se pokouší infiltrovat základnu Camp Omega, na které jsou drženi staří známí z Peace Walkeru - Paz Ortega Andrade a Chico. Jejich úloha v Ground Zeroes je zatím nejasná, ale zřejmě strkali nos tam, kam neměli, takže proto nyní musejí čekat na záchranu. Snake od minula nezapomněl nic ze svého umění, takže pořád se umí plížit a být pro nepřátele téměř neviditelným, ale když už dojde na akci, umí si také bleskově poradit. Podle ukázky, se Snake naučil i řídit džíp a rovněž si dokáže přivolat helikoptéru. Ta slouží jako prostředek k přepravě do misí a z misí zpět na základnu.

Z prezentovaného levelu se může zdát, že jde o klasický Metal Gear Solid – spousta filmečků, rozhovory a až poté gameplay. Hideo Kojima ovšem slibuje značně otevřenější herní svět, čímž může myslet hlavně obří levely, které nebudou přerušovány obrazovkami při vstupu do nové lokace, jako tomu bylo doposud. Jak to ale Kojima přesně myslí, se můžeme nyní jenom dohadovat. Je ale docela pravděpodobné, že tu budou přítomny mechanismy z Peace Walkeru, že si budeme budovat vlastní základu, ale je jasné, že vše jsou to pouze naše dohady, protože nic více, než 11 minut dlouhý trailer, zatím nemáme. Každopádně je vidět, že by měli být všichni fanoušci Metal Gear Solid série spokojeni. Dočkají se velké Metal Gear Solid, na kterou už několik let netrpělivě čekají.

Stačilo 11 minut a Metal Gear Solid: Ground Zeroes si musel získat všechny hráče. Nejen vizuální stránkou, která je dech beroucí, ale i faktem, že přinese novou kapitolu ze života jednoho z největších videoherních hrdinů – Big Bosse. To bychom měli první pohled, ale v následujících týdnech a měsících přineseme další podrobné informace a rozbory. Metal Gear Solid: Ground Zeroes vyjde na konzole Playstation 3 a Xbox 360.

Pokud byste měli nějaké další postřehy z traileru, určitě se s nimi podělte. Pod článkem naleznete prodloužený trailer s gameplay záběry.

Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes

ps4ps3x360xone
Konami, Kojima Productions
Datum vydání hry:
20. 3. 2014
KARTA HRY
8/10

Komentáře