Konzolista.cz

Kingdom Come: Deliverance

previewstředa 22. ledna 2014Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Kingdom Come: Deliverance
Když bylo před zhruba dvěma lety založeno Warhorse Studios, zavládlo mezi českými hráči celkem velké nadšení. Není se čemu divit, když v něm pracují samí zkušení vývojáři, které navíc vede Daniel Vávra. Ten se v minulosti postaral o dost možná zatím nejlepší českou hru, kterou je pochopitelně Mafia. Hned během založení studia bylo oznámeno, že se bude připravovat velké husitské RPG pro konzole nové generace. To je ale už docela dlouho, až před koncem minulého roku jsme se dozvěděli, že se bude jmenovat Kingdom Come: Deliverance, no a dnes bylo kompletně odhaleno.
Ačkoliv se na Kingdom Come: Deliverance pracuje nějaké dva roky, určitě jeho první obrysy musely vzniknout daleko dříve. To bylo vidět už během prvního oznámení, kdy se mluvilo především o husitství, ale jenom o něm hra samozřejmě není. Vývojáři sázejí především na historické události a celkově historii, chtějí vytvořit hru, v níž nebudou žádní draci, kouzelníci a další fantasy bytosti, které na nás skáčou ze skoro každé druhé hry. „Snažíme se spojit herní mechaniky a svobodu Skyrimu, zasazení Mount & Blade, vyprávění Zaklínače a bojový systém Dark Souls do jednoho balení,“ říká Daniel Vávra. Ambice určitě velké, ale může to vše být i zábavné? Vývojáři věří, že to tak bude, a popravdě, z prvních ukázek to vypadá vážně moc pěkně. Příběh zatím byl jen nastíněn, takže zatím těžko usuzovat, jaký nakonec bude. Daniel Vávra má za sebou Mafii, takže věříme, že scénář bude stejně kvalitní. Každopádně nyní víme, že vše se odehrává na začátku patnáctého stolení, v době, kdy Zikmund přijede do Čech a začne občanská válka, zatímco Václav IV je vězněn ve Vídni. Hlavním hrdinou v této době je syn kováře, jehož vesnice bude hned na začátku vypálena. On jediný přežil díky jedné dívce, která se o něj následně starala. Hrdina se následně musí popasovat z nově vzniklou situací. Více zatím o příběhu nevíme, nevíme ani, jakou motivaci hlavní hrdina bude následně mít, jaký je jeho vztah k boji, nic. To je ale samozřejmě nyní vedlejší, a možná je to i dobře, že vývojáři zatím moc o příběhu neprozrazují. K příběhu jen doplníme, že původně se počítalo s tím, že hra vyjde jako jeden celek, nabídne desítky hodin zábavy, ale z tohoto plánu nakonec sešlo z důvodu, o kterém se rozepíšeme v posledním odstavci. V současnosti tak vývojáři plánují, že vše rozdělí na tři části, každá bude mít zhruba třicet hodin. To samozřejmě není málo, zvláště když to srovnáme s ostatními hrami. Ve hře nemají být jen hlavní úkoly, abyste ji dohráli, ale i spousta vedlejšího obsahu. Zajímavě zní, že každá část má jít hrát samostatně, takže nebude třeba vlastnit tu předchozí, i když samozřejmě příběhově na sebe navazovat budou. Už během oznámení Kingdom Come: Deliverance nám bylo řečeno, že se jedná o rozsáhlou hru v otevřeném světě, ve které bude několik měst, vesničky a další místa, která budou čekat na prozkoumání. Lokace se zdají z prvních ukázek rozmanité, docela reálně vypadající, a je na nich vidět, že vývojáři přemýšlejí dost jinak, než je běžné, a pokud budeme mluvit za sebe, nám se tento přístup hodně líbí. V ukázce byla ukázána vesnička, která se nachází poblíž města Rataje Hrazené (Rataje nad Sázavou), které bylo zpracováno podle skutečnosti. Vývojáři spolupracují s historiky a dalšími odborníky, aby vše bylo věrně zpracované do nejmenších detailů. Výsledek se zdá být z videí a obrázků opravdu dobře. Navíc městečka a vesničky nebudou prázdná, všude se budou potulovat NPCčka s vlastními problémy, navíc mají reagovat na spoustu vzniklých situací. Také se budou chovat reálně v prostředí a reagovat třeba na terén, po kterém jdou. Je samozřejmě otázkou, jak to bude fungovat, když se vše propojí. Podle slov vývojářů už nyní umělá inteligence funguje celkem slušně, do dokončení je navíc poměrně daleko, takže čas pro další vylepšování tu pořád je. Protože se hra odehrává v otevřeném světě, bylo by celkem zdlouhavé všude chodit po svých. Proto bude možnost osedlat koně. Vývojáři zatím ukázali málo, ale chtějí, aby se kůň choval realisticky, sám uvažoval a dokázal se třeba vyhnout překážce, když se objeví na cestě. Navíc bylo zmíněno, že bude možné, aby kůň sám jel k vyznačenému cíly, takže nebude nutné neustále držet analog. Alespoň si budeme moci vychutnávat pěknou krajinu. Kůň navíc bude tak trochu vaším majetkem, spíše truhlou. Zní to samozřejmě takhle blbě, ale na koně si budete moci odkládat zbraně, případně bude sloužit jako zvětšený inventář. Obrovský svět a příběh, ačkoliv o něm zatím moc nevíme, bude hrát důležitou roli ve hře, stejně tak jako i oblečení, a správně vybrané brnění. Bude totiž možné kombinovat různé vrstvy brnění, použít třeba drátěnou košili, podvlíkačky a další materiály, které vždy poskytnou odolnost vůči té nebo té zbrani. Zní to docela zajímavě, takový smysl pro detail se jen tak nevidí, a jen tímto vývojáři dokazují, že opravdu pracují na co nejvíce realistické hře. Oblečení by přitom nemělo mít jen vliv v boji, že třeba více vydržíte, ale má mít i vliv na to, jak budou na hlavního hrdinu reagovat NPCčka. Protože je hlavní hrdina synem kováře, musí samozřejmě řemeslo svého otce ovládat. Během hraní si bude moci vyrábět své vlastní zbraně, případně si je opravovat, ale tady bude podle všeho nutné dávat pozor. Podle slov vývojářů stačí trocha nepozornosti a svůj meč si nenávratně poškodíte. Zbraní bude hromada, od mečů, sekyr, palcátů, až po luky, s nimiž bude možné lovit zvířata. Samozřejmě se ale také hodí na klasické protivníky. Vývojáři v deníčku ukázali i možnost vaření si nejrůznějších pochutin, které si budete moci přidávat do inventáře. Pokud je ovšem necháte ležet příliš dlouho, mohou se zkazit, což rozhodně nebude prospívat žaludku hlavního hrdiny. Jinak mu ale prospějí na zdraví, stejně jako spánek. Když už má hrdina vyrobenou zbraň, může se pustit do nějakého toho souboje. Daniel Vávra v několika rozhovorech a podcastu Games mluvil o tom, že souboje v ostatních akčních RPG hrách nejsou moc realistické, prakticky jde jen o to, aby byly jednoduché. Na realističnost se moc nehledí, a to chtějí s Kingdom Come: Deliverance změnit. I zde samozřejmě vše konzultují s profesionály, navíc chtějí vytvořit dost možná až revoluční soubojový systém, který bude co nejvíce odpovídat realitě. Vezměte si situaci, kdy bojujete s nepřítelem. Toho nejprve seknete při troše štěstí do hlavy, což nejdříve odnese jeho helma, ránu samozřejmě odnese i hlava, ale meč následně sklouzne po železe a může způsobit další zranění na jiném části těla, i když samozřejmě ne takové, jako u přímého zásahu. Vše má být vypočítáváno v reálném čase. Souboje se navíc mají lišit podle toho, jestli se nacházíte ve stísněných nebo otevřených prostorách. Když budete v úzké chodbě, může se meč odírat o stěny, takže následný úder bude mít menší sílu a souboj bude o něco delší, pokud tedy nezasadíte nějaký ten smrtící úder. Během soubojů bude možné využívat slabiny nepřítele, útočit v osmi směrech na jeho nechráněná místa, případně čekat, až udělá nějakou tu chybu a následně ho za ní potrestat. Zajímavě zní i možnost nepřítele utahat. Kromě ukazatele zdraví bude ve hře i ukazatel výdrže. Tu nemá jen hlavní hrdina, který si na ní samozřejmě musí dávat také pozor, ale i nepřátelé. Pokud jim klesne, nebudou mít sílu nejen na útok, ale nezmůžou se ani na bránění, které je při souboji ještě daleko důležitější. Soubojový systém má vypadat nejen realisticky, ale má být i obtížnější. Souboje v reálu ostatně nikdy nejsou těžké a vždy mohou dopadnout jakkoliv. Na druhou stranu vývojáři nechtějí, aby hra frustrovala, navíc ne každý souboj musí končit nutně smrtí protivníka. Protivník se může totiž na konci souboje vzdát, a pak bude na vás, jestli jeho bídný život ukončíte, nebo ho necháte utéci. Soubojový systém zatím zní rozhodně slibně. Soubojů s protivníky nemá být velké množství, tedy přehnaně moc, jako je tomu v jiných hrách. I tak bychom si je měli užít v přiměřené míře, navíc vývojáři počítají i s obrovskými bitvami, jak je vidět ostatně i v první ukázce, kde jsou katapulty a armády vojáků. O těchto částech zatím moc nevíme, ale mají zapadnout do celého příběhu. Ještě v minulém roce byl plán, že Kingdom Come: Deliverance vydá nějaký velký vydavatel. Se spoustou z nich se jednalo, ale jak jste se mohli dočíst třeba na blogu studia, schůzky proběhly v pořádku, ale poté nastalo ticho a nakonec z toho nic nebylo. Před koncem minulého roku, když byla hra tedy oznámena, se hodně mluvilo především o tom, kdo zafinancuje vývoj, když vydavatel očividně chybí. Ten by určitě měl v oznámení své logo. Jak se dnes ukázalo, vydavatel není, peníze už pomalu také ne, takže se vývojáři rozhodli jít na dnes celkem populární Kickstarter. Když na něm vyberou požadovanou částku, soukromý sponzor Zdeněk Bakala následně vše doplatí. Je ale také možné, že se následně objeví i vydavatel, který hru vezme pod svá křídla, což by bylo asi nejlepší řešení. Co se stane, když se na hru peníze nevyberou? Bude to konec, alespoň, jak potvrdil přímo Daniel Vávra. O tomto ale zatím pochopitelně mluvit nechceme, protože nyní je tu několik týdnů, aby se peníze vybraly a z Kingdom Come: Deliverance se stala skutečnost. Podpořit hru můžete i vy, stačí navštívit stránku na Kickstarteru, jakmile bude spuštgěna. Byla by určitě škoda, pokud by takto nadějná hra nevznikla. Ačkoliv se může zdát, že toho o Kingdom Come: Deliverance víme dost, pravda to není. Zatím víme jen zlomek toho, co vývojáři chystají, ale i to vypadá velmi nadějně. Vývojáři nás budou chtít ohromit především realisticky pojatým rozsáhlým RPGčkem, které se bude značně lišit od klasické produkce. Takovou hru jsme tu ještě neměli, a možná i proto po ní vydavatelé neskáčou. Vše se ale může změnit v následujících týdnech, a my věříme, že se změní. Kingdom Come: Deliverance si zaslouží naší plnou pozornost. Pokud vše klapne, dočkáme se v příštím roce na konzolích Playstation 4 a Xbox One.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (33)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
rendisekm4a1

Tak tohle je pro mě asi nejočekávanější titul let budoucích, už jen proto, že od dob Mafie česká vývojařská scéna celkem stagnuje, navic koncept FPS středověku bez fantasy prvků je docela originální.

japonec

tj, ale to se dalo celkem čekat. 600 000 by mohli dát [s14]

Andress
👍1

Už se to začíná trochu zpomalovat...

Spoock
Spoock #geek

9km2 je málo jen na papíře, důležité je, aby tam nebyla hluchá místa, navíc budou další akty, zřejmě, takže to časem přifouknou

Lee_NR
Lee_NR #Furi ❤️
👍1

Táto hra vyzerá výborne a to je podľa mňa torchu problém. Príd mi to až príliš super než aby to bola pravda. Samozrejme ak to bude aspoň tak dobré ako sa o tom píše tak Warhorse u mňa stúpne dosť vysoko. Je tam veľmi pár zaujímavých nápadov ako tie minihry pri ostrení zbrane, bojový systém, ... Dúfam že sa staty výzbroje zredujujú na minimum a všetko bude skôr o taktike ako o číslach. Jediné čoho sa tak trochu bojím je tých 9 km2 otvoreného sveta. Príde mi to tak že na tom koni sa to prejde všetko dosť rýchlo. Ale fandím im nech sa im to podarí :)

Kira_Sakuya
👎1

kemalek: mno to je jednoduché... prostě nemáme rádi stejné hry... protože jinak by si tohle nenapsal… naopak více mých příspěvků je o tom, že píši, co mám rád, než nemám… moje nej hra je FFX… neboli přesný opak této… když budeš otevírat články jako jsou RPG… plošinovky… či adventury… v poslední době se moc těším a chválím hry jako je Knack (druhá nej hra 2013), LEGO Marvel, Ratcheta Nexuse a Resogun… což jsou věci, které jsem teď hrál… strašně se těším na věci jako FFXHD, FFX-2HD, KH2HD, DS2, DD, Infamous, The Order, remake Rorony, atd atd… bývám vždy nadšený a píši jak moc se těším u každého videa… a hodně chválím nextgen… oba… nadávám jen když je to věc, co mne štve a týká se mne… jako je třeba česká hra… jinak bych to neřešil… nechodím psát ke každému sportu, že sport je blbost… i když si to myslím… ale to se mne netýká… takže proč psát ke článkům GT či té druhé závodní z xka, že se mi to nelíbí… prostě mne to nezajímá… mám rád středověkou tématiku… jako je dark souls, nebo Gothic… a ten mám rád tolik, že se překonávám a trpím u pc… jde o to, že máme rádi jiné hry… proto když už napíši něco negativního… je to pravděpodobně ke hře, kterou máš rád ty… například nemám rád: half-life, counter-strike, všechny elder scroll, flashpoit, battlefield, sporty a auta… do kolika z tvých oblíbených her jsem se trefil? Mám rád třeba Dead Space… a nenávidím EA, že tým, který ho dělal, teď bude plýtvat svým talentem na hře, kterou nesnáším… battlefield… a přitom mohli dělat nový SW… takže je možné, že se uvidíme u dalšího tématu… battlefield… kde třeba napíšu… „škoda, že se plýtvá takovým talentem…“ normálně bych se battlefieldem nezabýval… ale nyní mne zajímá, protože by na něm měl dělat jediný dobrý tým EA… znáš atelier rorona? Pro 99% lidí zde… by to byla blbost… nikdy se tu nenapsalo, že bude remake… protože to navíc ani nikdo nezná… pro mne je to však důležité a jistě bych to hned „osrdíčkoval“ takže s tebou nesouhlasím… je hodně her, které chválím… a vždy teď bráním nextgen, když někdo napíše, že je třeba bez her…

Mirasov

Vypadá to všechno pěkně, ale obávám se, aby si kluci vývojářský nenaložili příliš velké sousto..

kemalek
kemalek #I see You

Kiro ještě jsem od tebe nečetl příspěvek , který by byl pozitivní . zatím všechno jen samé negace ..(ps: by mě zajímalo která hra by ti teda vyhovovala?)

Kira_Sakuya

Tahle hra splňuje vše, co u her nemám rád… FPS, openworld a „no dragons“ to jako vážně? V mém světě to znamená „velká nuda“ ještě ať tam dají středověký fotbal a bude to dokonalé… je to přesný opak toho co mne baví… proto bych hru nepodpořil, i když je česká… je to jako historický film vs píseň ledu a ohně… horší si už dokážu představit jen to, že by hra byla podle skutečné události… raději bych umřel… než se díval na film podle skutečné události… navíc předpokládám, že konzolisti na tu hru připějí více než pcčkáři… pak to vyjde jen na pc… a pcčkáři ji podpoří tím, že si jí stáhnout…

Deshien

presun

Vojta_cz
👍2

Tak a je to tu. To je jen prvni krok, ted uz je to na Warhorse a guru Vavrovi :)

toshiba25

Stejně to nebude na konzole, ta hra vypadá dost dobře a nakonec to konzole nebudou stíhat.Na tiscali píšou, že to bude možná na nextgen konzole...

ApsidalTill
ApsidalTill #One/U/PS4
👍3

dajú to ešte dnes do pól noci a za 29 dní tam ešte kopa prachov naskáče... teším sa na konzolovú verziu

MontanaCZ81
MontanaCZ81 #Buldok
👍1

Hmmmm za 2dny od spusteni je 93% tak to si myslim je jasna vyhra pro studio Warhorse a facka vsem pochybovacum.

Tunings
Tunings #PS5+Switch+SD
👍1

Vybralo se už celkem dost[s6] Doufám, že to vyjde, jinak by to byla velká škoda...[s8]

kemalek
kemalek #I see You
👍3

Je vidět ,že nový způsob RPG bez draků a magie vyvolal velký zájem . po tom co se už vybralo za 1 den bych se nedivil , kdyby se vydavatelé najednou začaly prát o to kdo tu hru vydá. [s6]

Phlips
👍3

hmm ještě 28 dní a půlka už je nasbíraná.. No to by v tom čert byl, aby se to nestihlo!

a když o tom přemýšlím, možná si měli říct o víc... :D

Erik 666

Bude to s českým dabingem? ;-) jestli jo,tak taky něco pošlu,no uspokojím se i s titulky možná [s14]

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍1

Vyvojari sami rikaji,ze konverze na Ps4 a Xone je snadna a bezi na nich bez problemu...cili meli by mit devkity a konzola verze pri uspechu u Sony a ms.... bude realna,coz je Super

Vydavatele mimo jine nesehnali proto,ze oni cekali na vanoce,jak dobre se bude prodavat Ps4 a Xone,meli strach ze zrejme mizerne :) ..zbytecne obavy

Banan

Deshien: Díky SONY vůbec nějaký Dark Souls vyšel

Deshien
👍9

Beru Duka a snad dokazeme f2p vydavatelum a neschopnejm kravatakum s mobilnima hrama ze tohle je kralovska trida [s7][s7]

Podle lidi tady na chatu je bohuzel smutne ze vlastni Narod plive na svoje nejlepsi lidi .. ach ta Ceska zavist a podrizenost.. "porad to nemuze vyjit,tohle nikdy nedokazou,bude to blbost nebudu si zarizovat kvuli tomu nebezpecne internet banky" a dalsi zpatecnicke kotlino myslenky.. nedokazala snad Mafie ze to jde na svetove urovni ?? Arma a dalsi.. to jsou hry ktere temer nikdo nechtel protoze byly jine a nebyly to f2p hladici hry pro nactilete gumy .. Dark souls dalsi priklad ten odmitla dokonce Sony jako totalni blbost a ted si sype popel na hlavu .. Videa tohodle projektu jsou paradni,lidi za nim jsou talentovani a jelikoz nezadaji o celou castku ale jen male procento jako ukazku pro investora tak se fakt nebojim ze by to davaly na Kickstarter ve snaze se obohatit jak tady nekdo psal

Banan

Jak to tak čtu, tak si ukrojili dost velké sousto, ale nápady se mi velice líbí. Co se týká her, tak to jsou docela revoluční prvky v hratelnosti, až si myslím, že takové RPG tu ještě nebylo (kdo ví jestli bude) a jak ho vůbec hráči přijmou. Nechci být skeptik, ale taková hra nebude hotova za rok, ani dva a čas jsou peníze.

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍2

[s7] Moje zivotni hra je na dosah [s7] Podporim krabicovou Baron edici a pokud to vyjde i na Ps4,koupim digitalne vsechny 3Acty hry [s7] Epic games [s12]

Ted uz je vybrano 84tisic liber jen za prvni den...co dela asi Vavra? :)

Predator
👍2
👎1

Jo záchody už byly dávno potvrzeny.[s6] A hra co jsem všude možně četl vypadá opravdu nadějně!

deepthr04t
👍6

Nechtěl jsem na Kindgom Come přispívat, hlavně kvůli tomu jak nejřív Vávra plive na všechny kolem (naposled Fullbright Company), pak spustí megambiciozní projekt kde má úplně všechno lepší než ve Skyrimu a nakonec brečí, že nemaj dost lidí, peněz a nemůžou najít vydavatele.

Ale pak se ve mě ozval patriotismus a řek sem si, že tohle nejspíš bude na dlouhou dobu poslední velká česká hra na konzole a dost možná i ta nejnadějnější vůbec. A že i když mám o hře svý pochybnosti, to co nám zatim ukázali vypadá kurevsky dobře.

Takže veškerá animosita stranou, posílám 65 liber, tak ať je pořádně zužitkujou a český hráči budou moct bejt zas na něco hrdý!

Kachlo
Kachlo #BOSS

Beny: Záchody tam budou

Beny
Beny #Blood 1
👍1
👎1

Snad tam budou záchody...

Jinak to epizodický rozdelení u open world hry teda moc nepobírám a vůbec to nepusobí solidne ta epizodicnost akorat na skodu hre.

sweat55
sweat55 #Gojira
👍2

Tohle vypadá fakt Epic :) A koukám že lidi přispívaj už to má 20% což jde ani ne za den :)

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👍2

jo cte se to vsechno pekne, fandim klukum at to klapne. Doufam ze netradicni pristup ke hre se jim vyplati.

GAME MANIAC
GAME MANIAC #Skully_CZ
👍3

Jestli se to povede vybrat tak to bude super [s14] Ta hra má fakt obrovský potenciál a já jen doufám že jí dovedou k dokonalosti a že se objeví i na nextgenu [s14] Držím palce, je to takový český Zaklínač postavený na reálnosti :)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články