Konzolista.cz

I Am Alive

previewpondělí 2. března 2009Petr Strecker
Hlavní obrázek článku: I Am Alive
Herní trh dnešní doby je už celkem silně přesycen stálým žánrem her, jako jsou například FPS akce, závodní hry a jim podobné. Každá pátá hra na trhu se honosí označením „nejdivočejší akce“, případně jiným, neméně odvážným titulkem. Jen v posledních několika měsících se na nás valí téměř nekonečné přívaly těchto her, přičemž mezi nimi koukají jisté originální tituly, které však v mnoha případech ihned upadají do zapomnění. Ubisoft počítá později v tomto roce s vydáním své nové a svým způsobem celkem zajímavé hry I Am Alive, která se inspiruje apokalyptickými filmy jak doby moderní, tak minulé. Čeká nás tedy spousta porovnávání, vývojáři si berou inspiraci z katastrofických filmů jako Den poté, Cloverfield, Já Legenda a spousty dalších. Dobře, uznávám, poslední dva jmenované filmy sice dějově hru ani zdaleka nepřipomínají, atmosférou jsou však téměř na stejné úrovni.
Ráno jako každé jiné, první cesta vede u většiny lidí do koupelny, případně na toaletu. Snídaně a hurá do práce/školy. Během cesty vás však nepostihne zácpa (ať už dopravní, nebo jiná), ale zemětřesení, které udělá z města kůlničku na dříví. Přesně to se stalo Adamu Collinsovi, sedmadvacetiletému řadovému občanovi města Chicago, které se dneska pyšní necelými deseti miliony obyvatel a životem na vysoké úrovni. Právě tímto městem zamává neznámo kým / čím vyvolané zemětřesení o síle 10,3 Richterovy stupnice. Asi si dokážete představit, co se stane s budovami a vlastně celou statikou města. Náhle se neutuchající město plné života mění v trosky, ze kterých se snaží hromady lidí dostat tou nejbezpečnější cestou. Ejhle, z města se stává ostrov, který je naprosto nepřístupný po souši, a tak se začínají dávat dohromady první přeživší v kempech. Hru vidíte z pohledu první osoby, což zaručuje pohled na zkázu přímo očima Adama, a to může působit jako velice vzrušující, zároveň je však nutné počítat s jistými úskalími, která s sebou tento systém přináší. Po vzoru Mirror’s Edge se tak budeme prohánět troskami budov, abychom našli alespoň nějaké suroviny nutné na přežití. V Adamově zájmu přežít však tkví něco jiného. Jde o jeho přítelkyni, která tam někde stále může být, a potřebuje pomoc. Je to totiž křehká žena. Nemusíte chodit daleko, abyste si všimli, jaké jsou lidé bestie, místy postrádající i to nejzákladnější svědomí. Podívejte se například necelých sedm let zpět na zaplavenou Prahu, kdy lidé potřebovali pomoc, přičemž ostatní ještě stihli rabovat opuštěné domy. Toho samého se dočkáme i v I Am Alive. Jelikož se zásoby ve městě začnou pomalu ale jistě ztenčovat, lidé jsou schopni pro získání kousku čisté vody udělat cokoli. Proto se setkáte i s vraždami a přepadeními, které se postupem času začnou stávat denní rutinou. Všichni chtějí přežít a dočkat se vytoužené pomoci, která je však v nedohlednu, stejně jako náznaky jejího příchodu. Interakce s lidmi se stane vaší prioritou. Po městě se totiž začnou tvořit frakce ať už uzavřených skupin, tak uprchlické tábory přeživších obyvatel zdecimovaného města. Proto dojde i na obchodování a smlouvání. Lidé, kterým pomůžete na svých toulkách po městě, se budou postupem času hromadit právě v táborech a budou vám také k něčemu sloužit. Zatím jsou jisté náznaky toho, že čím více obyvatel takto najdete a zachráníte, tím větší šance, že si někdo všimne vašich činů a přijde vám na pomoc. Bohužel vše nebude tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Souboje, potažmo celý bojový systém v této hře těží zejména ze soubojů tělo na tělo, případně nůž na tělo, trubka, či jiná zbraň, kterou můžete vzhledem ke stavu města najít na každém rohu. Proto může i jako kvalitní omračovadlo posloužit třeba i dopravní značka, nebo poštovní schránka. Ojediněle dojde i na střelné zbraně, kterých ale bude jako šafránu, stejně jako nábojů, o které si zaslouží být pečováno jako o malé dítě, nebo velikého psa. Po vzoru několika her tak budete muset dělat jistá rozhodnutí, která budou mít vliv na celý příběh, což může vést i k jisté bádavosti. I Am Alive je jako paprsek slunce, který se prodírá skrze černá mračna již okoukaných her. Stejně jako se může ze dne na den stát kultem, může se tak stát i (nedej bože) podprůměrným titulem, o který po několika měsících nezavadí ani krysa. To je ale vzhledem k dostupným informacím a materiálům jen těžké odhadovat.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive
I Am Alive

Komentáře (8)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
lukasvojta10

vypadá to zajímavě, ale už by to chtělo herní trailler

Sheng

konecne neco originalniho :) snad se to povede

zbynda2000
zbynda2000 #zbynda2000

tak to bude nějaké na půj bojovka či co? já zase ztlouknu všehny co potkám

Jackie

vypada to fakt skvele,rad bych si to zahral,tipuju ze by me to zabavilo aspon na mesic,takova upe super grafika a rek bych ze i super hra [s6]

sky
sky #BLUSKYLINE

docela bych si to zahrála... příběh slibný a hlavně jiný

uvidíme jak se vybarví..

Shadow
Shadow #Uko Yesita

no zajimave ale jak pise autor zalezi jak to dopadne.

ApsidalTill
ApsidalTill #One/U/PS4

mhhh Dissaster

SolidSnake

Zajímavej počin, ale vše ukáže až čas a hlavně, až to bude u mě doma:D

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články