Konzolista.cz

GC09 - James Cameron´s Avatar: The Game

previewstředa 26. srpna 2009Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: GC09 - James Cameron´s Avatar: The Game
Filmové hry to nemají lehké. V poslední době se přesto objevilo několik titulů, které vykoukly z průměru filmových předělávek a jednalo se o celkem slušné kousky, které si s chutí zahraje každý hráč. S velkými ambicemi přichází i James Cameron´s Avatar: The Game od UbiSoftu, který má ukázat, že i podle filmu lze udělat velmi kvalitní hru, která neudělá filmu ostudu. Na GamesComu jsme mohli vidět záběry z hraní, takže si pojďme říci, jak na nás hra zapůsobila.
James Cameron - jméno, které zná snad každý filmový fanda. Tento režisér nám totiž přinesl oscarový Titanic, ale i Terminátora a Vetřelce. Od Titanicu natočil jen několik málo filmů, které patří mezi ty menší a možná jste je ani nezaregistrovali. Měl k tomu totiž pádný důvod. Už od natočení Titanicu totiž vytvářel ve své mysli svět, který se bude lišit od toho, co jsme doposud mohli vidět. Najal si zkušené scénáristy a lidi, kteří ho obklopovali u předchozích filmů a začal psát Avatara, film, který se chlubí největším rozpočtem v historii kinematografie, jenž má mít ty nejúžasnější efekty v nádherném uvěřitelném světě na planetě Pandora, jaké jsme ještě neviděli. Jak film dopadne, vám bohužel nyní říci nemůžeme, protože jsme z něj viděli jen několik málo záběrů, ale jak vypadá současné hra podle tohoto připravovaného velkofilmu, vám prozradit můžeme. Hru jsme viděli na vlastní oči na GamesComu, tak si pojďme říci, o čem vlastně je. Vytvořit hru podle takto očekávaného filmu není nikdy jednoduché. Chce to pořádnou odvahu a hlavně pořádný balík peněz, jakým disponuje třeba Ubisoft Montreal, který se nakonec Avatara ujal. Pokud byste čekali, že hra bude jen slepě kopírovat děj filmu jako 99% ostatních filmových her, pořádně byste se spletli. Děj Avatar: The Game se totiž odehrává několik desítek let před událostmi ve filmu na planetě Pandora, kdy nadnárodní korporace začne ničit deštné pralesy, kde žijí tajemní tvorové Na´vi. Tyto bytosti zdejší Planetu obývají už od nepaměti, ale nikdy to neměli tak úplně lehké. Nikdo na planetě s nimi nevychází moc dobře, dokonce ani rostliny a živočichové, kteří žijí v blízkosti jejich obydlí. Musí se tak každý den pořádně ohánět, aby přežili v tomto nelítostném světě, pro ně plném násilí. Nyní jsme vám prozradili, že ve hře budou dvě frakce a jak jsme se na prezentaci dozvěděli, tak si na začátku budeme moci vybrat, za jakou budeme hrát. Za vojáka korporace budete muset plnit ne vždy úplně lehké úkoly od nadřízených, mezi něž patří i ničení zdejších lesů, ale i vyhlazení bytostí jménem Na´vi. Pokud se ale chopíte lovce Na´vi, budete muset ochraňovat zdejší klid a planetu Pandora před korporací, která by ji jednoho dne definitivně zničila. Výběr hratelné strany je pro pozdější postup hrou klíčový, ale na druhou stranu, obě strany jsou natolik odlišné a plní jiné úkoly, že si za obě s chutí zahrajete. Hraní za vojáka se nám zdálo tak nějak dnes už tradiční, kdy jsme vysazeni v deštném pralesu, který září barvami, všude kvetou obrovské květy rostlin a stromy dorůstají několika desítek metrů. Než se ale pořádně rozkoukáte, už vás nahání všelijaká fauna, která by si z vás udělala chutnou svačinku. V misích většinou plníte klasické úkoly, jako je vyčištění dané lokace, postavení odpuzovače hmyzu nebo prostě jen boj bok po boku s kamarády ve zbroji. Kromě klasických zbraní budete mít jako vojáci korporace nějaké ty speciální schopnosti, které si vyberete vždy před každou misí. Jejích výběr je poté klíčový pro postup každým levelem, takže je třeba vybírat velmi pečlivě. Kromě pěší procházky po Pandoře budete ovládat i nějaké ty stroje, jako je bugina nebo nějaký ten létající stroj, ale i chodící robot. Jak už jsme zmínili, druhou stranou, za kterou můžete hrát, jsou Na´vi. Na´vi bojovník nemá tak vyspělou techniku jako jeho protivník, takže jeden na jednoho by s lukem a sekyrou moc neobstál. Má tak rovněž nějakou tu speciální schopnost, a sice propojení s nějakým tím zvířetem, které dokáže zlikvidovat i početnější skupinku nepřátel. Po tuctové části za vojáka nám právě hraní na Na´viho přišlo velmi zajímavé a docela i originální. Stejně jako vojáci má i Na´vi nějaké ty dopravní prostředky. Ty nejsou kovové, ale živé. Na´vi si totiž může osedlat i jakéhosi draka nebo vážku, jenž ho dopraví na určené místo. Samotné verze na konzolích se moc neliší. Tím nyní myslíme verze pro Playstation 3 a Xbox 360. To Wii verze už je o něco osekanější, navíc nebude obsahovat část za korporaci. Vývojáři se u této verze soustředili pouze na část za Na´viho, aby plně využili možností konzole. James Cameron´s Avatar: The Game zatím vypadá na slušnou hru podle filmu, která by nemusela být až tak špatnou investicí. Sice nepřináší nic originálního, možná nevypadá ani nějak extra, ale na druhou stranu vývojáři slibují hru, u které se nebudeme ani chvilku nudit. Snad se jim tedy sliby podaří splnit, protože nejdražší film všech dob si určitě slušnou hru zaslouží.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (4)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
MGFrost
👍1

Zrovna jsem objevil dalsi interview tak se muzete taky mrknout link

Laserdance65
Laserdance65 #y so srs ?
👍1

sem zvědavý, nejlepší hra podle filmu je King Kong, ale to už je nějaká doba co vyšel, držím palce

MGFrost
👍1

No ja se na hru opravdu tesim a muzu rici ze je to i dobre napsane preview. Jeste bych dodal ze Avatar: The Game poběží na enginu Dunia z Far Cry 2. No a pro zajimavost co jsem se dival na rozhovor s James Cameronem tak to puvodne bylo planovano jako FPS ale v tomto pripade ve hre za Na'vi byste videli jen modre ruce tak to prepracovali do pohledu za postavou....podle me udelali urcite dobre. FPS her je uz dost ale dobrych TPS je malo.

Plechcore__CZ
👍1

tak to jsem zvedavy , hlavne na film. dnes jsem cetl clanek a rozpocet na film je pres 200 milionu dolaru , masakr. film bude ze 60% delany v grafickych programech + zivi herci a bude promitan jak v klasickem kine tak i ve 3D - IMAX . latka je tedy nastavena opravdu vysoko a kdo vi jak si s tim vyvojari poradi