Bloodborne

preview  9
Martin Šmíd, 12. 6. 2014 17:30
Studio From Software ještě před několika lety mnozí znali především díky hrám ze série Armored Core. Poté ale uznávaný herní režisér Hidetaka Miyazaki přišel s nápadem na velkou hardcore akční RPG hru Demon's Souls, která následně bez větší reklamy vyšla v Japonsku. Mezi hráči sklidila obrovský úspěch, ale Sony moc nečekala, že by ho měla i u hráčů v Evropě a Severní Americe. Na vydání v těchto regionech se proto vykašlala, jak se ale později ukázalo, šlo o velkou chybu. Hry se chytlo Namco Bandai, vydalo ji v Evropě a najednou jméno Hidetaka Miyazaki znali naprosto všichni. Zrodil se hit obrovských rozměrů, na který následně úspěšně navázaly dva díly Dark Souls. Nyní se Hidetaka Miyazaki vrací na scénu s další hrou, která má být jakýmsi velkým završením toho, co se v předchozích letech snažil vytvořit. Pojďme se na Bloodborne podívat.

Před letošní E3 na internet unikla informace, že Sony ve spolupráci se studiem From Software připravuje pro konzoli PlayStation 4 velkou akční RPG hru s pracovním názvem Project Beast. Mnozí v tu chvíli měli za to, že jde jednoduše o nový díl Demon's Souls, čemuž i nahrály první uniklé záběry a obrázky. Hidetaka Miyazaki je ovšem znám tím, že nerad vstupuje dvakrát do té samé řeky, což ostatně ukázal i u Dark Souls, jehož první díl vytvořil, druhý už přenechal jiným vývojářům, protože se nechtěl opakovat. Proto se v roce 2012 pustil do vývoje nové značky, která nese finální název Bloodborne. Pro tuto hru byl vytvořen zcela nový svět, který má své vlastní pravidla.

Každopádně hra se odehrává v téměř zapomenutém velkém městě Yharnam, zmíněna byla viktoriánská éra devatenáctého století, které bylo v minulosti známé pro svoje velké pokroky v lékařství. Proto se do města vydávali nemocní a postižení lidé, kteří věřili, že v Yharnam naleznou tolik hledaný lék na svoje problémy. Mezi tyto lidi patří i hlavní hrdina – následně označený jako lovec, nicméně jak po příchodu zjistí, město už dávno ztratilo svoji tehdejší slávu, protože ho postihlo velké prokletí. To vyústilo ve velkou epidemii, během níž se lidé i zvířata změnila na ohavné tvory všech velikostí. Hlavní hrdina se jim bude muset postavit a odhalit tajemství a záhady tohoto temného a hrůzostrašného světa, v němž smrt a šílenství čeká za každým rohem. Během prezentace Hidetaka Miyazaki zmínil, že Bloodborne je rozhodně jeho nejtemnější hrou, která překoná v tomto hravě Demon's Souls i Dark Souls.

V Bloodborne začneme ve zmíněném městečku Yharnam, které mělo v prezentaci naprosto parádní gotický design a bylo radost ho prozkoumávat. Později bychom se měli podívat i do dalších lokací, ale o nich samozřejmě vývojáři zatím mlčí, aby nevyzradili nějaké to překvapení. Každopádně město není opuštěné, ale prakticky na každém rohu je nějaký ten nepřítel, připravení useknout hlavu hlavnímu hrdinovi. Nepřátelé jsou v Bloodborne daleko agresivnější a podle vývojářů mají být i chytřejší, mají reagovat na místo, kde se hráč nachází, i na jeho taktiku, kterou bude používat během hraní. Ačkoliv demoverze byla nakonfigurována pro snadnou prezentaci, bylo ukázáno, že umřít se dá opravdu na každém rohu. Hra bude v tomto naprosto nekompromisní, obtížnost má být od začátku na úrovni Dark Souls a postupně se zvedat, na hráče proto bude kladen během každého souboje obrovský tlak. Miyazaki dokonce zmínil, že chtějí zajít tak daleko, aby si hráč myslel, že další souboj může být opravdu tím posledním.

Hidetaka Miyazaki během prezentace řekl, že nepřátelé budou tak silní, že budete po každém vyhraném souboji děkovat bohu za přežití.

S designem potvor si vývojáři pohráli a kolikrát vypadají, jako by do hry zabloudily ze série Silent Hill. Už z vesničanů, kteří se vždy složí a tahají nohy po zemi, doslova mrazí, a co teprve z polorozpadlých psů, na kterých jsou vidět svaly. Tito menší protivníci samozřejmě děsivě vypadají, ale mají být jen takovou tou těžší rozcvičkou před soubojem s daleko silnějšími a ke smůle hráče i většími protivníky. Jedním z takových protivníků má být třeba obrovský vlk, nebo obr, který je zhruba 6x až 8x větší jak hlavní hrdina. Navíc byl pokryt hnisajícím masem, takže si dokážete představit, že nešlo o zrovna hezkou podívanou. Tito protivníci opravdu budí respekt a na každý ze soubojů bychom měli vzpomínat ještě několik dnů po dohrání.

Hry Demon's Souls a Dark Souls měly dobře fungující soubojový systém, ale Hidetaka Miyazaki si myslí, že byl až moc pasivní a hráči proto jen čekali na chybu protivníka, což vždy vyústilo v prakticky stejnou taktiku. Soubojový systém byl proto pro Bloodborne kompletně přepracován, je nyní daleko ofenzivněji laděný, rychlejší, ale pořád bude vyžadována během soubojů taktika a určitá strategie na každého protivníka. Nemusíte se proto bát, že by se z Bloodborne stal další God of War nebo Devil May Cry, do těchto her má hodně daleko. Hlavní hrdina bude moci během hraní využívat duální zbraně, v jedné ruce bude moci držet třeba meč a v druhé sekyru, která se hodí k zabíjení nejrůznějších zvířat. Tyto zbraně by se měly během hraní vyvíjet, ale více řečeno nebylo. Protože se hra bude odehrávat v devatenáctém století, bude moci mít i palnou zbraň v podobě brokovnice, která napáchá na nepřátelích hodně škody. On Bloodborne je podle prezentace hodně brutální hrou, protože krev cáká na všechny strany a je jí o dost více, jak v Demon's Souls. Na tomto je ostatně vidět, že nás opravdu čeká hodně temný a brutální svět, v němž budeme bojovat o přežití.

Jak budete prozkoumávat město, můžete narazit na další lovce, kterým bude možné pomoci. Když jim pomůžete, později pomůžou vám.

Hra Bloodborne je pořád v hodně rozpracovaném stavu, není ani v alpha fázi, což bylo vidět třeba na občasných propadech frameratu nebo několika chybách, proto se ji Sony rozhodla prezentovat jen za zavřenými dveřmi. Co už ovšem nyní hodně na ní zaujalo, je výborné vizuální zpracování s parádním nasvícením, jde o jednu z nejhezčích her, jaká zatím byla pro nové konzole ukazována. Město Yharnam má spoustu nádherných detailů – na ulicích jsou třeba kaluže vody odrážející okolní prostředí, navíc nový engine umožňuje vidět daleko do dálky. Hodně detailní byl i hlavní hrdina, jehož oblek reaguje na každý pohyb, navíc po každém souboji s nepřáteli na něm zůstaly kapky krve, které se pěkně leskly. Vývojáři slibují, že až Bloodborne vyjde, poběží nativně v 1080p se zámkem na 30fps. Pokud hlavně framerate bude takto stabilní, určitě bude každý jen a jen rád. Ostatně určitě má každý v živé paměti propady frameratu u Demon's Souls a Dark Souls. Co navíc také zaujalo, bylo už nyní výborné ozvučení.

Bloodborne je určitě jednou z nejlepších her, jaká byla oznámena na letošní výstavě E3. Vývojáři mají velké ambice, a pokud všechny sliby vyplní, mohli bychom tu mít naprosto jedinečnou akční RPG hru. Už z ukázky Bloodborne vypadal skvěle, a to má ještě do vydání zhruba rok, během něhož budou vývojáři vše vylepšovat. Pokud půjde vývoj podle plánu, Bloodborne vyjde exkluzivně pro PlayStation 4 v první polovině příštího roku.

Bloodborne

ps4
Sony Computer Entertainment, From Software
Datum vydání hry:
25. 3. 2015
Žánr:
RPG, Adventura
KARTA HRY
10/10

Komentáře