Assassin’s Creed: Unity

preview  11
Martin Šmíd, 11. 6. 2014 13:00
Pro Ubisoft je Assassin’s Creed nejdůležitější značkou, kterou má ve svém katalogu. Každého dílu se vždy prodá několik milionů kopií, takže se ani nemůžeme divit, že do vývoje investuje tolik prostředků, ať už mluvíme o penězích nebo počtu vývojářů. Nový díl Assassin’s Creed: Unity má představovat jakýsi nový začátek pro sérii a její velké oživení. Vývojáři volí tato slova i díky tomu, že hra vzniká čistě pro konzole nové generace a PC, takže se nemusejí omezovat, ať už jde o grafiku nebo hratelnost. Nyní se pojďme podívat, co nás koncem října čeká.

Každý díl Assassin’s Creed série byl vždy zasazen do nějakého zajímavého období nebo události, která ovlivnila lidské dějiny. Assassin’s Creed: Unity v tomto nebude jiný. Série se opět vrací do Evropy, přesněji do Francie a její nádherné Paříže, o níž se spekulovalo několik posledních let, ale až nyní se stala skutečností. V ní se schyluje k Velké francouzské revoluci, která jak jistě víte, neovlivnila jen Francii jako takovou, ale prakticky celý svět. Ostatně díky ní vznikla listina práv občana a následně začaly i Napoleonské války. Každopádně šlo v prvé řadě o povstání lidu proti šlechtě, v dosti krvavém podání, kdy na ulicích byly velké nepokoje, zabíjení na denním pořádku a vůbec nešlo o zrovna pěkné období. V něm ale žije nový hrdina Arno Dorian, který se přidává k Assassínům, aby odčinil smrt svého nevlastního otce, a jak už asi tušíte, zaplete se s templáři, a bude tak muset bojovat na více frontách. Vývojáři hodně dbají na tom, aby se hráč při bojích s templáři se cítili, jako v osmnáctém století v Paříži. Ta je proto postavena 1:1 podle dochovaných materiálů, navíc ve hře nechybí ani řada skutečných historických postav, které následně mají do celého příběhu snadno zapadnout a dodat mu uvěřitelnost. Zatím víme, že se ve hře objeví Markýz de Sade, Ludvík XVI, Napoleon, Robespierre nebo Mirabeau, některou z těchto pro Francii důležitých postav určitě znáte.

Jak bylo zmíněno výše, vývojáři hodně dbali na to, aby byla Paříž co nejpodobnější reální skutečnosti osmnáctého století, takže během hraní narazíte na spoustu nádherných památek, třeba velkou katedrál Notre-Dame, která sama o sobě zabrala skupince vývojářů zhruba osm měsíců práce. I na tomto údaji je patrné, že na hře vývojáři pracují už několik let, a ne jenom několik měsíců. Vývoj začal prakticky po dokončení dílu Revelations, s nímž sdílí Unity i režiséra. Protože se hra vrací do města plného vysokých budov, vývojáři museli hodně přepracovat systém, jakým se bude hlavní hrdina po městě pohybovat. Značně rozšířena byla možnost lézt do budov, tedy jejich interiérů, což už nakousl třetí díl, ale až nyní bude tato možnost dotažena. V interiérech bude možné plnit některé postranní úkoly, hledat poklady a dělat další věci, takže nebudou sloužit jen pro rychlý průchod do druhé uličky, jako tomu bylo v minulosti. Rovněž bude možné rychle šplhat i z budovy (běh nahoru i dolů potvrzen), takže už nebudete muset hledat pod sebou kupky sena, abysme do něj skočili. Pro běhání po městě byla přidána i celá řada nových pohybů hlavnímu hrdinovi, aby vše bylo intuitivnější a pro hráče daleko snazší, což je určitě plus. Nyní by prostě mělo být jednodušší a rychlejší dosáhnout požadované cílové lokace.

V Assassin’s Creed: Unity nebude chybět ani moderní část. O ní vývojáři zatím mlčí, ale má se značně lišit od toho, co jsme viděli ve čtvrtém dílu, v němž jsme hráli za zaměstnance společnosti Abstergo Entertainment.

V novém dílu bylo přepracováno hodně věcí, a kámen na kameni nezůstal ani u soubojového systému. Ten opět bude sice stavět na vykrývání protiútoků nepřátel a správné načasování protiútoku, ale třeba rychlý protiútok je pryč, takže už nepřítele nesundáte na jednu ráno. Souboje proto mají být daleko obtížnější, více na taktiku zaměřené – na každého protivníka bude platit něco trochu jiného, ale na druhou stranu má být soubojový systém lehčí na zvládnutí a pochopení. Hlavní hrdina Arno Dorian bude moci během boje používat nejen nádherný meč, ale také skrytou čepel assassínů, pistole a další zbraně, které třeba sebere zabitým protivníkům. Protože souboje nyní budou těžší, vývojáři značně překopali stealth systém a s ním i krytí. Tiché hraní by tak nyní mělo být daleko ideálnější, čemuž bude pomáhat jednak nový tichý režim, v němž se hlavní hrdina pohybuje pomaleji a přikrčeně, ale také dav. Zatímco v předchozích dílech bylo na scéně jen 150 postav, nový Assassin’s Creed: Unity jich bude mít až 3000, takže bude daleko jednodušší se v davu schovat.

Vývojáři hodně během vývoje poslouchali zpětnou vazbu od hráčů, kteří si asi nejvíce stěžovali na strukturu misí, která byla neustále stejná. Assassin’s Creed: Unity jde tedy na mise zcela odlišným a určitě i příjemnějších způsobem, který není tolik frustrující a dodá na rozmanitosti. V minulosti bylo v sérii hodně misí, ve kterých jste museli někoho sledovat, abyste se dozvěděli nějakou tu informaci nebo místo, kam jde. Pokud vás tato sledovaná osoba spatřila, byl konec mise a muselo se začínat od checkpointu. Vývojáři nyní ale říkají, že tyto pronásledující mise budou rozmanitější a nebudou končit v momentě, když budete odhaleni. Když k tomu dojde, osoba se dá na útěk, takže ji bude nutné chytit. V novém systému se počítá i s možností, že bude daná osoba zabita během nepokojů nebo během souboje s hlavním hrdinou. Pokud bude mít nějakou důležitou informaci, mělo by být možné se ji dozvědět po prohledání těla. Každopádně už by nemělo ve většině případů hrozit selhání a nahrání posledního uloženého bodu. V tomto tedy bude nový Assassin’s Creed i o něco reálnější.

Hra Assassin’s Creed: Unity vyjde 28. října pouze pro konzole nové generace PlayStation 4 a Xbox One. Na starší konzole by se měl objevit jiný díl, o něm ale zatím Ubisoft mlčí. Jen jsme se dozvěděli, že nějaký bude. Třeba se více dozvíme v následujících týdnech nebo nejpozději na GamesComu.

Assassin’s Creed: Unity přinese do celé série i jednu hodně podstatnou novinku, a to je možnost plnit mise kooperativně až s dalšími třemi kamarády. Mise jsou přímo pro kooperaci navrženy, navíc mají mít i díky ní velkou znovuhratelnost, protože postup se má vždy odlišovat podle zvolené taktiky i počtu spoluhráčů. Ačkoliv kooperativní režim zní trochu podivně, faktem je, že z předvedené se zdá, že funguje, navíc vypadá i zábavně, takže proč si kooperaci nedat. Určitě bude pro sérii větším přínosem jak klasický konkurenční multiplayer. Toho si možná byli vědomi i vývojáři, proto bude vůbec poprvé od dílu Assassin's Creed: Brotherhood chybět. Díky bohu.

Vývojáři se zaměřují čistě na hlavní část a příběhové mise, které bude samozřejmě možné pořád hrát jen v jednom, takže se nemusíte bát, že by se kooperace na nich nějakým velkým způsobem podepsala. Ještě se vrátím ke kooperaci, protože nám vývojáři řekli, že si každou postavu budeme moci upravovat různými způsoby, aby nám co nejvíce sedla, navíc za dokončení misí budeme získávat speciální body zkušeností, které následně bude možné utratit za vylepšení různých dovedností, ať už se jedná o samotný boj nebo stealth. Možnosti se tedy budou během hraní značně rozrůstat. Nově získané zkušenosti i upravená postava se samozřejmě bude plynule přesouvat z kooperace do singleplayeru, vše by mělo být automatické.

Nevím jak vy, ale jí z počátečních obav se na nový Assassin’s Creed: Unity neskutečně těším. Je to dáno především nádherným místem, které si vývojáři zvolili, navíc Unity i nádherně vypadá, za což může nový engine, využívající sílu nových konzolí. Zajímavě zní i kooperativní režim, který by mohl přinést do celé série značné oživení. Uvidíme tedy, jestli všechny ty sliby vývojáři přetaví ve hru, která nám nepřinese jen Velkou francouzskou revoluci, ale i tu videoherní revoluci.

Assassin's Creed: Unity

ps4xone
UbiSoft Montreal, Ubisoft Montreal / Ubisoft Shanghai
Datum vydání hry:
13. 11. 2014
Žánr:
Adventura
KARTA HRY
7/10

Komentáře