Vývojáři o obtížnosti hry Mafia: Definitivní edice

Informace od vývojářů:
Režim klasické obtížnosti nečiní hru nesmyslně náročnou, avšak přináší řadu prvků, které evokují původní hru Mafia a podněcují vás hru hrát jiným způsobem. „Když se z dnešního pohledu podíváme na původní hru, uvědomíme si, jak nesmírně byla náročná,“ upozorňuje Prakash Choraria, starší systémový návrhář ze studia Hangar 13. „U režimu klasické obtížnosti bylo naším cílem nabídnout možnost zahrát si hru, jejíž pokoření bude velkým úspěchem, a zároveň obrousit některé prvky, které by mohly být značně frustrující. Dobrým příkladem je závod v misi Fair play: naším cílem u všech předvoleb obtížnosti je nabídnout hru krapet méně náročnou oproti originálu, neboť právě zde se řada hráčů zasekla a nebyla schopná závod úspěšně dokončit. V režimu klasické obtížnosti je úspěšné zvládnutí závodu nadále velmi náročné, avšak s dostatkem trpělivosti a tréninku dosažitelné.
Mimo závodní trať si zase všimnete, že hra v režimu klasické obtížnosti představuje náročnější výzvu za volantem vozu či řídítky jednoho z nově přidaných motocyklů i na běžných silnicích. Asistence při řízení dostupná u ostatních předvoleb obtížnosti je omezená a v některých případech zcela vyřazená. GPS navigace na minimapě sice je k dispozici, avšak to již neplatí o ukazatelích, které by vám přímo na ulici ukazovaly správný směr. Minuli jste odbočku a teď se chcete dostat zpátky na cestu ke svému cíli pomocí nějakého nebezpečného manévru? Pak vězte, že v režimu klasické obtížnosti budou policisté k takovým přestupkům mnohem všímavější než jejich kolegové v rámci ostatních předvoleb obtížnosti.

Jak Choraria dodává: „Na střední obtížnosti budou policisté obecně ignorovat přestupky, u kterých nedojde k žádnému zranění. Když projedete na červenou nebo narazíte do zaparkovaného vozidla, ještě přimhouří oko, ale zkuste na chodce vytáhnout zbraň, a už si s vámi jistě budou chtít promluvit. V režimu klasické obtížnosti jsou však jejich pozornosti hodné všechny přestupky. Stačí jen o kousek překročit povolenou rychlost a už budete muset zajet ke krajnici a zaplatit pokutu. Jinak by se celá situace mohla rychle zvrtnout.“ Když zastavit odmítnete, rychle zjistíte, že policisté z policejního sboru města Lost Heaven jsou v pronásledování stejně vytrvalí jako jejich předchůdci z původní hry a v případě potřeby se nebudou rozpakovat roztáhnout i silniční zátarasy. Když se při úniku před policií octnete takovému zátarasu tváří v tvář, neznamená to samozřejmě, že musíte nutně okamžitě zastavit, ale mějte na paměti, že v režimu klasické obtížnosti není vaše vozidlo tak odolné jako u ostatních předvoleb obtížnosti.
Když se do herního světa vydáte po svých (doufejme ne následkem nepojízdnosti vašeho vozu), pak v režimu klasické obtížnosti vaši nepřátelé ztrestají každý váš chybný krok. V porovnání se svými protějšky z ostatních předvoleb obtížnosti jsou mnohem agresivnější, působí větší zranění a lépe se dokážou vyhnout vašim útokům. A abychom nezapomněli – rovněž se nebudou zobrazovat na vaší minimapě, takže když budete zpoza krytu pálit na protivníka před sebou, nezapomeňte si hlídat záda a kontrolovat, zda vám někdo nechce vpadnout do týlu.

Nezapomeňte pozorně sledovat stav munice, protože v režimu klasické obtížnosti – stejně jako v původní hře – znamená přebití ztrátu munice, která ještě v zásobníku zbývá. „Když si tedy přebijete samopal s 38 náboji v zásobníku,“ vysvětluje Choraria, „o všechny přijdete.“ Systém boje zblízka, který využívá stavu sražení i zbraní, jako jsou baseballové pálky a nože, vám nabídne řadu nových způsobů, jak si v dané situaci s nepřáteli poradit. Ovšem poradit si s jakýmkoliv utrženým zraněním bude o poznání náročnější, neboť v režimu klasické obtížnosti doplňují lékárničky méně zdraví a při jeho automatické regeneraci dochází k navýšení pouze o 20 %.
Režim klasické obtížnosti vám nabídne tu nejnáročnější možnost, jak si hru Mafia: Definitivní edice vychutnat, ovšem zatímco se hra drží svého vzoru z roku 2002 v oblasti správy munice a policejní aktivity, neznamená to, že bude v některých nejnáročnějších misích stejně nemilosrdná jako původní verze. Režim klasické obtížnosti můžete kdykoliv během hry vypnout a zase zapnout, ovšem pokud chcete dosáhnout úspěchu či trofeje za dokončení příběhu Tommyho Angela v režimu klasické obtížnosti, musíte u ní vydržet od samého počátku. Doufáme, že až 25. září hra Mafia: Definitivní edice vyjde, tak si ji v režimu klasické obtížnosti vyzkoušíte – ovšem až vám začnou horké chvilky, neříkejte, že jsme vás nevarovali.
Tvoje reakce na článek
Galerie

























Komentáře (16)
@starwarsak: nevím možná , každopádně jak jsem jel s tím závodním autem do garáže tak mělo úplně jinou fyziku. Do té garáže a zpět jsem to dal na nevím 4 pokusy ? Závod , tři hodiny a prostě to nejde. Prostě nesmyslně těžké.
@patterson: asi hrame inu hru, u mna v pohode na klasickej
Závod je totálně na klasickou nehratelný. Kdysi jsem závod udělal. Teď je to totální bordel. Zafouká vítr a jdete do hodin. Ostatní kolem vás projedou bez viditelné kolize jdete do hodin. Loadingy otřesné. Tohle je snad nejhorší remake.
Keď sa ta mafia da na ps store predobjednat ale je to tam iba jak addon tak to pôjde normálne hrať či budem moset mat stiahnutu napr mafia 3 aby mi to išlo hrať dakujem za odpoved
Hlavně ať to vydají od začátku pořádně optimalizované . Kupovat hru day one a čekat na patch je pěkně nahovno
Mě to taky kdysi nepřišlo těžké, faktem je že dvou lidem v mém okolí sem tenkrát musel udělat závod a ještě další střílecí pasáž, pač nebyli schopni s tím pohnout. Takže ano byla to místy těžká hra a chápu, že se tomu chtějí vyhnout. Dnes by se to rovnalo plno breku na META, 1 by jen lítaly. Doba se změnila.
Kapr: dokončit Mario Odyssey nebo Zeldu jsi vyzkoušel? Jinak souhlas, hry jsou až moc jednoduché v této době.
To bude prekvapenych prebijecu, ze jsou nejak rychle bez nabojů.
Doufám že se Mafia povede zatím vše vypadá hezky
Mám obavu ze to podělaj jak 2 i 3....
Tak já tím ze měl vždy konzoli , tak když jsem si jednou omylem pořídil herní PC koupil jsem k němu gamepad. A hry jako Mafia či GTA jsem hrál tak ze auta, motorky atd na gemepadu a jinak klávesnice +mys 😉
@Guru44: Paráda, díky za info. edit: četl jsem to do půlky, pak mě to přešlo. :D
Doufám, že bude trofej za projetí na "classic" obtížnost.
@tattookarl: Na desni dobu byla. Dneska jsou vsechny hry az trapne jednoduchy a bez premysleni. Vetsina interakce je vyresena "fkem" nebo ctvereckem...
Nepamatuju SP hru ktera by byla vazne tezka a potrebovala trochu cviku
Já to do dnes nechápu... závod jsem vždycky dojel nejhůř na druhý pokus, jediný pravidlo kterým je potřeba se nějak držet bylo "Nedrž pořád nohu na plynu" a šlo to samo
Nepamatuju se, že by tenkrát byla mafia nějak extra těžká. Závod možná trochu, ale zbytek v klidu.