Takuma Endo: Vydavatelé neměli zájem o hry s japonskou historií, Ghost of Tsushima to změnil

novinka  25
Martin Šmíd, 25. 6. 2022 14:40
Minulý týden poskytl rozhovor magazínu Metro uznávaný japonský vývojář Takuma Endo, který je znám jako tvůrce hry Tenchu. Během rozhovoru řekl, že byly doby, kdy založené na japonské historii nebyly pro velké herní vydavatele tolik atraktivní. „Bylo období, kdy se herní vydavatelé nechtěli zabývat hrami, které jsou postavené na japonské historii nebo skutečném japonském prostředí,“ říká Endo. To se ale dle něj změnilo před dvěma lety, když vyšla hra Ghost of Tsushima studia Sucker Punch pro konzoli PlayStation 4 a zaznamenala obrovský komerční úspěch. Během prvního roku se jí prodalo přes 8 milionů kopií.

„Pak se objevila hra Ghost of Tsushima a ukázala, že trh existuje a lidé mají o podobné hry zájem. V Japonsku měl úspěch této hry na vývojáře obrovský dopad, ukázal jim, že je podobná hra životaschopná,“ říká Endo. Podle něj úspěch hry Ghost of Tsushima tkvěl i ve skutečnosti, že se odehrávala v ne tolik známém prostředí a časovém období. „Přinesla něco, co není jen japonským prostředím, ale také velmi specifická doba a místo v japonské historii,“ říká s tím, že tato skutečnost rezonovala u mnoha vývojářů, ale samozřejmě i hráčů. I proto pak mohli vývojáři ze studia Sucker Punch připravit obrovskou multiplayerovou část s parádním raidem a výborné příběhové rozšíření.

Doufejme, že do budoucna uvidíme více her, které čerpají z bohaté a nesmírně zajímavé japonské historie. Podle posledních spekulací připravuje studio Sucker Punch pokračování hry Ghost of Tsushima, ale na oficiální oznámení si musíme ještě počkat. 

Zdroj: playstationlifestyle

Ghost of Tsushima Director’s Cut

ps4ps5
Sony Interactive Entertainment, Sucker Punch Productions
Datum vydání hry:
20. 8. 2021
KARTA HRY
9/10

Komentáře