Takuma Endo: Vydavatelé neměli zájem o hry s japonskou historií, Ghost of Tsushima to změnil

„Pak se objevila hra Ghost of Tsushima a ukázala, že trh existuje a lidé mají o podobné hry zájem. V Japonsku měl úspěch této hry na vývojáře obrovský dopad, ukázal jim, že je podobná hra životaschopná,“ říká Endo. Podle něj úspěch hry Ghost of Tsushima tkvěl i ve skutečnosti, že se odehrávala v ne tolik známém prostředí a časovém období. „Přinesla něco, co není jen japonským prostředím, ale také velmi specifická doba a místo v japonské historii,“ říká s tím, že tato skutečnost rezonovala u mnoha vývojářů, ale samozřejmě i hráčů. I proto pak mohli vývojáři ze studia Sucker Punch připravit obrovskou multiplayerovou část s parádním raidem a výborné příběhové rozšíření.
Doufejme, že do budoucna uvidíme více her, které čerpají z bohaté a nesmírně zajímavé japonské historie. Podle posledních spekulací připravuje studio Sucker Punch pokračování hry Ghost of Tsushima, ale na oficiální oznámení si musíme ještě počkat.
Tvoje reakce na článek
Galerie
























Komentáře (20)
*
Bezte do haje z Days gone,nuda jak v Brne a to jsem se k tomu 3x vracel a nikdy nedohral 😆
@Flash: Ale tohle neni Japonska hra.Jen je zasazena do japonskyho prostredi.A v tom je jadro pudla.Je to klasicky ow s paradnim soubojovym systemem a nadhernym vizualem a stylizaci... od Americkyho studia.Proto ten uspech.
@ΛNĐ3RLΛ: ja tu potrebu nemam nekoho zesmesnovat,ani se necitim byt min hracem protoze se mi japonska stylizace o ktere je rec nelibi.Ale nekteri se tu citi byt nadrazenymi jedinci a to mi prijde vtipny
@argokib: Ano, každej z nás má jinej vkus, akorát někteří mají potřebu ten vkus toho druhého nějak zesměšňovat. Důležitý je jak to podáš.
Taky můžu napsat, že nechápu, co kdo vidí na upocených chlápcích v legínách (superhrdinové) či hraní si na vojáčky s pistolkami a jsou to hry pro nevyzrálé a nevybouřené teenagery, ale nejsem zabedněnec, že ano?
To co, navíc popisuje Mička, je jen určitá část japonské produkce. Jsou to fan-service hry, které ani netvoří podstatnou část her z Japonska, jen ti v paměti utkví nejvíce právě kvůli té stylizaci.
Kazdej z nas ma jinej vkus.Nebudu tady hanit japonskou tvorbu,vim ze ma svy priznivce.V poradku.Ale GOT je jednoznacne urcenej zapadnimu hraci.Pro nadrazeny intelektualy tzn.mainstreamu.Proste dalsi Sony uspesna sablona v nadhernym japonskym prostredi a paradnim soubojakem.Je to oslava samurajskyho umeni boje.Alespon pro me.
@Jozef Maluniak: vždyť bude Forspoken😆
@Jan Mička: ach sakra, dospělák s dospělým vkusem.
Chci days gone 2 . Jime ty debile furt vzpominam na konec DG1, tak dupej dvojku!
Ghost of granát.
Hra bohov
Ghost of Tsushima mi ukázal, že i po tolika letech dokáže být OW hra zábavná (u představení gameplaye jsem brblal že to bude jako assassin). Ten vizuál a stylizace jsou skvělé. Hra mě nevodí za ručku a mohu orientovat jen podle prostředí. Spoustu aktivit dává smysl a dávají mi jako hráči motiv proč je plnit. Není to revoluce her s otevřeným světem ale výborná evoluce. Tato hra je standart podle kterého budu hodnotit ty další hry podobného ražení. Osobně si neumím představit pokračování. Ta hra je vlastně v mnoha směrech skvělá. Raději novou značku než rádoby Ghosta 2 nebo Infamous. Pokud by měl být nový Sly Cooper, tak za mě jedině jako svěží restart série vybudovaný od základu. :-)
Chcelo by to nový inFamous 😟
@salát: přesně tohle se mi vždy na japonských hrách naprosto vadilo. Ještě ty silikonové barbiny s 6 kozama, svítícíma očičkama a 50cm pásem. Takové srance se můzou líbit opravdu jen ujetým asiatům. Pokud by asijske hry začaly vypadat aspoň trošku uvěřitelné a dospěle jako ghost, tak sem snima! Jinak ať si je klidně nechají pro sebe..
Neříkám ze na tom nepracovali Japonci 😃 Jen ze je to určeny pro americký publikum
Protože GoT byl udělanej tak nějak v americkým stylu . Japonsky hry mi do tyhle hry taky nic nerikali . Shemale frajeři s dvoumetrovejma vlasama a makeupem a na zádech půl tunovej meč , všude po obrazovce blesky a 200 čísel . To nebylo nic pro mě .
Každopádně vydavatele vždycky něco říkají a pak mají jedničku z divení, ze je to naopak . Před deseti lety říkali ze singleplayerove hry jsou minulost a není o ne zájem . Proto se delal multiplayer i v hrách kde neměl co dělat . Assasins creed, dead space atp, mass effect atp . Dost to ty hry kazilo.
To spíš změnil Nioh...
no nevim. japonci dlohodobe odmitaji tu jejich historii poustet za hranice. her z japonskeho prostredi je kotel. nechapu do dneska, proc oba dily Yakuzy z feudalniho japonska jsou pouze jp only. proc onimusha je ukoncena ip. atd apod.
Hmm, pro lidi co hraji japonské hry dvacet let to zas takové terno není :) Ale pro lidi co hraji v západní bubline only to bude jiste zjevení.
A hodně lidem bylo Japonsko u zadku, proste další AAA Sony titul a hráli by to i kdyby se to odehrávalo v Tatrách :)
Protoze vydavatele jsou kreteni a hodne casto mimo !
A pak staci vydat Ghosta a nahle je situace opacna a ti sami vydavatele pak hlasi....chceme takove hry!
Je trochu sranda, ze JP kulture ve hrach, nakonec pomuze USA studio.