Studio Guerrilla Games skončilo se sérií Killzone
novinka•úterý 22. října 2024•Martin Šmíd•

Zdroj: PlayStation Studios
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama























novinka
Netflix oznámil nákup společnosti Warner Bros., akvizice vyjde na téměř 83 miliard dolarů
novinka
Oznámena vesmírná samurajská hra SOL Shogunate
recenze
Project Motor Racing
novinka
Střílečka POSTAL: Bullet Paradise byla zrušena, pouhé dva dny po svém oznámení
novinka
Retro-futuristická akční plošinovka REPLACED má po několika odkladech datum vydání
fórum
Gran Turismo 7
novinka
Oznámena strategická hra Total War: MEDIEVAL III, vyjde i pro konzole
novinka
Prince of Persia: The Sands of Time Remake na TGA nebude, ukáže se ovšem Resident Evil Requiem
fórum
Nintendo Switch 2
novinka
Vyšší level zábavy i kreativity. Co přinášejí grafické karty GIGABYTE GeForce RTX 50 hráčům a tvůrcům
Komentáře (180)
@GENji: jojo, taky jsem si na něho vzpomněl. Hrají holubí šachy a používají argumentační fauly zahlcení slovy.
@ΛNĐ3RLΛ: takze rikam, ze tu ta vtipna karikatura jen lze, prikrasluje si, ale hraje si tu na genia.
"tak by nedostali uznání od takových lidí, jako je třebas Hideo Kojima, a to ještě před tím, než od nich nějaký Engine dostal."
Kdy ze to prohlasil? 2017?
link Nemas zac lhari, prej pred tim, nez dostal engine. Tak urcite sasulo 🤗
Ja si nemuzu pomoci, ale me celkove Stillalive neskutecne pripomina tady toho mamlase v ksiltovce link
Pouziva milion slov, kterym ani nerozumi, jen aby vypadal chytre ikdyz trepe same picoviny.... no 🙂, to ja radsi budu mluvit jak dlazdic, kdyz co pisu, bude davat smysl 🙂
@GENji: Asi má na mysli tady tento trailer link , kde Kojima řekne "mind-blowing" a "impressive", což je taková nicneříkající chvála, která vyzní jako klasické PR.
Guerrilla Games Hideovi hodně pomohli při práci s Decima enginem na Death Strandingu, takže je na mistě se domnívat, že to udělal kvůli dobrým vztahům se studiem. Hideo se totiž nikdy nezmínil na sockách, že by hru někdy hrál...
@stillalive: muzes hodit odkaz na to uznani? Nebo zas jen varis z vody a prikraslujes si realitu jak mas ve zvyku?
A jake porozumeni a toleranci mam ja od tech vygumovanych uctivacu kazdeho sony hovna kdyz ho kritizuji? :)
"Klidně tu chrlíte nadávky, urážky"
"dokud se tu budete chovat jako hovada"
🙏.
Kdyby Guerrilla dělali tak špatné, průměrné, nudné, bezduché hry jak se tady snažíte agresivně tlačit co novinka, tak by nedostali uznání od takových lidí, jako je třebas Hideo Kojima, a to ještě před tím, než od nich nějaký Engine dostal. Takže se zase v kruhu vracíme k základní pointě - Je to váš problém, vaše zášť. Slušnost vám vůbec nic neříká. Klidně tu chrlíte nadávky, urážky, apriori se stavíte do útoku proti každému názoru, který je zcela jiný od všeho vlastního. Pořád na vás budu poukazovat, dokud se tu budete chovat jako hovada bez špetky empatie, porozumění, tolerance, respektu k ostatním. Samozvaní vítězové své vlastní, egomaniakální hry.
@Kainé: tak hlavne Divinity byla spise okrajova zalezitost, uz jen tady s ni spousta lidi zkusenost nemela. BG3 ma uspech mimojine i diky nazvu znacky. Hele jo, rukopis Larianu z divinity se do Bg3 hodne prenesl. Ja se za to vsak skoro modlil, protoze ty moznosti, hlavne treba i v combatu, ty byly uz v divinity 2 bezkonkurencni. Ale ja byl treba prekvapenej, ze BG3 jde trosku jinou cestou. Hraje se to proste trosku odlisne a ten combat se lisi dost v tom co a jak se vyuziva.
Co se tyka ER, za me to je proste nejlepsi Souls jako celek a prekonalo to za me i BB. Ta atmosfera, pribeh, mozna i zasazeni mel BB asi lepsi. Ale co se tyka ciste herni stranky, moznosti, kolik jsem v tom stravil hodin, za me proste ER vede.
Sony hry driv vubec nebyly spatny, skvela vypln mezi hrami jako Souls, davaly mi mnohdy epicke zazitky, jednodussi ale funkcni zabavu, ale ta jejich politika a zamereni se proste v tichosti zmenila. Vsak neni to zas tak moc davno, co ja se tu s tebou do krve hadal a hajil sony hricky😀 to uz vsak byla doba, kdy na to naskocili a ja to jeste tolik nevnimal. Byla to takova ta prvni vlna zmen. Gow 2018, prvni Horizon, Days Gone apod. Az s odstupem jsem zjistoval, ze je to proste jine, ve vsem moznem horsi nez byvalo a tak dale. Pak vychazely dalsi dily toho sameho, kde veci co me sraly jeste znasobily a to uz jsem si rekl dost a zaclo me neskutecne srat, ze ackoliv uz to davno neni co byvalo, davno to nejsou tak skvele hry i po hratelnostni strance, ktere mnohdy nejsem schopny ani dohrat, nebo jsem se v prubehu hrani casto nudil, coz se mi driv proste nestavalo, a ze dostavaji stale maximalni hodnoceni, ktere tomu uz proste absolutne neodpovida. O to vic me pak sere (ani nevim vlastne proc), ze ostatni to prehlizeji a nevidi ten pokles, tu zarazenou zpatecku v tech hrach/pokracovani....
@GENji: Já BG3 můžu komentovat jen do druhého aktu, takže nechci říkat, že je to, nebo to není nejlepší CRPG posledních deseti let, ale co jsem měl možnost hrát, tak Lariani se prostě v některých věcech neposouvají a pro mě je trošku ubíjející jejich hry hrát, ale chápu, proč je ta hra tak v mainstreamu oblíbena.
Elden Ring je fajn, ta monumentálnost a propracovanost světa bere dech, ovšem komorní první Dark Souls mi to nenahradilo a pravděpodobně nikdy nic nenahradí. Někdy je méně více.
Pokud by přišla kritika na určité aspekty třeba mnou zmíněné, mohli bychom se dočkat lepších her do budoucna, to byla moje myšlenka.
Nemyslím si, že je pak rozumné to dávat do srovnání se Sony produkci. Sony jede úplně jinou ligu, tam se odpouští skoro vše. To je povrchní zábava a řekl bych, že to nedělá dobré jméno gamingu obecně.
@Kainé: jenze u toho bg3 a eldenu... ma to chyby, co ne, ze? Ale prave jsme u toho srovnani s konkurenci... tu nechavaji obe tyto hry daleko za sebou ve vsech moznych smerech. Lepsi rpg v otevrenem svete za poslednich 10 let nevyslo, minimalne o nem nevim. Stejne tak lepsi izometricke rpg. Ty moznosti a promyslenost v combatu i mimo nej jsou vyjimecne samy o sobe treba u toho Baldura.
hele, já mám rád lehké trofeje, nesnáším, když dohraji hru a mám 20% trofejí. 😁. Resi jsem musel hrát asi třikrát, abych měl 50% trofejí, za mě to byl už opruz. V tomhle prosím "kejžl" přístup.
Ale jinak souhlas, hodnoceni určitých her je dost často za jméno a platí to skrz herní svět. Platí to např. i u Elden Ring, DLC je skvělé, ovšem 94%. No, nevím. Ano, má to dost možná nejlepší mapu OW, co jsem kdy hrál a tak bych si představoval ideální mapu u všech OW, má to bezkonkurenční art, atmosféru a všechny tyhle aspekty, na kterou konkurence vůbec nedosahuje, ale také to má dost problémů, ať je to odfláklý konec, strašný loot, nenávaznost na hlavní příběh, málo voleb, stále stejné nihilistické vyústění questů. U toho DLC mi opravdu už vadilo, že všechny postavy umřou. Ja chci mít možnost zachránit St. Trinu či Miquellu. FS se opakují a já chci změnu v rámci uchopení postav ve světe. Jo a taky mě sere, že u tak krásného artu máš dohled asi metr před tebe, čili místo trávy vidíš holé plochy, jo vím, v tomhle se opakuji, ale mám z toho do teď mrzení.
Stejný případ BG3, Divinity a obecně Lariani. Média ignorují mizerný writting, ignorují množství fantasy klišé, bugy, glitche. Lariani se pořád opakují v trapno-humoru, obecně v céčkovém pojetí fantasy i u série, kam to nepatří a nijak to nikdo neřeší.
Samozřejmě jsou to jinak výborné hry, ale to hodnocení je úlet.
Sony hry snad nemá cenu ani komentovat, ale tam víme, že fungují úplně jiná měřítka než u ostatních IP.
Opravdu mě překvapuje, kolik vyjde za rok her, které se přešoupnou přes 90% na MT. Já sám bych letos ani jednu hru nehodnotil 10/10 a to samé platí o roku minulém.
@mnaca: jop, RE je v tomhle treba ta zminovana vyjimka. Souls serie sama o sobe taktez. On treba i podelanej witcher 3 mel trofeje za obtiznost (ne, ze by to bylo neco tezkeho, ale prece..) a treba Cyberpunk uz je nema, proc?
@Garfi99: jooo obtiznost... to je taky tema.... Drive byly snad vsechny hry delane tak, aby se clovek musel alespon trosku snazit. Dneska hry jako Horizon (a ne jen ten) lidi dohrajou s jednim prstem v prdeli a druhym v nose. Dneska jsou to az na vyjimky vsechno nalestena hovna, kde hrajou prim filmecky, vizual, radoby epicnost. Ovsem se ztraci prave ta hratelnost. Musi byt vse co nejpristupnejsi aby se nahodou nekdo neurazil.
A ze zas placam picoviny? Tak proc dnesni hry (naprosta vetsina) uz nema trofeje za dohrani na jednotlive obtiznosti? A to i od tech samych studii, ktera to u predeslych her mela. Jednoduche, aby platinku mohl dostat kazdy, beze snahy. To je taky duvod, proc mi honeni se za platinkama prijde neskutecne smesne a uplne o hovne. Nevypovida to o nikom totiz nic. Max to, ze je nekdo ochotny hledat 50 vezicek po mape :)
@gauntl3t: pokud kupujes hru od studia, ktera je prumerna a pozlacene hovno, tak tim davas najevo zajem a neni jediny duvod u nich, pak znacku menit. Stejne jako AC.... apod.
To co je pro někoho 10/10 je pro jineho 6/10. Ale my všichni se potřebujeme na něčem objektivně shodnout, jinak jakékoliv hodnocení pozbývá smyslu a takový Kachlo může jít zahřívat židli na ÚP.
Chci vám nabídnout tu myšlenku, že vždy srovnáváme podle něčeho. Konkrétně já mám častý kontakt s hrami ze šesté generace (PS2/og Xbox/ GC). Hraji je poměrně často a úplně nejradši mám hry z konce 90. let, ranného počátku nového milénia. To byla éra, kdy se největší studia té doby snažila hratelnost svých her špičkovat až do technické dokonalosti. Nádhernou ukázkou jsou hry jako Mario Sunshine, Capsom vs. Marvel 2, Jak and Daxter Precursor Legacy., Metal Slug 3... Jsou to těžké hry? Rozhodně ano. Ale aby hra byla dobrou hrou, tak obtížnost hraje svoji velmi důležitou roli (to je ale téma asi do jiné diskuze).
Takže mě současná produkce nudí, příjde mi sterilní, předvidatelná, bez kouzla....
Horizon je v porovnání s hrami z tohoto období naleštěný shovelware.
Z posledních velkých jer mě hodně bavil elden Ring ale to je hra, která přejimá to nejlepší z vývoje her v období 98-2005. Šestá generace gamingu byl peak a teď se volným pádem řítíme dolů.
@GENji: objektívne by som asi považoval za 10/10 a to sa dúfam zhodneme RDR2. Ale pre mňa to bolo neskutočne nudné, utahane a viac než to dohrať ma bavilo s Arthurom chlastat a hrať karty v St. Denis 🙄
Horizony som dal pritom obidva na jeden fukot 🤷 a asi zopakujem aj ten remaster budúci týždeň, alebo až na Procku. Nevadí mi že to nieje tak do hĺbky premakane ako RDR, ale sadlo mi to proste viac a lepšie sa mi to hrá. Ale fakt si nemyslím že by som tým prispieval k tomu aby ďalšie KZ už nikdy nevyšlo, to je blbosť.
Posledný AC ktorý som dohral bol asi ten s pirátmi 🤔
@gauntl3t: objektivne ta hra neni 10/10, ani nemuze byt.
Nerozvedes to, protoze odpoved nemas, jednoduche. Nebo ty si nemyslis, ze kdyby lidi od her latku kvality vyzadovali vyssi a tyhle prumery nekupovali, tak by nadale vznikaly? Krasna ukazka je treba AC.
Ja nikde netvrdim, ze to nikoho nemuze bavit, ale kazdy kdo da hre, co vse dela polovicate, nektere veci az podprumerne, 10/10, tak opravdu ma tu latku extremne nizko 🤗
Co tam mas dal?
@gauntl3t: On nepochopil ze prave lidi dostavaj od Horizonu hodne. To je pak tezky, kdyz chape jen sam sebe.
@GENji: Tak tvl...kdyz to teda takhle beres, ze je to kalkul, tak v tom pripade se KZ nedockas nikdy, a nedockal by ses ho ani kdyby byl Horizon propadak, protoze kalkul. Ses tam kde si byl.
@GENji: nejdem to rozvíjať, je to proste chujovina nezmyselná a ty by si to tu bol schopný riešiť dlho do neskorej noci až kým by si nemal pravdu 😄
Len dodám čo si už počul, čítal xy krát - máš veľký problém akceptovať fakt že to čo je pre teba 6/10, môže byť pre iného 10/10 a dotyčný nebude degenerat, ani mu nestačí málo ako píšeš. Rovnako tak si vie užiť aj Elden, alebo Rebirth alebo hocičo totálne odlišné. Ak miluješ jedno, neznamená že musíš nenávidieť všetko ostatné. Svet nieje čiernobiely ale plný dúhových farieb 🌈🌈🌈 nech vás tu vy čivavky xenofóbne aj jebne 🤣
@argokib: desitkovy hry😀
Jasne, ze KZ delat nechtej, protoze prumer jako Horizon se prodava dobre a lide jako ty tomu navic hazi "desitky". To je celej point ;). Nebud naivni a nemysli si, ze to neni kalkul. Delaji to, co jim vynasi vice, co se vice prodava.
No nic, koncim. Naposled zopaknu. Nemuzu za to, ze Guerilla dela desitkovy hry, Ja si navic myslim, ze kdyby Guerilla chtela delat dalsi KZ, tak ho delat bude. A prave diky uspechu jinyho projektu ma prostredky. Klidne by mohli za tyhle situace delat obe hry, kapacity na to maj. Ale musej to chtit hlavne oni.
@gauntl3t: tak urciteee 😀. Uplne me zdemolovali. A reknes mi i proc je to kokotina, nebo se zas vytratis? :)
"Kvuli hracum, kterym staci fakt hodne malo, se nedostava na ty, kterym ne."
Toto je asi nie že tá najväčšia kktina čo si sem kedy napísal, ale historicky asi aj jedna z najväčších aké tu kedy zazneli 😄
Daj si už na dnes pauzu, lebo vidieť že ti dnes chlapci v chate dali riadne zabrať 😉
@argokib: ja nebo ty?😀 Doslova jsi napsal, ze hraci nemuzou za to, ze vznikaj horizony, to platilo pouze pro prvni dil 🙂. A ano, treba se vrati ke KZ nebo KZ mp. Obe dve veci jsou veci co u Sony chybi. Nebo udelaj jinou hru, a? Zdimou prumer, o to jde 🙂
Kvuli hracum, kterym staci fakt hodne malo, se nedostava na ty, kterym ne. To je taky ubohy a hloupy :(. Drive to tak nebyvalo. Momentalni produkce Sony je jak pres kopirak.
@GENji: Cos to zase vypustil za sracku
Fakt si myslis ze kdyby se Horizon neprodaval, tak se v klidu vratej ke KZ?.
Vymyslej neco novyho.
A kdyby je Sony prinutila, tak ten dalsi KZ by byl jeste vetsi sracka. Kdyz jako vyvojar delas neco co uz delat nechces, dopada to vetsinou spatne.
Ale tvl. vycitat hracum ze je neco bavi hrat je ubohy. To nevidis, jak je to hloupy?
Horizon jedna a dva jsou hry spadající do kategorie vizuálně hezký Shovelware. 😎
@argokib: A kdo za to muze jinej nez ti, co to kupuji a davaji tomu hovnu 10/10? Ufff, ne, nebudu se s tebou poustet do dalsi debaty..
Guerilla sa o dôvodoch ukončenia projektu KZ vyjadrila už dosť dávno vo svojom dokumente. Kapitola Creative Fatigue - 8:40 (ktorá svojím názvom hovorí za všetko)
link
Nebudte uz hloupe kratkozraky. Hraci Horizonu za to fakt nemuzou
Guerilla delala KZ spoustu let. Posledni se jim dle ohlasu a prodeju nepovedl.
Zrejme uz do toho nedali vsechno. Mozna je to uz ani nebavilo.
Aby si spravili reputaci a svy sebevedomi, potrebovali zase nejakou pecku. A to se jim zjevne povedlo...Ted si predstavte, kdyby Guerilla i tady zklamala. Klidne mohlo studio skoncit, nebo taky ne, ale co by to udelalo s jejich sebevedomim. A myslite si, ze by jim Sony po tech neuspesich zase prikazala vratit se ke KZ? Tezko,.
A vubec, ty ztracis pamet? Ty nevis, ze ja sem miloval i Shadow Fall?. Tak jestli si vyvojari nezarizli KZ sami, tak vetsina hracu urcite. Ja ne, me z toho vynech.