Konzolista.cz

Remedy nefandí cross-gen vývoji her

novinkaúterý 23. března 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Remedy nefandí cross-gen vývoji her
Studio Remedy se proslavilo řadou výborných akčních her jako Max Payne, Alan Wake nebo naposled Control. Thomas Puha, který má na starost komunikaci, se nyní rozpovídal o cross-gen vývoji her, jemuž rozhodně nefandí. „Kdykoliv jsme v bodě, kdy musíme vytvářet cross-gen hry, je to dost na prd. Musíte podporovat starou generaci a ujistit se, že hra tam bude fungovat. Až pak ji přenesete na next-gen, přičemž tým je limitovaný tím, co jste udělali roky předtím na předchozí generaci. Není realistické si myslet, že když hru vyjde pro next-gen, bude od základu pro nové konzole vytvořena od nuly. Nefunguje to tak. Není to ani možné, protože týmu odeberete zdroje pro vytváření,“ říká Thomas Puha z Remedy. Ten si je vědom, že hráči zatím nejsou nadšeni z vizuální stránky her pro nové konzole, no a za tím vidí právě cross-gen vývoj. Věří ovšem, že se to časem zlepší. „Budete ohromeni vizuální kvalitou her, které teprve přijdou a na kterých v současnosti pracujeme. Stačí se ostatně podívat na předchozí generace. Podívejte se na Modern Warfare. Nechápu, jak ta hra může vypadat na PS4 a Xbox One tak dobře. A stejně to bude i na současné generaci. Uvidíte obrovské zlepšení,“ dodal. Thomas Puha se vyjádřil i ke konzoli Xbox Series S, jejímž velkým fanouškem moc není. „Xbox Series S se moc neliší od předchozích generací, kde systém s nejnižšími specifikacemi nakonec diktoval, které věci budeme muset udělat, protože na něm musí hra běžet. Je velmi jednoduché říci, že stačí pouze snížit rozlišení a kvalitu textur, ale tak jednoduché to rozhodně není. Zní to dobře, ale každý engine je postavený jinak," říká a dodal, že pro menší studia, mezi nimiž je i Remedy, může být problém do budoucna optimalizovat hry pro více platforem.
Zdroj: wccftech.com
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (81)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

@gauntl3t: pro hlupaka kazdej hlupak. Ze ty ses zabednenej za to nemohu. To tak byva u lidi tveho smysleni, taky to tak vypadá. Asi ses nesvepravnej kdyz ctes neco co nechces. Ja treba tvoje nesmysly nectu kdyz na me nereagujes protoze pusobis jako nahodnej generátor slov. Tvoje kampaň by se dala pojmenovat místo mozku plejka kostku. O pc si přečteš ještě hodně v budoucnu, ne jen ode mě ale i od samotný sony jak tam bude vydávat exkluzivky.

gauntl3t
gauntl3t # GTVR

Nie vážne, už si sa tu znemožnil kvôli dekoráciam na PS5, Forze, HDR TV a teraz vedies hrdinsku kampaň za práva a slobody kufrikovych PC na webe o konzolách jeb už nato a prijmi fakt že sme o tvojom laptope čítali už dávno viac než sme chceli

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

@gauntl3t: boze co to meles kdykoliv s nekym neco resim pribehnes jak pejsek abys branil ps5 tak zas zalez do boudy joudo.

gauntl3t
gauntl3t # GTVR

Nie nezaplatilo, bohužiaľ o ňom musíme kvôli tvojej frustrácii čítať pravidelne odkedy vyšla PS5 a doplácame naň kvôli tebe všetci

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

To draho zaplacené pc co se zaplatilo samo. No nic tady jakakoliv debata postrada smysl. Povíme si za nějaký čas.

joe_zx

Cyberpunk 2077 Benchmarks Show Even the Fastest GPU in the World Can't Play at 4K - ExtremeTech .. sorry ale na 3000 eurovom PC s 3090 predsa nebudem hrat hry pre archaicke XO v 1440p ako odporucaju .. nie .. len preto, ze som ja idiot zapol to draho zaplatene RT a toto PC ma tahat tie hry dalsich7 rokov.

gauntl3t
gauntl3t # GTVR

Marcel nás sem chodí pravidelne so svojím laptopom pobaviť jak vegan do steakhousu a nechápe že nové RTx sú primárne určené na ťažbu, nie na hranie

joe_zx
👍1

.. velmi zla pamat .. PS4 GPU vychadza z HD7000 serie .. pozriet 7850ku, kt. herny vykon je dnes v drvivej vacsine smutne tragicky, aj ked je sparovana s omnoho lepsim CPU ako PS4 a DX12 hry ako Death Stranding ani nespusti .. PS4 j vysoko perf. nad nou a ta PC graika nedala cely cyklus ani omylom .. 3080 .. rozkosne .. na co mi je grafika v cene troch PS5DE, ked multiplat hry pre PS4 nedava nativne 4K60RT .. uz dnes je to odpisana grafika .. Spidey PS5 ma masivne RT reflexie na 60 fps alebo 30 fps s 4K DRS a hlasno sa chechta z notasovej 3070 aj 300 watt 3080 .. kt. ide s plnym RT do kolien .. este raz .. komu naco take GPU co nestaci ani na hry pre starucke konzoly .. mam vyvalit 1200 euro za DLSS upscale z 1440p .. smiesne.

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️
👎3
👍1

@joe_zx: ty ses hodne velký optimista pak kdo popírá fyziku. 1070 stacila na celý zivotní cyklus ps4 kdy podává vyšší výkon jak ps4 pro a u nových karet to nebude jinak. 3080 naprosto s přehledem vystačí na celý životní cyklus konzolí a v RT i hrubém výkonu bude podávat mnohém lepší výsledky. Bude zazrak kdyby se ji aspoň přiblížily výkonem budoucí revize PRO konzolí. A az na ps5 poběží hry alespoň jako na oskubany 3070 v malým notasu tak se můžeme bavit, ale zatím tu máme příklady her který se tomu ani neblíží. A zrovna spiderman je dost mizerná implementace RT. Kdyz pominu ze RT nejsou jen odrazy ale celý nasvícení jako v Cyberpunku, tak Spiderman ani ty odrazy neumí všude kde by měli být a to ani ve 30fps narozdil třeba od Control nebo CP který řeší celý globální nasvícení ne jen nějaký odrazy. Nehledě na to, ze tu davat jako příklad hru, jejíž nasvícení je děláno na tvrdo (neumi střídat denní dobu) je dost hloupej příklad, protože je to technologicky zaostale a berlicka pro lepší výkon oproti moderním hram, který vše řeší real time. Nic proti pavoukovi, vypadá skvělé, ale to už na ps4.

ps. zminovat vyhoneny ceny karet uprostred kryptohorecky je dalsi naprosto zcestny argument, nehlede na to ze mnoha lidem uz se ta karta par mesici miningu zaplatila a cenu ani moc neřeší. Kdo nakoupil uz minulej rok, ted to uz to ma zaplacený. Zbytek lidi uz ma minimálně přírazku za kterou nakoupili taky zpět.

joe_zx
👍2

@Marcel CZE: .. herne prakticky sa PS5 aj XSX lahko dostanu nad 3070, co bude o 5 rokov uplne zabudnuta karta .. Spiderman PS5 co je cross gen hra bez RDNA2 optimalizacii dava RT reflexie na kazdom lesklom povrchu na 60 fps v 1440p .. WD2 mi ide v 1080p na 60fps bez RT takmer so vsetkym na ULTRA na i7+1070 .. PS5 je o 250% vykonnejsia uz na papieri .. tragediou je vykon super drahej 3080, kt. uplne zlyhala ako 4K60RT grafika .. PS5 sa zlepsi masivne .. PC to riesi kupou noveho HW .. COD na PS5 bezi lepsie ako na 3070 .. PS5 fps merak ukazuje iba do 120 fps .. pochopil si ..

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

@joe_zx: ale notak že zrovna na jednom příkladu PS5 podala pěkný výkon, neznamená, že je stejně výkonná jako 3070. Nehledě na to, že zrovna COD má některý konzolově specifický nastavení pro konzole, kterého na PC ani není možné docílit, protože tam nexistuje tak nízká možnost nastavení, na PC to jede ve vyšším nastavení i když je to to nejnižší možné. A pokud se budeme bavit o výkonu v RT, tak tam si prakticky ps5 neškrtá a chybí DLSS. To můžu stejně tak napsat že AC na PS5 jede podobně jako na 2080, to je sice pravda, ale AC neumí RT a má na PC dost pochybnou optimalizaci stejně tak Watch Dogs, kde to nedávno znatelně zlepšili updaty a v momentě kdy tu máme hry využivající ve větší míře RT, tak si PS5 neškrtá viz Control, Watchdogs s RT nebo Cyberpunk - tam teda ještě čekáme na nextgen update, ale upřímně bych se hodně divil, kdyby se CP vůbec přiblížilo PC verzi třeba na 3070. Ani náhodou. Ten příměr k PC kartám je dost pochybný. A pak tu máme taky ten fakt, že ani na nejnovější RTX karty se neoptimalizuje zatím na 100% takovej Flight Simulator ještě nedávno ani na 3080 nejel kdoví jak v naročných městech typu new yourk to padalo k 30fps na ultra, teď dostal update a jede to 60fps+. To je brutální zlepšení výkonu jenom v optimalizaci. Takže tyhle závěry jsou trošku mimo. Je vtipný jak na PS5 se bere jak se hrozně zoptimalizuje do budoucna a na PC se jako myslí, že už to tak zůstane a je to nejlepší možný stav. Přitom právě na PC dost často jsem byl teď svědkem jak update značně zlepšil podporu nových RTX karet vyššími fps. Třeba ten Watchdogs byl na začátku dost blbě optimalizovaný a teď se to updaty značně zlepšilo. A když se btw. podívame na WD na nextgenu tak to je bída graficky naprosto otřesný a ve 30fps. Tam už se nedá mluvit o výkonu 3070, ani 2080, možná tak ekvivalent 2060. Takže pro tyto porovnávačky je jeden příklad s COD dost málo na nějaký závěry.

rejca

Ke spotrebe, kdo hraje hodinu ci dve denne, tak tam je uplne fuk jestli konzole bere 90W nebo 200W...

joe_zx

@Marcel CZE: .. SONY natlacilo do 200 watt plnohodnotny 8 jadrovy Zen2 a GPU .. nieco ako AMD 6800 s GDDR6 RAM a SSD .. garantujem ti, ze ten isty HW nedokazes dat na 150 watt a zaroven o 50% vykonnejsie .. oskubana 3070 si s PS5 neporadi - link .. a custom PS5 GPU upravy sa ukazu este viac v pravych next gen enginoch.

DBUN19
DBUN19 #首都高速湾岸線
👍1

@joe_zx: Co na to říci...vysloužil sis přidání mezi oblíbené 😄

Macek_7
Macek_7 #🍕🎮💪😴♻️

@Hráč123: to kdybych tak mel brat tak jsou mnohem efektivnější notebooky s rtx 3000, kde 140w notebook s oskubanou 3070 stejně výkonově překoná ps5 a přitom spotřeba úplně jinde. Ale hádám že efektivita a spotřeba celkove moc lidi nezajímá. U PC kde kazdej druhej ted tezi a plati se mu ta draha karta, to uz ie jina, tam dokonce někteří stavějí solární elektrárny.

joe_zx

@Hráč123: .. obocie dvihnem, ked vidim PC s odberom 450 watt pri zatazi, pri konzole okolo 200 watt som celkom v klude, samozrejme uvitam /ak budu/ buduce slim/PRO verzie na 3nm procese, kde to pojde smerom ku 100 wattom pri PS5 slim a stale na 200 watt ale s vyrazne vykonnejsim GPU pri PRO.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@joe_zx: Ja si dokonce myslim ze 99% hracu to neresi..ja jsem to uvedl jako hmatatelnou vyhodu xss. Alespon teda z meho pohledu, nizka cena a nizka spotreba jsou v poradku.

joe_zx

@Hráč123: .. ver mi, ze 95% PS4 hracov ani sekundu neriesi, kolko konzola zerie wattov .. dokonca si myslim, ze polovicu PS4 v UK maju farebni spoluobcania na TV z Tesco za 299 euro a hraju FIFA, COD den a noc .. hrac to ma v trubke nejake zelene hesla o spotrebe .. to by sa skor PC hraci mali obracat.

Multiplat hry potrebuju velku zakladnu, ekonomika je dnes tvrda, takze kazdy to bude ladit na XSS /smola/ a na PS5/XSX bude 60 fps na autopilota a nejake shiny gfx veci akoze zadarmo a to bude asi tak vsetko.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

Tak zrovna fifa,cod,doom apod. si myslim nebudou mit s xss problem. Se spotrebou na jednu konzoli to mozna fuk muze bejt..pri 20 mil zakladne uz tolik ne.

EDIT: fakt je ze triple ej produkce tretich stran asi bude vypadat dost bidne pokud teda neni za opnou neco cemu nikdo zatim nerozumi.

joe_zx

@Hráč123: .. XSS za 300 euro, PS5DE za 400, PS5 s BD za 500 .. /ja osobne spotrebu neriesim, ci to berie 100 watt XSS alebo 200 watt PS5 - link , je pri tychto malych cislach uprimne celkom fuk/. Nemyslim si, ze nejake hry na XSS nebudu .. aspon v najblizsich rokoch .. to by bolo pre konzolu likvidacne .. hry ako FIFA, COD, DOOM, BF, TES .. cely mainstream tam napochoduje povinne .. nikto iba proste necekal, ze pri XSS pojde MS az tak strasne hlboko dolu s HW ..

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@joe_zx: Takhle na Xss taky nahlizim, vec je ta ze ja kdybych si ji poridil tak od ni rozhodne necekam zazraky ale tomu odpovida cena,spotreba apod. Skoda ze MS nema koule proste rict ze nektere hry na Xss nebudou. Maji mikrotransakce ve hrach pro deti ale z nejakeho duvodu maji moralni problem odriznou nektere hry od neadekvatniho hw.

joe_zx

@Hráč123: .. XSS vidim ako prilis slaby HW, az groteskne slaby a lutujem kazdeho, kto sa na nej bude motkat v dalsich rokoch v rozliseni 720-1080p .. je to vyslovene socialna konzola, vlastna kategoria .. je to ako keby chcel student dnes Nv 3080 ale ma iba na Nv1650 Ti .. zahraje si ale vyskakovat nebude a kde bude o 7 rokov s tym istym HW ani nechcem vidiet.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@joe_zx: Já vzhledem k těm všem technickým, a softwarovým problémům naopak vůbec. Navíc stejný odběr jako verze s mechanikou a seš uzamčen do digi systému.

joe_zx

@rejca: .. ano.

rejca
👍1

@joe_zx: + hlavne mrhani na kryptomeny

joe_zx

@rejca: .. ano, to je problem na nasratie, uplny nedostatok kapacit /cipy, wafre/, takze vsetko stoji PC GPU, konzoly, KIA nevyraba u nas auta, prestavka .. nie su cipy.

rejca

@joe_zx: jestli nekdy budou...

joe_zx
👍1

@Hráč123: .. osobne povazujem PS5DE bez mechaniky za uplne terno .. jej cenu povazujem za banalnu, za 400 euro ledva kupim decentne PC GPU a mam s PS5DE plny vykon a pokoj na roky.

joe_zx

@rejca: .. problem vidim v tom, ze vyvoj ide cestou plne custom "softverovej" render pipelajny .. AMD to dokonca na RDNA2 vrelo odporuca .. spickovy vyvojar si teda nakoduje vlastnu podobu "pixel a vertex" shaders, ide o relativne revolucnu paradigmu /relativne preto, lebo nas to vracia do cias Pentium 1 a soft. render enginu/ .. opusti sa teda HW fixed GPU funkcie, tak ako su definovane pod DirectX .. moznosti su vskutku extremne ale CU vypocetne to bude priserne, vyuzije sa kazdy flop, kt. XSS nema .. v tomto bode bude pre mna technicky zaujimave sledovat o 6-7 rokov PS5 hru s velkym budgetom /ktora nema brzdu v podobe XSS/ a nativne XSX-XSS hry, kde ta brzda bude .. teda SONY fpska verzus Xbox fpska alebo RPG, alebo racing .. uvidime.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@joe_zx: Diky za info. Sem na to teda zvedavej jak to bude...xss se me moc libi ale urcite ho chapu jako takovou "fortnite" konzoli, ted nic ve zlem. Za me kompaktni, nizko nakladovy z hlediska energie stroj na Minecraft a Fortnite, ktery teda prevazne hraju na Switchi momentalne ale na telce bych si to klidne soupnul na Xss.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články