Prodeje hry Alan Wake na 1.5 milionu

Tvoje reakce na článek
Galerie




































novinka
Leonovi S. Kennedymu bude patřit zhruba polovina hry Resident Evil Requiem
recenze
Terminator 2D: NO FATE
novinka
Akční RPG hra Star Wars: Fate of the Old Republic vyjde dříve než v roce 2030
novinka
Tomb Raider: Catalyst se bude odehrávat několik let po událostech z Tomb Raider: Underworld
novinka
Hra Clair Obscur: Expedition 33 si odnesla rekordní počet ocenění, včetně toho pro nejlepší hru letošního roku
novinka
Jonathan Blow oznámil novou logickou hru Order of the Sinking Star
novinka
Porovnání hry Tomb Raider: Legacy of Atlantis s originálem z roku 1996
novinka
Star Wars: Fate of the Old Republic není přímé pokračování Knights of the Old Republic
fórum
Think before you sleep
novinka
Bruce Straley oznámil svoji novou hru, logickou dobrodružnou hru Coven of the Chicken Foot
Komentáře (31)
Deshien: Ty bys mohl s tímhle přístupem jít pracovat do Namca [s6]. Až na to, že to Namco, to jako jediný ze čtverky velkých jap. vydavatelů (Sega, Capcom, Square Enix..) vede od desíti k pěti. Zisky ze Zaklínače 2 byly Namcu dobré, nutnou změnu myšlení to u nich ale prozatím nevyvolalo. Jen amok, když zjistili, že nemají práva na 360 verzi. [s6]
Kradláři mezi konzolisty, které znám osobně i z doslechu, si podle všeho s existencí/neexistencí PC verzí nelámají hlavu. Se svými flashlými Xboxy, i nevím jakým způsobem augmentovanými Playstationy (asi spec. firmware) kradou vše, vč. malých Xlive a PSN her.
Snižování konzolových prodejů je zastaralý předsudek v době, kdy se PC hry jednotně odemykají na Steamu k určitému datu a spousta velkých titulů na konzole, se na torrentech objevuje dříve před vydáním, než jejich PC protějšky. (Mass Effecty2, Fify atd. atd., na PS3 třeba Dead Space 2). Tím chci říct, že kdo hru ukrást chce, ukradne ji stejně snadno jako na PC. Kdo ji chce koupit, koupí ji, tedy pokud mu výrazně nezpozdí, nebo přímo nezruší jeho verzi...
Ehm je třeba taky si říci, co prodražuje danou hru na konzoli - poplatek zřizovateli konzole z každé kopie a v případě MS i vylisovaného DVD a všech DLC! Vydavatel z těch peněz de facto nic nevidí. Jde to MS a Sony. Kdyby to bylo s vývarem tak super jak říkáš, nikdo by se s PC verzemi a DLCčky na PC nedělal. Když už mluvíš o jedné střeše, tak Steam is way to go, úrovní služeb s přehledem překonává Xlive, PSN i Games for Windows Live. [s1]
Tekken, Demon Souls, i Enslaved jsou povahou muliplatformní hry, které nebýt strnulosti Namca mohly na PC zarobit slušné peníze----- Ale nemohly [s6][s6] Naopak by se snizovaly prodeje konzolove verze pac by to kazdej ukradl na PC
S Crysis mas pravdu vga udava podivna cisla ale nic to nemeni na tom ze se jednalo o silene hypovanou hru s mega rozpoctem a vyjit i na konzole dopadlo by to uplne jinak... Staci se podivat na druhej dil Kdo dneska hraje na PC ???Nebo spis kdo hraje na PC typicky konzolove hry ???
Jednoduse si stojim za tim ze vydavetele vedi co delaji kdyz hra nevychazi na Pc ponevadz by se sami ve vetsine pripadu pripravily o penize a to nejenom piratstvim ale take tim ze si clovek muze takovou hru koupit levneji na PC nez za draho na Konzoli... nemluve o DLC sluzbach... neni nad to kdyz ma vydavatel vsechno pod jednou strechou jako na Live nebo PSN..
Deshien: Ehm Crysis dal s Warheadem minimálně 4.5M! (není tam digi distribuce). Základního Crysis se prodalo minimálně 3M! A o žádne "sotva zaplaceni" se rozhodně nejednalo, konec konců, Yerli si prodeje nakonec pochvaloval. Takže špatný příklad. Pouze díky úspěchu první hry, který zaplatili PCčkáři, mohli autoři udělat dvojce konzolové porty!
A srovnávat Crysis se zavedenou JRPG sérií, navíc s 12. (!) dílem, sorry to je hodně silné kafe. Srovnávejme srovnatelné!
Resistance 2 - 2.2M
Killzone 2 - 2.7M
Obě vydané v přibližně stejné době, co Crysis 1. Musíš tedy uznat, že si tedy Crysis v porovnání s nimi nevedl zle. [s1]
Ke Stalkerovi, který prodal 4M řeknu jen jedno - Metro2033, kterému se nejlépe daří na PC.
Tekken, Demon Souls, i Enslaved jsou povahou muliplatformní hry, které nebýt strnulosti Namca mohly na PC zarobit slušné peníze! Třeba Capcom vydává StreetFightery na PC a oplácí se mu to. Vždyť Namco by nejraději nepustilo na PC ani typický multiformát Inversion přesto, že to vývojáři té hry chtějí a tu verzi mají hotovou! U Namca prostě převládá ideologie nad pragmatismem.
zaklinac je trosku spatnej priklad kdyz uz byl konzolovy port prakticky hotov a pouze neschopnost vyvojaru at z kterehokoliv duvodu zabranila vydat ho i na xbox.. Arma by na konzole nevysla ponevadz stare konzole by nedokazaly utahnout tu neprilis optimalizovanou gamesu a stalker no rekneme to takhle kolik by se asi prodalo PC verzi kdyby to vyslo i na dnesni konzole ???? Krasnej priklad je Crysis kterej se stezi zaplatil a dosahl jako jeden z mala milionu.Po masivni kampani pro fanousky Benchmarku (pro ktere byl crisis urcen ) je jeden milion k smichu a to se jednalo o FPS s neprekonatelnou grafikou... Podle udaju ktere jsem cetl na netu byly nejdrazsi hry minule generaci (krom WoW) FF12 a Crysis,obe staly na tu dobu neco kolem 35 milionu dolaru.. Crysis patrici do mnohem popularnejsiho zanru prodal neco pres mega kdezto FF12 na konzole asi 6 mega... hmm pokud si vyvojari spocitaji ze by se jim PC verze nezaplatila tak maji asi pravdu..kdyz jde o prachy umeji si vetsinou pocinat moc dobre.. Pokud nema Namco portfolie her urcene PC publiku tak se ani nemusi snazit,Ostatne vime jak tam dopadaly konzolove porty .... Dalsi duvod je ze skoro kazdy tady ma jak PC tak i Konzoli tak proc se patlat s pc verzi kdyz si to kazdej muze koupit drazs na konzole+dlc a vydelek je na svete
Deshien: Malé %? A můžeš tu generalizaci, že "na PC se nedá zbohatnout" nějak doložit? Vyjmenovávat další příklady bych tu mohl hodiny a pořád by to bylo "málo". Můžeš mě pro změnu říct ty nějaké studio, které samo od sebe, dobrovolně, aniž by v tom bylo podporováno vydavatelem příšlušné konzole, vydalo nějakou střední-velkou hru pouze na jednu z konzolí? Pokud se nejedná o zřizovatelem konzole subvencovanou záležitost, tak je to už dávno vyhynulý jev. Zato u PC her to zas tak neobvyklé není, např. Zaklínač, Arma, Stalker, to jsou hry, na které autorům vynesly dost na to, aby vznikly nejen další díly a často i konzolové konverze.
Vývojářům ať těm primárně PCčkovým, či konzolovým jde o to vydat hru na co nejvíc velkých platforem mezi které se PC vzhledem k ziskům počítá. Menšina společností, jdoucí proti trendu a nevydávající PC verze svých her, jsou buďto studia tvořcí placené exkluzivity, nebo se zastaralými postoji k hernímu trhu. Do té druhé skupiny patří třeba Namco.
Zavorka: Vydat Alana Waka pouze na Xbox, po tom, co byl převážnou část vývoje prezentován jako multiplatformní projekt (s Xkem se počítalo už od začátku) byla sebevražda.
To asi tezko.. ty hry ktere si sem napastoval jsou male vyjimky ktere tvori male procento vsech her.... Na PC muze zbohatnout jen Blizzard kterej tam ma porad jeste dost velkou povest a Online gamesy ktere se na konzolich jeste tolik nechytly
shenmue: V pohodě, já tvůj opačný názor na věc nebral jako útok. [s1]
Jen už je třeba přestat s podobnými odsudky. PC a konzole k sobě patří a všechny jsou pro vývojáře stejně důležitým zdrojem zisků.
ok,beru,nebudu se o tom nejak hadat,uz jen proto,ze me to tak uplne nebere( a take nemam dost informaci). Jak jsem rekl prodeje nesleduji a ani nejsou tak uplne videt v porovnani s konzolema nejake tabulky,naopak stiznosti od vyvojaru na prodeje a piractvi se prehlednout nedaji .... Peace
shenmue: A co Max Payne? Ten by se dal označit taky za konzolovku, které se na PC dařit nebude a byla to právě PC komunita, co z něj svým zájmem udělala legendu a Remedy tím, čím je. Tohle škatulkování prostě dost často nefunguje.
Komplet právě není. Mohl bych tu sice ještě zpaměti vyjmenovat několik her, kterým se dařilo lépe na PC, než na 360 (např. Metro 2033 - tam to vím ale proto, poněvadž to tvůrci sami prohlásili), ale tohleto porovnávání nebylo cílem mého sdělení. Na PC se srát prostě nevyplácí. Namco je i díky tomu v mínusu 350 mega za fisk. rok 2010, zatímco Square a Capcom prosperují.
Porovnávat třeba prodeje přímo her od MS nemá cenu, protože MS kvůli Xboxu zpožďuje PC verzi i o více jak půl roku (+ žádná reklama), pokud jí vůbec dovolí vydat. Ubisoft si za, podle náznaků, tragický pokles prodejů na PC může sám. Po zavedení oné slavné ochrany prudce klesly prodeje, přičemž míra piráťění jejich her klesá bez ohledu na to (kombinace ne moc dobrých her, zpožďování a ochrany). Děláš z PC gamingu prostě moc velkou chudinku. Chápu potřebu Xka po exkluzivitách, ale tohle s Wakem MS dělat neměl.
VGchartz pak nejsou příliš dobrým zdrojem ani pro konzolovky, protože se sekli se o několik set tisíc i u Space Marine...
Ok,nečtu tabulky ale nářky vývojářů, od doby co mám xbox,ps3,wii jsem se o pc přestal zajímat a i před tím výjma pár her nebyl z mé strany moc velký zájem o PC (byly tu konzole předchozí generace). Jinak jseš zbytečně dost akční,netřeba se rozčilovat,nenapsal jsem to nijak "útočně" (nemám důvod). Ale kdyby bylo vše tak zlaté,bylo by na PC více konzolových her,co myslíš? Jde asi o to,že pc je trošku jiný trh a prodávají se na tom jiné hry. Alan wake je něco jako resident,Aitd atp. a myslím (nevím) že tam prodejnost asi tak medová nebude i nářky vývojářů o nízkých prodejích ... to jsem si teda z prstu nevycucal :-) ... kde bereš info o prodejích PC her,moc se o to nezajímám,ale když jsem se teď mrknul na VGchartz,tak tam údaje o PC prodejích nejsou (je tam obvykle 0).Ikdyž nejsou údaje na VG přesné,tak jako orientace dobrý.
edit : tak link jsi dal,ale je dost zavádějící... chtělo by to nějaký komplet,aby zde bylo možný víc porovnávat a ne jen vybrat cca 10 her.
shenue: Promiň ale zlobím se, protože si cucáš údaje z prstu! Nepřišel jsi ani s tím málem co já! [s10] Sorry 1 z 5ti za tvůj nezájem jakkoliv argumentovat.
a)Ano když se sečtou prodeje na Xboxu 360, PS3, Wii, PSP a DSku, mohou prodeje na PC tvořit 1/10. ALE PROČ sčítat konkurenci???
b) Příklady pár her co si vedly stejně dobře, či dokonce lépe než jejich protějšky na 360...
link
TAKŽE ANO, pomohli by si, protože o tu hru byl mezi PCčkáři zájem, měli na ní předobjednávky, které jim byly rušeny. Byla na PC všeobecně známá, byla to prostě modla. A MS podrazil podstatnou část fandů. Remedy PC verzi vydat chtěli a kdo jiný, než vývojáři by měl lépe vědět, kde se jejich hra bude prodávat? [s1]
miREC666: Alan Wake je aj kniha??
nezlob se,ale s pc by si nepomohli. nemyslím to nijak zle,ale podívej se na prodejnost pc her vs konzolové hry... pc má prodej her cca 1:10 pro konzole (snad jsem to číslo moc nepřehnal).
Ikdyby to vyšlo na pc tam bysme se dočetli od pc hráčů,jak to zase konzole zku... ,že je to jeden velkej tunel a že to stojí za hov.. .
MS pomohl hru zazdít sám právě tím, že ji pustil pouze na Xbox 360, kde hru skoro nikdo neznal a platfromě, s nejvíce fanoušky Alana Waka, hru odepřel. Přitom Windows je jeho OS. Dobrá schizofrenie. S PC mohl Wake dosáhnout po všem hypu 1.5 mega mnohem rychleji. [s4]
Žádné AoE na PC neprodalo méně než 2M a jediná hra od MS Ensemble, která tohoto čísla nedosáhla bylo jejich poslední, Halo Wars na 360. MS zabíjí dobré značky a studia, rychleji, než je tvoří!
skvelá hra, preto som nakoniec kúpil limitku, hru som prešiel 2x a teraz na zimu sa pustím do čítania knihy
btw. odporúčam každému, je to silný zážitok a atmosféra je skvelá...
pěkná hra sice sem měl trochu gulage v tom příběhu ale atmofféra s toho přímo chčije!!
Deshien: Jó Nier, ten mě chytnul za srdce, ačkoliv ho celkem zdrbali. Skvělá atmosféra, podpořená fantastickou hudbou a velmi dojemnými momenty. [s1] Soundtrack poslouchám do teď..[s12]
Je to smutne ze Fifa, CoD a ine veci sa predavaju viac ako toto.
Pan T.. K tomu není co dodat, svatá pravda. Obzvlášť to s tím zabaleným hovn*m je zatraceně výstižný. Bohužel...
Deshien & Lykantrop.. Ač z toho mám tik ve voku, tak letos s váma souhlasím na stojedna procent :-) Nečekaně rozumný příspěvky..
Dexter.J & Touchmud.. Zasloužených 5 :-)
A k tématu.. Člověk by se sice mohl posmívat překvapivě "nízkým" prodejům Alana Wakea - tak jako se to děje v případě exkluzivních a kvalitních her na PS3 - ale bylo by to dětinský a Alan Wake si výsměch z nevelkýho prodejního úspěchu určitě nezaslouží. Nižší prodeje jsou u AW naopak hodně smutný (podobně jako u hry Heavy Rain nebo série Uncharted) a ukazuje to na trend dnešní doby, kde spousta dnešních hráčů nestojí o nic jinýho, než o to, dostat do rukou tři prd*le bouchaček a jít se honit do on-linu...
Nic proti FPS a on-linu nemám, to rozhodně ne, rád se v on-linu s "eM čtyřistašestnáctkou" v rukou a pár granátama za pasem proběhnu, ale jako spousta hráčů se i já dokážu skvěle bavit u her, kde není ani vidu, ani slechu po nějakým multiplayeru a střelba je jen sporadická :-) Bohužel další spousta hráčů je tak "zdegenerovaná", že nezná nic než honění bodů v on-linu a hry bez on-line podpory je téměř nebo vůbec nezajímají. Na tom, že internet "ubíjí" hry a kvalitní zábavu asi vážně něco bude. Upřednostňováním on-linový složky ve hře začínaje a nekončící řadou opravných patchů konče...
Krásný, napínavý, výpravný, vypilovaný a atmosférou prosáklý hry jsou zřejmě pro řadu hráčů moc "namáhavý" - nedej bože, aby se před ně postavila nějaká hádanka, která nejde vyřešit rozstřílením na hadry - a tak to v herním světě vypadá, tak jak to vypadá. Díky tomuhle divnýmu trendu vznikají další a další hry typu CoD nebo Fifa, který projdou každoročním "updatem" a hnedle tady máme nový díl se zaručenýma 10 milionama prodaných kusů v prvním týdnu. Kdežto opravdu kvalitní, originální a hodnotný hry, který poskytujou hráčům skutečný herní zážitek v tý nejryzejší podobě (Alan Wake, Ico, Heavy Rain, Uncharted..) jsou rády, že se vyškrábou na 2 miliony kusů za rok a půl. Tyhle hry se tady asi měly ukázat v době, kdy byl on-line v plenkách, to by měly svý místo na výsluní a desítky milionů prodaných kusů zajištěných :-)
Prodejům skutečně kvalitních a zajímavých příběhových her by asi dneska pomohlo jen to, když by se zrušila exkluzivita, tyhle hry se objevily na všech platformách a pro každou z nich v maximální možný kvalitě danýho hardwaru. Ale zrušení exkluzivity je asi tak reálný jako to, že si naši posranci a senátoři odsouhlasí zrušení zbytečný poslanecký sněmovny i senátu a nechají se na svých vyhřátých a proprděných ministerských postech nahradit skutečnýma odborníkama. Je fakt, že by tímhle krokem "konzolová válka" ztratila smysl, ale pro herní budoucnost by to bylo jen a jen dobře. Válka je hnus, ať už se týká čehokoliv...
Osobně nejsem nadšeným příznivcem dohadů a přeměřování pindíků mě vážně nebere. Ovšem pomůže-li to ke zrození budoucí společný multifunkční konzole, kde si budou všichni rovni, všichni si zahrajou všechno a pitomý "fanboy" dohady dneška skončí, tak se klidně před celým světem přiznám, že já ho mám nejmenšího :-)) No, ale ať to ukončím a jdu si krapet užít volný den - Alan Wake rozhodně patří ke hrám, který si zaslouží nesrovnatelně větší zájem, než jaký o něj v tuhle chvíli je. Tak snad příště zaboduje tahle hra víc...
Ale kdoví, s přidáním hromady palných i sečných zbraní, pár stovkama zombíků a s názvem pozměněným na Alan Wake War, by mohla mít hra šanci na úspěch i u širšího publika :-)) Samozřejmě je to myšlený ironicky...
Spousta lidi co si tu hru zaplo tak bralo Dení(ne akční) části hry jako nudu proto vetšínou po 3lvl putovala do bazaru:( je to škoda já sem si hru moc užil:(((
Alan Wake patří k nejlepším hrám téhle generace a zařadí se po bok her, jejichž prodeje byly skromné, ale o to větší kultovní status dnes mají.
Je to škoda, ta hra má atmosféru, která se dá krájet. Dobrej příběh, kvalitní grafiku i ozvučení. Mělo se víc zapracovat na reklamě. Je to hodně podceňovanej titul, kterej si to nezaslouží. Prodeje by měli bejt minimálně kolem 4 milionů u takový hry, můj názor..
Další hra, která je na vkus dnešních hráčů až moc kvalitní[s8]
ano je to tak 1,5 mega je hrozne malo na tuhle hru ale jak jsem psal je to predevsim o hracich a jelikoz je hlavni a podstatna cast hracu nejivice podobna prave tobe Bf333,poradne hry budou nadale mizet a nebo se zkracovat a uvolnovat po castech ve viru dlceckove strategie [s8][s8][s8] Je to smutna budoucnost
byt to na PS pisete uplne jinak... takze xboty vychvalovana exkluzivita je totalni propadak... :) :)
Nechapu, jak tak vynikajici mohla prodat tak malo kopii. Atmosfera je paradni, je to fakt skoda..
Je to škoda že zrovna taková hra, která byla přesně dle mého gusta, si nevysloužila větší pozornost hráčů. Kvůli takovým hrám má člověk ty konzole doma.
Skvela hra s unikatni atmosferou americkych hustych hvozdu, spickovym soundtrackem a pribehem ala Twin Peaks. Pro dospele publikum a se skvelym humorem, pro dobre anglictinare(radio, blazinec..)
Vecna skoda, ze to MS poslal proti Red Dead Redemption, Alan bohuzel proti GTA z Divokeho Zapadu nemel sanci :(
Alan Wake je pro mě jediná hra, kterou konkurenci závidím! Líbí se mi ta mysteriozně/hororová atmosféra.
Deshien: Přesně! Mě zas mrzí prodejnost Heavy rainu. Který je pro mě nejlepší hrou co jsem zatím hrál. Ono to bohužel neplatí jen o hrách, ale i například o hudbě, filmu, literatuře atd.
Nejprodávanější literatura u nás, je Blesk. Nejposlouchanější jsou Kabáti, a Nejnavštěvovanější filmy má Troška. Smutné! Komenského čtou jen "podivíni", Dvořákovu Novo-světskou, poslouchají jen "exoti", a u kvalitních filmů, jsou kinosály prázdné. Nabídka, kopíruje poptávku. A je jasné, co lidi chtějí! Ne nadarmo se říká, že nejprodávanější produkt, je krásně zabalené hovno. Tak to mají masy nejraději. [s13]
Spousta her ktere jsou opravdu na urovni se v tehle generaci proste jen tak ztratila a ani super spicka jako Uncharted se neprodava tak zavratne v porovnani s silenou kampani na Call of Duty nebo BF3... Je to hrozna skoda ale kdyz vezmu hry Jako Lost Odyssey nebo Nier ktere byly opravdu delane s laskou a mely co nabidnout i dospelemu pubilku se nedostanou ani na jeden milion je mi smutno.. Alan Wake je jedna z mala podobnych her ktere delaji cest videohram a je to opravdu skoda.Bohuzel hraci jsou ti co ovlivnuji prodeje a staci mi nepatrnej testovaci zlomek zde na webu abych poznal ze se to uz nezlepsi(naopak)