Konzolista.cz

Alan Wake: American Nightmare

previewčtvrtek 12. ledna 2012Petr Schwank
Hlavní obrázek článku: Alan Wake: American Nightmare
Že odjet do městečka kamsi do zapadákova nebyl úplně nejlepší Alanův nápad, to už nějakou dobu víme. Teď se slavný xboxový spisovatel hororů vrací. A znovu má noční můry – bohudík.
Alan Wake, jehož napruzení xboxáři nehezky přejmenovali na Alan Wait, vyšel po velkých strastech a peripetiích v roce 2010. I přes dlouhatánskou dobu vývoje se finským vývojářům z Remedy povedlo stvořit kus, který byl hodný nejen obdivu, ale i dalšího pokračování. Jasně, Alan měl svoje mouchy, ale pořád se jednalo o skvělou atmosférickou akci, ze které si leckterá slabší povaha mohla slušně nadělat do patřičných míst. Stíny rozhodně neobživly poprvé – to bylo jasné hned. Ne však z prodejů. Teprve nedávno ale vyplynula na povrch prodejnostní křivka, kolmější a strmější, než by někdo možná čekal. Hry Alan Wake se doposud prodalo bez DLC milion a půl. A co je vlastně American Nightmare zač? Je to jenom stažitelný bonus nebo něco víc? Bé je správně a většina z vás už to asi tuší. Sami vývojáři jej prezentují jako jakýsi spin-off nebo stand-alone datadisk, který se nechce tvářit jako obyčejné digitální DLC. Ale bude muset, protože vývojáři ho jinou cestou než právě tou digitální skrz XBLA nabízet světu nebudou. Nejenom že se American Nightmare stane jasnou exkluzivitou pro Xbox 360, ještě k tomu ani nebude mít krabicovou verzi. Copak asi vedlo autory k tomuhle poměrně vizionářskému kroku? Důvodů může být hned několik: Třeba peníze. První Alan jich jisto jistě spolykal až příliš na to, aby si teď Remedy dobře rozmysleli, do čeho všeho investují. A krabice holt na jejich seznamu chyběla. Krok vstříc digitální exkluzivitě někdo udělat musel; je jasné, že distribuce her sem tak jako tak jednou dospěje. Cena by navíc měla být víc než vstřícná, protože jak už tu padlo – Alan Wake: American Nightmare není plnohodnou hrou, ale jakýmsi obsáhlejším stand-alone počinem, co nabídne zhruba pět hodin hrací doby. Což znamená, že dějová linie by neměla být tolik složitá jako v předešlém dílu. Vývojáři dokonce zprvu plánovali, že tenhle stand-alone pojmou čistě arkádově a veškerý příběh plně zastíní různé módy zaměřené jen a pouze na likvidaci nepřátel. Z tohohle nápadu ale naštěstí sešlo, a tak se tu setkáváme s Alanem, o několik let mladším, který zrovna pracuje na scénáři několika epizod k hororovému seriálu Night Springs, což je zároveň název zapadlého městečka v Arizoně, kde se seriál odehrává. A aby to mělo patřičnou hororovou šťávu, tak má Alan zase noční můry. Z čista jasna se prochází po vylidněném Night Springs, nikde nikdo a všude se povalují manuskripty jedné z jeho epizod. Už to tak bude, opět se ocitá ve svém vlastním díle. Zase nahání pána stínů Mr. Schratche, zase s baterkou v ruce, jenom to tentokrát je všechno o hodně akčnější než minule. Dvě třetiny prý tvoří souboje, jednu příběh. Střetů s nepřáteli si tím pádem užijeme docela dost – rozhodně víc než v předchozím Alanovi. Přibude několik nových zbraní, se kterými bude hlavní hrdina kosit protivníky. Samozřejmostí ale dál zůstává nepostradatelná svítilna a baterky do ní. Na druhou stranu se však role nejúčinnější zbraně chopí samostříl, kterým sundáte krvechtivé stíny bez toho, že byste si na ně nejdřív museli „posvítit.“ Další zbraní, se kterou byste asi na lov nemrtvých určitě nevyrazili, je nastřelovačka z hřebíků. Ale proč ne. Ve hře bude suplovat klasické uzi. Kromě toho samozřejmě nebudou chybět klasické zbraně jako brokovnice, její upilovaná alternativa nebo revolver. Skladba nepřátel se rovněž malinko obmění. Objeví se třeba obr, kterého jakmile „rozsvítíte,“ tak se rozpadne na dva menší. S těmi už není taková práce, zase jsou ale o mnoho rychlejší než ten, ze kterého vzešli. Nebo narazíte na jednoho, který nejenže je dost rychlý a hodně nepříjemný, ale ještě se dokáže proměnit v hejno havranů a takhle se přemísťovat. Kromě toho pak tvůrci nabídnou hráčům také minimálně dva nové módy. Remedy s velkou pompou odprezentovali jeden z nich nesoucí označení Fight Till Dawn - z názvu už možná vyplývá, oč v něm půjde. Prostě vydržet. Vydržet nabíhajícím vlnám nepřátel a to po dobu deseti minut. Není to sranda, ale to je vám asi jasné. Svoje výsledky pak můžete porovnávat s ostatními. Tenhle mód bude důležitý taky v tom, že v něm odemknete spoustu nových vylepšení pro hru. A tvůrci pro něj do budoucna plánují i nějaká rozšiřující DLC. Další oznámený je pak ještě Nightmare mód, o němž ale víme jen to, že ve hře bude – a nic víc. Vypadá to, že v American Nightmare si přijdou na své jak vyznavači mrazivé hororové atmosféry, tak ti, kteří rádi střílí nastřelovačkou hřebíků. Jako předěl bude tenhle stand-alone nejspíš fungovat velmi dobře. Jen aby si tou digitální distribucí tvůrci sami nepodkopli nohy. Když to ale vyjde - proč ne. American Nightmare bude jisto jistě očekávanou záležitostí, a jak to všechno v Night Springs dopadne, to se dozvíme už 15. února.
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare
Alan Wake: American Nightmare

Komentáře (13)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Džejár
Džejár #Džejár

Aha, takže to znamená, že:

1. je třeba čekat, než se to světlo zhasne, což nemusí bejt nikdy?

2. konzole tím sama chrání sebe před tím, aby neodešla úplně?

A podobný je to i u PS3 s tím jeho YLOD?

Džejár
Džejár #Džejár

Chci se zeptat, jak to RROD funguje. To je jako na té konzoli nějaký světýlko, který když se rozsvítí, tak už se nedá používat?

Deshien

ja mam elite z roku 2009 a slapal do ted... a to jsem na nem hral za dva

Alan wake me pri launchi nejak minul ale pak jsem si ho z rocnim odstupem dohral a musel jsem potom hned jeste jednou,fakt me to chytlo takze tenhle

"datac" urcite take poridim

PS3Fanboy
PS3Fanboy #Ni no kuni

stillalive: Já měl Xko rok a něco, tak poruchové zařízení jsem snad v životě neměl. Nakonec jsem žádal zpět peníze. Byla to Elite verze z roku 2009. Jak je na tom s poruchovosti xko dnes nevím, asi jsem měl pouze smůlu.

Lykantrop-one
Lykantrop-one #Lykantrop

kazdopadne LO je nejlepsi JRPG tehle generace s delkou 40-100 hodin zabavy [s1]

EMILE
EMILE #MGS5:TPP

Já mám Xbox už tři roky.Pravda sice se my podělal poměrně na začátku,ale to je tím že jsem měl malej ten adaptér a že jsem měl smůlu,ale i tak rozhodně Xbox360 doporučuji.

Lykantrop-one
Lykantrop-one #Lykantrop

Od revize Jasper je X360 kvalitnejsi zarizeni nez Ps3. Hlavne 40 GB byly velice poruchove, sam mam druhou protoze odesla po pul roce obcasneho pouzivani. Prvni a nejporuchovejsi X360 mi vydrzel 2 roky a tri mesice. Druhy slouzi dodnes.

Naproti tomu se objevuji reklamace Ps3 slim, na kterych Sony evidentne setrila.

shenmue
shenmue #shenmue

stillalive : Už můžeš být v klidu.Poruchovost je úplně někde jinde,než byla a pokuď narazíš na "mrzáka",bude se jednat jen o smůlu,která tě může potkat u kterékoliv elektroniky.

Lukas
Lukas #Let´s Rock

Pořád nevím co si o novým Alanovi myslet, jednička byla super a to hlavně díky atmosféře a bojim se že tohle už nebude ono... Nicméně počkám na recenze a snad i koupím :)

stillalive

Já osobně mám xbox dva a půl roku a zatím bez vetších problémů takže si yslím že ta poruchovost je ok. Ani neznám nikoho komu by se porouchal xbox a taky ho maj třeba dva roky takže pohoda.

tekken90
tekken90 #MGS4 10/10

stillalive: Poruchovost u Xbox 360 není už dávno nic aktuálního. Dle mejch zkušeností je na tom dokonce líp než Slim model PS3. Každopádně i kdyby se něco stalo, MS má i v ČR skvělej reklamační systém a navíc záruku tři roky na přehřívání GPU/CPU (RROD).

Je ale fakt, že z prvních kousků Xka už jich asi moc nefunguje... Což lze ale o PS3 bohužel taky říct.

stillalive

Až koupím X360 konzoli, Alan Wake bude první hrou, kterou na tento systém pořídim. American Nightmare bude jistě druhá hra. Trochu se stále obávám poruchovosti systému jako takového. Mam rád věcičky, které něco vydrží. Beru jen když majitel věci zapříčiní rozbití špatným zacházením, ale nemam rád když něco odejde z ničeho nic. Šest tisíc korun je šest tisíc korun. Najde se nějaký ne-fanboy, který by mi s klidem mohl říct ze zkušenosti jak ta konzole drží? Zajímjí mně spíš letité zkušenosti, třeba i od jeho známích. Co vím tak první X360 rádi svítili červeně a červená nikdy nevěstí nic dobrého u elektronického zařízení :)

Devilbringer

Kdo je autor článku? Nějaká místní stár?.)

Nelson1
Nelson1 #PS4

skody ze jen digitalni distribuce,tak je to alan ten si s tim poradi[s6]