Konzolista.cz

Podle Digital Foundry je next-gen verze hry Control fantastická, vychází už zítra

novinkapondělí 1. února 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Podle Digital Foundry je next-gen verze hry Control fantastická, vychází už zítra
Akční hra Control studia Remedy vyšla v roce 2019 na PC i konzole PlayStation 4 a Xbox One, na nichž měla obrovské problémy s výkonem. Během náročných scén framerate značně klesal, a ačkoliv vývojáři následně přinesli několik updatů a snažili se výkon zlepšit, nikdy se nepodařilo dosáhnout stabilního frameratu. Jak zmiňuje ve svém novém článku Digital Foundry, ve hře Control se toho dělo hodně na pozadí, a proto byla tak náročná. Zmíněna je třeba velmi kvalitní destrukce prostředí, navíc hra i bez hardwarového ray-tracingu používala jeho určitou formu. Už zítra bude hra Control dostupná na konzolích nové generace PlayStation 5 a Xbox Series X/S, takže určitě každého zajímá, jak na nich běží. Digital Foundry nyní přišlo s testem a určitě je dobré slyšet, že tentokrát žádné problémy s výkonem hra nemá a běží velmi dobře. Digital Foundry navíc dodává, že port je přímo fantastický. Jak určitě víte, hra má na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X dva režimy zobrazení. Ve výkonnostním režimu běží nativně v rozlišení 1440p při 60fps, přičemž podle testu Digital Foundry si hra udržuje 60 snímků po většinu času. Jen v těch nejnáročnějších scénách klesá na o pár snímků, což ale nemá nějaký velký vliv na plynulost. Co se týče druhého režimu zobrazení, tak ten běží v rozlišení 1440p při 30fps, ale s podporou ray-tracingu. Podle Digital Foundry jde o jednou z nejlepších implementací ray-tracingu na konzolích nové generace, ačkoliv několik efektů oproti PC verzi chybí, ale celkově jde o velmi pěknou podívanou. Digital Foundry provedlo i srovnání mezi PS5 verzí a PC verzí, kdy konzolová má odpovídat nižšímu až střednímu nastavení detailů. Zde je vidět, že konzolím bohužel chybí technologie jako DLLS, ale na druhou stranu bez podrobného přezkoumání statického obrazu by si jen hodně málo hráčů všimlo nějakých velkých rozdílů. Na celý test se můžete podívat níže v novince. Jen připomeneme, že hra Control i s veškerým dodatečným obsahem bude zítra dostupná pro konzole PlayStation 4 a PlayStation 5 v rámci předplatného PlayStation Plus.

YouTube video: YouTube video player
Zdroj: eurogamer.net
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (58)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
rejca

@Hráč123: Četl jsem nějaké spekulace, že se to chystá, tak nevím... :-) Ale asi to bude v první generaci blbé a když nebude akcelerace, tak ještě blbější.

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@rejca: to by tam museli zpetne nainstalivat cipy co to pocitaji

rejca

link

sice to rozlišení není 1440p, ale maximální grafika, raytracing a i u nvidie 2060 to frčí přes 60 FPS.... :-)

AMD (MS/Sony) by měla DLSS implementovat do konzolí zpětně... A to hodně rychle.

Gody
Gody #PS5

@godycz Tebe to prostě nedá spát vid. Zadával jsi někdy do vyhledávače přátel na psku slovo Gody? Divil by jses kolik lidí ti ukradlo nick 😄

Hráč123
Hráč123 #GameCave
👍1

@Guru44: chtel sem ti tim rict ze si cenis gameplaye a pritom si ho zaroven ochuzujes tim ze cely zivot hrajes v 30ti...lidi a jejich paradoxy.

Ale na cele te veci s DLSS je dulezita i jedna vec jina nez jen graficke pozlatko a to ta ze hra muze vypadat paradne jako by rovnou bezela ve 4k se vsema tema featurama ale diky DLSS muze karta hru pocitat treba jen v 900p coz je dramaticky mene nez plne 4k..a co to znamena? No ze hra taky muze namisto 30 fps 4k bezet v DLSS 4k a 60ti..Takze prinos tehle technologii saha daleko za nejaky rozliseni a grafiku.

Rocky-36cz

Jak hrajete Control na Ps5 ve 30fps s ray trackingem nebo v 60 fps ??Přijde mi že v těch 30 ti se to dost trhá..

Spoock
Spoock #geek

mi nízký framerate u her, kde to dává smysl nevadí, ale když mám dojem, že se hra i ve 30fps trhá, asi si to nedám, Spidermana jsem hrál v 30fps s RT a i když byla možnost 60fps, pořád mi přišlo, že 30fps je tu zkousnutelných, u Control si s tím nejsem vůbec jistýtřeba hrál jsem Red Dead Redemption 2 v 30fps, hrál jsem ho na PC v 60fps a tak nějak mi těch 30fps vyhovuje, ta hra je tam pomalá, že mi to nevadí, na PS5 má stabilní framerate všude, což je super

godycz
godycz #katana-san
👎1

@Gody: nauc se poradne cesky, kdyz uz krades Nicky. Co znamena slovo : Koli ? :-) omg

Gody
Gody #PS5
👍1
👎1

Na Ps4 Pro Super bez nějakých zaseku a hru jsem si bez jakého koli problému užil a upřímně nějak nechápu kde se pořád berou nějaké případy atd. Mě se hra ani jednou neskubla, nepadla a na žádný Bug jsem nenarazil. Hru jsem splatinoval a na PS5 si ji dám opět znovu na platinu a opět si to užijí ale až po CP 2077 ten už teď na PS5 běží taky v poho 😉

Hráč123
Hráč123 #GameCave
👍2

@Guru44: jde ti o gamplay a cely zivot hrajes ve 30ti...no uz to samo o sobe jde dost proti sobe..objektivne je vse lepsi pri 60ti...

Venom71cz
Venom71cz #Ellie
👍1

@Guru44: jsem moc rad, ze nejsem sam , koho zajima predevsim celkovy zazitek ze hry a ne se honeni za grafikou, jako vetsina dnesni populace. Amen 🤙

Spoock
Spoock #geek
👍1

Docela průser, že v 30fps a RT se to všechno rozmazává, tma tomu ve hře moc nepomáhá. Nejotravnější je ovšem Dualsense s vybracema při chůzi. Fajn, u Astra trpím, ale tam to smysl dává, tady? Bzz bzz bzz - hele jdeš po betonu. Bylo by fajn tuhle featuru po povrchy oddělit od zbytku vibrací.

rejca

@Tomkalhotka: Buď smart delivery a nebo od nvidie již vyzkoušený a nasazený DLSS či lépe kombinaci obého.

Switch má čip od nvidie, tak při zakázkové výrobě by to mohla být krásná konzolka umožňující slušné zobrazení. Jen CPU část by to chtělo posunout, nevím, jestli by ARM v této oblasti stále stačil... Ale silnější jádra už mají celkem slušný výkon.

Ale realita je taková, že Nintendo jede už několik generací obstarožní HW a prochází mu to. Má pak i z HW zisky a nemusí to dotovat. (viz směšná změna HW z 3DS na New 3DS)

Nečekám bohužel změnu... Ale DLSS by mohlo i stávající hry krásně vylepšit pro větší TV, které již jsou standardem...

Tomkalhotka

@GALBATOR: tak o zobrazení nejde, ale ten pocit v myši a pohybu citíš okamžitě

@rejca: switch pro by daval logiku kdyby tu konzoli udelali jako xbox se smart delivery , tzn hratelné switch hry využívající silnejší HW a nové hry , které budou mít lepší kvalitu/rozlišení atd. Jednoduše to co umí smart delivery od xboxu, časem muzou být už pouze switch pro exkluzivity a konzole muze přejít na next gen bez nutnosti kupovat další konzoli

robinhocz
robinhocz #KupPlaystation

@rejca: ten posun je velkýSamotný skok na 60 fps je u většiny her sám o sobě důvod k upgradu.Plus samozřejmě lepší IQ, všechno je svižnější, rychlejší, loadingy omezeny na minimum.Jsem z toho nadšený mnohem víc než z přechodu minulé generace.A to jsme pořád na začátku, kdy většina jsou zatím jen crossgen hry,nový Unreal engine to zase odpálí o dost dál.

rejca

@Tomkalhotka: To souhlasím, ale marketing pracoval na plné obrátky - ray tracing, 4k/60FPS. Teď budou ve finále lidé zklamaní, až zjistí, že se žádný velký posun od staré mezigenerace nekoná.

A díky mezigeneraci konzole začali mnohem více soutěžit s výkonem PC...

U switche bych taky pomalu uvítal vylepšený model - ale očekávám oznámení tak za 2 roky. Prodeje jsou velké a náklady na výrobu minimální... Byli by sami proti sobě.

GALBATOR
GALBATOR #XBOX
👎5

@Tomkalhotka: K cemu ti je 300fps? Kdyz nejrychlejsi monitory maji snad 144hz.

Tomkalhotka

ono konzole stejnak nikdy o výkonu nebyly , takže to je ve finale asi jedno, zaleží jak dobré hry konzole mít bude a jaké budou prodeje :) stačí se podívat na nintendo. Akorát asi pár ortodoxních konzolistu ve skrytu duše zamrzí , že výkon je nízky a hry minule generace už musí dělat kompromisy. Ono nadupané PC je jednoduše jiné hraní, ale můžu potvrdit, že na nové RTX 3070 s i7 10700k je hraní třeba doom eternal ve 300 fps na max quality zažítek , o víkendu chci na nové PC sestavě vyzkoušet control z gamepassu a porovnat s XSX verzi, škoda, že mě ještě nepřišla ps5, mohl jsem otestovat platformy všechny 3

rejca
👍1

@Rda Golt: Zase na druhou stranu, PS5 (Series X) nepřináší až na hrubý výkon moc benefitů oproti mezigeneraci.

Když má Xbox One X 6TFLOPS a PS5 bez boostu někde kolem 9 TFLOPS, tak to není ani omylem mezigenerační posun a žádné zázraky bych neočekával. Je to mírná evoluce ve výkonu. Není to ani mezigenerační posun ve výkonu na PC...

Obzvláště, když výkon v ray tracingu není závratný vůbec... Nové technologie chybí (DLSS).

Já přišel o iluze, myslel jsem si, že Series X bude 4k/60fps konzole a že se na to tak bude optimalizovat. Series S, že bude FULL HD/60fps konzole. Možná u exkluzivit (které nějak nejsou) a asi ne dlouho.

Plán mám vydržel na Series S (na pár titulů, co hraji na Xboxu mi stačí) a pak až bude více her, tak koupit mezigenerační konzoly. Buď opět Xbox a nebo vylepšený PS5.

Bez mezigenerace to za pár let nepůjde. Nvidia 3060 TI zadupe výkonem Series S do země a obávám se, že i PS5/Series X... Až přijdou novější řady, tak to bude smutnější a smutnější.

A to je (jen) střední třída grafiky do PC...

Rda Golt

Budeme muset počkat na nové herní enginy kde potencionál konzoli využijí lépe. Věřím že jak ps5 tak xsx by tuto hru rozjela v daleko lepší kvalitě.

rejca
👍1

@Fenix: Včera bylo pozdě, ta technologie (DLSS) měla být nasazena společně se startem této generace konzolí...

To je velký fail této generace už na startu.

---

Sám mám Series S jako levnou konzolku pro hraní pár her na Xboxu, co mě zaujali, ale neodpustím si následující myšlenku.

Až přijde mezigenerace dorovnávající obří náskok PC (grafiky nvidia 4xxx, 5xxx, rdna 3, 4...). Tak PS5/Xbox seX budou moc stále pracovat alespoň na FULL HD/30-60FPS, ale co Series S? Stane se z ní 720p/30FPS konzole? Kdyby pak fungovalo alespoň spolehlivě DLSS na 1080p, když už Ray tracing má series S díky slabému výkonu skoro nepoužitelné...

Bohužel mi přijde, že mezigenerace za cca 3-4 roky bude nutností. Vývoj na PC letí kupředu neskutečne (hlavně díky nvidii).

Mihalekpihalek Lul
👍1

1440p 30 fps a mírně okleštěné na medium, přeji hodně štěstí

Tomkalhotka
👍3
👎2

pánové ty argumenty, že konzole stojí 13k, musíte brát v potaz , že konzole jsou dotované, takže cena je realně vyšší

Jan Mička

Já osobně jsme překvapený co z konzolí vymačkli v BC, když se jedná defacto o benchmark PR chloubou nvidie.

Fenix
👍1

@Hráč123: AMD pracuje na vlastní verzy DLSS i pro konzole takže se třeba taky dočkáme v budoucnu

Hráč123
Hráč123 #GameCave

@Jan Mička: nejkrasnejsi a nejlepsi singly stranou...nejsem fanboy...jen konstatuji ze diky DLSS se ten naskok bude zvetsovat..ano u multiplatforem...o co vic casem na to treba nebude potreba uz ani to high end PC...

Jan Mička
👍1

@xxEliteXX: Spidy není jen update, ale remaster to je podstatný rozdíl a je spíše pro lidi, jako třeba já co PS4 verzi vynechali a za 400kc (nebo koupili ultimátku) si užili Remaster i se všema DLC..

Já jsem za každý remaster, který stojí za to. Nikdo tě nenutí znova kupovat. Za takový Bloodborne remaster bych klidně dal plnou cenu i přesto, že máme původní verzi v PS collection zdarma. Kdyby bylo na xku co remasterovat, tak by jsi byl taky rád. Jinak updaty máme samozřejmě taky zdarma..

Jan Mička

@Hráč123: Pokud chce hrát někdo multiplatformní tituly, tak není pochyb, že high end PC na tom bude vždy lépe. Kdo chce hrát ty nejkrásnější a nejlepší singly, tak si je nezahraje ani se dvěma 3090 s dlss.

Jinak je absolutní konina předpokládat výkon konzoli z BC her, buďme rádi, že nám tyhle staré hry vylepšují aspoň takto..

Nová doba
Nová doba #Guten tag
👍2
👎1

@Ace: to sou svine, jak nxtgen patch placenej. Co to ma byt. Mrdky Remedy.

Yasuke
Yasuke #woke

PS5 = nižší až střední nastavení PC verze se poseru, to půjdu tuhle generaci fakt asi do PC...dle financí

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články