Konzolista.cz

O studio Housemargue mělo bojovat hned několik velkých společností

novinkaneděle 4. července 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: O studio Housemargue mělo bojovat hned několik velkých společností
Před několika dny Sony oznámila nákup uznávaného finského studia Housemargue (Resogun, Dead Nation nebo Returnal), které se tak stalo členem rodiny PlayStation Studios. Nyní se o akvizici rozpovídali zakladatelé studia Ilari Kuittinen a Mikael Haveri, kteří prozradili, že o něj bojovalo hned několik velkých společností. „Šlo o obvyklé podezřelé. Jsou to hlavní hráči v této oblasti z Číny, Švédska a Spojených států. Musíme říci, že jsme měli velmi zvláštní jaro a skutečnost, že se o nás pralo několik společností, bylo něco neskutečného,“ řekl Ilari Kuittinen. Ačkoliv přesně nejmenoval, o jaké společnosti se jednalo, už podle zmíněných zemí jde usoudit, že mezi zájemci byl Tencent, jenž v poslední době hodně investuje do herních studií, ale také skupina Embracer (THQ Nordic) a z USA to mohl být Microsoft, jenž neustále hledá nová studia k možné akvizici.

Že byl mezi zájemci o studio Housemargue i Microsoft, může poukazovat příspěvek Phila Spencera na twitteru, který vývojářům pogratuloval. Do budoucna se dá očekávat, že uvidíme další akvizice, ať už od Sony, Microsoftu či dalších herních společností, které budou chtít růst. 

Zdroj: wccftech.com
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (45)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Meier

Sry za dva příspěvky sem na chalupě a inet tu moc bre nefunguje 🙄

Meier

Heymi9615: to nepopiram že nemám pravdu. Jen to beru jak to vidím já nic nikomu nehodlám podstrkovat prostě mi to prijde logické. Jak jsem psal ze si to myslím. Jen si nejsem jist zda praci s pamětí, vytizenosti procesoru a gpu je v nejakem algoritmu či nikoli. Ano optimalizace může být vpoho jak píší někteří vývojáři, ale nezlob se na mne když vyvijim na pc tak je jednodušší to zkompilovat na X nez na ps5. Jelikož X má určitě blíže k pc. Mé tvrzení má určitě díry o tom žádná. Hraní zdar a na PS5 zvlášť už se těším na další pecky 😉

Meier

@Heymi9615: to nepopiram že nemám pravdu. Jen to beru jak to vidím já nic nikomu nehodlám podstrkovat prostě mi to prijde logické. Jak jsem psal ze si to myslím. Jen si nejsem jist zda praci s pamětí, vytizenosti procesoru a gpu je v nejakem algoritmu či nikoli. Ano optimalizace může být vpoho jak píší někteří vývojáři, ale nezlob se na mne když vyvijim na pc tak je jednodušší to zkompilovat na X nez na ps5. Jelikož X má určitě blíže k pc. Mé tvrzení má určitě díry o tom žádná. Hraní zdar a na PS5 zvlášť už se těším na další pecky 😉

Polux
Polux #Modří už vědí.
👍5

A o tom to přesně je. Měli více zájemců a možná i konkrétních nabídek, ale souhlasili s akvizicí ze strany Sony, protože spolu dlouhodobě spolupracují, mají mezi sebou výborné obchodní vztahy a nastavenou komunikaci. Vůbec bych se nedivil, kdyby ve skutečnosti kývli Sony přesto, že jiní zájemci třeba nabídli i lepší finanční podmínky.

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍1

Spencer kdyz nekomu gratuluje,tak citim z toho pruser 😄Diky Sony a rozumnym lidem v Housemargue tomu ale zabranili Jinak...za me muzu doporucit Dead nation,navykova a skvela hra.Ale Alien nation jsem nehral 😛

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍4

@Meier: No vzhledem k tomu, že si všichni vývojáři pochvalují, jak je snadné programovat na PS5 a hry vznikají velice rychle, oproti konkurenci, tak myslím, že tvoje teorie o obtížné optimalizaci na PS5 bude minimálně zavádějící.

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍5

Phil je asi postiženej, že pořád sony gratuluje, ne? Asi si jistí ten flek kdyby něco

Ergonaut69
Ergonaut69 #🔸PS4Pro🔸
👍1

@Phoenixes: @Heymi9615: @Lord_of_Angmar: No, tak to jsem nečekal. Díky. Třeba přijde na všechny, do Returnalu je ještě daleko.

Meier

@N0isy: toto nepopírám, ps5 je podle mne neco jiného než bylo ps4. Upřímně sem čekal obdobnou reakci. Jen sem chtel poukázat na rozdil mezi X a PS. Nejsem herni programator ani návrhář hw. Jen si myslim že optimalizace na ps5 je slozitejsi než na X. Jak píšu Myslím si to. A k tomu Decima enginu tak podle mne i např. epic dává podporu vývojářům ke svemu enginu nebo unity. Co z toho potom vykouzlí vývojáři je již na nich. Vždy to bude o vývojářích a studiích. Pokud nechtějí podporu jejich věc. Podle mne spíše než podpora u ms vázne komunikace a kontrola nad first party studiema. Proto si myslím že dochází k podobným fópa jako u Halo prezentace, ta dvojka něčeho na co si nevzpmenu na název (mělo tam být zničitelné celé město s podporou cloud výpočtů) a jiných her. A pak je to ve vývoji tak dlouho že vypustí to co vypustí do světa. Prostě MS se moc nezajímá o svá studia a mám neblahé tušení že čím víc jich budou mít tím bude hůř pokud se něco v MS nezmění. Možná tam bude i strach aby nezrušili celé studio když vývojáři nebudou vědět. Těžko říct.

ChuligaN_cz
ChuligaN_cz #FCB 1922
👍4

Určitě pro Housemarque i Sony logický krok.Dlouhodobá podpora s tím spojená velká základna fanoušků na PSku.Myslím že tohle muselo udělat výhodu nad ostatními nabídkami.Jsem moc rád že tohle dobře dopadlo a neskutečně se budu těšit na další projekt.Možná dobře že MS koupil Bethesdu protože Sony musí rychleji jednat a kupovat studia která se osvědčily.

Lord_of_Angmar

@Ergonaut69: Za mě Resogun

Lord_of_Angmar

Slanecek@ Sony tohle studio podporovala už radu let…

dopitapetr
👍7

Jsem rád, že ho nakonec po tak dlouholeté spolupráci získala Sony. Pro Microsoft by to byla škoda.

Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙
👍1

@Frenky7: To asi kazdej :-) Jinak zdejší experti na Sony ti to strašně nedávají:-/

Majkl23
Majkl23 #XBOX SEX
👎8

@Fenix: Jeden z modrých pomatenců, který neudržel nervy na uzdě a kvůli lásce k plejáku se nechal vyautovat. Myslím, že nebude tak těžké zjistit o koho jde. :)

Majsner
Majsner #PlayStation 5
👍1

Sony jako vždy TOP

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍3

@Ergonaut69: Dead Nation za mně. Pecka atmosféra.

Ergonaut69
Ergonaut69 #🔸PS4Pro🔸

Kdybych měl od nich před Returnalem hrát jednu hru, která jedna jediná z nich by to měla být?

Meier

Nechci se zde moc vměšovat do diskuze o podpoře týmů mezi sebou. Ale podle mne nemáme ani jeden z nás šajna jak to je. I když třeba Cerny pomáhal hodně s vývojem resp radil s technickými věcmi. To jediné vím. Teď jde o to zda tomu není i tak u MS. Ale tam zase nemají jméno jednoho člověka který makal na X. Ale to je dost irelevantní. A teď eště k tomu něco co si myslím. Xbox a PC mají blíže než PS5 a PC co se týče různých vychytávek jak pracovat s pamětí a různé prkotiny. Dále je zde také fakt že X již od prvni generace je postaveno na architektuře x86 což zase usnadňuje práci na něm jelikož kompilovat na zo asi opět bde jednodušší než na PS. A v tomto případě nechápu narážky že ms nepomáhá. Dle mého ani nemusí. Max pomůže s optimalizací sw ale to je tak vše. Kdežto u Sony je nutná podpora jelikož je tam více jinakostí oproti pc. Toť vše. Jinak mi přišla tat debata dosti zmatená 😉

Heymi9615
Heymi9615 ##nolife
👍15

Příští týden kupuju Returnal. A už se těším. Jsem rád, že zůstali "doma".

argokib
argokib #PS space
👍12

Tohle studio spolupracuje se Sony uz spoustu let a byla by to tezka podpasovka kdyby ho "ukradl" nenazranej MS kterej umi jenom mavat prachama.

Starky
Starky #NaughtyGod
👍4

Penize na investice problem nejsou, nakonec Sony ted planuje na rok 22/23 investice za 18 miliard. A to uz letos par miliard padlo za studia, Epic a mangu. Ja si myslim, ze do herni divize Sony musi vlozit dalsi penize, protoze obsah bude velice dulezity. Ale na druhou stranu si nemyslim, ze by Sony musela nutne kupovat nejakeho giganta, oni maji v zadech dost vyvojaru, kteri patri mezi absolutni spicku a ted se navic rozsiruji do vice tymu. Neni zase nutna nejaka kvantita, mnohem dulezitejsi je kvalita.Ted bude stacit, kdyz ke svym tymum pridaj treba nejakou spolupraci, napriklad s FromSoftware nebo nejakym uplne novym nadejnym tymem + poridit ne drahe, ale zkusene studio jako Bluepoint atd. Neni nutne kupovat Take Two, PS divize neni a nebyla v tak zoufale situaci jako herni divize MS.

slanecek
slanecek #SHODAN
👎1

@Beast of Yharnam: Já vidím jen to, že Sony má jiný marketing než Microsoft. Dál se o tom nebudu bavit, protože tohle téma je mlácení prázdné slámy a jedná se o ztrátu ztráta času.

slanecek
slanecek #SHODAN

@Beast of Yharnam: Takže na to, že si microsoftí studia navzájem nepomáhají, jste přišli díky tomu, že si navzájem neposílají PR děkovné tweety? Začínám se v tom trochu ztrácet :)

O tomhle diskutovat nebudu, protože jsem předchozích několik let nestrávil analýzou microsoftích tweetů, sorry :D

Frenky7
Frenky7 #Kafe
👍22
👎2

Skvělý tah a jsem rád, že studio neskončí v propadlišti gejmpasu.

Roman_CZECHIA
👍4

@Kachlo: No nevim jestli by Sony mela penize na Take Two. Uz jenom kdyz si sectes dve jejich nejvydelecnejsi serie ktere maji ( GTA A RDR). Uz ty budou stat vic nez celej Zenimax dohromady + ty studia ktere ty hry tvori. Nekde jsem cetl ze za poslednich cca 8let mela Sony zisky kolem 8miliard dolaru. O pul miliardy min stal Zenimax. Ani nechci premyslet nad tim kolik by za sebe chteli Take Two

slanecek
slanecek #SHODAN

@Beast of Yharnam: U Death Stranding Kojima pracoval s Decima enginem od Guerilla Games. Tohle byla ta výpomoc.

Tyhle technické výpomoci bývají v rámci firmy úplně normální. Zvláště v korporátech tyhle škatulata bývají dost populární, protože "Team work" a "In the company we trust". A když už v korporátu není nikdo, kdo by tomu rozuměl, tak se najme nějaká konzultantská firma, která ti za 800$/MD pošle vyhořelého programátora, který ti s tím enginem pomůže.

fenix525
fenix525 #PS/XBOX
👎2

Kdo to je ten beast? Nějaký pseudo PanKral?

slanecek
slanecek #SHODAN

@Beast of Yharnam: Pokud Bethesda potřebuje vývojáře, tak je dostane. Tohle je jen otázkou peněz. A tohle, co jsi napsal, rozhodně není pravda: "Jak by MS pomahal celemu zenimaxu jako? Na to ani nema kapacity." Microsoft je o hodně větší firma, než Sony, a má více zkušeností s vývojem softwaru. Raději to ještě zopakuji: Vývojáři jsou jen otázkou peněz.

Edit: ne, nevím, jak jim Sony/Microsoft pomáhají. Ty to taky nevíš, pokud tedy nepracuješ v Sony v nějakém vyšším managementu.

LGT

Jen Sony ví, proč investuje do studií tak málo. Ale fakt to není tím, že by nemělo prachy.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články