
Na konzole PlayStation 5 a Nintendo Switch míří čtyři first-party hry od Xboxu

„Tím, že tyto hry zpřístupníme většímu počtu hráčů, nejenže rozšíříme dosah těchto titulů, ale umožní nám to investovat buď do pokračování těchto her, nebo do jiných titulů z našeho portfolia první strany. Náš přístup k exkluzivitě se zásadně nemění,“ říká Spencer k exkluzivitě. Ta má i nadále hrát velkou roli u konzolí Xbox. Na druhou stranu ale Phil Spencer řekl magazínu The Verge, že exkluzivit bude do budoucna daleko méně. Hry se budou v následujících letech dostávat k daleko většímu množství hráčů. „Jsem přesvědčen, že během příštích pěti nebo deseti let budou exkluzivní hry, hry, které jsou exkluzivní pro jeden kus hardwaru, stále menší součástí herního průmyslu,“ řekl. Před několika dny se spekulovalo, že na konzole PlayStation zamíří hry Starfield a nový Indiana Jones. Ty nakonec nebudou v první nabídce, ale do budoucna nelze jejich vydání na další platformy vyloučit. „Nemyslím si, že bychom měli říci, že se nějaká hra nikdy nedostane na další platformu. Soustředíme se nyní na tyto čtyři a budeme se s nimi učit. Nemáme zatím plán na další hry, ale aby si někdo stoupl a řekl, že se něco nikdy nestane, to mi připadá jako vytváření větší jistoty ve světě her, kde opravdu chcete reagovat na to, co chtějí zákazníci, hráči a vývojáři."
„Jsme samozřejmě jedním z největších vydavatelů na PlayStationu a Nintendu, když si vzpomenete na řadu her společností Activision Blizzard a Bethesda. Takže víme, co to znamená dodávat hry na Steam, PlayStation, Nintendo a Xbox. Co se týče těch čtyř her. Jedná se o hry, které byly původně uvedeny na Xbox. Byly to hry spjaté se značkou Xbox a my chceme vidět, co se stane, protože není lehké je uvést na další platformy. Chceme se ujistit, že návratnost dává smysl. Chceme se ujistit, že publikum, které tam je, má o ně zájem,“ odpověděl Spencer magazínu The Verge na otázku, jestli vydají další hry pro ostatní platformy, pokud čtyři dnes potvrzené hry uspějí. Podle magazínu The Verge v minulosti Microsoft zvažoval, že na další platformy vydá hry jako Gears of War, Microsoft Flight Simulator nebo nový DOOM, ale konečné rozhodnutí ohledně těchto her ještě nepadlo. The Verge ale dodává, že určitě nezůstane jen u čtyř her.
„Xbox hardware bude i nadále vlajkovou lodí pro hráče a herní vývojáře, a to i díky robustnímu plánu, včetně nových možností u konzolí a gamepadů, které jsou plánovány na letošní podzim. Xbox bude i nadále platformou, na které si zahrajete ty největší hry, platformou, která se vám věnuje díky funkcím, jako je zpětná kompatibilita, cross-save, cross-play a cloudové funkce. To vše znamená, že na konzoli Xbox budou k dispozici ty největší hry na světě, že bude pokračovat vydávání her v Game Passu v den jejich vydání, že bude k dispozici několikaletý hardwarový plán a že se bude jednat o platformu zaměřenou na hráče,“ dodává Spencer.

Související články

Oznámeno Xbox příslušenství s motivem akce DOOM: The Dark Ages

Prezentace Xbox Games Showcase proběhne 8. června, proběhne i velké představení hry The Outer Worlds 2

Na letošní rok se má plánovat Xbox handheld od třetí strany, další Xbox má vyjít v roce 2027

Sledujte dnes prezentaci Xbox Indie Showcase 2025

Microsoft představil svůj AI model Muse pro generování hratelnosti

Spencer: Peníze z prodeje her na ostatních platformách nám pomáhají budovat skvělé portfolio

Shawn Layden věří, že multiplatformní strategie Xboxu by mohla být stejně úspěšná jako strategie společnosti SEGA

Finanční zpráva Xboxu: Tržby meziročně klesly, Indiana Jones and the Great Circle si zahrály 4 miliony hráčů

Microsoft byl v prosinci největším vydavatelem her na světě, 64% tržeb měl na PlayStationu

Microsoft nehodí konzoli Xbox Series S přes palubu, mohla by pomoci vývojářům s vývoj jejich her na méně výkonné platformy

Komentáře