Konzolista.cz

Aktualizováno: Multiplayerová akce Concord mohla stát Sony více než 400 milionů dolarů

novinkapátek 20. září 2024Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Aktualizováno: Multiplayerová akce Concord mohla stát Sony více než 400 milionů dolarů
Z multiplayerové hrdinské akce Concord se vyklubal jeden z největších herních propadáků této konzolové generace, pokud ne vůbec ten největší. Sony bude bolet pravděpodobně i vzhledem k tomu, kolik do něj investovala peněz. Colin Moriarty dnes přišel s informací, že Concord měl mít rozpočet kolem 400 milionů dolarů, přičemž většinu měla zaplatit právě Sony. Šlo by tak o nejdražší first-party hru, jaká kdy v rámci PlayStation Studio vznikla. Jen dodáme, že doposud byla nejdražší komiksová akce Marvel's Spider-Man 2 z minulého roku, která měla mít rozpočet 315 milionů dolarů, za The Last of Us Part 2 a Horizon Forbidden West měla Sony utratit přes 200 milionů dolarů. Moriarty ve svém pořadu zmínil, že mu tuto informaci řekl jeden z bývalých vývojářů, jehož totožnost nechtěl prozradit.

Moriarty dodal, že na začátku roku 2023 se hra měla nacházet v Alpha verzi, přičemž už v té době stála 200 milionů dolarů. O několik měsíců, když byla hra oznámena skrze teaser, chybělo ještě docela dost práce, chyběla jakákoliv monetizace, plány do budoucna i důležité herní prvky. I proto musely být najata externí studia, která s vývojem pomáhala. Sony v tomto okamžiku měla vynaložit dalších 200 milionů dolarů, aby byla hra dokončena. Moriarty tvrdí, že v této částce ani není zahrnut nákup samotného studia Firewalk, k čemuž došlo v dubnu minulého roku.

Podle Moriartyho se při vývoji Concordu vyskytly problémy s „toxickou pozitivitou“, což znamenalo, že negativní ohlasy na hru byly ignorovány, ať už šlo o herní mechanismy, design postav a tak dále. Šéf PlayStation studií Hermen Hulst, který byl následně povýšen na šéfa PlayStationu, věřil, že hra má potenciál být obrovským úspěchem, možná dokonce na úrovni Star Wars. I proto měla být hra interně označována jako „budoucnost PlayStationu“. Tohle ale hodně nevyšlo. Sony zatím neučinila žádné prohlášení ohledně budoucnosti Concordu nebo samotného studia Firewalk. 

UPDATE: Uznávaný novinář Christopher Dring na sociální síti X popřel, že by měl mít Concord rozpočet 400 milionů dolarů. „Žádná hra nemá takový rozpočet. Concord ani neměl nadstandardní výdaje na marketing. Růst mezd za posledních pět let znamená, že vývojové náklady hodně vzrostly, ale ne do tohoto bodu,“ napsal. Následně někteří poukázali na velmi dlouhé titulky, které trvají více než hodinu. Na nich ale Christopher Dring nevidí nic divného a znovu zopakoval, že tak velký rozpočet je nesmysl. „Stačí se podívat na financování ProbablyMonsters (dřívějšího majitele studia Firewalk), abyste zjistili, že je to nesmysl,“ doplnil svého kolegu následně Tpm Warren z The Verge. 

Concord tedy s největší pravděpodobností neměl rozpočet 400 milionů dolarů a od tohoto čísla byl zřejmě i hodně vzdálený. Zajímavostí je, že Sony dříve pojmenovala Astro Bota a Concord ve své finanční zprávě jako své menší hry pro letošní rok. Každopádně to, jaký měl Concord rozpočet, se nikdy úplně nedozvíme. Určitě nešlo o malou částku a Sony bude neúspěch mrzet. Zřejmě ale ne tolik, jak to v posledních dnech vypadalo.

Zdroj: Gamingbolt
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (47)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
StouperCZ
StouperCZ #Xbox GEforceNow

Co na tomhle stálo 400 m. ? Akorát keci..

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
👍1

@Kainé: on si rad domysli :)

martinns
martinns #PS5, Switch

Gratulace....🤣

Kainé
Kainé #A2
👍2

@yenda1: absolutně netuším, na co tak reaguješ a proč máš potřebu si něco domýšlet, co jsem ani nenapsal, absolutně ani netuším tvůj tok myšlenek, protože za mě nejsou úplně konzistentní. Nebo jsem úplně mimo já a nechápu, co se mi tady snažíš říci.

Já jsem jen napsal, že Bioware jsou známí, že kopírují jiné známé série. Nikde nevidím, že bych porovnával fantasy žánr ve hrách a v literatuře. Pokud bych porovnával, tak Bioware příběhy neobstojí ani jako hajzl papír. To, že vykradli v Dragon Age Martina, Tolkiena, Sapkowskiho a x dalších, je realita, stejně jako v Mass Effect vykradli Reynoldse a x dalších Star seriálů a filmů. To, neznamená, že to porovnám. I na herní scénu jsou Bioware silně neoriginální. Snad se chápeme už.

Jinak když už jsme u toho, tys tu začal tahat Tolkiena a jeho inspirace absolutně irelevantně.

yenda1
yenda1 #Bellringer

@Kainé: Nevím koho tím myslíš. Bioware nebo kdokoliv další snad chtějí nějak rozšiřovat brakový žánr fantasy? Nebo kdokoliv jiný kdo tu byl zmíněn?

Ty tu porovnáváš příběh hry a knihy. Tedy na bázi vyprávění, vykrádání apod. Příběh ve hře (fantasy rpg třeba) je pouze jedna ze složek u knih ta jediná a hlavní, tak z povahy této skutečnosti vyplyne, že porovnávat to je krajně nefér ke hře.

Dokonce i příběhové rpg je třeba brát s rezervou stran příběhu.

Kainé
Kainé #A2

@Merdis: myslíš elfové, kteří žijí v ghetech? Hmm. Že by Zaklínač? Myslíš Šedé strážce? Hmm že by Noční hlídka? Jinak já jsem nepsal, že vykradli jenom Tolkiena, stačí číst.

Merdis

@Kainé: já ani zdaleka neznám všechno fantasy, ale Qunari a Darkspawn jsem jinde zatím neviděl... jasný, Darkspawn jsou něco jako Orkové od Tolkiena a Qunari zas trochu jako Horda z Warcraftu, ale zase nemůžeš říct, že tam nebyla snaha alespoň něco pozměnit, aby to nebylo úplně stejné...nebo DA elfové...taky dost odlišní od ostatních fantasy... srovnávat se to s Tolkienem nedá, ale je to dostatečně odlišné, aby měli volnou ruku...

Kainé
Kainé #A2

@yenda1: Pokud založíš dá se říci celý žánr literatury(high fantasy) s vlastními pravidly, jazykem, mytologií, národy, který se opírá o naše mýty, historii, náboženství, tak ano, tak je to inspirace. Pokud v daném žánru použiješ čistě už vytvořené motivy a upravíš jen jména národů např. a nepřidáš do už vymyšleného žánru nic nového, tak to chceš nazývat inspirace? Nemícháš náhodou jablka a hrušky?

yenda1
yenda1 #Bellringer

@Kainé: Bych nepoužil slovo kopírovat. Spíš inspirace. Někdy tedy očicidná. ale i přiznaná.

Poněvadž pokud to slovo budu užívat volně, tak pan Tolkien "vykradl" Bibli po mytologii mnoha národů (ukaž prstem náhodné na mapě a trefíš) až po vykradačku Beowulfa.

Jasně je to neuctivost dát vedle sebe slovo krádež a Tolkien. On sám a díky němu vlastně víme odkud bral. Díky jeho akademické poctivosti.

A jasný prd na tom záleží, že ty spousta věcí bral odjinud. Kanonickým autorem se stal kvůli něčemu jinému.

Goldsmit

Doufám že na tom fiasku taky slavná Sony zkrachuje

Merdis

@Kainé: tak Tolkiena vykrad každej, kdo použil elfa vyššího než půl metru :⁠-⁠D

Ale není moc důležité, kde vzali inspiraci...i tím smícháním různých věcí si vytvořili vlastní lore a v něm si můžou dělat, co chtějí, pokud to nepopírá ten jejich:⁠-⁠)...

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube

...🙆 au

renorejns
😁6

@Effavasmanasalamu: Ty jsi hysterka. Máš se Sony velký problém. Nechystáš náhodou žalobu, že sis před lety nechtěně sedl na DualShock?

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: až nebudeš mít v důchodu co dělat, tak si na mě vzpomeň a přečti si link

Já proti kopírovaní nic nemám, třeba FS taky brutálně kopírují Berserka(možná až moc až je to na škodu viz Miquella ), ale tady bych řekl, že je to jiný level.

Effavasmanasalamu

A ted to vodserete vy hraci. Vase sony.

Kainé
Kainé #A2

@mnaca: i u Mass Effect? Docela by mě zajímalo, co by tvému příspěvku řekl Reynolds.😀

Kainé
Kainé #A2

@Merdis: no, Dragon Age vykradlo co se dalo včetně Tolkiena. Bioware to tak dělali vždy, vykradli x autorů literatury/filmů/seriálů. Se vším respektem k bývalému Bioware, jejich světy byly jen kopírky a složeniny z práce jiných autorů.

Gibsn

Kdyby místo barevnejch her kterejch je mnoho udělali HC simulátor.

esoLister
esoLister #legendMKII
😁4

Nevím, co na tom nechápete, kam se ty peníze poděly. Víte vůbec, co stojí procpat poruchy do médíí, duhové vlajky, přechody pro chodce..., blokátory hormonů, "výukové" komiksy, chcací bazénky, psí masky..... jenom 400 míčů v dolarech? To se rozkutálí jednadvě😂🙃

STAR64
👍2
❤️1

Hlavně nechápeš tu cenu. Prostě Plague tale Innoncence stálo 10 mega v eurech a Requiem 25 mega a prodávalo se to po milionech + passy a pluska a vydělalo to ještě prachy...

Mike Left
Mike Left #Nihil est verum
👍1
😁1

400 mega USD? Takových peněz, co za to mohli udělat remasterů třeba, než takovouhle břečku 😅

Je to fail, bez debat, nechápu kam ty peníze všude nacpali, na té hře nikde není tato částka viditelná, je to od pohledu těžký průměr, spíš bych to jako laik odhadoval na indie hru.

Merdis
😁2

@czDante92: víš, co je sarkasmus? :⁠-⁠D ... tohle byl akorát nesmysl...

teď píšeš o čem?...DA má jinej lore než Tolkien, to je jako kritizovat lore Warcraftu nebo Baldurs gate...A jestli to měla být nějaká narážka na Rings of Power, tak už fakt micháš jablka s hruškami :⁠-⁠D

SkoupýLesník
👍5

Tu škodu by měl někdo zaplatit, protože tohle je tunel jako prase. Tu hodnotu to rozhodně nemá a nikdy nemělo. Vlastně to nemá hodnotu ani desetiny té částky. Kdejaké nezávislé studio je schopno vytvořit kvalitnější hry za zlomek ceny. Proč asi Ryan pospíchal do důchodu? Normálně to cíleně rozkradli. Nepochybuji o tom. 😡

STAR64
😁2
🤦1

Jenže ta hra ještě neskončila, udělaj z toho free to play a klidně to může bejt novej No man sky. 400 mega nevyhoděj z okna. A každej povinně za 10 dolarů koupí obleček jinak nebude TLOU trojka...

Ryordan

Upřímně od doby, co je Hulst v téhle pozici, tak je to zatím nejhorší éra PS studios, co si pamatuju. Concord to jenom potvrdil.

tattookarl
tattookarl #Ps5+Big N

@Hektorus-522: a ani tehdy to nebude mít cenu.😃

Lord K
Lord K #XsX,PC,Switch

dobře jim tak

dr_chaos 👑
dr_chaos 👑 ##jeSuisMC
😁2

Heřmen asi brzy půjde na hostování do Screen Rantu dělat editora 😀😀

BenjaminL
BenjaminL #Fuck off
👍7
❤️3

Když k tomu přičteme nákup zbytečného studia a 5 let vývoje TLOU2 online, tak bych vyházel všechny kdo rozhodli o tom, že online srance mají budoucnost. Tolik luxusních single her za to mohlo být. Hulstovi bych dal na starost už jen tak maximálně hadr na podlahu.

Ocelot_cz
👍5
❤️1

Ne že bych jim to přál, takhle prodělat, ale jsem rád, že platící hráči ukázali, že o tuhle budoucnost nestojí, protože všechno je jen o penězích a to jediné jim otevře oči.

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články