Microsoft představil svůj AI model Muse pro generování hratelnosti

„Jde o první generativní model umělé inteligence svého druhu, který byl vycvičen na multiplayerové hře Bleeding Edge od Ninja Theory. Průlomové na modelu je jeho schopnost porozumění 3D hernímu světu, včetně fyziky i toho, jak hra reaguje na akce hráče. To modelu umožňuje vytvářet rozmanité herní prvky vykreslené umělou inteligencí," stojí dále v oznámení s tím. Zároveň Microsoft dodává, že je vše teprve v začátcích, ale vidí už nyní obrovský potenciál. Navíc by mohl sloužit nejen k vývoji nových her, ale také oživit klasické hry, které jsou vázány na starší hardware, a dnes není možné si je zahrát. AI by mohla tyto starší hry snadno přenést na jakékoliv zařízení. „Představa, že by se milované hry, které se ztratily v čase, mohly znovu jednoho dne vrátit na jakoukoliv Xbox obrazovku, je pro nás vzrušující. Dále ale zkoumáme i to, jak může Muse pomoci vývojářům vytvářet prototypy jejich nových zážitků během tvůrčího procesu,“ stojí dále v oznámení. Zdá se, že by nový AI model mohl vývojářům hodně pomoci, z čehož by těžili i hráči. Ty ostatně plánuje Microsoft zapojit do testování prostřednictvím své platformy Copilot Labs.













Komentáře (25)
Stejně jako oheň, dobrý sluha ale zlý pán.
Muse? Tak jo!
link
Požehnanou sobotu přátelé!
link 🙂
@mnaca: tak... uvidime :). Jsem opacneho nazoru s temi roky.
Nadella se k tomu též vyjádřil link
@mnaca: dobre, asi to spatne pisu, tak jinak. Ano, AI replikuje neco co uz nekdy nekdo vymyslel, ale muze vychazet prave z toho nejlepsiho, kombinovat to, udelat, napsat apod, tak, jak by tebe nikdy nenapadlo. Ne obecne nikoho nikdy. Ale dane jedince.
K tomu vsemu co pises stale plati co jsem napsal ja, ze porad musi byt nekdo kdo to bude korigovat, upravovat apod. Ale muze ti dat zaklad neco tvorit, nebo ti muze pomoci vymyslet jaky prvek toho ci onoho by mohl lepe fungovat a tak dale.
Ja to vubec nemyslel tak, ze prijde nejakej vyvojar/vydavatel a napise AI "vymysli mi hru z toho a toho obdobi a prostredi." Takhle jsem to vuuubec nemyslel.
@mnaca: ale ja se nebavim o tomhle. Prave treba vymysleni souboje ze vsech dostupnych zanalizovani dat atd co se libi co se lip hraje to vse lze za pomoci AI. I u nas v praci treba.
@Starky: přesně, AI (pokud to tak lze vůbec nazvat) je zatím jen nástroj (dokud to bude o jednickách
a nulách tak to tak zůstane) prostě dostane sadu instrukcí a jede, nepotřebuje jíst, pít, spát nebo kuř pauzy ale bez korekce od člověka to pořád nejde, bude paskvil, jak píše Barák.
Ale jako nástroj to jistě přinese nové technologie do her, ušetří čas, peníze a odvody za sociální pojištění:-D
Pokrok nelze nastavit, chvála bohu, škoda, že to jen nejde rychleji:-)
AI muze jako nastroj vyvoj zrychlit a tim zlevnit, coz je jiste hodne zadouci. Take muze posunout AI v samotnych hrach, kdo nekdy videl nejake Ubisoft NPC, tak vi ze je to rovnez velice potreba. :-) U te kreativni casti, budou doufam vzdy pouze lide.
Hej Muse, udelej Sony atomovku na Xbox
@Acemax67: pojd to probrat na respawn point 😀☹️
@ΛNĐ3RLΛ: no prave, to mas kousnout a zachovat si styl a gracii:)
@Acemax67: Já pouze reaguji tak, jak reaguje ten nade mnou. :)
Edit: A co nechápeš na slovním spojení "generování hratelnosti"? Tolik slov a přitom stačilo jen napsat, že nechápeš, co se tím myslí... Absolutně nikdo si tu nestěžuje na zefektivnění vývoje. Jseš nějakej pomalej dneska. :D
@esoLister: Doporučuji tohle video pro pochopení větších souvislostí. Film Idiocracy (Absurdistán v češtině) byl v podstatě prorocký - link
@ΛNĐ3RLΛ: Myslim ze by to slo i bez tech urazek ne? Nesnizuj se na uroven primitiva, alespon ty ne:)
link
Tady je to cele podrobne rozpracovane. Aktualne umi Muse na zaklade zaberu z Bleeding Edge generovat kratke herni klipy v rozliseni 300*180px. Cele je to o tom, ze je trenovana na hernich zaberech a sama se uci, analyzuje tyto zabery a pak vytvari videa na zaklade prvotniho inputu z ovladace a "predvida" co by se mohlo stat dale. Je trenovana tak, aby ten vystup zkratka pripominal hrani normalniho hrace, aby dokazala reagovat na dalsi vstupy ("vhozeny objekt do prostredi") a jak se zda, uci se pomerne dobre.
Vystupem ale fakt neni hra. To ze si od toho MS slibuje "...generovat zajímavý, kvalitní a rozmanitý herní obsah" neni nic spatneho a rozhodne to neni tak, ze by jsme hrali interaktivni videa, ktere generuje AI. Dnes se AI vyuziva v celem procesu tvorby her, od konceptu, upscalingu textur, generovani assettu a je to jen dobre. Roky tady volame po tom, ze je potreba vyrobu her zefektivnit a zlevnit a kdyz tady snad mame nastroje, ktere to umozni, tak je to zase spatne? Muse muze klidne generovat prvotni napad, vytvorit z toho ukazku a desitky lidi nemusi travit rok prace tim, ze vytvari prototyp hry, kterou pak nekdo smete ze stolu.
Mozna ze kdyby tohle meli k dispozici vyvojari Concorde, tak by stacilo zhmotnit jejich prvni napad a nekdo by jim hned rekl, at s tim tahnou do háje a usetrilo se 400 mega:)
@ΛNĐ3RLΛ: kup si radši nějakej remaster a nereaguj na dospělé 😉
@ΛNĐ3RLΛ: hele, ja jsem taky nadpoloviční xbot a i tak s tebou souhlasím😃
Vidim to stejně, může to byt dobrý pomocník,ale vocaď pocaď. Uz takhle si všímám, jak lidi závislí na technologiích v podstatě hloupnou. Hlavně nemyslet. Znamy třeba zabloudil autem v místě, kde uz jel tisíckrát, protože mu navigace řekla neco jiného. Spoleha na ni, ne na sebe a svuj rozum. Jiný, velký horal s lety zkušeností začal řešit místa a situace s ai a podle toho se zařizuje, místo aby využil své, léty prověřené zkušenosti. Trochu jiné situace, ale určitě se chápeme.
microsoft je záchranca videoherneho priemyslu. ešteže su tu. inak by trh nenapredoval a remastroval by sa do zblbnutia.
Nechápeš, protože neumíš číst či chápat psaný text, ale tak to není nic překvapivého od Xbota.
"Microsoft si od této zajímavé technologie slibuje, že bude moci generovat zajímavý, kvalitní a rozmanitý herní obsah."
Nezapomeň hlavně zapnout Philovi poklopec, až skončíš. 😉
Pokud na jedné konzoli pojede ještě více backwards her, tak super. Nechápu trápení poníků (viz výše).
@🦹🏼♂️📝🏚️💵: Však o tom mluvím v souvislosti s tou autokorekcí... Závislost na technologií z nás dělá digitální dementy. Pokud navíc AI bude navrhovat "lepší" řešení, lidé mohou ztratit schopnost myslet mimo zavedené vzorce. AI přitom nedokáže myslet lépe než my, vždyť se vše učí od nás. Takže to bude začarovaný kruh, který se postupem času bude neustále zmenšovat tím, jak my budeme přebírat nápady od AI, která bude zase přebírat nápady od nás.
@ΛNĐ3RLΛ: tak cerne bych to nevidel. AI jde velmi rychle dopredu. Autokorekci pouziva jen debil, pak pise kolikrat uplne nesmysly. Tohle je ale neco uplne jineho. Dnesni AI kolikrat vymysli veci, co bys nikdy nevymyslel, nenapsal. Navic "je to v zacatcich", za par let to bude uplne jinde. Nebavime se tedy o tom, ze ti AI udela celou hru a sama ji i vyda ci co😀, furt bude potreba vyvojare atd., co to bude mit v rezii, upravi, a tak dale. Ja naopak verim, ze to muze byt prinos do budoucna.
To "premysleni za nas" muze byt prave vyhoda, ovsem musi to mit jiste meze. Kolik her jsi hral kde nebylo idealni treba ovladani? Tohle muze byt klidne cesta. Ta AI ti zanalizuje vse mozne, ma nekonecny pristup k informacim a datum a zkusenosti treba primo hracu samotnych a muze ti vymyslet treba naprosto idealni soubojovy system ci jine veci. Holt doba se posunula, kdo v budoucnu ve vsechmoznych odvetvich AI vyuzivat nebude, bude zaostavat.
Pro ty co chtějí hrát staré hry v původním vydání je tu už 17. let GOG. Dobré ráno Microsofte.
Pro ty co chtějí hrát staré hry v nové verzy a s vylepšeními jsou tu remastery a definitivní edice už xx let. Dobré ráno Microsofte.
Ale tak zase to bude hezký nový hrobeček vedle Nokie, Kinectu, TV(TV?TV!) a dalších 🫣😁😁😁
Tohle bude mít za následek přesně opačný efekt ale... Je to jako ta studie, která prokázala, že autokorekce na telefonu prohlubuje gramatické chyby při psaném projevu, ne je zlepšuje. Pokud nebudou mít studia potřebu zapojovat mozky při vývoji herních mechanik, tak i pokud AI přijde se zajímavým nápadem, budou mít "zlenivělí" vývojáři problém takový nápad rozvinout a dobře zakomponovat do hry.
Tohle je cesta špatným směrem. AI má potenciál pomáhat při všedních pracích, kde se nerozvíjí kreativita, ale aby za nás i "premýšlela", je děsivý precedens do budoucna.
MS a jeho paskvile :) no snad se zadari a bude to neco co obohati hrani na PS