Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes v první recenzi
novinka•středa 12. března 2014•Martin Šmíd•

Zdroj: Konami
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama
























novinka
PlayStation vydá první hru Bad Robot Games, jde o kooperativní akci od tvůrce Left 4 Dead
novinka
Vyšla hra Metroid Prime 4: Beyond, podívejte se na launch trailer
novinka
Gameplay trailer na nedávno oznámenou závodní hru RIDE 6
fórum
Gran Turismo 7
recenze
Metroid Prime 4: Beyond
novinka
Představena akční RPG hra The God Slayer
fórum
Silent Hill f: Artistická nekrofilie
novinka
Představena aktualizace Spec III pro Gran Turismo 7
novinka
Oznámena kooperativní akce Cast Outs od bývalých vývojářů SCE London Studio
novinka
Příští týden začne ve hře Diablo IV jedenáctá sezóna Season of Divine
Komentáře (27)
No náhodou "Pirates" majú riadne premakaný príbeh...[s6] Však to stálo 11 mega.
EEEEE - nejsi náhodou John Carmack ??? Ten onehdá tvrdil ,že příběh ve hrách je stejně důležitý jako v porno filmu[s6]
eeeee: Že tě trochu chytím za slovo, říkáš odtranit z dobré hry příběh a zůstane stále dobrá hra a jako příklad udáváš hry jako Tetris, Minecraft, Terraria nebo Transport Tyoon? Ale tyto hry příběh nikdy neměly [s14]
Ne, jasně, chápu, že to nebylo asi myšleno přímo jako příklady k větě předchozí.
Ale zapomínáš na několik věcí. Hratelnost je zábavná pro každého jiná. Zrovna třeba mě jak Minecraft tak Terraria naprosto nebaví (a ujišťuji tě, že nejsem žádný zastánce koridorů). Tvrzení, že pokud odebereš z dobré hry příběh a zbyde stále dobrá hratelnost, není pravdivé. Žánry jako strategie, závody či sport příběh nemají/nepotřebují ho (u strategií neplatí samozřejmě 100% ale příběh není primární, tím je hratelnost). Když jsi použil srovnávání s knihou (což není moc vhodné) tak k takovým žánrům můžeš přirovnat právě ten slovník nebo encyklopedii.
Ale pak je tu ta tvoje kategorie, hry s příběhem a hratelností. Dovolím si šáhnout do minulosti a jako příklad dám Broken Sword (ale lze aplikovat na většinu klasických adventur). Jako celek skvělá hra ale co se stane, pokud odebereme tebou zmíněné prvky? Odeber hratelnost a zbyde ti stále slušný příběh, který by mohl samostatně existovat. A co ti zbyde, když odebereš příběh? Bezcílné procházení lokacema, hledání předmětů, které bez příběhu nenajdeš/nebudeš vědět, že je máš hledat a hádanky nebudou mít jakýkoliv smysl, proč plnit. Je to stále hratelnost ale zábavná už nikoliv. To samé klasická RPG, která na příběhu též staví. Baldurs Gate I a II nebo oba první Fallouti by ztratily podstatnou část kvality, pokud odebereš příběh (narozdíl od adventur už není tak zásadní, zbyde stále expení postav a sbírání výbavy). Tyto žánry už můžš s trochou nadsázky přirovnat k beletrii.
Pro mě je tak v případě adventur a RPG her příběh součástí hratelnosti a nelze ho tedy oddělit.
Dester.J: co je na IGN špatného? Já se z jejich hodnoceními často shoduji.
Famitsu je taková japonská obdoba IGN, takže tomu moc nevěřím, ale doufám, že to za těch 9 stovek bude stát no :)
Famitsu nevěřím ani nos mezi očima. FF 13 a pokračování taky dali vysokou známku. Nadhodnocují japonské hry. Na GZ ještě nemám názor, ale play time mě prostě děsí.
Dark Souls 2 - MGS GZ - FFX-X2 .... 3 pecky v jednom mesici .... [s7]
ok, je mi to jasné ale když půjdem do důsledku tak to byl koridor ... sám toto označení nemám rád ale spousta lidí zde toto označení má ráda :) OW to dozajisté nebyl na tom se asi všichni shodneme.
2 charvisan: tak minimálně MGS1 a MGS2 byly dost otevřené, tedy že jsi se mohl libovolně pohybovat po základně, lodi, ...
Pro mě bude MGS vždy koridor :) holt jsem zatvrzelej konzervativec :) OW sux :/ z nostalgie vyzkouším ale předem budu přistupovat s opatrností a navíc počkám na všemožné recenze a postřehy + z druhé ruky, takže času dost. Von i ten původní MGS byl celkem sofistikovaný né jen jak tu někdo prezentuje projít postřílet vyhrát. Plížení, způsob boje s bossy apod ...
scorpio: nedavno jsem nekde cetl, ze je nejprodavanejsi hrou. Pricemz metodiky vypoctu mohou byt ruzne, nevim jestli tam byly zapocitany treba bundle her s konzolemi, ktere se neprodavaly samostatne. Nicmene, tetris jsem rovnez zminoval a wii sports je take nepribehova hra a to je podstatou toho, co jsem chtel rict.
Nech ti bránia akokoľvek - je tento balík za 30 dolárov obrovské svinstvo a podľa toho čo píše gamespot to nič extra neponúka a prešli do celé už aj za hodinu.
eee: už jsem ti jednou psal, že se tu s tebou nehodlám dále hádat, jedině pm… a navíc když se snižuješ k primitivnímu urážení už více ani dodávat nemusím… :)
Eeeee: Minecraft je najpredavanejsia hra v historii? To kde zijes... Nema takmer ani polovicu z toho co Wii Sports a o predajoch Tetrisu moze len snivat. Minecraft ma okolo 44-45 milionov, cize je niekde na urovni stareho Maria z NESu.
Mihau: knihy a hry nelze porovnavat. Pominu, ze treba slovniky pribeh nemaji a omezim se na beletrii. Podstatou beletricke knihy je pribeh, podstatou hry je hratelnost. Odstran z dobre hry hratelnost a zbude ti mizerny film nebo kniha. Jestli ti jde primarne o dobry pribeh, davej prednost kvalitnim kniham a filmum. Ja treba ctu hodne a zajimalo by me, nakolik jsou secteli lide, co si tak chvali herni pribehy. Hadam ze moc ne, jinak by vedeli, jak slabe pribehy hry vlastne maji. Maximalne sahaji na slabsi prumer toho co je bezne v beletrii.
Mimochodem, nedavno jsem cetl knihu, ktera odvypravela pribeh jedne koimovy hry link . Doporucuji, clovek si tak nejlepe uvedomi, jak je to primitivni a beckove. A to jsou kojimovy hry ve svete her pribehove vyhlasene. Jenze hry nejsou moc vhodne medium na vypraveni dobrych pribehu. Cim vic se o to snazi, tim vic tim trpi hratelnost a stejne nejsou moc dobry.
Odstran z dobre hry pribeh a zbude ti porad dobra hra. Priklady dobrych her bez pribehu: tetris, minecraft (nejprodavanejsi hra vsech dob), terraria, transport tycoon, monster hunter, sachy, gran turismo a mraky dalsich. Ukaz mi ale dobrou hru bez hratelnosti.
Odstran pribeh z beletristicke knihy a hezbude ti nic. Kdo chce dobre pribehy, mel by cist knihy. Hry jsou na hrani a pribeh v nich je jen pozlatko, doplnek pro vylepseni atmosfery, ktery se ma prizpusobit potrebam hry a hratelnosti, ne ji kazit.
kira: Uz jednou jsem te opravoval, ale stale jsi to nepochopil. Psal jsem to o nepreskocitelnych videosekvencich, nikoliv o pribehu, bohuzel bezmozek si evidentne neumi predstavit jine podani pribehu, nez skrze caste nepreskocitelne videosekvence a je to pro nej jedno a to same.
Za vzor kvalitni hry jsem nedaval primitivni strilecku (coz jsou tedy typicky take linearni filmove koridorovky, nikoliv open worldy), ale napr. dark souls. To jsi ovsem take nepobral, bylo to na tebe uz moc informaci, dve. Zacnam chapat, proc odmitas slozitejsi hry a preferujes jen linearni koridorovky, ktere te vedou za rucicku a nemuzes se v nich ztratit :-).
Příběh - berlička pro bezmozky??? Zajímavé... Zkusím drobnou paralelu...
Knihy s příběhem - brak pro bezmozky... Kromě 50 odstínů šedi... :-D
To jsem,zvedav kdo ti napise.Kazdej fanda dostane horecku a valy parit.
Ak to bude za nieco stat, tak to neskor upiratim na PC. Aj tak to malo byt zadarmo...
hosi pak hlaste jake to je jak poridite podle toho se pak rozhodnu :)
eee: heh "naročneho světa ow" :D pro opravdu nenáročné casuály :D ale stejně nic pro tebe... tahle hra ještě pořád má onu berličku pro bezmozky... neboli příběh... neboli ještě stále to není... tady máš pistoli, jdi kudy chceš, co potkáš zastřel, game over:)
Doufejme ze to hodnoceni je opravnene a neni to jen dusledek hype. Kazdopadne je fajn, ze se Kojima konecne odpichnul od primitivního linearniho koridoru a odvazil se do narocneho sveta velkych her s open world prostredim zamerenych na hratelnost a snad i sandbox. Jsem zvedav na open world v jeho komornim podani. Beru to jako takovy zkusebni balonek na kterem si otestuje nove koncepty pro mgs5.
asi koupim ale hodne zalezi na tom jestli vyjde pristi .....[s14]
řekl bych, že jsem více zvědavý, než se těším... MGS byl vždy HC… dlouhý, těžký, hodně příběhu a vtipný… podle všech informací by měl být daleko více casual… krátký, lehký, málo příběhu, vážný a hlavně OW:/ moc rád se budu mýlit, protože v opačném případu se jedná o poslední MGS, který budu hrát…
Bude muset počkat na úkor jiných titulů a nákupů [s13]
Uz mam predobednano, o tom zadna
Ps:v prvni vete chybi posledni slovo?
Ok, asi koupím.