Kojima: Nikdy jsem nečekal, že bude mít MGS takový úspěch mimo Japonsko
novinka•čtvrtek 12. července 2012•Martin Šmíd•

Zdroj: Konami
Metal Gear Solid mnozí považují za zakladatele stealth žánru, ale Kojima takto nikdy hru nebral, protože se zaměřoval na úplně jiné věci. „Pro mě bylo vždy důležité mít mix akce a příběhu, než stealth,“ řekl Kojima. I z tohoto důvodu se padlo rozhodnutí, že Metal Gear Solid bude mít ingame animace místo v té době hodně populárních renderů.
Série Metal Gear Solid je známá pro svůj komplexní příběh, proto se hodně fanoušků během turné k 25. výročí ptá, jestli vše bylo plánováno od počátku. „Samozřejmě, že ne,“ řekl se smíchem Hideo Kojima. „Pořád jsme bojovali s tím, aby vše do sebe zapadlo. V Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots jsme vyjasnili spoustu věcí, ale fanoušci nás pořád upozorňují na drobné nejasnosti,“ dodal Kojima.
REKLAMA
REKLAMA
Tvoje reakce na článek
Galerie












Reklama












Komentáře (16)
bf333: Tak neslo mi o to robit sa najchytrejsim, len som chcel poukazat na to ze sa nema hodnotit podla mnozstva hier, ktore ma vyvojar za sebou ale podla ich kvality :)
Proc je vsude na CZ Webu "nejchytrejsi" svk ?
Presne Lee_NR podla kvality.. Kvalita, viete tu to vsetci, po prvom diely sa este ako tak objavila v 3jke.. Vsjo.
Tak ale mali by sme posudzovat podla kvality nie kvantity. A podla mojho nazoru je MGS vyborna seria. ale je to cisto len moj nazor nic ti neberiem.
Takze. Z.O.E (celkom dobre), Policenauts, BOKTAI, vsetko to boli prepadaky, ktore nikto nehcel hrat a z ktorych sa predalo par kusov. Jedine MGS sa predavalo a prinieslo mu ako taku Slavu, preto REDFIELD, zalez do nory ty a skus mi povedat ci si policenauts a Snatcher hral, ked sa tu hrajes na takeho experta. Umna si nic a nula, ked si zabudol na Boktai. Mudrlant. Necitak si Wiki, znej je kazdy mudry, ale ber FAKTA..
Kotaku: Policenautus, Snatcher, Zone of Enders... Dokud si nezacnes zjistovat fakta, tak zalez zpatky do nory, ze ktere jsi vylezl.
Kotaku: nema stale len tu jednu seriu, ma aj ine hry.
MARTASLJ: 100 ludi 100 chuti. mne napr. vobec nevadili v MGS2 cutsceny. bolo ich vela ale stale stale mi nieco z deja vysvetlovali. a potom zase nieco povedali cim sa uplne vyvratilo to co som si doteraz myslel. ta hra pre mna bola velmi nepredvidatelna, co sa neda povedat hrach co som doteraz hral (samozrejme vynimka by sa mozno nasla). niekto ma rad ked sa vela keca, niekto nie.
Bile opice Kojimu prekvapily
MARTASLJ: MGS série má naopak vzestupnou tendenci. Další díl byl o chlup lepší s lepšími nápady a posouval hratelnost o kus dál i příběh.
Kotaku: Dokázal toho víc než dost. Stvořil sérii, která nebude mít nikdy konkurenci. Proto že nikdo si netroufne trumfnout takové dílo.
No takto...MGS 1 je pecka, tam nič proti...v MGS 2 už mi však začali vadiť tie časté cutscény, ktoré namiesto vysvetlovania priniesli ešte viac otázok(MGS 3 som nehral, ale to podľa ohlasov môže byť kvalitné ako MGS1)...MGS 4 no tu som si kúpil už čistý film plný už aj zbytočných a trápnych udalostí...Nechcem spiolerovať ale MGS 4 už bolo silné kafé plných klišé a koniec bol trápne americký...Proste z celej MGS série sa mi páčil MGS 1, MGS 2 už nie, trojku si zahrám a štvorku neviem za čo mám považovať...
KOJIMA mal byť skôr režisérom filmov...
Kojima naproti ostatnym Japonskym vyvojarom nedokazal ABSOLUTNE nic, v Japonsku je nula a tu ho udrzuju pri zivote podobne clanky. Robi filmy s akotakou hratelnostou a ryzuje stale natom istom. Ak je taky skvely tak sa cudujem, ze nic okrem MGS nikdy nedokazal. Kazdy RESPEKTOVANY vyvojar ma viac na svojom triku, ako len jednu a stale tu istu hru (len cisla sa menia), vtom momente ako chce spravit nieco ine tak prepadne. Taky Lucas...
MARTASLJ: Najskor dokaz to co on a az potom kritizuj. Co ti stale na nom vadi?
Už mi tie Kojimeove kecy lezú krkom, stále sa motá oklo MGS a nič nové nevymyslí, už MGS 2 mal byť posledným dielom potom MGS 4....LOOOOOOL
Velkolepá série se kterou jsem rostl už od dětství a srostl jsem s ní natolik, že si nedovedu představit konzoli, na které bych si toto veledílo nezahrál. Pro mě to byl vždy jeden z hlavních důvodů mít konzoli doma proto, abych si MGS zahrál. S určitostí je celá série ten nejlepší příběh na poli videoher. Každý ze čtyř dílů má své pevné místo v celé té skládačce. Čtvrtý díl byl hotový orchestr emocí s notnou porcí originálních nápadů. Pátý díl bych si přál, ale zároveň mam strach, aby nenarušil už tak skvělý příběh. Hlavně už žádné menší díly pro handheldy. Chci plnohodnotný pátý díl pro novou generaci. Byl by to zásadní důvod se na další generaci těšit.
MGS 1 nemalo chybu, strašne ma vtedy tešilo plašiť stráže a utekať im, bolo to niečo na tú dobu nezvyčajné, taká UI bola skôr výnimka..
muze byt na sebe hrdej za toto veledilo ;)