Konzolista.cz

Hra Horizon Forbidden West nabídne více druhů nepřátel i rozmanitější soubojový systém

novinkaúterý 7. prosince 2021Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hra Horizon Forbidden West nabídne více druhů nepřátel i rozmanitější soubojový systém
Vývojáři ze studia Guerrilla Games vydali na oficiálním PlayStation Blogu nový příspěvek ke své připravované akční hře Horizon Forbidden West, která vyjde v únoru příštího roku pro konzole PlayStation 5 a PlayStation 4. V novém příspěvku se zaměřili na nepřátele, které Aloy během svého nového dobrodružství potká, a souboje s nimi. „Epická krajina a ruiny Forbidden West jsou sice úchvatné, ale nebezpečí číhá na každém kroku. Počet nepřátel Aloy, ať už jde o lidi nebo stroje, se od konce Horizon Zero Dawn znásobil. Ať už Aloy narazí na konvoj nákladních strojů a jejich strážců, oddíl povstaleckých bojovníků toužících po boji, nebo na smečku Stalkerů maskovaných v lese, žár boje jí přinese nové výzvy,“ říkají vývojáři v novém blogovém příspěvku, kde ty největší novinky a změny shrnuli.

„Aloy je chytrá a hbitá bojovnice," říká Charles Perain, designér soubojů ze studia Guerrilla Games. „Nástroje, které má v Horizon Forbidden West k dispozici, generují širokou škálu taktik, které jí umožňují utkat se s fyzicky silnějšími protivníky - od plně obrněných lidí až po velmi velké stroje. Naše změny v bojovém designu zůstaly věrné identitě Aloy. Především jsme chtěli přidat další hloubku hratelnosti a zvýšit limit dovedností pro hráče, a to prostřednictvím dovedností, jako jsou komba pro boj zblízka a Valor Surges. Hráči, kteří stráví nějaký čas zdokonalováním svých bojových dovedností, najdou několik účinných a stylových způsobů, jak se zbavit nepřátel. Za druhé jsme chtěli vyhovět různým herním stylům a skutečně se zaměřit na svobodu volby. Prostřednictvím nových zbraní a oblečení, které lze vylepšovat na pracovním stole, mohou hráči přizpůsobit svou taktiku. A konečně jsme chtěli navrhnout náročné nepřátele, kteří hráče vybízejí k využití všech jejich schopností a dovedností. Celá řada nových strojů i těžkých lidských nepřátel udrží hráče ve střehu po celou dobu hry,“ dodává.

„Bylo pro nás důležité, aby hráči měli pocit, že Aloy vyrostla a zdokonalila se ve svých schopnostech a sebevědomí, což pramení z jejích dobrodružství z Horizon Zero Dawn a Frozen Wilds,“ říká Richard Oud, jenž má na starost animace. „Získala spoustu zkušeností a to se muselo projevit v jejích animacích.  Naším cílem bylo ukázat, že Aloy se pohybuje v prostředí snáze - samozřejmě bez toho, abychom ztratili ze zřetele, že je to člověk, takže ne vždy se jí věci daří dokonale,“ dodává.

Velkou roli ve zdokonalování soubojového systému hrála dle vývojářů i ozvučení nepřátel, jejich realistické chování a samozřejmě i umělá inteligence. „Chtěli jsme, aby nepřátelé působili autentičtěji díky zlepšení jejich pohybu po prostředí. Například aby nepřátelé (a společníci) byli schopnější překonávat členitý terén. Umělá inteligence v Horizon Zero Dawn již podporovala některé dynamické změny terénu, ale chtěli jsme to posunout dál a přidat skákání a šplhání jako systémovou součást jejich chování,“ říkají vývojáři s tím, že umělá inteligence bude nyní v terénu hledat i různé zkratky, jak obejít překážky. „Dalším příkladem je, že více strojů nyní umí plavat a mají schopnost potápět se a pronásledovat Aloy pod vodou. Obojživelní nepřátelé mohou také používat skoky, aby se dostali do vody a z vody, takže pokud budete mít smůlu, zkombinují to s útokem,“ říkají dále k umělé inteligenci.

Ve hře Horizon Forbidden West se Aloy nebude setkávat pouze se stroji, ale s řadou lidských protivníků. Existuje hned několik frakcí, které mají odlišné třídy postav s vlastním soubojovým systémem a chováním. „Cílem bylo, aby boj s lidmi měl stejnou hloubku a byl stejně náročný jako boj se stroji. To znamenalo rozšířit soubojový systém a přidat větší rozmanitost v tom, jak s protivníky bojovat v otevřeném světě. Chceme dát hráči možnost vlastní herní styl, ať už dává přednost střetům na dálku nebo na blízko,“ říkají vývojáři.

„Navzdory všemu nebezpečí, které na Zakázaném západě číhá, bude mít Aloy spoustu příležitostí, aby se vybavila a připravila, než se postaví těm nejhorším nepřátelům. Je na vás, abyste se rozhodli, jak k situaci přistoupíte, a to s využitím svých schopností, okolí a signálů, které vám svět dává. Hráči mohou udělat mnoho věcí, aby byli na boj co nejlépe připraveni. Ať už tím, že Aloy nosí vhodné oblečení a zbraně, a vybavení následně pomocí pracovního stolu je vylepšuje, případně odemyká další statistiky, perky a druhy munice. Skenovací mechanika z Horizon Zero Dawn je stále v provozu a upozorní vás na slabiny protivníka i na jeho dráhu pohybu. Nezapomeňte vyrábět lektvary a mějte po okraj naplněný váček s bobulemi pro případ, že by se něco zvrtlo,“ říkají.

„Stroje mohou být hrozivými nepřáteli, každý z nich má svůj vlastní postup a jedinečné útoky, přesto by mělo být možné, aby hráči převzali kontrolu nad situací a zvítězili pomocí různých taktik. Boj zblízka se dočkal výrazného vylepšení. Zaměřili jsme se na rozmanitost a různé herní zážitky, které mohou hráči prozkoumat, až se vydají na Zakázaný západ. Rádi uvidíme reakce hráčů na setkání s novými lidskými nepřáteli a stroji, zejména s těmi opravdu děsivými, jako je Tremortusk,“ dodávají dále vývojáři.

Zdroj: Tisková zpráva
REKLAMA

Tvoje reakce na článek

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (26)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Jakub Andreas
Jakub Andreas #Totální borec 💙

Effa si ten videoherní svět hrozně nedává.

Kár3l
Kár3l ##playstation
👍2

Nechapu jak na tu hru může někdo nadávat a pak si užívat průměrné halo

Banan

Nový díl je skvělé rozpohybovaný. Je vidět že zamakali na spousty detailech v hratelnosti, ale na druhou stranu mám obavy, aby to už nebylo přeplácané.

Starky
Starky #NaughtyGod
👍2

mnaca: Me to prislo vyborne vymyslene, bavilo me odkryvat co se stalo a proc je vse tak jak je. Co mohlo byt lepsi je samotna prezentace toho vypraveni, ale dejove to bylo mnohem propracovanejsi nez jsem cekal.

Detective

Môže to byť vôbec krajšie 👌.

Roman2277

@MCJoel: Bez si zahrat Call Of Duty pubescente.

FreeGoro
FreeGoro #M1TV ytube
👍1

Prvni dil me nenadchl,takze jsem stale skepticky jestli me to bude bavit.

Roland Deschain
Roland Deschain #MGS5 10/10
👎2

Ze toho retarda Effu vubec resite furt jen kritizuje neco se mu nelibi snad ani nic nehraje podle jeho komentu

žakelin4
žakelin4 #PRO
👍2

Je tam vidět obrovský kus práce, vymazlili animace, pohrali si s jejich množstvím, sakrální já se už nemůžu dočkat února

PavelBHunter
PavelBHunter #Callisto
👍2

Nakonec je i člověk rád, že ty hry vychází i na PS4, s dostupností pětky to bych si to zahrál a i spousty jiných, možná tak za několik let.

🎥MistrJakub🎥
🎥MistrJakub🎥 #PS VLÁDNE
👍1

Takhle ma vypadat next gen otevreny svet. A to jsme furt limitovani ps4

Cardys
Cardys #Svině
👍4

Taky si myslim, ze mala koulicka na noze v podobe ps4 tam bude. Ale i tak kdyz nakouknu do prstence k bramburkovi, tak neni co resit. Tohle je must have

Repair Dunk
Repair Dunk #Repair Dunk
👍10

@Effa: co to tady proboha řešíš? Nejdůležitejší je, aby hra lidi bavila, proto přece hrajeme ne? Mě jako fakt nezajímá co kdy kdo před nějakou dobou řekl, jestli bude mít červený opasek nebo modrý a jestli tam bude o pixel víc nebo míň a jestli to tak ve finále bude. Pokud se mi ta hra líbí, tak si jí koupim, odehraju a pak hodnotím...a ne že apriori tady budu hejtit a mlít něco o tom, že si někdo s někým vytírá... Trochu pozitivní myšlení by to chtělo ;-)

David Němeček
👍16

@Effa: ta hra vypadala skvěle už na základní PS4, je jasný, že na PS5 to zase posunou dál a bude to vypadat fantasticky. Nevím co řešíš? Nepostřehl si, jaká je teď doba? Že je nedostatek čipů a že tisíce hráčů stále čeká na svoje konzole? Z prvního dílu se stal velkej hit, takže chápu proč to nemůže být only next gen hra. Jednoduše si nemůžou dovolit odstřihnout základnu se 100mil. hráči na PS4. Ať se nám to líbí nebo ne, je tohle prostě logickej krok.

Forza Juve
👍5

Parada vypada to fakt hezky a velke + za cestinu u te si muze konkurence nechat zdat

Starky
Starky #NaughtyGod
👍8
👎1

Je tam videt mnoho drobnych zmen, ktere budou mit ve vysledku velky dopad na hratelnost. Ja se na to moc tesim, ty souboje proti strojum dokazou byt neuveritelne chytlave a zabavne. Zvedavy jsem i na pribeh, protoze ten mela jednicka zvladnuty az prekvapive dobre. Pokud jde o grafiku, tak asi neni co komentovat, kazdy vidi sam. Kdyz to clovek porovna s novym Halo, tak to proste nextgen je.

Kár3l
Kár3l ##playstation
👍3

To nemá šanci konkurence dohnat

Dweight
Dweight #PS5
👍1

Na tohle se těším jako malej kluk.

Effavasmanasalamu
👎18
👍1

Atomovka, srdicka, vystreleni do vesmiru. To vsechno ma smazat lzi o tom jak to bude pravoverny nexgen a naslednou otocku? S vama si fakt sony muze vytirat jsk chce. A nezapomente tady opakovat tu kravinu jak to ze bude i na ps4 nebude mit vliv na hru na ps5 protoze vite co? To je dalsi lez od sony.

dopitapetr
👍5

Ty detaily prostředí a animace Aloy při boji vypadají neskutečně.

Insertcoin
👍8
👎6

Hrozne hezky, ale to byla i jednicka, ktera az na technickou stranku byla plocha jak prkno :/

David Němeček
👍2

Příští rok bude pro PlayStation hráče rok s velkým R. Horizon, GT7, GOW... máme se na co těšit 😊

strejda 🙋‍♂️
strejda 🙋‍♂️ #SONY jo? Aha
👍6
👎1

Tohle nás vystřelí do vesmíru. Jasná 10/10 a natěšenost

Frenky7
Frenky7 #Kafe
👍8

Určitě se najde pár vlastností, které byly v předchozím dílu průměrné, nicméně po stránce grafiky, animací, kombat a crafting systému je to pecka.

Benedalsh
Benedalsh #Buď dobrý!
👍20

MC dokáže vždy u článku o HZD pobavit Za mě to vypadá překrásně a nemůžu se dočkat. Srdcová záležitost, jednička samozřejmě pecka.

Kubwajs
Kubwajs #CZAT
👍12

Bylo by fajn to mít doma přes vánoce

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články